English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2020
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 13.11.2019 15:05    Post subject: Reply with quote

Så hvorfor spiller ikke Ceide og Botheim?

Neste år vil jeg se en 11er med Botheim, Ceide, Serbecic, Ogbu, Levi, Tagseth

Og ny trener selvsagt. Very Happy
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 13.11.2019 15:13    Post subject: Reply with quote

Botheim er ikke god nok i de andre fasene av spillet. Ceide konkurerer for tiden med Adegbenro. Nytter ikke med Ceide istedenfor når medspillerne fremdeles ikke er lette å servere.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 11:16    Post subject: Reply with quote

Registrerer at det er mange som er positive til at SIB og Thoresen forlater klubben, og isolert sett kan jeg kanskje være enig.

Helhetlig synes jeg imiderltig utviklingen er skremmende, spesielt da RBK2s Heerkes også valgte å gå av nylig.

Det virker som om mer og mer ansvar og autoritet blir gitt til duoen Horneland/Emberland, noe som i og for seg kunne vært greit om de hadde den nødvendige kompetansen i ledelse, spillerutvikling, spillerlogistikk og generell klubbutvikling. Det har de derimot ikke, det virker jo allerede som om Horneland har tatt seg vann over hodet og henger i tauene for å ta en boksemetafor. Om han i tillegg skal gis ansvar for speiding, spillelogistikk, spillerutvikling og langsiktig klubbutvikling tror jeg faktisk han kan ende opp med å rasere hele klubben.
Jondahl
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 11:33    Post subject: Reply with quote

hvis man velger å tro at Horneland endelig har forstått hva som kreves i Rosenborg så trenger det ikke være så galt å gi han ansvaret for gjenoppbyggingen.
hvis han ikke har forstått hva som kreves og trekker mot Haugesund-ball igjen så er det en katastrofe for Rosenborg å gi han ansvaret for gjenoppbyggingen.
jeg tror han etter å ha snakket mye med NAE har en god forståelse av hva Rosenborg skal være og at han kommer til å sette sammen ett lag som kan spille den fotballen supporterne krever.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 15:09    Post subject: Reply with quote

Han har hatt et år på seg til å gjøre dette. Resultatet er dritkjedelig fotball snart ingen gidder å se på, og elendige resultater. Det er absolutt ingenting som tyder på at denne mannen er egnet til å få et RBK lag, som han selv har bidratt til å kjøre i grøfta, opp på et akseptabelt nivå.
Montana
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 15:21    Post subject: Reply with quote

Klart det har vært alt for dårlig. Alle vet det.
Men en del av historien er jo at han tok over et lag og klubb i forferdelig forfatning på flere plan. Vi har fått små drypp og symptomer av hvor ille ting er, men vet ikke hele historien. Man kan velge å se på det som at vi hadde vunnet 4 gull på rad og så kom Horneland og ødela alt, men det er jo ikke så enkelt.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 16:26    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Registrerer at det er mange som er positive til at SIB og Thoresen forlater klubben, og isolert sett kan jeg kanskje være enig.

Helhetlig synes jeg imiderltig utviklingen er skremmende, spesielt da RBK2s Heerkes også valgte å gå av nylig.

Det virker som om mer og mer ansvar og autoritet blir gitt til duoen Horneland/Emberland, noe som i og for seg kunne vært greit om de hadde den nødvendige kompetansen i ledelse, spillerutvikling, spillerlogistikk og generell klubbutvikling. Det har de derimot ikke, det virker jo allerede som om Horneland har tatt seg vann over hodet og henger i tauene for å ta en boksemetafor. Om han i tillegg skal gis ansvar for speiding, spillelogistikk, spillerutvikling og langsiktig klubbutvikling tror jeg faktisk han kan ende opp med å rasere hele klubben.

Klubben var vel egentlig rasert når man ansatte Perry på nytt. Kåre var flaks i to år, men gikk nedover. Koteng og styret har vel først og fremst ansatt feil nesten hver gang.
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 16:29    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Men en del av historien er jo at han tok over et lag og klubb i forferdelig forfatning på flere plan. Vi har fått små drypp og symptomer av hvor ille ting er, men vet ikke hele historien. Man kan velge å se på det som at vi hadde vunnet 4 gull på rad og så kom Horneland og ødela alt, men det er jo ikke så enkelt.

Ikke så enkelt nei, men jeg synes fortsatt Horneland kan kritiseres kraftig. I starten kjørte han på med en taktikk som ikke funket, før han så prøvde å fortsette med Kåre fotballen for å prøve å redde eget skinn. I tillegg så gjør han merkelige taktiske valg når det gjelder lagoppstilling og formasjon osv. Vi har mange kantspillere men han kjører heller med kun en spiss og en ving i laget og heller ha en overflod av midtbanespillere.

Så slipper han heller ikke til talenter til tross for at RBK pdd har flere store talenter som hadde fått mye spilletid i så og si alle andre Eliteserie klubber. Spillere som Skogen, Haltvik, Daddys Boy, Ceide, Botheim, Tagseth og Tørset Johnsen hadde fått sjanser i andre klubber, og de 4 sistnevnte hadde trolig fått veldig mye spilletid også.

Jeg tror aldri RBK har hatt så mange unge og lovende spillere samtidig før som er i vannskorpa til A-laget, og da er det viktig at man har en trener som tørr å satse på noen av disse.
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 16:33    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:

Til og med RBK ledelsen kan da ikke være så inkompetente. Jeg tviler på at de har 100% tillit til Horneland om dagen så kan aldri se for meg at de vil gi han og Emberland enda mer ansvar for alt som foregår rundt A-laget.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 19:17    Post subject: Reply with quote

Det er strengt tatt ikke så mye feil han kan gjøre. I mine øyne kan han få rense ut det meste av det som finnes i stallen.

Hansen, Melling, Samuel og kanskje Trondsen er vel de eneste som er aktuelle for bedre klubber.

Reginiussen er inne i sin siste sesong.

Så er det vel Tagseth, Ceide og Johnsen, men der tror jeg ikke han får gjøre annet enn å låne de ut.

Resten kan han få gjøre som han vil med.
Back to top
MkBerg
Veteran

PostPosted: 17.11.2019 02:31    Post subject: Reply with quote

Stallen er absolutt moden for utskiftninger. Håper vi signerer noen som ikke bare fyller A-stallen men som også løfter nivået betraktelig på sin posisjon. Annet enn Bendtner, når var sist vi hadde en wow-signering? Dersom vi sikrer EL-kvalikplass har vi i alle fall indisier begge veger. Kjekt med noen som trekker litt folk. Ser selvfølelig fra historien at selv om selgende klubb sier ja, skal det mye til at spilleren selv takker ja til oss. I min perfekte (og ikke fullstendig urealistiske) verden hadde det slett slikt ut:

Stallen 2020
- Hansen
- Faye Lund

- Hedenstad
- Birger Meling
- Reginiussen
- Ny stopper
- Gustav Valsvik
- Dahl Reitan
- Skogen

- Jensen
- Konradsen
- Trondsen
- Ny indreløper (Henriksen?)
- Åsen
- Tagseth
- Tørset Johnsen

- Helland
- Adegbenro
- Søderlund
- Ny spiss
- Levi
- Botheim
- Ceïde
- Kamanzi

Ut 2020
- Østbø
- Hovland
- Heggem (lån)
- Šerbečić
- Skarsem (lån)
- Denić
- Ogbu
- Lundemo
- de Lanlay
- Akintola
- Maars Johnsen
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 17.11.2019 10:16    Post subject: Reply with quote

Et stort spørsmål før 2020 er: Hva skal til for å bringe tilbake det brede engasjementet rundt Rosenborg igjen?

Det første jeg tror vi må erkjenne er at det først og fremst handler om mer enn selve resultatet på storskjermen når det har gått 90 minutt. Det handler om mer og større ting, for at Rosenborg fortsatt skal være en klubb av det spesielle slaget, en klubb du kan kjenne tilhørighet til.

Dermed er det ikke nok alene om vi blir seriemestere neste år. I hvert fall ikke for meg. Da er vi seriemestere da. Ja. Men ikke noe mer enn det. Det er dette mer som gjør det verdt å bruke tid og engasjement. Opplevelsen av å være en del av noe større.

Vi kan starte med verdiene. Hvordan leve verdiene? Også kan vi gjenkjenne de ute på den grønne matta. I det som gir 2-1, i stedet for 1-1. Førsteplass i stedet for andreplass. Champions league i stedet for Europaleague. Slik det var. Uten at verdiene leves, så lever ikke engasjementet, så lever ikke håpet om noe større enn en selv. Noe større en det som egentlig er mulig. Uten det blir ikke seriemesterskap noe virkelig stort. Det blir bare et seriemesterskap, og ikke noe å finne engasjement i.

Jeg er ikke lengre sikker på om de har skjønt det der nede på brakka.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 17.11.2019 10:55    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:

Han tok over dobbelmesteren. Det er et rimelig greit utgangspunkt. Ja det var utfordringer i forhold til at laget var for dårlig trent fysisk, men det rent fysiske er også det absolutt enkleste å forbedre. Fortsetter Horneland i 2020 så kommer vi til å ha 5000 tilskuere på kamp.
Montana
Veteran

PostPosted: 17.11.2019 10:59    Post subject: Reply with quote

Tror det har blitt ganske åpenbart at det var flere utfordringer enn det fysiske.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 17.11.2019 11:04    Post subject: Reply with quote

@Hjelde: Jeg tror ikke problemet er at folkene på Brakka har glemt "verdiene" eller at de mangler viljen til å jobbe hardt. Problemet er kompetansen, særlig mhp å ansette de riktige personene i de viktigste stillingene. Men så er det sikkert veldig mye vanskeligere å lokke de flinkeste folkene til Trondheim enn mange her inne tror, det er nok ikke bare å hente en flink fyr fra Nederland eller Tyskland.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 17.11.2019 11:13    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Han tok over dobbelmesteren. Det er et rimelig greit utgangspunkt. Ja det var utfordringer i forhold til at laget var for dårlig trent fysisk, men det rent fysiske er også det absolutt enkleste å forbedre. Fortsetter Horneland i 2020 så kommer vi til å ha 5000 tilskuere på kamp.

Horneland er ikke mitt førstevalg som det har utviklet seg for å si det mildt. Men de fem beste spillerne produserte cirka like mange målpoeng i fjor som i år. Vi ligger an til å score likt antall mål som i fjor men har sluppet inn endel flere i år så det er der det har skortet mest. Etter katastrofeåpningen i vår så har vi sanket cirka like mye poeng som Molde.

Utviklingen har vært nedadgående siden 2015 og å si at man overtok en dobbeltmester og ferdig med det blir for enkelt. Det var rett og slett mange kamper vi avgjorde litt heldig som vant gullet i fjor og langtfra blendende spill. Molde skorte for eksempel over ti flere mål enn oss i fjor.
Jondahl
Veteran

PostPosted: 17.11.2019 11:37    Post subject: Reply with quote

vi var ikke en verdig seriemester i 2017 og 2018.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 17.11.2019 11:58    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
@Hjelde: Jeg tror ikke problemet er at folkene på Brakka har glemt "verdiene" eller at de mangler viljen til å jobbe hardt. Problemet er kompetansen, særlig mhp å ansette de riktige personene i de viktigste stillingene. Men så er det sikkert veldig mye vanskeligere å lokke de flinkeste folkene til Trondheim enn mange her inne tror, det er nok ikke bare å hente en flink fyr fra Nederland eller Tyskland.

Etter mitt syn så krever det høy kompetanse å forstå, forvalte og sette verdier ut i aktiv handling. Sånn sett er jeg enig i deg, men ikke hvis du mener at det ikke er sammenheng mellom forståelsen av verdier og graden av kompetanse.
Back to top
enojado
Rutinert

PostPosted: 17.11.2019 12:46    Post subject: Reply with quote

RM trener 11 mot 12 på mindre enn en halv bane før cl-finalen mot juventus for to år siden. De spiller til tider bedre enn vi gjør på full bane - selv om det er gøy å se at nivået deres til tider blir dratt ned til EL-nivå.

etter ca. 32 min -> https://www.youtube.com/w...Xszw3BaMp0
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 17.11.2019 12:48    Post subject: Reply with quote

MkBerg wrote:
I min perfekte (og ikke fullstendig urealistiske) verden hadde det slett slikt ut:

Stallen 2020

Men du har 4 for mange utespillere. Horneland har sagt vi skal ha 18+2.
Back to top
trøndergutten
Proff

PostPosted: 17.11.2019 13:00    Post subject: Reply with quote

18+2 er et skremmende lite antall. Da bør man ha mange gode talenter på 2. laget som ikke regnes med blant de 18. Man blir veldig utsatt for skader, suspensjoner og slitasje med en så tynn stall. Spesielt hvis vi skal spille i Europa.

Jeg mener man bør ha minimum dobbel dekning på alle posisjoner. Det betyr 2 keepere (og en brukbar 3. keeper på 2. laget), 2 venstrebacker, 4 midtstoppere, 2 høyrebacker (merk at en back som oftest ikke er like god på begge sider), 2 som er best sentralt på midten, 4 indreløpere, 2 spisser, 2 som er best på høyrevingen og 2 som er best på venstrevingen.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 17.11.2019 13:42    Post subject: Reply with quote

Om vi har 18 eller 20 utespillere er underordnet det å ha en stall med nok gode (Ikke-jalla, som noen kalte det) spillere som komplementerer hverandre. Om vi ved å kutte ned antallet får til å heve snittet gjennom å ha en ekstra kvalitetsspiller er det en god strategi.
Back to top
Standarn de Lamarck
Veteran

PostPosted: 17.11.2019 13:53    Post subject: Reply with quote

Prøvde å sette opp en stall på 18+2 med utgangspunkt i dagens stall (men aldri i verden om stallen faktisk kommer til å se slik ut for 2020):

2 keepere: Hansen + Faye

6 forsvarsspillere: Hedenstad, Reitan, ToReg, Besim, Ogbu/Heggem/Skogen, Meling

6 midtbanespillere: Skarsem, Trondsen, Åsen/Mike, Tagseth, Denic (poteten), Tørset

6 angrepspillere: Botheim, Helland, Levi, Samuel, Ceïde, Søder (men aller helst ny spiss)

Ut:
Lundemo, Konradsen, Hovland, Valsvik, Østbø, Dølle, Akintola, Mike/Åsen, Maars, (2 av) Ogbu, Heggem, Skogen (lån).

Troppen fungerer forsåvidt, men her er det mange etablerte spillere, som (Edit: ikke Hovland, men) Horneland sverger til, som må ut. I tillegg er det ikke plass til noen talenter fra 2. laget, som Daddys Boy. Jeg satte opp troppen basert på dagens tropp, men man kan tydelig se at det er et behov for nye, bevist gode, spillere inn. Og vil egentlig bli kvitt Hedenstad og ha inn en back-up på v. backen. Beholdt også Denic ettersom han kan spille i flere posisjoner, men han har ikke fått mye tillit hittil i tillegg at det allerede er dobbelt dekning på h. back og h. ving.

Uansett, vanskelig å sette opp en stall (basert på dagens tropp) der kvaliteten er høy, vi har gode spillere i back-up, samtidig som vi har flere talenter i bakhånd som også får spille regelmessig.

Last edited by Standarn de Lamarck on 17.11.2019 14:07; edited 1 time in total
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 17.11.2019 13:57    Post subject: Reply with quote

Nei, det er ikke nok. Det kommer alltid en langtidsskade og en og annen suspensjon. I tillegg til småskader som er uunngåelige så er det urealisk å tro at 18-20 utespillere er nok.
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 17.11.2019 14:30    Post subject: Reply with quote

Tapelig drøm av Horneland. Med de skadeproblemene flere av spillerne i RBK har så er det ikke akkurat smart å slanke stallen til 18 utespillere. Nå drar Dølle, men Konradsen, Trondsen, Helland, Lundemo og delvis Adegbenro har jo stor skadehistorikk. Så står vi med en stall på 18 utespillere neste sesong hvor alle de 5 er med så er det en utrolig stor risk å ta.

Håper Horeland får fyken så ikke hans håpløse ønsker for laget blir virkelighet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 6 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb