English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-styret
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 07.11.2019 18:00    Post subject: Reply with quote

Har vel aldri vært veldig klart hvem i styret som har vært pådrivere for det de har gjort (eventuelt gitt motstand eller fått alternative forslag nedstemt).

Basert på CV'en hans så vil jeg tro Benum hadde mye nyttig å tilføre til styret, mens CV'en til Svendsen passer veldig godt til beskrivelsen "En som har det rette nettverket til å bli idrettspamp".

Så kan det hende at Benum er håpløst forført av diverse visjoner som har versert, i fotball så er det jo vanlig at hjertet får lov til å overkjøre hodet. Svendsen derimot vet vi at er en idrettspamp, sannsynligvis av kategorien velmenende* i likhet med resten av NFF.

*Velmenende idrettspamp: en som har så lyst til å gjøre en innsats og bli annerkjent for det gjennom verv og posisjoner, og klarer ikke å skjønne at det er forskjell på hva han har lyst til å være og gjøre for klubben og idretten og hva som er best for klubben og idretten.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 18.11.2019 14:48    Post subject: Reply with quote

Heggem gir seg.

https://www.adressa.no/10...2955b.html
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 18.11.2019 14:53    Post subject: Reply with quote

Flott(?). Flere har pekt på de fotballfaglige alibiene i styret. Heggem er vel en av dem.

Ryddeaksjonen er i gang, planlagt eller ei. SÃ¥ er det eventuelt dette med at flere sentrale ressurser gir seg samtidig da. NÃ¥r forsvinner Heggem i praksis?
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 18.11.2019 14:54    Post subject: Reply with quote

Erstatter blir vel valgt på årsmøtet i... februar...ish?
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 18.11.2019 14:57    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Flott(?). Flere har pekt på de fotballfaglige alibiene i styret. Heggem er vel en av dem.


Han la opp som spiller for 20 år siden og har vell holdt på med laksefiske siden da. Om han ble regnet som et fotballfaglig alibi er vell det i seg selv et dårlig tegn.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 18.11.2019 15:46    Post subject: Reply with quote

Kanskje har han innsett selv at han ikke har vært god nok i denne rollen.
Nå må det komme opp gode navn som kan gå inn ett styret som setter krav om ett Rosenborg som må gå i rett retning.
Hvem er fotballfaglig god nok og helst en rbk´er?
Eggen har nok å stri med, men kan han være aktuell?
Roar Strand, Skammelsrud, Sørloth, Mini, Basma (har sittet tidligere?).
Bør man få byttet ut Bratseth? Virker ikke som han er opptatt av å spille typisk "RBK".
"Kan det gjøres på en annen måte, blir vi bedre av det, så prøver vi."
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Skrulledude
Senior


Joined: 20 Jun 2015
Posts: 136

PostPosted: 18.11.2019 15:58    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Kanskje har han innsett selv at han ikke har vært god nok i denne rollen.
Nå må det komme opp gode navn som kan gå inn ett styret som setter krav om ett Rosenborg som må gå i rett retning.


Hvem i fortiden var god nok på dette da? Mulig jeg tar feil, men føler ikke styret (og ledelsen generelt) har hatt særlig å si for RBK's gode perioder. Skulle bare mangle at man er best i Norge med et selvfinansiert budsjett bare Molde kan grine seg til hos rike onkler.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 18.11.2019 16:00    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Troillongan wrote:
Flott(?). Flere har pekt på de fotballfaglige alibiene i styret. Heggem er vel en av dem.


Han la opp som spiller for 20 år siden og har vell holdt på med laksefiske siden da. Om han ble regnet som et fotballfaglig alibi er vell det i seg selv et dårlig tegn.


Enig med du.. Vi er helt avhengig av å ha noen med god fagkompetanse i styret og at Heggem skal være en av to som dekker denne rollen er nokså trist.. Sikkert en fin fyr, men dog. Hvis Winsnes rykker opp griner jeg litt kjenner jeg.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.11.2019 16:01    Post subject: Reply with quote

Jeg regner med at vara-medlem Winsnes rykker opp som fast medlem i Heggems sted - det var jo slik Heggem selv ble styremedlem i sin tid. Det hadde uansett vært greit av kontinuitetshensyn.

Dessuten, det kan jo hende at han trekker seg, for å posisjonere seg som kandidat som sportsdirektør. Han var jo utilgjengelig all den tid han hadde styreverv. Ikke det at jeg evt. mener han vil funke i rollen, men det kan jo være en taktisk manøver fra hans side uansett.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 18.11.2019 16:05    Post subject: Reply with quote

Er mye som kan være. Kan være han trekker seg fordi han er uenig med de andre om valgene som tas.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 18.11.2019 16:40    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Jeg regner med at vara-medlem Winsnes rykker opp som fast medlem i Heggems sted - det var jo slik Heggem selv ble styremedlem i sin tid. Det hadde uansett vært greit av kontinuitetshensyn.



Du trenger kontinuitet i et styre som fungerer godt, ikke i et styre som fungerer dårlig.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 18.11.2019 16:48    Post subject: Reply with quote

Bare så det er nevnt, man kan ha et velfungerende styre som iblant tar dårlige avgjørelser. Det er jo ikke sånn at det er to ting som er adskilt med vanntette skott.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.11.2019 17:42    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Bakklandia wrote:
Jeg regner med at vara-medlem Winsnes rykker opp som fast medlem i Heggems sted - det var jo slik Heggem selv ble styremedlem i sin tid. Det hadde uansett vært greit av kontinuitetshensyn.



Du trenger kontinuitet i et styre som fungerer godt, ikke i et styre som fungerer dårlig.


Du trenger det uansett, for å ikke gjøre styret, og dermed klubben, handlingslammet. Dessuten har vi ett velfungerende styre nå.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 18.11.2019 17:54    Post subject: Reply with quote

Mulig de fungerer godt i praksis, men de ansatte Horneland, så da er jeg usikker på hvor godt dette styret faktisk egner seg..
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.11.2019 18:11    Post subject: Reply with quote

Du dømmer på en sak, altså - overser fullstendig alt styret gjør ellers i klubben?

Horneland tok oss nesten til CL, fikk oss inn i europeisk gruppespill, og kan ta medalje i serien. Det er ganske ok, det, forutsetningene tatt i betraktning. Ser ikke problemet.

Uansett, ett styre har alltid såpass mange prosesser og prosjekter i gang, at å miste kontinuiteten, som vil kunne "fryse" disse, kan i verste fall skade klubben.

Folk snakker om å kaste hele styret på årsmøtet. Det vil ikke skje, selvsagt, men om det hadde lyktes, ville det fort vært katastrofe for klubben. Den kunne risikert å stoppe helt opp mens prosessene ble re-startet, og da skulle vi slitt med å komme a jour igjen...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 18.11.2019 18:17    Post subject: Reply with quote

Å ansette riktig hovedtrener er jo en ekstremt stor og viktig sak for styret, trolig den aller største og viktigste. Hvorfor har vi et velfungerende styre?
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 18.11.2019 18:32    Post subject: Reply with quote

Til slutt er vel uansett fasiten at vi ikke kom til CL, ikke kom vi til cupfinalen og ikke vant vi seriegull. Vi er heller ikke sikret ecup neste år. Jeg håper alt blir bedre neste år, men jeg frykter at Horneland er en skivebom og sitter ut kontrakten kun fordi styret nekter å innrømme at de tabbet seg ut. Så jo, jeg mener denne ene saken er såpass viktig at jeg synes det har feilet.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 18.11.2019 18:53    Post subject: Reply with quote

Det er vanskelig å vite hva som ligger bak at noen forsvinner ut av et styre. Det kan være alt fra uenigheter internt til tilfeldige årsaker eller personlige årsaker.

Dagens styre har uansett bommet i flere saker, enkelte har vært med på å ansette Perry (jeg gidder ikke bruke tid på å finne ut hvor lenge alle har vært med i styret), noen har vært med på å ansette Bjørnebye, noen har vært med på å la Bjørnebye bruke rekordmye penger på å forelde samt svekke en spillerstall. Alle i styret (?) har vært med på å sparke klubbens nest mestvinnende trener og erstatte han med Horneland (jeg sier ikke at det var feil å sparke Kåre - det var på tide, poenget er bare det at vi ikke har kommet oss videre siden den gang, hvilket betyr at styrets valg og aksjoner står i et ekstremt dårlig lys den dag i dag).

Sannsynligvis kommer vi ikke til å komme oss ut av denne situasjonen uten at styret igjen tar radikale grep heller. Styrets valg gjør det veldig enkelt å begynne å tenke på hvorvidt de faktisk vet hva de holder på med. Spørsmålet er derfor: Er det nødvendigvis så bra for klubben at akkurat dette styret skal få ta de radikale grepene? Listen av negative saker det siste halvannet året har vært så massivt at det er vanskelig å begripe det.

Nå er naturligvis styret litt uheldige med at sparkingen av Kåre endte i rettsak, det er tross alt meget uvanlig i slike tilfeller, men rettsaken avslørte uansett ekstremt mye negativt hva kommer til Rosenborg. For meg framstår det som veldig enkelt og merkverdig å legge alt av skyld på på en trener, deretter bruke et halvt år på å finne en ny trener, så finne en trener som ikke samsvarer med noe av det Rosenborg står for - og nevnte trener kommer til Rosenborg i kjølvannet av en ganske tullete og direkte unødvendig tvist. Hele greia er komisk nok i seg selv, men høynes til stadighet av en klubb hvor ansatte + styre har mistet så fotfestet at det ikke lenger ser ut til å være en eneste av dem som drar i samme retning.

Klubbens styre tar ofte tilsynelatende gode valg. I stundens hete kan mange valg oppleves som fornuftige. Samtidig har valgene de har tatt gjort det svært mulig for alle utestående å spørre seg; finnes det en langsiktig plan, en tanke om hvilken vei klubben skal gå?

Det er i beste fall ekstremt vanskelig å tro.

Personlig er jeg ikke likegyldig til Rosenborg. Jeg er bare utrolig forbanna (men jeg kommer likevel til å kjøpe meg sesongkort neste år, og året etter der, og året etter der).
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 18.11.2019 20:18    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Erstatter blir vel valgt på årsmøtet i... februar...ish?


Det som står er vel bare at han ikke tar gjenvalg, som er en helt ordinær sak. Han sitter jo i styret frem til årsmøtet.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 18.11.2019 20:28    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Heggem gir seg.

https://www.adressa.no/10...2955b.html


Trekker han seg fordi han gikk god for regimet til Horneland, og fordi det gikk til helvete?

Eller trekker han seg fordi han hardnakket holder fast på at Rosenborg skal spille eggensk og er lei av å skalle hodet i veggen i styre med andre prioriteter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 18.11.2019 20:37    Post subject: Reply with quote

Evt. av andre årsaker.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.11.2019 22:27    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Å ansette riktig hovedtrener er jo en ekstremt stor og viktig sak for styret, trolig den aller største og viktigste. Hvorfor har vi et velfungerende styre?


Vi har ett velfungernde styre både fordi det er godt sammensatt, men også fordi det er ett styre som viser handlekraft og som gtør å ta grep når de mener det er nødvendig og riktig å gjøre. De sitter ikke å vneter ut en situasjone for å se om det kanskje muligens kan gå seg til av seg selv - det forverre som regel alltid situasjonen.

Om alle handlinger dermed viser seg riktig i ettertid, kan man selvsagt diskutere, men det perfekte styret osm aldri gjør feil finnes heller ikke. Dessuten er det lettere med etterpåklokskap.

I tilegg er det ett velfungernede styre fordi alle får bidra, alle får brukt sine styrker og har en klar rolle- og arbeidsfordeling. Det er ingen (trass ondisnnede rykter) som turer frem, overkjører retsne og gjør som h*n vil uansett - flertallet avgjør alltid.

Derfor har vi ett velfungerende, og godt styre. SÃ¥gar kanskje det beste klubben noensinne har hatt.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 18.11.2019 22:33; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.11.2019 22:29    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Til slutt er vel uansett fasiten at vi ikke kom til CL, ikke kom vi til cupfinalen og ikke vant vi seriegull. Vi er heller ikke sikret ecup neste år. Jeg håper alt blir bedre neste år, men jeg frykter at Horneland er en skivebom og sitter ut kontrakten kun fordi styret nekter å innrømme at de tabbet seg ut. Så jo, jeg mener denne ene saken er såpass viktig at jeg synes det har feilet.


men, så er dte helelr ikke verken noe krav eller realimse i å vinne the double hvert år. Som sagt, utifra forutsetnignen har Horneland gjort det bra.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 18.11.2019 22:32    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Vi har ett velfungernde styre både fordi det er godt sammensatt, men også fordi det er ett styre som viser handlekraft og som gtør å ta grep når de mener det er nødvendig og riktig å gjøre. De sitter ikke å vneter ut en situasjone for å se om det kanskje muligens kan gå seg til av seg selv - det forverre som regel alltid situasjonen.


Så da sparker de Horneland når sesongen er over? Hvis ikke er det akkurat det de gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.11.2019 22:36    Post subject: Reply with quote

Nei, det ville være å handle overilt. De visste når de ansatte han, at det kunne ta tid å snu trenden med denne spilelrstallen - da må de slevsagt også gi han tid til det. Nå er det jo ikke en gang hans spillerstall, det er fortsatt i hovedsak en arvet spillerstall.

Og, særlig hvis vi ender med medalje, finnes det fakitsk knapt nok grunnlag å sparke han på.

Herrgud så glad jeg er for at medgangssupportere verken sitter i styret eller, i de fleste tilfeller, ikke en gang er medlem av klubben. Der trengs det folk med is i magen.

Kåre fikk halvannet år på seg til å snur trenden, uten å klare dte ,før han ble sparket. da må selvsagt Horneland få mer enn 11 måneder. det finnes vel knapt trener som har fått mindre en halvannen sesong i sjefstolen (bortsett fra Hareide, men han ble jo tross alt hentet av landslaget), og det er det en grunn til.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20  Next
Page 8 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb