English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 92, 93, 94  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 20.11.2019 13:16    Post subject: Reply with quote

Selv hadde jeg valgt Gytkjær forran Søderlund, og Bendtner forran Gytkjær, men i 2020 hadde jeg ikke valgt noen av dem. Alle er for gamle, og tilfører laget for lite. Trenger en ung fremadstormende spiss, med vidersalgspotensial og viktige egenskaper som fart og nede for mål. Å nei, jeg mener ikke Børven. Skal man satse på en spiss fra norsk fotball, så må man gå for afrikaneren i Bodø/Glimt eller Aalesund eller Leke James (meget usannsynlig)
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 20.11.2019 20:14    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...tent=row-2

Slenger bare ut et navn her, basert på denne artikkelen alene. Mats Solheim er ferdig i Hammarby etter å ha takket nei til ny kontrakt, fordi han ønsker seg tilbake til Norge. Nå vet ikke jeg hvor god han er eller hvilken spillertype han er men siden han tydeligvis kan bekle alle posisjonene i forsvaret så er det vel ikke utenkelig om vi følger litt med? Horneland har jo planer om å slanke stallen og da er det jo kjekt med slike poteter sikkert. Han er 31 år, så drar jo på årene i fotballsammenheng i alle fall. Blir 32 i desember ser jeg nå.

Noen som har fulgt Allsvenskan som kan utdype litt om han? Jeg tror nok ikke at vi henter han, særlig med tanke på alderen skal jeg være ærlig. Men er i det minste et nytt navn da!
Back to top
View user's profile Send private message
TI-84
Senior


Joined: 21 Aug 2010
Posts: 242
Location: Nordmøre

PostPosted: 20.11.2019 20:57    Post subject: Reply with quote

Han spilte vel under Emberland i Sogndal. Starta som spiss men ble flytta ut på høyrevingen. Senere høyreback/vingback da Sogndal spilte Eliteserie 2011. Løp opp og ned krittet og leverte innlegg, husker jeg. Virker som han har utviklet seg mye på disse årene i Sverige.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 20.11.2019 21:01    Post subject: Reply with quote

Sats heller på Besim enn en aldrende, ukjent nordmann. Nivået på svensk liga er nok bedre enn bosnisk, men mår man som 21-åring er fast for laget som ligger på delt førsteplass, burde man minst være god nok for en back-up plass i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 20.11.2019 21:12    Post subject: Reply with quote

Solheim er vel i utgangspunktet ingen midtstopper uansett. Starta som spiss på Stryn, og scora vanvittig med mål der, før han reiste til Sogndal. Ble vel etterhvert en habil høyreback. Har ikke tro på at han er noe særlig bedre enn Hedenstad og Reitan. Alderen taler heller ikke i hans favør!
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 21.11.2019 16:26    Post subject: Reply with quote

Standarn de Lamarck wrote:
Sats heller på Besim enn en aldrende, ukjent nordmann. Nivået på svensk liga er nok bedre enn bosnisk, men mår man som 21-åring er fast for laget som ligger på delt førsteplass, burde man minst være god nok for en back-up plass i RBK.

Enig, Besim er et talent som Rosenborg bør ta vare på. Men det er noe med RBK og utenlandske spillere Eguren og Lago fikk knapt spilletid i Rosenborg men Eguren ble blant de beste spillerne i Allsvenskan.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 21.11.2019 17:37    Post subject: Reply with quote

Torgeir Børven med kontrakt til sommeren neste år, 4-3-3 spiss med gode prestasjoner i år, bør han vær aktuell for oss?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 21.11.2019 17:41    Post subject: Reply with quote

Kun god i Odd - ikke god i VIF, flopp i Brann, utledd i Twente. Men god i Odd både før og etter alt dette.

Funker ikke uten Fagermo som sjef, ser det ut til.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 21.11.2019 17:45    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Standarn de Lamarck wrote:
Sats heller på Besim enn en aldrende, ukjent nordmann. Nivået på svensk liga er nok bedre enn bosnisk, men mår man som 21-åring er fast for laget som ligger på delt førsteplass, burde man minst være god nok for en back-up plass i RBK.

Enig, Besim er et talent som Rosenborg bør ta vare på. Men det er noe med RBK og utenlandske spillere Eguren og Lago fikk knapt spilletid i Rosenborg men Eguren ble blant de beste spillerne i Allsvenskan.


Eguren hang sågar med i La Liga...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 22.11.2019 18:25    Post subject: Reply with quote

Bjørkan, Bohinen og Brynhildsen har alle kontrakter som går ut neste år (til sommeren for Brynhildsen). Brynhildsen er allerede ryktet hit og jeg er totalt sett positiv dersom han blir billig, men jeg sliter litt med å se hva han er god på og hvilken posisjon han ville passet inn i (indreløper tenker jeg).

Bjørkan og Bohinen er derimot to spillere som har imponert meg. Meling er vår beste spiller og kan sikkert være aktuell for større klubber (og vi har ingen back-up i den posisjonen), så Bjørkan burde være aktuell og ikke spesielt urealistisk. Bohinen liker jeg veldig godt og mener han er bedre enn flere av spillerne vi allerede har i den posisjonen. Spillere vi må kvitte oss med.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 23.11.2019 02:14    Post subject: Reply with quote

Brynhildsen har et tempo innabords som vi kommer til å miste når Akintola drar. I tillegg virker han å være en bedre spiller mentalt enn Akintola. Han er desverre, litt som akintola, egentlig høyre midtbane og ikke helt optimal som ving.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 24.11.2019 10:33    Post subject: Reply with quote

Morten Phhe i Dagbladet hevder han har kilder på at vi jakter disse:

Ola Brynhildsen, Kristian Thorstvedt, Birk Risa og Emil Bohinen.

https://www.dagbladet.no/...k/71849154
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 24.11.2019 12:15    Post subject: Reply with quote

Sliter med å forstå denne (mulige) fascinasjonen av Risa. Har sett han i flere kamper, både på klubb og u21, og han har enda til gode å imponere meg. Bare å holde seg unna, sier jeg...

De tre andre er jo brukbare signeringen (der jeg nevnte to av de like over her og spesielt Bohinen vil være en god signering). Men - nå har nettopp u19 vunnet cupen etter å ha kommet til finalen flere ganger på de siste årene. Flere spillere har vist at de må satses på. Liker ikke helt alle disse ryktene om nye spillere inn som vil nærmest gjøre det umulig for spillere som Tørset å spille seg inn på laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 24.11.2019 12:26    Post subject: Reply with quote

Thorstvedt, Risa og Bohinen har vel alle lengre kontrakter med sine klubber enn frem til sommeren neste år? Da er forventninger til pris når vi kommer 10+ millioner.

Hvor interessert er disse spillerene å komme til et Rosenborg med dagens sportslige ledelse? Jeg kan ikke se at Horneland er spesielt tiltrekkende for talentfulle unge spillere som ser etter den beste plassen å utvikle seg. Da tror jeg mange hadde valgt Molde, Viking, Odd foran oss hvor en faktisk bruker spilletid på yngre spillere og har trenere som har en ordentlig spillestil de står for.

En annet spørsmål er hvor mange kamper må vi gi Ceide, Tagseth, Tørset, etc. for at de skal vær tilsvarende gode?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.11.2019 13:33    Post subject: Reply with quote

Jeg er slett ikke sikker på at noen av disse er gode nok.

Det minner om 'fornyingen' 2002-2006 fra en annen tråd, med talenter som George, Karadas, Ludvigsen, Solli etc. fra andre norske klubber. Halvstor fiskeyngel i liten og underernært dam, med lite internasjonalt snitt. Størstedelen av grunnen til at de ser mer ferdigutviklede ut enn våre egne talenter er fordi de får mye mer spilletid på A-laget i sine mindre klubber. Både Stabæk, Odd og Viking har jo en make or break - strategi med egne unggutter i år, av ulike årsaker. Betyr det at de sitter på alle de beste talentene?

Legg til et element av 'stod på lista fra før, så automatisk aktuell senere', til tross for dobbelt så mye informasjon tilgjengelig nå, så blir skepsisen stor, faktisk.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 24.11.2019 13:38    Post subject: Reply with quote

Emil Bohinen, Jørgen Skjelvik og en ny spiss
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 24.11.2019 13:56    Post subject: Reply with quote

Like viktig som nye. Hvem er det som allerede nå får beskjed om at kontraktene ikke fornyes ? Uavhengig av utløp.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.11.2019 13:57    Post subject: Reply with quote

Selv om det virker som at Morten P har sett på de beste på VG-børsen under 21, så er slike spillere mye nærmere den profilen vi bør forsøke oss på enn å hente inn flere Hedenstader, Konradsener eller Søderlunder. Eller Lundemo-er, for den saks skyld. Vi trenger unge sultne spillere, og vi trenger en trener som klarer å forvalte unge, sultne spillere gjennom å spille Rosenborg-fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 24.11.2019 14:26    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig at det er mye mer fornuftig å hente inn den type profiler enn det vi har hentet i form av Søderlund, Hovland, Konradsen, etc.

Er vi sikker på at Bohinen og Thorstvedt er betydelig større talenter enn Tørset Johnsen og Tagseth eller er de bare kommet lenger fordi de har en sportslig ledelse som er bedre til å forvalte dem?

Jeg tror kanskje ikke det og spesielt ikke når vi ser at vi har meget gode resultater sportslig på juniornivå.

Da vil jeg si at vi er tjent med å gi sjansen til disse og spare de pengene til f.eks en nytt førstevalg på stopperplass hvor vi i dag lider med under pari spillere som Hovland og Valsvik i kombinasjon med at Reginiussen skal snart legge opp.

Jeg håper vi tilstreber en filosofi hvor vi kjøper færre, men bedre spillere til laget vårt og at vi sørger for å alltid ha en sentrallinje av ypperste kvalitet.

Slik at i vinter 2 eller signeringer med førsteprioritet på spissplass, stopperplass, og kanskje en venstreback om Meling blir solgt.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 24.11.2019 16:20    Post subject: Reply with quote

Ser ikke noen grunn til å hente talenter i posisjoner vi allerede har spennende unggutter. Skulle man hentet noen måtte det kanskje være en back, høyrekant eller en sentral midtbanespiller. De andre posisjonene har man spillere som jeg er rimelig sikker på kan ta nivået om de får sjansen.

Ser heller at man henter spillere rundt 24-25 år samtidig som ungguttene i klubben får slippe til.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 24.11.2019 17:23    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke de vi har er noe dårligere. Forskjellen er at de i andre klubber får sjansen, her får talentene bortimot ingenting.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 24.11.2019 17:47    Post subject: Reply with quote

Emil Bohinen har i hvert fall ikke hatt klippekort i Stabæk tidligere. Han har kjempet seg frem i køen kontra Børkeeiet og Vetlesen, og har vist vesentlig mer i år enn begge de to har gjort tidligere. Emil Bohinen har gode basisferdigheter, er fleksibel, og en ekstremt god ballvinner til å være en så ung og offensiv spiller. I mine øyne er han den perfekte unge spilleren å hente inn i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2002

PostPosted: 24.11.2019 20:02    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Er vi sikker på at Bohinen og Thorstvedt er betydelig større talenter enn Tørset Johnsen og Tagseth eller er de bare kommet lenger fordi de har en sportslig ledelse som er bedre til å forvalte dem?


Det eneste som er sikkert, er at Bohinen og Thorstvest er mer utviklet, men det er bare fordi klubbene har gitt dem sjansen. Husk at Thorstvedt gikk fra Stabæk til Viking, etter å ha blitt veid og funnet for lett.

Problemet for unge gutter i RBK, er at de ikke blir satset på, fordi RBK ser på seg selv som en resultatklubb(spill i Europa) og ikke en utviklings-klubb. Det er derfor RBK i stor grad leier ut spillere. Mens Viking og Stabæk vet at de er en utviklingsklubb.

Så det spørsmålet jeg stiller meg er hvorfor går en spiller som Tangseth til RBK, når han vet hvordan det er i klubben?
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2025
Location: Bodø

PostPosted: 25.11.2019 15:23    Post subject: Reply with quote

Det som er sikkert, er at den beste norske venstrebacken i Eliteserien etter Meling, ikke er Risa, men han som nå er nominert til årets unge spiller i Eliteserien: Fredrik Bjørkan.

Men hvis vi skal hente noen fra Glimt, håper jeg mer på Marius Lode.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.11.2019 16:27    Post subject: Reply with quote

Det burde egentlig være naturlig for oss å rane Bodø/Glimt for spillere etter en sånn kanonsesong fra deres side. Vi henter jo hjem Reitan, så hvorfor ikke for eksempel både Bjørkan og Lode? Så har vi en samspilt backrekke + Reginiussen neste år. Evjen er jo tapt, men spillere som Patrick Berg, Boniface og Zinckernagel er sannsynligvis innenfor rekkevidde fortsatt?

Det er bare så synd at vi for anledningen ikke spiller en lignende type fotball, som ville gjort overgangen vesentlig lettere. Hva var det det het igjen?

Rosenborg-fotball var det.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 92, 93, 94  Next
Page 21 of 94

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb