English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Engelsk Fotball 2019/20
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 29.11.2019 17:11    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Kan ikke sammenligne men sammenligner alikevel, i samme setning. Very Happy

Har Rosenborg flere hundre millioner av fans i Asia, Oceania, Nord/Sør-Amerika og i Afrika?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 29.11.2019 17:23    Post subject: Reply with quote

Du skjønner virkelig ikke mye...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 29.11.2019 22:45    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
robbie wrote:
Var det Arsenal han skrev om? Jeg trodde det var AFC Wimbledon.

Det sier vel det meste om kunnskapsnivået ditt, noe lignende er det bare trønderske bønder som kan komme med. Og skrive at AFC står for Wimbledon blir det samme som og hevde at RBK står for Ranheim.

Men til opplysning så kan jeg informere deg om at det er forskjell på AFC (association football club) Wimbledon - en klubb som forøvrig ble stiftet i 2002 og Arsenal Football Club (AFC).


Bedre å være trøndersk bonde enn sørlending. Men jeg har aldri hørt noen bruke den forkortelsen for laget fra Nord-London. Gunners? Ja. Ikke AFC. Googler du AFC får du Wimbledon eller Aberdeen. Aberdeen har også sikret seg domenet AFC.co.uk.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 29.11.2019 23:08    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Joestlaachmkr wrote:
robbie wrote:
Var det Arsenal han skrev om? Jeg trodde det var AFC Wimbledon.

Det sier vel det meste om kunnskapsnivået ditt, noe lignende er det bare trønderske bønder som kan komme med. Og skrive at AFC står for Wimbledon blir det samme som og hevde at RBK står for Ranheim.

Men til opplysning så kan jeg informere deg om at det er forskjell på AFC (association football club) Wimbledon - en klubb som forøvrig ble stiftet i 2002 og Arsenal Football Club (AFC).


Bedre å være trøndersk bonde enn sørlending. Men jeg har aldri hørt noen bruke den forkortelsen for laget fra Nord-London. Gunners? Ja. Ikke AFC. Googler du AFC får du Wimbledon eller Aberdeen. Aberdeen har også sikret seg domenet AFC.co.uk.


AFC (betyr, A fans club vel? ) Wimbledon. Den som ble stiftet i 2002.
Som en protest på at klubben ble flyttet til Milton Keynes
Leste at det faktisk ikke har noe mening, men enkelte har satt det til A fans club, og noen Association ...)
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 29.11.2019 23:28    Post subject: Reply with quote

Du verden hvor direkte fotball Liverpool spilte i 1982! En touch og rett på mål Tommel'n opp!

#NRKtippekampen1982
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 29.11.2019 23:57    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Joestlaachmkr wrote:
robbie wrote:
Var det Arsenal han skrev om? Jeg trodde det var AFC Wimbledon.

Det sier vel det meste om kunnskapsnivået ditt, noe lignende er det bare trønderske bønder som kan komme med. Og skrive at AFC står for Wimbledon blir det samme som og hevde at RBK står for Ranheim.

Men til opplysning så kan jeg informere deg om at det er forskjell på AFC (association football club) Wimbledon - en klubb som forøvrig ble stiftet i 2002 og Arsenal Football Club (AFC).


Bedre å være trøndersk bonde enn sørlending. Men jeg har aldri hørt noen bruke den forkortelsen for laget fra Nord-London. Gunners? Ja. Ikke AFC. Googler du AFC får du Wimbledon eller Aberdeen. Aberdeen har også sikret seg domenet AFC.co.uk.

Yeah, whatever. Men hvis du ikke har hørt om Arsenal-fans eller journalister osv som kaller klubben for AFC så kan du ikke ha mye peiling om Arsenal, det stemmer riktignok at Gooners vanligvis kaller Arsenal for The Gunners eller for The Arsenal men det er like vanlig og uttrykke Arsenal for AFC som det er og uttale Liverpool for LFC. Arsenal har hatt flere forskjellige logoer gjennom klubbens historie og ved 2 tilfeller så har logoen simpelt vært en kanon med teksten AFC på siden av den ikoniske kanonen også hadde vi tidligere bokstavene A, C og en fotball på logoen, denne logoen her brukes fortsatt av Arsenal i enkelte sammenhenger spesielt manageren har vanligvis den logoen på dressjakken under kamp.

Her kan du ta og se litt på historikken til Arsenal.

worldsportlogos.com/arsenal-logo/
ebay.ie/itm/1986-1988-ARSENAL-ADIDAS-HOME-FOOTBALL-SHIRT-SIZE-M-/162454345068
sportsbibelen.com/no/fotball/unadig-emery-arsenal-stjerne-signer-kontrakt-ellers-solgt/


Last edited by Joestlaachmkr on 30.11.2019 00:31; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.11.2019 00:04    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Men hvis du ikke har hørt om Arsenal-fans eller journalister osv som kaller klubben for AFC så kan du ikke ha mye kunnskap om Arsenal, det stemmer riktignok at Gooners vanligvis kaller Arsenal for The Gunners eller for The Arsenal men det er like vanlig og uttrykke Arsenal for AFC som det er og uttale Liverpool for LFC.


Hey! LFC er Lewes! Come on Rooks!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 30.11.2019 00:26    Post subject: Reply with quote

Det må ha snødd mye på Sørlandet i det siste.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 30.11.2019 00:34    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Det må ha snødd mye på Sørlandet i det siste.

Hakkepeiling, men i Sao Paulo, Brasil (hvor jeg for øyeblikket befinner meg) så er det sol og 24+ så jeg kan ikke klage.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 30.11.2019 03:04    Post subject: Reply with quote

Flere kilder rapporterer nå at Allegri fikk tilbud om og ta over Arsenal f.o.m. i dag og at han samtidig ble tilbudt en 3,5 års lang kontrakt med klubben, men at han takket nei til tilbudet fordi han ikke ønsker og ta over en klubb midt i sesongen. Om disse opplysningene virkelig stemmer så håper jeg at styret i Arsenal aldri tar kontakt med Allegri igjen.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 01.12.2019 18:12    Post subject: Reply with quote

For en jævla drittkamp av Arsenal borte mot storlaget Norwich..
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 07.12.2019 21:59    Post subject: Reply with quote

Man kan si mye om Solskjær, men resultatene mot topplagene i England er upåklagelig. 13 kamper har han mot topp 6 lagene og står med 7-4-2. Tar man med Leicester står han med 9-4-2.

Resultatene mot lagene under der derimot sliter han med. Der hvor spillerne virker tente og fokuserte mot topplagene virker de litt umotiverte og ufokusert mot de dårligere. Minner meg litt om Liverpool for noen år siden hvor de slo de fleste topplagene men rotet det til ofte mot de dårligere lagene.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.12.2019 23:33    Post subject: Reply with quote

Problemet er jo å motivere inn mot "hverdagskampene". Det er jo gjerne her treneren er viktigst; i de store oppgjørene kommer motivasjonen langt på vei av seg selv. Eggen var jo eksempelvis meget dyktig også her, og klarte å få brukbare prestasjoner mot Kongsvinger og Lyn mellom topp internasjonale lag i Champions League.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 08.12.2019 00:31    Post subject: Reply with quote

Jeg er manchester united supporter. Jeg vil ikke ha Solskjær som manager..

Kort forklart så har han bare en plan A. Nemlig kjøre kontra.... Det kan fungere bra i topp-kamper mot lag som vil spille fotball og angripe deg. Men så kommer hverdagen fort tilbake igjen og innhenter.. Jeg tviler sterkt på at Solskjær vil være en suksess i manchester united.. Jeg er redd de to siste kampene har sikret mye lidelse for både han og klubben fremover.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.12.2019 01:00    Post subject: Reply with quote

Kjempeflott hvis Solskjær sikrer seg litt lidelse, det er jo bare kos det. ManU intresserer meg midt i ryggen.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 08.12.2019 02:46    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Man kan si mye om Solskjær, men resultatene mot topplagene i England er upåklagelig. 13 kamper har han mot topp 6 lagene og står med 7-4-2. Tar man med Leicester står han med 9-4-2.

Resultatene mot lagene under der derimot sliter han med. Der hvor spillerne virker tente og fokuserte mot topplagene virker de litt umotiverte og ufokusert mot de dårligere. Minner meg litt om Liverpool for noen år siden hvor de slo de fleste topplagene men rotet det til ofte mot de dårligere lagene.

Årsaken til at hvorfor Man Utd presterer godt mot toppklubbene i PL er fordi de spiller alle offensiv fotball og åpner rom på midtbanen, mot lag som spiller mer defensivt så er Solskjær helt lost, også er han elendig på å få lagene sine til og forsvare seg. Man skal huske på at City savnet spillere som Laporte, Mendy og Aguero fra startelveren i dag også har de ikke funnet noen erstatter for Kompany.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 08.12.2019 16:22    Post subject: Reply with quote

DER kom unnskyldningen ja, eller forklaringen på hvorfor United kunne slå City.
Har jo ingenting med den jobben Ole legger ned, bare flaks og tilfeldigheter der Solgudene hadde sørget for at City manglet flere av sine aller beste spillere....

Det blir bare for dumt.

Flott seier for United som var veldig gode i perioder og man kan se hva Solskjær forsøker å bygge opp.

Men enig i at han er for dårlig på den defensive delen og at han enda ikke har knekt koden mot lag som ligger dypt og skal forsvare seg.

Og nå beskyldes jeg vell for å elske Sunny og United xD

Liker god fotball jeg og vi trenger United tilbake i manesjen Tommel'n opp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Awake
Proff


Joined: 05 Oct 2009
Posts: 404

PostPosted: 08.12.2019 16:26    Post subject: Reply with quote

Sånn var det jo da Solskjær var i Molde også. Det gikk bra de årene han fikk kontre, ikke så bra de årene han ikke fikk det.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.12.2019 00:19    Post subject: Reply with quote

Åpenbar fordel for ham å få rom til å kontre. Noe dominerende spill, derimot, mestrer han ikke. Det beste han kan oppnå på det nivået er nok dermed å vinne en cup, som kan forsvares inn runde for runde.

Det er likevel imponerende å slå City.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 10.12.2019 00:56    Post subject: Reply with quote

Da tok vi endelig vår første seier siden oktober og Freddie fikk sin første seier som interim. COYG
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 11.12.2019 16:55    Post subject: Reply with quote

Mens Leeds tok nok en seier og er nå oppe i 7 seire på rad Smile og 6 seire hjemme på rad.

Trenes av Bielsa, som i motsetning til Koteng/Horneland mener at 6 uker er mer enn lang nok tid til å få et lag til å fungere på en helt annen og bedre måte.

Man må bare vite hva man hvil og hvordan man skal komme dit...

Confused
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 17.12.2019 23:03    Post subject: Reply with quote

Mikel Arteta er på god vei til og Arsenals nye permanente manager.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.01.2020 21:20    Post subject: Reply with quote

Jeg registrerer at mediene går behersket bananas etter at Solskjær og Manchester United vant 6-0 borte mot [drum roll] Tranmere Rovers. På nivå fire.

Jeg vet ikke om det skjedde noe helt eksepsjonelt i denne kampen, men overført blir det altså omtrent som om vi skulle vunnet med seks mål mot Lysekloster, Rana eller Staal Jørpeland. Eller Raufoss' andrelag, for den saks skyld.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 26.01.2020 21:25    Post subject: Reply with quote

Nå slo jo Tranmere Watford 3-0 i forrige runde så dette er jo tross alt på linje med å slå Barca, Real Madrid, PSG og Bayern slått sammen i et. Ellers så klarte jo Liverpool imponerende 2-2 mot Shrewsbury
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.02.2020 23:57    Post subject: Reply with quote

Ble sannelig et par seine hjemmemål i Oxford.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 4 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb