English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Babajide David Akintola
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 25.11.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

Standarn de Lamarck wrote:
Skal bli godt å bli kvitt Akintola. Velger Levi 7 av 7 dager i uken foran han. Levi er kanskje ikke det beste vi kunne fått tak i, men han har i det minste litt x-faktor uten om det å "jobbe bra". Blir spennende å se om Levi har vokst litt som spiller under utlånet sitt.


Du tuller nå?
Riktignok har ikke Akintola vært sykr god, men han er da vitterlig bedre enn Levi.. Levi er noe av det værste jeg har sett når det kommer til fotballforståelse .. blikke konstant ned på ballen og veik i dueller..
Har folk helt glemt det? Gullfiskhukkomelse
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 25.11.2019 22:11    Post subject: Reply with quote

Hadde vært interessant å sett hvordan Akintola ville fungert i laget til neste år. Synes han har løftet seg i de siste kampene, så det er absolutt noe uforløst potensiale. Er usikker på hvem jeg ville valgt, hvis valget står mellom Akintola og Brynhildsen. Det som taler for Brynhildsen må være alder og mest sannsynlig ikke noen høyere overgangssum.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 26.11.2019 09:42    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
[Du tuller nå?
Riktignok har ikke Akintola vært sykr god, men han er da vitterlig bedre enn Levi..


Hva er det som indikerer at jeg tuller? Jeg husker godt hvordan Levi presterte i RBK, og fremdeles ønsker jeg han tilbake igjen. Vil mye heller ha en fotballdum spiller med teknikk enn en fotballdum spiller uten teknikk. Kunne sikkert byttet ut Akintola med Kim Holmen og ingen hadde merket noen forskjell utenom flere lange innkast.

At Akintola scoret sist kamp gjør ikke akkurat opp for nesten ett helt år med feilvalg, totalt fravær av presise innlegg, katastrofalt dårlige skudd og teknikk som får Søder til å se ut som Zlatan.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 26.11.2019 09:50    Post subject: Reply with quote

Levi var også møkk når han var her, akkurat samme spiller som Akintola, det eneste som skiller oppholdet de to har/hadde hos oss er at Levi scoret noen usannsynlige flaksmål.

Ingen av de er gode nok for oss, for Horneball, utvilsomt. Men ikke for et svultsfritt Rosenborg.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.11.2019 09:52    Post subject: Reply with quote

Her må jeg si meg enig med niccolai. Jeg er ikke imponert over Akintola, men å sammenligne ham med Levi er antagelig et brudd på Vær Varsom-plakaten.

Man kan godt si at Akintola mangler oversikt, spesielt i de litt trange situasjonene, men Levi ser jo virkelig bokstavelig talt kun ballen og målet. Han har jo alle svakhetene til Akintola, bortsett fra at han i tillegg er treg, veik og ekstremt svak defensivt. Makan til mareritt den spilleren var, og det er egentlig vanvittig imponerende at vi klarte å vinne såpass mange kamper i den perioden der vi var tvunget til å bruke Levi.

Det er trygt å si at jeg krysser alt jeg har for at ikke Akintola, og i hvert fall ikke Levi, spiller for oss neste år. Da tar jeg Helland på høyrekanten ti av ti dager. Til og med de seks av ti dagene der Helland sliter med hofte, bekken, tynnlegg eller nakke.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.11.2019 09:55    Post subject: Reply with quote

Tror det kunne vært interessant å se Akintola under en trener som faktisk har noe kunnskap og ideer om hvordan laget skal se ut offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 26.11.2019 10:08    Post subject: Reply with quote

Helt håpløst at vi kun skal ha driblevinger som skal tråkle innover. Akintola har iallefall grei fart relativt sett, og kunne blitt drillet inn som bakromstrussel, men ikke under denne ledelsen, og han mangler uansett en god del på innleggsfot og samhandling. Han er ikke en rollespiller som passer inn hos oss, ut fra et perspektiv på hvordan vi bør være (og ikke ut fra Horneball). Så selv om potensialet er tilstede hos Akintola så sier jeg nei takk, han er ikke riktig spiller for oss. Men forbauser meg ikke om Horneland trumfer gjennom et kjøp her. Horneland er livsfarlig for RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 26.11.2019 10:17    Post subject: Reply with quote

Veldig uryddig teknikk, svak fotballintelligens og liten evne til å samhandle. God fysikk, fart og arbeidsevne. Passer fint i Horneland/NFF-fotball, ikke så fint i RBK-fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 26.11.2019 10:56    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Akintola ser noe bedre ut under en bedre trener og spillestil. Han er ingen lagspiller eller kombinasjonspiller, men en kick and run spiller som ville passet perfekt inn i feks LSK, ikke Rosenborg. At jeg gleder meg til Levi kommer tilbake for å se om han har utviklet seg, betyr ikke at jeg synes han er en god spiller. Det sier mer om hva jeg synes om Akintola...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 27.11.2019 15:52    Post subject: Reply with quote

Levi har samme styrker og svakheter som Helland, han er bare svakere på omtrent alt. Håper vi kan få solgt ham.

Når det er sagt så setter vel danskene en prislapp på Akintola som er mer enn han er verdt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 27.11.2019 18:53    Post subject: Reply with quote

Nja, de har lignende skylapptendenser og Levi har veldig lyst men får det ikke til, Helland har jo bevist utrolig mye mer og har jo et helt verdenshav av målpoeng mens Levi har fyllt et lite melkeglass (Duralex). Men hvis Helland har skylapper så er Levi en kamelon det det ene øyet har fått innoperert kikkertsikte som alltid fokuserer på mål og det andre øyet er fastnaglet til ballen til en hver tid, de eneste gangene Levi ser opp er jo når han ikke har ballen (trives best i passningsskyggen) og roper etter den. Og det er faktisk mulig at Levi jukset enda mer hjemmover enn Helland gjør, det er jo en prestasjon i seg selv, dog ikke noe vi egentlig ser etter i en fotballspiller.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.11.2019 01:09    Post subject: Reply with quote

Akintola er en spiller som funker ganske greit i ecup. Han er brukbar på kontringer når det er rom, og han jobber relativt helhjertet bakover. Mot lag som legger seg lavt derimot, som vi som oftest møter i ES så blir det litt Trond Olsen syndrom. Han mangler de tekniske ferdighetene til f.eks Samuel og Ceide, og har lite å komme med mot etablert forsvar. Skal man spille ut et lag som ligger lavt så trengs det spillere som har ferdigheter med ball. Kanter som kan dra av en mann, og er kapabel til å både gå innover i banen og true sentralt, og gå bredt for å slå innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 28.11.2019 03:09    Post subject: Reply with quote

Jeg tar Dølle/Helland/evt ny ving en hver dag over Akintola og Levi (Akintola fremfor Levi) så lenge vi har et intetsigende trenerteam som ikke vet noe som helst om angrepsfotball. Men det er faktisk latterlig at vi slipper Dølle som er en av de få som makter å skape noe oppe i dette kaoset når han en gang i blant slipper til.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.11.2019 09:33    Post subject: Reply with quote

Det kan jo umulig være 'latterlig' å slippe Dølle.

Nå er han skadet IGJEN etter å ha spilt cirka ti minutter fotball siden forrige skade. Han har ikke prestert noe som helst siden 2016, og selv da var det fire-fem gode prestasjoner (les: kamper der han traff med et skudd eller innlegg) mellom femten dårlige og et laaangt skadeavbrekk. Han er jo dessuten notorisk svak på sluttprodukt selv når han ikke er skadet, der tror jeg faktisk han er et godt stykke bak alle de nevnte konkurrentene. Minus kanskje "ny ving", som har til gode å bevise noe ennå.

Det som ville vært latterlig i den situasjonen vi er i nå er å tilby De Lanlay en ny kontrakt. Han har to og en halv million i lønn, er på full fart inn i feil alder, og har mistet de viktigste utviklingsårene med skade. Det kan vi rett og slett ikke gjøre, det ville vært å sparke både de andre vingalternativene og talentene i fjeset.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 28.11.2019 10:18    Post subject: Reply with quote

Jeg liker de Lanlay veldig godt og mener han har stort potensiale. Men, enig med zap at med hans skadehistorikk så er det helt greit å la han dra.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 28.11.2019 11:12    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Her må jeg si meg enig med niccolai. Jeg er ikke imponert over Akintola, men å sammenligne ham med Levi er antagelig et brudd på Vær Varsom-plakaten.

Man kan godt si at Akintola mangler oversikt, spesielt i de litt trange situasjonene, men Levi ser jo virkelig bokstavelig talt kun ballen og målet. Han har jo alle svakhetene til Akintola, bortsett fra at han i tillegg er treg, veik og ekstremt svak defensivt. Makan til mareritt den spilleren var, og det er egentlig vanvittig imponerende at vi klarte å vinne såpass mange kamper i den perioden der vi var tvunget til å bruke Levi.

Det er trygt å si at jeg krysser alt jeg har for at ikke Akintola, og i hvert fall ikke Levi, spiller for oss neste år. Da tar jeg Helland på høyrekanten ti av ti dager. Til og med de seks av ti dagene der Helland sliter med hofte, bekken, tynnlegg eller nakke.


Alle husker hvordan Levi ble fraløpt av en treg stopper eller noe.
Den som anbefalte Levi, må ha vært full, blind og tilbakestående.
Aldri sett en mer fotballdum og treg kant i en RBK-drakt.. skandalespeiding
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.11.2019 11:50    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg liker de Lanlay veldig godt og mener han har stort potensiale.


Ja, dette 'potensialet' har jo alltid vært greia med De Lanlay, men det må være lov å si at en eventuell blomstring nå må kunne betegnes som ultrasein Very Happy

Men kanskje han er som en hortensia. Eller røsslyng, muligens.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 28.11.2019 13:41    Post subject: Reply with quote

Potensiale var kanskje feil ord. Mener at han har mange bra ferdigheter som RBK-ving, men han har bare glimtvis vist det frem, mye på grunn av skader.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.11.2019 14:52    Post subject: Reply with quote

For så vidt ikke uenig i det, problemet er at det virker som fotballhodet gjør at de ferdighetene bare glimtvis kommer frem også i de periodene der han spiller kamper. Det er et bein med mye trøkk i, montert på en arbeidsom kropp med grei hurtighet, men det er litt på lykke og fromme, virker det som.

Statistikken er rett og slett for dårlig over tid, selv om det på en måte ser ok ut mens han holder på. Jeg tror fortsatt han kunne blitt en back på brukbart internasjonalt nivå, det ville etter mitt syn kledd styrkene og svakhetene hans bedre, men det ser ut til at han heller vil være ving på RBK-benken eller i elleveren til Viking. Dessuten har vi allerede Reitan på vei inn.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 28.11.2019 15:05    Post subject: Reply with quote

Dølle har kun spilt mer enn 1000 Eliteserieminutter gjennom en sesong, én gang i sin RBK karrière og det var i 2016. Det året scoret han bare to mål og hadde en assist. Årene etter har det vært henholdsvis 300, 850 og ca 900 minutter i Eliteserien.

En spiller som er så mye skadet er det rett og slett ikke noe poeng i å beholde. Spesielt ikke til over 2 mill i året (betalte mye for han gjorde vi og). Det har heller ikke vært mange målpoeng på han i Eliteserien mens han har vært her (noe skyldes selvfølgelig skader og mangel på tillit og trening over tid).
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 23.12.2019 10:30    Post subject: Reply with quote

Ikke med neste år.

https://www.rbk.no/nyhete...-rosenborg
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 23.12.2019 10:46    Post subject: Reply with quote

Love Love Love Love
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 23.12.2019 11:00    Post subject: Reply with quote

Merkelig opplegg.. Hvorfor starte med Akintola gang etter gang hvis man så i glasskula at han skulle forsvinne uansett.. Har vel heller ikke sett noen rykter som tilsier at vi skulle forsøkt å hente han permanent?
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 23.12.2019 11:06    Post subject: Reply with quote

Kortsiktig resultatjag for å beholde jobben.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 23.12.2019 11:22    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Merkelig opplegg.. Hvorfor starte med Akintola gang etter gang hvis man så i glasskula at han skulle forsvinne uansett.. Har vel heller ikke sett noen rykter som tilsier at vi skulle forsøkt å hente han permanent?

Må vel bety at det er en ny ving på tur inn
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Next
Page 19 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb