English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2020
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.11.2019 12:05    Post subject: Reply with quote

Flyttet en del innlegg hit. Ikke riktig å diskutere spillerlogistikk i Horneland-tråden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 10.11.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

Det mest oppsiktsvekkende med denne kommentaren er at Adressas kommentator stiller seg bak prosjekt Horneland, og mener han bør fortsette gjennom vinteren og våren. En oppskrift på katastrofe spør du meg.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.11.2019 12:52    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
I bunn og grunn forklares årets dårlige sesong med at spillerne ikke har tilstrekkelig sult, og at stallen derfor må endres/skiftes ut radikalt.

Slik jeg ser det, er vel innsats, kriging og kjemping det som vi er blitt kjent for under dette regimet. Det er også det som er desidert enklest for en trener å få til å utføre.

Mens tradisjonell god angrepsvillig RBK fotball, som krever noe mer kompetanse blant trenerne å få til, har vært total mangelvare. Det velger man altså fortsatt ikke å fokusere på som den største utfordringen dette laget har.

Med andre ord; det blir enda mer Horneland og Bjørnebye stil fremover.


Det er jo ingen innsats, kriging eller sult heller. Vi er dårlig på alt, innsats og samhandling og formasjon. Hadde vi hatt innsats hadde vi ikke tapt i norsk liga, ref årene under Hamren.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 10.11.2019 23:21    Post subject: Reply with quote

Søder må være en av de svakeste spissene i ES, midtbanen er blitt alt for sein med Lundemo og Mike. Erstattere inn, enten utenfra eller fra egen stall, vil gjøre underverker for neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 10.11.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Søder må være en av de svakeste spissene i ES, midtbanen er blitt alt for sein med Lundemo og Mike. Erstattere inn, enten utenfra eller fra egen stall, vil gjøre underverker for neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 11.11.2019 01:39    Post subject: Reply with quote

Selvtillit og samspill er undervurdert. Spiller for spiller så burde vi ærlig talt vunnet serien suverent, så kunne Molde sutret over at de ville ha vunnet i en "normalsesong".

Men av ulike grunner så er vi ikke der. Dels fordi Kåre lærte de opp til at det var greit å bli mett og lat. Dels fordi Horneland trengte alt for lang tid til å få de i form og brukte alt for lang tid på å skjønne at 4-3-3 er hva vi har spillere til å fikse. Dels fordi Horneland ikke evnet å få laget til å gjenskape prestasjonene fra i sommer.

Bak der lusker Bjørnebye og Alstad som på hver sin måte er utilstrekkelige.

Jeg tror Horneland og Bjørnebye vet vel så godt som oss hva som skal til, de har sikkert noen fine planer også, men når det kommer til gjennomføringsevnen så er det ikke godt nok.

Jeg sitter også på følelsen av at hele klubben er gjennomsyret av redsel for å feile. De tør ikke å satse på unge spillere (Horneland), de tør ikke å satse på en trener som står for noe annet enn den trygge norske modellen (Bjørnebye). De tør ikke å være fullstendig åpne mot omgivelsene (Alstad). De tør ikke ta risiko på at pasningen ikke kommer og at de vil ende opp ute av posisjon hvis den går til motstander (spillerne).

Hvis du ser på Glimt idag så er det antakelig kun Evjen som ville ha forsterket RBK sin førstellever, men siden de er på et lag som tør å ta løpene og tør å slå pasningene og har selvtilliten til et lag som er vant til å lykkes med det så ser nesten alle mann på Glimt ut som om de er minst like gode spiller for spiller.

Hvilken ende man skal begynne med er ikke lett å si, jeg vil være tilbøyelig til å mene at vi trenger èn "høvding" på toppen av pyramiden som kjører knallhard linje på at i RBK så skal vi tørre 100% å ta sjansen på en modell med artig angrepsfotball i lengderetning hvor vi hele tiden skal få spillere opp fra Salmar som har fått inn hvordan det skal spilles med morsmelka og at vi skal tørre å svare 100% ærlig på absolutt alt media kan finne på å spørre om. Om media da skal være tåpelige å spørre om hva Mikael Karlsen har sagt og spillerne er lei av å bli konfrontert med den slags så må de få lov til å si at de er lei av den type spørsmål.
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 11.11.2019 09:02    Post subject: Reply with quote

"
Hvis du ser på Glimt idag så er det antakelig kun Evjen som ville ha forsterket RBK sin førstellever, men siden de er på et lag som tør å ta løpene og tør å slå pasningene og har selvtilliten til et lag som er vant til å lykkes med det så ser nesten alle mann på Glimt ut som om de er minst like gode spiller for spiller."

Årsaken til at vi lyktes under Eggen var ikke fordi vi hadde spillere som kunne gå rett inn på laget til Real Madrid. Vi hadde et kollektiv der alle hadde hver sin rolle. Så vi har kunna bytta ut hele vår 11'er mot Glimt sin.... Glimt driver med spillerutvikling, vi driver med panikk kjøp og klippekort.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.11.2019 09:11    Post subject: Reply with quote

B/G-spillerne ser uendelig mye bedre ut enn oss teknisk. Sånn skal det ikke være.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.11.2019 09:25    Post subject: Reply with quote

Dahl Reitan ute med krav om spilletid før neste sesong. På en side forståelig, men om han ikke en gang er villig til å ta opp den høyst vinn-bare kampen mot Hedenstad er han ikke mye å spare på. Han bør egentlig ha selvtillit på at han skal klare å danke ut Hedenstad neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 11.11.2019 09:33    Post subject: Reply with quote

Nå forsvinner jo Dølle etter sesongen og da har vi ingen backup på høyreback. Hedenstad får sikkert et tilbud fra gokk etter at han faktisk har hevet seg noe i år under Horneland (som en av svææært få) og takker naturligvis ja til det. Da løser alt seg og Dahl Reitan blir vår eneste høyreback neste år. Før Søderlund omskoleres dit.

Om alt var I nærheten av akseptabelt i klubben så burde jeg vært glad og jublet over målene og seieren i går. Jeg ga en Tommel'n opp! på målet til Lundemo og var egentlig tilnærmet totalt likegyldig til de andre målene - både for og i mot. En rar følelse, men jeg kommer garantert til å ta meg et sabbatsår neste sesong om det ikke skjer noe på brakka innen året er omme. Større totalt håpløshet enn under Perry... det er bare å gratulere.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 11.11.2019 09:37    Post subject: Reply with quote

Hedenstad er en av veldig få som har vist en positiv utvikling i år, så jeg er absolutt ikke sikker på at Reitan er bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 506

PostPosted: 11.11.2019 10:07    Post subject: Reply with quote

Joda, men det er fullt forståelig at Dahl Reitan vil ha forsikringer om spilletid. Horneland er ikke akkurat en som stoler på yngre spillere, og han roterer heller ikke ut "sine" spillere. I stedet for å spille i EL med glimt kan Reitan ende opp med å sitte på benken for et lite sprudlende rosenborg hele året.
Hadde jeg vært han ville jeg søkt etter forsikringer jeg også.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 11.11.2019 10:21    Post subject: Reply with quote

For det første så tar man det ikke gjennom media. For det andre så er det ikke åpenbart at Reitan som ble lånt ut før denne sesongen fordi han ikke var god nok fortjener å spille fast. For det tredje så skal man jo ikke få forsikring om spilletid, man skal vise at man fortjener det.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 11.11.2019 10:35    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hedenstad er en av veldig få som har vist en positiv utvikling i år, så jeg er absolutt ikke sikker på at Reitan er bedre.


Konvertere Hedenstad som midtstopper - i to-spann med Reginiussen ?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.11.2019 10:38    Post subject: Reply with quote

Jeg er heller ikke brennsikker på at Dahl Reitan er bedre enn Hedenstad, men jeg tror fort det er så nært at trønderskheten og alderen bør føre til at han prioriteres. Vi mangler både trøndere og spillere på oppadgående sportslig kurve. Og da kan man faktisk ikke begynne å dra i gang en sånn der duell i januar, for vi er jo så heldig stilt (takk, Stig Inge) at begges kontrakt utløper samtidig.

Så det som skjer dersom vi bare kjører en backduell i vinter, og det beste utfallet - at Reitan er bedre - inntreffer, er fort at vi sitter med to spillere som ikke er bundet til klubben utover neste sesong. Til høsten kan begge forsvinne gratis, førstevalget fordi han er god, og andrevalget fordi han ikke er førstevalg. Dermed må Rosenborg, ved Bjørnebye og Thoresen spesielt, men også med Horneland i loopen, allerede vite hvem av backene de ønsker å satse på, fordi de har så jækla god kontroll på sine utlånsspillere. Den andre må selges i vinter, både for å få noen kronasjer i overgangssum, men også for å frigjøre lønnsmidler - særlig hvis Hedenstad er den som skal ut.

Jeg tror det mest sannsynlige utfallet er at Horneland velger seg det trygge valget, og at Reitan råtner på benk, eventuelt får 'sjansen' på feil side fordi vi selger Meling uten å finne en erstatter.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 11.11.2019 10:43    Post subject: Reply with quote

Blir det en back-duell når ferdigheter er omtrent like så går fordelen til den yngste som kan gi ytterligere utvikling, og penger i kassa på sikt. Omtrent selvskrevent hva valget bør være pr. i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 11.11.2019 11:22    Post subject: Reply with quote

Man kan jo si mye om Hedenstad og defensive egenskaper; men han har fikset åtte målpoeng og er tredje best på laget.. Meling har til sammenligning ett fattig poeng. Adegbenro seks.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 11.11.2019 11:23    Post subject: Reply with quote

Har null tro på at Reitan er noe bedre enn hedenstad. Spiller på et lag som har scoret 59 mål i år og har bare 3 assist. Han har jo ikke i nærheten av samme frisparkfot som hedenstad. Ikke tror jeg han er bedre defensivt heller. Så enesten han scorer på er å være trønder.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 11.11.2019 11:24    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden: Ja, man han slår cornere og dødballer. Hvor mange av assistene har kommet fra åpent spill?

Forøvrig er jeg enig med Zap i at dersom Hedenstad og Reitan står relativt likt så bør Reitan få sjansen siden han er yngre og trønder.


Last edited by Henri on 11.11.2019 11:26; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.11.2019 11:24    Post subject: Reply with quote

Dødballfoten har vært bra i år ja, ingen tvil om det.

Jeg tror jo ikke Reitan noen gang blir en internasjonal back-stjerne, og han er vel ingen dødballmaskin heller. Men vi skal jo ha andre spillere i laget som kan slå gode cornere, det er jo ikke sånn at vi mister fire scoringer ved å bytte back. Og Reitan er akkurat nå en av de som 'står gunstig til' manglene i laget. Endringene og det generasjonsskiftet vi er pokka nødt til å gjøre. Hedenstad kan neppe sies å være ett av våre sterkeste kort, han kommer inn i 'feil' alder nå, har relativt høy lønn, og er på utgående kontrakt. Da trenger vi kanskje ikke å tenke at alle de nye spillerne våre må herje og være bedre enn den de erstatter fra dag 1.

Og nei, jeg har ikke glemt at Reitan falt igjennom og presterte dårlig da han fikk sjansen i fjor.

Angående poengspillere: Søderlund har desidert mest målpoeng i serien i år, og han hadde flest i fjor også. Er det noen som mener at han dermed automatisk er god nok, eller har nok poeng?
_________________
Sitat slutt.


Last edited by zaphod81 on 11.11.2019 11:32; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 11.11.2019 11:28    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Nåssåladden: Ja, man han slår cornere og dødballer. Hvor mange av assistene har kommet fra åpent spill?

Forøvrig er jeg enig med Zap i at dersom Hedenstad og Reitan står relativt likt så bør Reitan få sjansen siden han er yngre og trønder.


Godt poeng. Men er jo tross alt en habil dødballfot.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 11.11.2019 15:36    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Angående poengspillere: Søderlund har desidert mest målpoeng i serien i år, og han hadde flest i fjor også. Er det noen som mener at han dermed automatisk er god nok, eller har nok poeng?


Nå er det også en viktig forskjell på forsvarere og Spiss. En spiss skal score mål og stortsett toppe målpoengstatistikken. Det burde i grunn si alt for mye at en av forsvarerne våre er så høyt som nummer 3 på lista. Nummer 3 burde i grunn være en ving eller indreløperne. Er Hedenstad på det nivået vi helst skulle sett han? Nei. Er han det største problemet i laget pdd? Langt i fra
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 11.11.2019 16:23    Post subject: Reply with quote

En Rosenborgspiss burde ligge på 20 mål pluss. "Børven-nivå"

Så selvsagt betyr mål og målpoeng mye siden det er det som tross alt avgjør kamper. Gode RBKere har vært målfarlige også, om man ser bort fra tilretteleggere på midtbanen alla Skammelsrud.

Her faller dessverre Adegbenro litt igjennom med god teknikk men middels sluttprodukt.

I dag med to kamper igjen i serien så har de fem beste på poengligaen i overkant av 40 poeng tilsammen.

Det er omtrent det samme som i fjor.

Til sammenligning så hadde de fem beste over 80 poeng i 2015. Så dette handler nok ikke bare om Horneland sin inntreden. Trenden har vært fallende siden 2015.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 12.11.2019 22:53    Post subject: Reply with quote

Apropos Hedenstad. Han virker å null fotballforståelse. Feks kast og dødball tas alltid med lang beslutningstid. Han improviserer aldri og veldig lett å lese for motstander. All tempo i spillet bremses.

Man klager ellers på sluttprodukt til Samuel. Se på medspillerne med Søder i spissen. Ellers er jo også midtbanen vaksinert mot å score. Samuel er alt for god for all gråsteinen på dagens RBK. Iallefall med tanke på de Horneland lar spille.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 13.11.2019 08:06    Post subject: Reply with quote

Som andre har skrevet så tror jeg Samuel ville hatt noe mer sluttprodukt hvis vi hadde spillere som kom stormende inn på første, er ofte slik at det kun er der at han har mulighet til å slå ballen, men der er det ingen.

Ceide og Botheim sine herjinger mot Tromsø var jo ofte den komboen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 43, 44, 45  Next
Page 5 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb