English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Linz
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
27%
 27%  [ 11 ]
Hedenstad
5%
 5%  [ 2 ]
Hovland
2%
 2%  [ 1 ]
Valsvik
2%
 2%  [ 1 ]
Meling
7%
 7%  [ 3 ]
Jensen
5%
 5%  [ 2 ]
Lundemo
5%
 5%  [ 2 ]
Trondsen
25%
 25%  [ 10 ]
Akintola
2%
 2%  [ 1 ]
B. Johnsen
7%
 7%  [ 3 ]
Adegbenro
10%
 10%  [ 4 ]
Total Votes : 40

Author Message
Kafanskavimedhan
Rutinert


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 774
Location: Falkenberg, Sverige

PostPosted: 29.11.2019 00:03    Post subject: Reply with quote

Tidligere har jeg kjent på et tomrom når sesongen er over. Nå kan jeg ikke vente til sesongen er over. Det har vært er trist år.
_________________
Bring him home!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 29.11.2019 00:03    Post subject: Reply with quote

Hvordan skal
botheim kunne tilføre noe som target man? Han er da ikke den type spiss..
Vi fjerner i tillegg vår eneste offensive trussel i Samuel samtidig, så igjen klarer Horneland å bytte vekk det lille offensive presset vi har.

Ikke at jeg liker det latterlige «pøs på med langballer i midten og jag 2. Baller opplegget hans, men om vi først skal spille det må vi ha en god hodespiller der fremme og hurtige kanter. Valsvik hadde gjort den rollen bedre enn Botheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 29.11.2019 00:04    Post subject: Reply with quote

Petter Rasmus på Adressa.no wrote:
Ingen lag i hele Europa er dårligere enn RBK. Alle har poeng - minus RBK. Ikke mange nok på Lerkendal til at det orkes å dra igang en pipekonsert etter kampen. Alt er bare - dødt.


Confused

Jaja, ny kamp på søndag, da er det skikkelig alvor! Smile Tommel'n opp! RBK
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 971

PostPosted: 29.11.2019 00:04    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Til alle dere som har bælja over dere, og syta over at det ikke er trøndere på banen.. Jadda. Nå fikk dere se 20 minutter med 3 trøndere på banen Og ble det bedre? NEI !! Ballen var faan ikke over midtbanen. Det ble enda værre enn noen gang. Botheim oh Tørset Johnsen.. hva har de å tilføre laget som de andre ikke har? Ingen ting !! sånn.. Da kan dere fortsett med sytinga og klaginga deres. sesongen er straks over, og dere kan trekke pusten i 3-4 mnd.


Er dette et dette forsøk på sarkasme eller er du virkelig så hodeløs? Rolling Eyes Tror jeg snakker for de aller fleste når jeg sier at jeg vil heller se RBK prøve og feile med lokale profiler på banen enn å prøve og feile like hardt med et dyrt lappeteppe av middelmådige spillere fra andre steder i landet.
Back to top
View user's profile Send private message
fjærnShjitn
Junior


Joined: 28 Nov 2019
Posts: 8

PostPosted: 29.11.2019 00:05    Post subject: Reply with quote

Standarn de Lamarck wrote:
Vi fortsetter å gi bort helt tullete mål. Vi har noen fine angrep i ny og ne, og spiller egentlig mye finere angrepsfotball enn tidligere i sesongen (dog, sier noe om de kampene), men fy faen - skal ikke være mulig å være så sløve defensivt. Vi har gitt bort mål i hele år. Vinner ikke kamper når man gjør slikt.


Vi spiller piss. Vi prøver ikke på noe som helst. Det er spark og løp.
Back to top
View user's profile Send private message
Tony
Junior


Joined: 04 Aug 2017
Posts: 85

PostPosted: 29.11.2019 00:05    Post subject: Reply with quote

Takk og lov bare en kamp av betydning igjen av denne sesongen. Det har vært hjerteinfarkt og hjerneblødning fra ende til annen. Hovland er vel nære på å ha flest assists - men da for motstanderlag. Hedenstad er defensivt som ei fuglebikkje i parringstia. Mike er fisse. Sentral midtbane har aldri vært god nok for RBK. To sidespissa som stort sett er bare "driblevekk". Sytpeis av en spiss. Manisk trener. Exit mot jævla Aalesund i cupen. Publikumssvikt. Omtrent halvpartene av målene scora på dødball. Etc etc

Vær så snill å start 2020-sesongen med blanke ark og ny hovedtrener. Det her går ikke ett år til.


Last edited by Tony on 29.11.2019 00:07; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 29.11.2019 00:06    Post subject: Reply with quote

På streamen min er det engelsk kommentator. Han er helt ekstatisk på Lask Linz sine vegne! Om ikke annet så har vi vært med på å skrive positiv fotball-historie også. Lask Linz for første gang videre fra gruppespillet i UEFAs europaliga! Spillerne tar imot hyllesten foran egne supportere, mens Lerkendal ellers er helt tomt minutter etter kampslutt.

Dagens tilskuertall må ha vært lavere enn snittet til Ranheim? Sørgelig at det har blitt sånn. Om ikke annet så hadde vi 52% av banespillet.

For de av dere som liker litt svart humor, så minner jeg om disse snuttene som kanskje kan få enkelte i litt bedre humør:

Horneland oppsummerer sesongen 2019 (fra forrige uke):

https://www.captiongenera...9-sesongen

Medlemsmøte i Rosenborg ballklubb (dagens):

https://www.captiongenera...-ballklubb
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 29.11.2019 00:06    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:

Både FCK og MFF har et profesjonelt strye som tenker utenfor boksen, de har bedre spillere, bedre trenere også har de bedre fans som er med og motgangssupportere. That`s the difference.
.

Liten korrigering på det siste; FCK har knapt tilskuere på kampene sine. Relativt godt besøkt i EL sikkert men snittet i serien de siste årene ligger meg bekjent på rundt 12000. For øvrig skriver du forferdelig mye rart.


Last edited by Macha on 29.11.2019 00:09; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 29.11.2019 00:06    Post subject: Reply with quote

Dette er rett og slett en blytung kveld. Nok en gang slipper vi inn tullemål og alt for enkle feil.

Jeg har i hele år tenkt at jeg skal gi Horneland hele sesongen før jeg begynner å syte, men nå er sesongen så og si over.

Vi ryker ut i cupen mot et Obos-lag(!)
Vi ser ikke ut til å ta medalje i serien (joda, jeg er klar over at det i skrivende stund finnes et syltynt halmstrå på bronsen)
Vi tuller vekk Europa gruppespillet og har foreløpig ikke fått et eneste poeng(!)

Det står til stryk.

Spillet og klubben fenger færre og færre supportere. Tribunen ser tommere og tommere ut for hver kamp.

Folk i sportslig avdeling slutter i et alarmerende tempo.

Eggen sa noe slikt som at "alt for mange tenker langsiktig i fotball - prøv å bli god nå". Det Horneland har prestert med RBK er så uforståelig dårlig. Det er stort sett de samme spillerne som er i RBK i år som vant the double i fjor - og de er ikke så fryktelig gamle - mange av dem er i en alder der de skal være på topp.

Slik som dette kan det rett og slett ikke fortsette.

Jeg mener at sparkingen av Ingebrigtsen var på sin plass - selv om den ble gjennomført på en klønete måte. Etter det så har det ikke vært mye som har blitt gjort riktig i RBK.

NÃ¥ er jeg oppgitt.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 29.11.2019 00:10    Post subject: Reply with quote

Da må itilfelle 9000 av de 9700 tilskuerne ha vært usynlige spøkelser.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 29.11.2019 00:18    Post subject: Reply with quote

Nå er jeg så lei.. Om Horneland fortsatt er trener på nyåret vet jeg ikke om jeg orker å følge med neste år. Bare se det engasjementet og den sportslige oppgangen i Malmø og København. Mens apatien brer seg over hele Trondheim og Rosenborg.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 29.11.2019 00:20    Post subject: Reply with quote

Triste, triste greier.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 29.11.2019 00:21    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Nå er jeg så lei.. Om Horneland fortsatt er trener på nyåret vet jeg ikke om jeg orker å følge med neste år. Bare se det engasjementet og den sportslige oppgangen i Malmø og København. Mens apatien brer seg over hele Trondheim og Rosenborg.


Enig, det er kjempetrist å se på, og vi havner i bakleksa i Skandinavia på det meste, også lidenskap og interesse for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 29.11.2019 00:22    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Joestlaachmkr wrote:

Både FCK og MFF har et profesjonelt strye som tenker utenfor boksen, de har bedre spillere, bedre trenere også har de bedre fans som er med og motgangssupportere. That`s the difference.
.

Liten korrigering på det siste; FCK har knapt tilskuere på kampene sine. Relativt godt besøkt i EL sikkert men snittet i serien de siste årene ligger meg bekjent på rundt 12000. For øvrig skriver du forferdelig mye rart.

FCK har høyest antall tilskuere på hjemmekampene sine i Superligaen med et gjennomsnitt på 12.000 og maksimalt 25.000 i 19/20 sesongen. Tid var det 25.000 tilskuere på en Rosenborg kamp eller en annen kamp i Eliteserien?

Jeg skriver fakta.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 29.11.2019 00:24    Post subject: Reply with quote

Helt alvorlig, en normal RBK-årgang vinner åtte av ti kamper mot det her LASK Linz-laget, uansett om kampene er i august eller oppunder jul.

Vi har tapt to av to.

#Møtes?
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 29.11.2019 00:26    Post subject: Reply with quote

Lerkendal tar ikke så mye som 25 000 tilskuere, kun 21 421.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 29.11.2019 00:28    Post subject: Reply with quote

Her er snittet i Sverige.


Hammarby 24 000
AIK 19000
Malmö FF 17 000
Djurgården 16000
Back to top
View user's profile Send private message
fjærnShjitn
Junior


Joined: 28 Nov 2019
Posts: 8

PostPosted: 29.11.2019 00:28    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Macha wrote:
Joestlaachmkr wrote:

Både FCK og MFF har et profesjonelt strye som tenker utenfor boksen, de har bedre spillere, bedre trenere også har de bedre fans som er med og motgangssupportere. That`s the difference.
.

Liten korrigering på det siste; FCK har knapt tilskuere på kampene sine. Relativt godt besøkt i EL sikkert men snittet i serien de siste årene ligger meg bekjent på rundt 12000. For øvrig skriver du forferdelig mye rart.

FCK har høyest antall tilskuere på hjemmekampene sine i Superligaen med et gjennomsnitt på 12.000 og maksimalt 25.000 i 19/20 sesongen. Tid var det 25.000 tilskuere på en Rosenborg kamp eller en annen kamp i Eliteserien?

Jeg skriver fakta.


Du er ikke en veldig smart fyr du.

Det at de også fyller arenaen med tilskuertall vi ikke har kapasitet til, gjør det generelle snittet deres enda dårligere, da vi ikke har 25 000 å øke snittet vårt med i enkeltkamper. Det er ingen hemmelighet at mange fck kamper har godt under 10 000 tilskuere. Det er ingen klubb i skandinavia som har et så godt snitt som rosenborg, vanligvig, når du i tillegg legger til at vi ikke har høyere besøkelsestall enn 20 000. Vi ville også hatt kamper med 25 000 -30 00 enkeltvis om vi hadde hatt stadion til det.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.11.2019 00:29    Post subject: Reply with quote

Som sagt RBK er ferdig som en respektert klubb. Den tiden er forbi. Vi er en bakgårdsklubb med Elendig styring på det meste.

Ingen gidder å følge klubben. Om de selger 5000 sesongkort neste år så skal man være kjempe fornøyd. Jeg blir faktisk overrasket om de selger det.

Det er vondt å se apatien, men hvorfor så ingen dette da faresignalene åpenbart var der i 2015!!

Horneland bør trekke seg. Nor man kjører Åsen som ving og bytter ut Adegbenro, lar Akintola og Mars Johnsen spille foran talenter har man ingenting i RBK å gjøre.

Styret kan man sette i gapestokk på torget.
Back to top
View user's profile Send private message
fjærnShjitn
Junior


Joined: 28 Nov 2019
Posts: 8

PostPosted: 29.11.2019 00:31    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Her er snittet i Sverige.


Hammarby 24 000
AIK 19000
Malmö FF 17 000
Djurgården 16000


Ta vekk stadionhype og derby, snittet er da mye lavere.

Sånn bortsett fra i år, slutt å få det til å framstå som om rosenborg har et dårlig snitt sammenlignet med andre klubber i skandinavia. Det er over hodet ikke sant.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.11.2019 00:31    Post subject: Reply with quote

fjærnShjitn wrote:
Joestlaachmkr wrote:
Macha wrote:
Joestlaachmkr wrote:

Både FCK og MFF har et profesjonelt strye som tenker utenfor boksen, de har bedre spillere, bedre trenere også har de bedre fans som er med og motgangssupportere. That`s the difference.
.

Liten korrigering på det siste; FCK har knapt tilskuere på kampene sine. Relativt godt besøkt i EL sikkert men snittet i serien de siste årene ligger meg bekjent på rundt 12000. For øvrig skriver du forferdelig mye rart.

FCK har høyest antall tilskuere på hjemmekampene sine i Superligaen med et gjennomsnitt på 12.000 og maksimalt 25.000 i 19/20 sesongen. Tid var det 25.000 tilskuere på en Rosenborg kamp eller en annen kamp i Eliteserien?

Jeg skriver fakta.


Du er ikke en veldig smart fyr du.

Det at de også fyller arenaen med tilskuertall vi ikke har kapasitet til, gjør det generelle snittet deres enda dårligere, da vi ikke har 25 000 å øke snittet vårt med i enkeltkamper. Det er ingen hemmelighet at mange fck kamper har godt under 10 000 tilskuere. Det er ingen klubb i skandinavia som har et så godt snitt som rosenborg, vanligvig, når du i tillegg legger til at vi ikke har høyere besøkelsestall enn 20 000. Vi ville også hatt kamper med 25 000 -30 00 enkeltvis om vi hadde hatt stadion til det.


Neste år vil nok snittet være 10000 hvis vi er heldig slik ståa er nå, så ingen vits i å skryte av historie her.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 29.11.2019 00:32    Post subject: Reply with quote

fjærnShjitn wrote:
Du er ikke en veldig smart fyr du.

Det at de også fyller arenaen med tilskuertall vi ikke har kapasitet til, gjør det generelle snittet deres enda dårligere, da vi ikke har 25 000 å øke snittet vårt med i enkeltkamper. Det er ingen hemmelighet at mange fck kamper har godt under 10 000 tilskuere. Det er ingen klubb i skandinavia som har et så godt snitt som rosenborg, vanligvig, når du i tillegg legger til at vi ikke har høyere besøkelsestall enn 20 000. Vi ville også hatt kamper med 25 000 -30 00 enkeltvis om vi hadde hatt stadion til det.


De beste svenske lagene ligger vanligvis over. I fjor var det to lag som havnet over 23 000 tilskuere i snitt. AIK og Hammarby. Hammarby har vel omtrent bestandig over 22 000?
Back to top
View user's profile Send private message
fjærnShjitn
Junior


Joined: 28 Nov 2019
Posts: 8

PostPosted: 29.11.2019 00:35    Post subject: Reply with quote

[quote="senador"]
fjærnShjitn wrote:
Joestlaachmkr wrote:


Neste år vil nok snittet være 10000 hvis vi er heldig slik ståa er nå, så ingen vits i å skryte av historie her.


Det er ikke engang alkoholservering her, som i sverige og danmark. Dyrere kampbiletteter, større reiseavstander, elendige kamptidspunkt, og ikke minst utdaterte fasiliteter, snittet er meget bra når du tenker på det.

Svenske tall er kunstige grunnet stadion hype de siste årene. Når en av de dårlgie stockholmsklubbene rykker ned og det har gått noen år vil vi se mer naturlige tall derfra og.
Back to top
View user's profile Send private message
fjærnShjitn
Junior


Joined: 28 Nov 2019
Posts: 8

PostPosted: 29.11.2019 00:37    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
fjærnShjitn wrote:
Du er ikke en veldig smart fyr du.

Det at de også fyller arenaen med tilskuertall vi ikke har kapasitet til, gjør det generelle snittet deres enda dårligere, da vi ikke har 25 000 å øke snittet vårt med i enkeltkamper. Det er ingen hemmelighet at mange fck kamper har godt under 10 000 tilskuere. Det er ingen klubb i skandinavia som har et så godt snitt som rosenborg, vanligvig, når du i tillegg legger til at vi ikke har høyere besøkelsestall enn 20 000. Vi ville også hatt kamper med 25 000 -30 00 enkeltvis om vi hadde hatt stadion til det.


De beste svenske lagene ligger vanligvis over. I fjor var det to lag som havnet over 23 000 tilskuere i snitt. AIK og Hammarby. Hammarby har vel omtrent bestandig over 22 000?


Det er uansett ikke sammenlignbart. De sitter i en varm innendørshall 15 kamper i året, som er noen få år gammel. Gi et noen år og et nedrykk, så begynn å sammenlign snitt.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 29.11.2019 00:40    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Neste år vil nok snittet være 10000 hvis vi er heldig slik ståa er nå, så ingen vits i å skryte av historie her.

Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men her tror jeg faktisk du er litt for optimistisk Senador. Om det fortsetter sånn her tipper jeg vi ender på 8000 i snitt neste år.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb