English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.11.2019 12:03    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Herregud, dette er jo Hoftun all over again. FÃ… DET BORT!


De hørte faen meg på meg! Wooohoo! Blir sikkert TKK nå da....
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 990

PostPosted: 14.11.2019 12:05    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Hva tenker vi om Hareide?


Jeg tenker at hvis Hareide vil, så vil jeg. Helst som manager, og da trenger vi ingen SD (hvis jeg ikke er helt utdatert på hvordan man kan organisere en fotballklubb i disse dager?).
Back to top
View user's profile Send private message
SFL
Senior


Joined: 16 Jun 2008
Posts: 202

PostPosted: 14.11.2019 12:05    Post subject: Reply with quote

Kan Mikael Dorsin luske i bakgrunnen her?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.11.2019 12:09    Post subject: Reply with quote

Av realistiske kandidater som i det minste har snakket om Ajax-stilen og 433 med innlevelse og forståelse er Andre Bergdølmo. Jeg går for ham inntil videre. Om han er kvalifisert utover å ha filosofien i orden vites ikke, men han kan ikke være verre enn de to siste noldusene uansett. Eller?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 990

PostPosted: 14.11.2019 12:12    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Koteng er ikke ansatt i RBK, han er demokratisk valgt av medlemmene. Blir egentlig overrasket om han ikke blir gjenvalgt også (forutsatt at han stiller på gjenvalg).

Tror heller ikke Koteng er noe større problem enn ...


Enig - det er et voldsomt blindspor hvis man tror at Koteng driver med et enmannsshow og at de store avgjørelsene blir annerledes med en annen styreleder. Hvis man skal angripe styrets handlinger, må man nesten starte med å se nærmere på de andre i styret. Koteng har uttalt at han ikke har fotballkunskaper nok til å utfordre de andre i styret på det fotballfaglige.

Når det er sagt, så kan man være kritisk til hans cowboy-stil i framføringen, det gir oss muligens noen minnuspoeng på omdømmescoren. Men dette er temmelig uvesentlig i mine øyne.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 14.11.2019 12:17    Post subject: Reply with quote

Desverre så er nok ikke Horneland ferdig ennå.
Men det er et stykke igjen til 3dje plassen og poeng i EL i år, og uten det så kan vi nærme oss.
Jeg sitter desverre med følelsen at han får iallefall fram til sommeren 2020 på å vise seg frem. Og da er det nok slik at flere kjente fjes er borte, mer fokus på gampefotball er satt, og vi er generelt svakere enn vi har vært i en årrekke.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.11.2019 12:17    Post subject: Reply with quote

Slutt å gå i Morten Puddels ærend! Det er ingen med normal intelligens som tror på det han skriver så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dere sluker dette med Cowboy-Koteng rått.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 14.11.2019 12:33    Post subject: Reply with quote

Ryddig og ordentlig avgang dette. Skjønner godt at det er mentalt slitsomt å være sportssjef i RBK i seks år og at han ikke har motivasjon for en ny periode.

På en skala fra 1 til 10 vil jeg gi han en 4-er. Han har ikke vært noen katastrofe for RBK, men han har ikke vært spesielt bra heller.

Men hva skjer nå? Vi vet hva vi har hatt, men hvilken sportssjef får vi ? Da vi skulle få ny hovedtrener for et år siden så dro det voldsomt ut i tid og vi måtte til slutt ta til takke med 4-valget (eller deromkring).

Vi bør få noen som forstår hvor RBK står i fotballhierarkiet og hvilke ambisjoner klubben har. Vedkommende må også ha god forståelse for hvordan RBK skal spille fotball og hvilke egenskaper de forskjellige spillerne må ha. Han bør også ha god forståelse for talentutvikling og selvsagt ha kjennskap til hvordan spillerkarrièrer og spillemarkedet fungerer i praksis.

De som er skikkelig gode på dette blir helt sikkert alt for dyre. Men det finnes nok noen som kunne tenke seg en slik jobb og som er gode nok.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.11.2019 12:42    Post subject: Reply with quote

Topplista, basert på hva jeg veit klubben kjenner til av folk - i uprioritet rekkefølge;

- Per-Mathias Høgmo (bedre som vikarierende SD enn som hovedtrener, sist han var her, og har pensjonert seg som trener. Liker "RBK-fotball", relativt godt nettverk?)
- Tor-kristian Karlsen (visstnok veldig nære jobben sist, og med kompetanse, erfaring og nettverk ingen nordmann matcher)
- Åge Hareide (vil ikke tilbake som klubbtrener - uansett lag, men har vært positivt stilt til en SD-rolle, lassevis med erfaring (dog ikke som SD), godt nettverk, kun Bratseth igjen i klubben fra da han ble "uspiselig")
- Nils Johan Semb (godt navn, ufortjent godt rykte, er vel fortsatt arbeidsledig?)

Om noen av disse er det optimale valget derimot, er vel heller tvilsomt.

Hvilke navn som kan draes opp av hatten kommer vel helt an på hvem som skal utgjøre Ansettelsesutvalget denne gangen. Men, det hadde kanskje ikke vært så dumt med f.eks. en nederlender i denne rollen også?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 14.11.2019 12:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 14.11.2019 12:43    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke huske sist jeg var så likegyldig til RBK.. Det er apati! Jeg har absolutt ingen tiltro til noen i styre og stell (kanskje litt til Tove da) og ser ingen grunn til å ha noen som helst forhåpninger om at det skal komme noe bedre ut av dette dessverre. Supert at SIB går, men det betyr absolutt ikke at det blir bedre! Det er rett og slett mer som tilsier det motsatte.. Akkurat nå er det så gjennomsyra rævva at jeg får knapt sagt det sterkt nok.. Helt siden Kåre ble sparka, rettsaken, ansettelsen av Horneland, Bendtner-sagaen, Alstads media-stunt, lånementaliteten med Akintola og Bjørn Maars, sub-zero kjøp (Valsvik etc), tynn stall, håpløst spill........................... Sorry.. Bare måtte ut! At SIB går nå hjelper ingenting. De har ingenting klart og finner neppe gull med gråstein..

edit: typos
_________________
Saklig


Last edited by ZOOlander on 14.11.2019 12:46; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
HMBrattbakk
Senior


Joined: 11 May 2019
Posts: 103

PostPosted: 14.11.2019 12:43    Post subject: Reply with quote

Her er det kun ett riktig svar:

1. Trond Sollied




............

2. alle andre
_________________
Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!
- Nils Arne Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.11.2019 12:48    Post subject: Reply with quote

Hva i himmelens navn tilsier at Sollied skulle fungere i en slik rolle - at han i det hele tatt skulle ønske seg en slik rolle, for den del?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 14.11.2019 12:55    Post subject: Reply with quote

Hvem ønsker seg ikke en jobb hvor de tjener 3 mill+ i året for å sitte og se fotballkamper, og så ta en drøss med telefonsamtaler 2 dager i året for å prøve å signere noen spillere på siste dagen i overgangvinduet?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 14.11.2019 12:55    Post subject: Reply with quote

Den RBK’eren med størst nettverk er vel kanskje Vidar Riseth! Han har vel spilt i halve Europa. Om han er kvalifisert for en SD jobb, er jeg derimot usikker på.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.11.2019 12:57    Post subject: Reply with quote

Trond Sollied som SL tror jeg om mulig er et verre forslag enn som trener. Hvis man fortsatt lurer på hvorfor det, så er man ganske nesedøv.

Skal man tro Horneland så er jo Bjørnebyes rolle veldig begrenset, han kunne egentlig vært erstattet med en app. Han måtte nesten tvinges til å innrømme at ikke hovedtrener fant og kvalitetssikret alle spillere på egen hånd. Jeg tror klubben ønsker mer av den rollen, og at en ny SL vil få en annen beskrivelse.

Jeg tror også Høgmo kunne passet inn, han gjorde mye mer fornuftig med den hatten enn med adidas-boblefrakken på. Men hvis man ser bort fra spennende navnløse utenlandske kandidater (som jeg faktisk vil være automatisk positiv til), så er jo Hareide en ganske åpenbar kandidat. Og da, kanskje, med en anelse omorganisering på kjøpet? To fluer i en smekk, med minimal støy og omdømmetap?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
CmdrKeen
Junior


Joined: 31 Aug 2018
Posts: 14

PostPosted: 14.11.2019 12:57    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Av realistiske kandidater som i det minste har snakket om Ajax-stilen og 433 med innlevelse og forståelse er Andre Bergdølmo. Jeg går for ham inntil videre. Om han er kvalifisert utover å ha filosofien i orden vites ikke, men han kan ikke være verre enn de to siste noldusene uansett. Eller?


https://www.dagsavisen.no...ywall=true

Paywall, men ingressen er jo klar:
dagsavisen wrote:
Kråkerøy-bosatte og tidligere utenlandsproff André Bergdølmo (47) brenner for en helt annen idé om fotball enn det som er vanlig her til lands. Han trenger bare en arbeidsgiver med samme syn.

_________________
CmdrKeen
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 14.11.2019 13:09    Post subject: Reply with quote

Kan hende at det ble en annen ryddesjau enn hva SIB uttalte til adresse for noen uker siden.

Noen måtte jo gå etter intervuet med Helland og Åsen, og siden Horneland har blitt lovt tid av styret så var det kun 1 mann i det sportslige som man kunne ta.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 14.11.2019 13:14    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Den RBK’eren med størst nettverk er vel kanskje Vidar Riseth! Han har vel spilt i halve Europa. Om han er kvalifisert for en SD jobb, er jeg derimot usikker på.


Ikke kvalifisert, nei. Ville blitt salg av potet og juletrær rundt brakka.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.11.2019 13:17    Post subject: Reply with quote

Woooohooo, første dag på jobb etter lang permisjon, dette gjorde dagen lys!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.11.2019 13:24    Post subject: Reply with quote

Jeg ga SIB sparken på Football Manager i går, så dette burde jeg sett komme.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 14.11.2019 13:35    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg ga SIB sparken på Football Manager i går, så dette burde jeg sett komme.


Cool
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 14.11.2019 13:37    Post subject: Reply with quote

Hadde vært moro å se hva Inge Andre Olsen kunne fått til med et større budsjett.
Back to top
View user's profile Send private message
Tony
Junior


Joined: 04 Aug 2017
Posts: 85

PostPosted: 14.11.2019 13:47    Post subject: Reply with quote

Adressa:
"RBK-trener Eirik Horneland kan fort bli den som nå får enda mer ansvar for det kommende overgangsvinduet, som åpner i januar."

Har Adressa rett i dette så betyr det jo at Horneland - som størstedelen av forumet har gitt sparken i 11 måneder - får enda større makt. En Horneland som står for noe helt annet enn RBK-mantraet "artig og angrepsvillig fotball". Det er så "vondfot" at kick and run-treneren skal være øverste lederen i en Michels/Cruyff-klubb. Så selv om Bjørnebye - som har levert under forventet standard - er borte, er det ikke sikkert at denne dagen kommer til å bli huska med stor glede i framtida.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 14.11.2019 13:48    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg ga SIB sparken på Football Manager i går, så dette burde jeg sett komme.


Første jeg gjorde var å sparke SIB og Emberland, selge søder og hovland og forlenge kontrakten til Ceide xD

SD for meg nå Graham Carr, rutinert herremann Very Happy
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 14.11.2019 13:50    Post subject: Reply with quote

Gjør noe lignende nå Moomoo, balsam for sjelen å kvitte seg med pakket Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104  Next
Page 100 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb