English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidige SL-kandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 66, 67, 68  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OlsenfraBuran
Senior


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 107
Location: Oslo/Buran

PostPosted: 14.11.2019 21:50    Post subject: Reply with quote

Legger meg litt flat etter det innlegget. Sørloth er ikke rett mann.
Jeg frykter en ukjent sd skaper enda større distanse til publikum. Hvis Horneland blir, så skal det være en overbevisende god utlening for å hente tilbake publikummet til lerkendal. Tror først vi må skape en vinnende og god kultur før vi kan drømme om en sd som henter virkelig gode spillere. En som kjenner rbk kulturen, satser på talentene, bidrar med humør og drar med seg noen kvalifiserte speidere. Vi må ha engasjement rundt klubben igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 14.11.2019 21:52    Post subject: Reply with quote

Få inn Tore André Flo - han har det som trengs i rollen Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 14.11.2019 21:59    Post subject: Reply with quote

Ansett en manager, så har vi slått to fluer i en smekk. Horneland kan evt få lov til å fortsette som trenerassistent, eller hva det er de kaller det i klubbene som bruker manager-ordninga.
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongen
Senior


Joined: 12 Nov 2012
Posts: 128
Location: Oslo

PostPosted: 14.11.2019 22:15    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Ansett en manager, så har vi slått to fluer i en smekk. Horneland kan evt få lov til å fortsette som trenerassistent, eller hva det er de kaller det i klubbene som bruker manager-ordninga.


Den tanken har slått meg også. Men jeg vet ikke om en person klarer å være både hovedtrener og ansvarlig for spillerlogistikk på en tilfredsstillende måte. Horneland virker jo som en bra mann, bare ikke som hovedtrener.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 14.11.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

Coolen som SD vil jo utelukkende fungere dersom hans første oppgave er å bytte ut Horneland som står for alt annet enn det RBK, Nederland og Coolen gjør. Ingen takknemlig oppgave. Om det gjøres så hvorfor ikke.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.11.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

Coolen er ikke så dumt forslag, og sannsynligvis av de beste realistiske. Han har, slik jeg ser det, flere kvaliteter som passer rollen:

- Erfaring fra (relevant) organisasjonsledelse
- Inngående erfaring og kompetanse mot utviklingsavdelingen
- Kan 4-3-3 både i teori og praksis
- Nettverk i Eggen-fotballens Mekka

Han huker i hvert fall av langt flere bokser enn de andre vi har hatt i rollen de siste 20 årene. Tilsammen, til og med.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
m1chael
Senior


Joined: 16 May 2006
Posts: 124
Location: Bartebyen

PostPosted: 14.11.2019 22:30    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Coolen er ikke så dumt forslag, og sannsynligvis av de beste realistiske. Han har, slik jeg ser det, flere kvaliteter som passer rollen:

- Erfaring fra (relevant) organisasjonsledelse
- Inngående erfaring og kompetanse mot utviklingsavdelingen
- Kan 4-3-3 både i teori og praksis
- Nettverk i Eggen-fotballens Mekka

Han huker i hvert fall av langt flere bokser enn de andre vi har hatt i rollen de siste 20 årene. Tilsammen, til og med.


Støttes 100%!
_________________
Turn up the good, turn down the suck
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.11.2019 22:40    Post subject: Reply with quote

Bare vi for guds skyld ikke rekrutterer fra den samme kompis gjengen som vanlig, så er jeg egentlig åpen for det aller meste. RBK skriker etter å få inn litt nye impulser, og det å ansette noen som ikke er inngrodd i RBK fra før behøver ikke gå på bekostning av hverken kultur, historie eller spillerstil. Det finnes utrolig nok folk som kan både 4-3-3 og spill i lengderetning utenfor trøndelags grenser.

Både Coolen og Bergdølmo er interessante navn i forhold til å stake ut en kurs vidre. Kanskje noe av det bedre vi kan håpe på i nåværende situasjon. Mange rynket på nesten av Coolen i fjor høst, meg selv inkludert, men det han leverte som trener, uten å knapt hatt noe tid på feltet pga tett kampprogram, står plutselig i et veldig mye bedre lys i dag, etter en 2019 sesong hvor man har sett hvor tragisk det faktisk kan gå med en inkompetent trener/leder.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1119
Location: Trondheim

PostPosted: 14.11.2019 22:42    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Ola By Rise i en ledende rolle ville vært bra i arbeidet med å gjenoppbygge klubben fra scratch. Han har mange bra kvaliteter, og må vel begynne å gå lei av kommunaldirektørjobben snart, og vende "hjem" til fotballen?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 14.11.2019 22:52    Post subject: Reply with quote

Ikke så dum tanke det, oxbailla... men jeg kunne i så fall tenke meg å få ham inn i rollen til Alstad.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.11.2019 22:54    Post subject: Reply with quote

Ja! Det synes jeg var en god idé, det er en rolle som hadde passet perfekt til folkelige Ola By (vi e så kry).
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 14.11.2019 22:55    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Jeg tror Ola By Rise i en ledende rolle ville vært bra i arbeidet med å gjenoppbygge klubben fra scratch. Han har mange bra kvaliteter, og må vel begynne å gå lei av kommunaldirektørjobben snart, og vende "hjem" til fotballen?


Nei, nei, nei. Ola by er ingen leder og har ikke noe gjennomføringskraft. Nok en gang går man i fella og skal velge en person som har vært i glansen av Eggen. Ingen eksrbkere som kun har vært i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 14.11.2019 23:18    Post subject: Reply with quote

Personlig så håper jeg at ledelsen ikke går "RBK skolen" ved og ansette en tidligere spiller eller trener i klubben, ikke at det er negativt men det er på høytid at Rosenborg lærer seg at en sportsdirektør ikke må ha spilt for klubben tidligere. Selv så hadde jeg gjerne sett en fotballinteressert forretningsmann som sportsdirektør i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 14.11.2019 23:31    Post subject: Reply with quote

"Fotballinteressert forretningsmann" mangler nok litt for mye nettverk og fagkunnskaper. Tidligere fotballspiller som har blit forretningsmann og vært trener på hobbybasis kanskje.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2066

PostPosted: 14.11.2019 23:33    Post subject: Reply with quote

Det jeg håper klubben gjør:
1. Erkjenne at vi har misset stygt på spillerlogistikk spesielt med tanke på overforbruket av penger de siste tre årene.
2. Analysere grundig ( gjerne med eksterne og bruk av best practice) hva som er årsaken. Til tross for massiv kritikk så har ikke SIB vært enerådende her, man må se både på struktur og ansvarsdeling.
3. Trekke de nødvendige konklusjoner og handle deretter.

Det jeg frykter
At vi fortsetter med tullet med trener som øverste sportslige leder.
Leter etter eks-RBK’ere med hjerte for klubben og ellers er glade amatører i ett marked preget av kynisme og kjeltringstreker.
Skifter ut en 80 tallshelt som speider til fordel for en annen.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1119
Location: Trondheim

PostPosted: 14.11.2019 23:38    Post subject: Reply with quote

(Til Senador): Det var en for kategorisk avvisning av By Rise etter min mening.
Ting jeg synes er positivt:

- By Rise er ekte klubblegende og RBK-er med hjertet i klubben. Som Helland også sier i media i kveld, tror jeg det er viktig med flere klubbmenn inn. Så skal vi for all del ha flinke nederlendere osv også. Men nå er klubben helt klart ved et veiskille, og da kan vi ikke ha flere som skal "øve seg på å bli god" i klubben, à la Bergdølmo som var her et kvarter (og forsåvidt Horneland/Emberland)

- By Rise har mange år på høyt nivå i fotballen etter at han gikk av som hovedtrener i RBK i 2004: 7 år som assistenttrener på Landslaget under Hareide og Drillo 2006-2013, og en periode i Ranheim - for bare fire år siden, med bra resultater.

- Minst like spennende synes jeg det er at han har gjort gode karrierer utenfor fotballen; som journalist i Adressa, leder for Her og Nå, og de siste fire årene som kommunaldirektør i Trondheim kommune for næring, idrett og kultur.

- Det som skiller By Rise fra mange andre kandidater som sikkert kommer opp, er vel at han har bra utdanning, og at han ikke har sluttet å være interessert i utvikling. Leste boken hans Ballens Bane fra 2014 med stor interesse, og masteroppgaven hans om relasjonsledelse fra 2016, med en sammenligning av 1999- og 2015-årgangene i RBK, vinnerkultur mm synes jeg var bra lesestoff: https://ntnuopen.ntnu.no/...50/2382627

- Jeg har ikke forutsetning for å vurdere hvordan By Rise er som leder, men har hørt ham noen ganger, og han er i hvert fall en veldig bra formidler, sterk fotballfaglig, og virker utviklingsorientert.

- Tror nok mange fortsatt henger seg opp i at By Rise ikke lyktes (tross gull og CL-deltakelse) i 2004, men det var tross alt 15 år siden. Spillergruppen var for en god del folk han hadde spilt med selv, det var alder og metthet inne i bildet, osv. Poenget mitt er i hvert fall at jeg tror By Rise - og gode krefter rundt klubben som ham - må trekkes inn i sterkere grad fremover i en eller annen rolle, for når kulturen tydeligvis har fått lov til å forvitre, så tror jeg ikke vi løser det med enda flere "utenforstående" i alle viktige roller i klubben. Da tror jeg publikum vil distansere seg enda mer fra klubben, som vi nå ser tendenser til i kommentarfeltene: folk savner trøndere på laget.


Last edited by oxbailla on 14.11.2019 23:58; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 14.11.2019 23:43    Post subject: Reply with quote

Tror By Rise ville passet bedre i Alstad sin rolle, eventuelt ta over for Tove når den tid kommer. Vil også være en flott mann å få inn i styret vil jeg tro.

Med mindre han har lagt ned en god del jobb med å holde fotballnettverket sitt med like så tror jeg han er litt for ute av gamet til å vurderes som sportslig leder.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.11.2019 23:46    Post subject: Reply with quote

Det siste Zorbeltuss sier der. By Rise har vært utenfor fotballen lenge. En sportsdirektørstilling hvor spillerlogistikk står sentralt stiller visse krav til kunnskap om marked og et kontaktnettverk. Man så med Hoftun at det ikke holder å være klubblegende og en trivelig fyr i en slik stilling.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 14.11.2019 23:50    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Rini Coolen er et særdeles merkelig forslag gitt at vi er så tydelig på at Norden er vårt primærmarked. Da bør vi gå for noen som har oversikt og nettverk her.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 14.11.2019 23:53    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
"Fotballinteressert forretningsmann" mangler nok litt for mye nettverk og fagkunnskaper. Tidligere fotballspiller som har blit forretningsmann og vært trener på hobbybasis kanskje.

Hørt om "Don Ø" som fikk FC København til og bli nordens største fotballklubb? eller David Dein som fikk Arsenal til og bli en maktfaktor både i engelsk og internasjonal fotball igen på slutten av 90-tallet? eller om FSG direktøren Mike Gordon som har gjort Liverpool til Englands beste klubb? men det kommer 100% sikkert til og bli en tidligere Rosenborg spiller som gikk gjennom "Eggen-skolen" og en ækte trønder, det viktigste for suksess i Rosenborg er jo at alle ansatte i klubben tidligere har spilt eller vært trener for klubben og at de er lokale.


Last edited by Joestlaachmkr on 14.11.2019 23:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 14.11.2019 23:56    Post subject: Reply with quote

Inge Andre Olsen er bankers.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 15.11.2019 00:06    Post subject: Reply with quote

Ola By Rise har vel også vært redaksjonssjef i NRK?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 15.11.2019 00:07    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Mange rynket på nesten av Coolen i fjor høst, meg selv inkludert, men det han leverte som trener, uten å knapt hatt noe tid på feltet pga tett kampprogram, står plutselig i et veldig mye bedre lys i dag, etter en 2019 sesong hvor man har sett hvor tragisk det faktisk kan gå med en inkompetent trener/leder.


Og med tanke på hvor skadeplaget vi var i fjor høst etter et par sesonger med potetgull og FIFA-regimet til Kåre, er jobben han gjorde absolutt godkjent. Hadde vært spennende å se hvordan det kunne blitt hvis han hadde fått en ordentlig sesongoppkjøring samt et overgangsvindu å jobbe med. Hvis han kunne få satt sitt preg på laget istedet for å bare være "han midlertidige" og være bakbundet på spillerlogistikken, tror jeg det kunne blitt ganske så bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 15.11.2019 00:11    Post subject: Reply with quote

Don Ø, han som fikk et halvt år i fengsel for kursmanipulasjon av aksjer? Og som ble presset ut av Parken-konsernet av de andre aksjonærene på grunn av at han jukset med FCK's økonomi. Men som alikevel fikk et plaster på såret i form av et æresmedlemsskap i FCK bare for å miste den en måned senere på grunn av at han hadde skjønnmalt økonomien enda mer enn de først trodde. Den Don Ø?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 15.11.2019 00:15    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:

Hørt om "Don Ø" som fikk FC København til og bli nordens største fotballklubb?
Don Ø hadde svært så flinke Carsten V. Jensen som sportsdirektør. En mann som hadde passa fint inn i RBK. Dessverre så gikk han fra FC Nordsjælland til Brøndby her i sommer. Og ønsker neppe å avslutte det prosjektet allerede nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 66, 67, 68  Next
Page 51 of 68

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb