English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Even Hovland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.10.2019 19:23    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ingenting hvis han fortsetter å starte kamper. Det er hver kamp. Benken venter, het det en gang.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 19.10.2019 19:24    Post subject: Reply with quote

Very Happy Very Happy latterlig å tro på at han blir satt ut av laget.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.10.2019 19:26    Post subject: Reply with quote

Men på ett eller annet tidspunkt må jo til og med Horneland få nok?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 19.10.2019 19:30    Post subject: Reply with quote

Men han er jo på landslaget så noe må han jo være *kaster opp i min egen munn*
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.10.2019 23:42    Post subject: Reply with quote

At denne mannen er på landslaget tyder på at Lagerbäck og Horneland røyker samme merke gymsokk.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 25.10.2019 09:42    Post subject: Reply with quote

målet igår er ingen tilfeldighet. han velger å gjøre som han har gjort i flere år, falle av 2 meter.
Meling står alene mot 2 og Hovland vurderer det slik at han bør falle inn mot Hansen. det bør jo ikke være noe sjokk at man lett kan få ett skudd på den som velger å stille seg opp foran keeper slik at det kan bli en styring som keeper ikke har mulighet til å redde.
han har masse av tid til å gå i den duellen med Yannick Bolasie.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 25.10.2019 10:16    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
Meling står alene mot 2 og Hovland vurderer det slik at han bør falle inn mot Hansen.


Bannet høyt om dette jeg også. Hvorfor tenker han "den hodeduellen bør Birger ta, han er nok bedre på det enn meg"

Det ENESTE Hovland vanligvis er ok på er jo hodedueller..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.10.2019 11:40    Post subject: Reply with quote

Nøyaktig det samme jeg sa under kampen. Hovedproblemet med den involveringen er ikke at han er så latterlig uforberedt og klumsete når han får ballen litt plutselig på seg, det er at han NOK EN GANG velger å trekke seg vekk fra duellen og rygge inn i målet. Han er jo så fordømt tung i steget at han ikke kommer seg opp i sånne dueller selv når ballen kommer bunnfrossen ned fra stratosfæren, og derfor har han gjort vane av den der 'jeg gjetter at ballen kommer hit'-manøveren. Står på hælene hele tida.

Han pådrar seg jo også fort et tidlig straffespark fordi han er for sent inne i duell i feltet, den hadde dommeren garantert blåst på hvis han hadde sett det. Så da har vi nok en gang to grove feil, og jeg gjentar: hvordan er det mulig at han foretrekkes i midtforsvaret kamp etter kamp etter kamp? Det er feil til baklengs i Hver. Eneste. Kamp.

edit: og jeg er uenig i at han er god i hodedueller, for det forutsetter at han har åndsnærværelse nok til å være der duellen foregår. Det er han faktisk alt for sjelden. Om han har noen styrker, så er det kanskje å klarere diverse adresseløse baller som pumpes inn i feltet, når han slipper å tenke på motspillere.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Tony
Junior


Joined: 04 Aug 2017
Posts: 85

PostPosted: 25.10.2019 11:54    Post subject: Reply with quote

Gir man et bort ett mål en gang, så er det uflaks. Gir man bort to - tre så er det ikke helt tilfeldig lengre. Gjør man som Hovland så ligner det mye på sabotasje.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.11.2019 21:23    Post subject: Reply with quote

Vi har aldri hatt en spiller som alene har kostet oss så mange baklengs som Hovland. Det inkluderer både Jamtfall og Johnsen. Satan så lei jeg er. Aldri en kamp uten mål eller store sjanser som kan henges på saftkokeren.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.11.2019 21:27    Post subject: Reply with quote

Jeg ser din Hovland og høyer med en Ørlund.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 07.11.2019 21:29    Post subject: Reply with quote

Den "forsvarsjobben" han viser på 0-2 målet er det bare å lage en GIF av. Så typisk Hovland. Makan til passivitet når han rygger og rygger, og elendig forsvarspill når han blir lurt trill rundt av noe som nesten ikke kvalifiseres til en finte engang.

Fortsatt får han spille minutt inn og minutt ut. Trist.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.11.2019 21:31    Post subject: Reply with quote

Er det på tide med en iterasjon av at han NOK EN GANG velger å trekke seg vekk fra duellen og rygge inn mot eget mål?

Jeg mistenker nesten at han selv tror han ikke driter seg ut når han gjør sånn, og at ingen legger merke til det. Og det er nesten så jeg mistenker at han har rett. Hva tenker trenerne hans på, egentlig?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.11.2019 21:34    Post subject: Reply with quote

Flaks at den "tøffheten" Horneland skulle vise ikke bare handlet om Bendtner da.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 07.11.2019 21:35    Post subject: Reply with quote

https://www.rbkweb.no/vis/14493
- Hovland har vært innblandet i mange mål i mot i det siste.

- Jeg tror at vi vinner som lag og taper som lag. Vi analyserer alltid nøkkelsituasjonene i kampene. Sånn er det.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 07.11.2019 21:48    Post subject: Reply with quote

Hva skal Horneland si da? Jobben hans er å få Hovland&co til å prestere og det er veldig sjelden at å gå ut offentlig og si at Hovland trenger å skjerpe seg er et klokt trekk.

Men hvis han ikke følger opp den kroniske konsentrasjonsvikten til Hovland på tomannshånd så gjør han ikke jobben sin.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.11.2019 21:49    Post subject: Reply with quote

Tomannshånd? Horneland kommuniserer gjennom laguttak. På tide å gjøre det, kanskje?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.11.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

Quote:
Vi er for engstelige med ballen og får ikke noen god rytme der. Men jeg syns vi har nok til å score mål.


Dette er jo helt sykt, det er ikke første gangen han sier det heller. 'Engstelige med ball', hva i huleste betyr det egentlig? Hvis spillerne ikke er komfortable med ball så kan man jo lure på hva i helvete de driver med på trening.
'Engstelig med Ball™' blir for meg synonymt med veldig norsk trenermentalitet, man er så opptatt av det defensive at spillerne rett og slett ikke kan behandle en ball. De har nøyaktig null grunnleggende tekniske ferdigheter og blir råstressa så fort noen sentrer dem ballen. Vi har hatt tendenser til dette under andre trenere, Jönsson og Hesten er vel de som har lyktes best, men Horneland har virkelig fått dreisen på det. Jeg gleder meg til å se hvor mye anti-fotball vi kan få til med en hel oppkjøring i beina.

Men det er godt å se at han mener at det alikevel er tillstrekkelig til å score et mål, nøyaktig hvordan dette målet skal komme vites ikke, ei heller hva man skal gjøre hvis motstanderen skulle finne på å score.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 07.11.2019 21:59    Post subject: Reply with quote

Ja, det er noen ting jeg ikke skjønner med norsk fotball. Hvorfor er det tilsynelatende umulig for norske spillere å ta i mot en ball og spille en enkel pasning? Spillere fra Albania og Aserbajdsjan har et helt annet teknisk nivå. Hvorfor? Har de så fantastiske fasiliteter? Strålende akademier og ungdomstrenere med lisenser i hytt og gevær? Og hvorfor ser spillere i utlandet blodtrimma ut, mens norske spillere i bar overkropp ser ut som en random student? Det er like mange timer i døgnet til trening for profesjonelle spillere i utlandet som her hjemme?
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 07.11.2019 22:03    Post subject: Reply with quote

Kan godt legge dette med å slå innlegg til på lista over ting man virkelig ikke mestrer her til lands.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 07.11.2019 22:05    Post subject: Reply with quote

Ser ingen grunn til å forsvare Horneland, men det er jo et gedigent paradoks at de samme spillerne spilte bra og med selvtillit mot et par like gode lag som Sporting i kvalifiseringen. Når det var millioner på kontoen om å gjøre.

Tydelig at det må ryddes i rekkene der og.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 07.11.2019 22:07    Post subject: Reply with quote

Vi har jo feks spilt over dobbelt så mange kamper i EL som Molde og tatt like mange poeng. Vi har aldri vært motiverte nok til gruppespillet til EL
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 07.11.2019 22:08    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Ja, det er noen ting jeg ikke skjønner med norsk fotball. Hvorfor er det tilsynelatende umulig for norske spillere å ta i mot en ball og spille en enkel pasning? Spillere fra Albania og Aserbajdsjan har et helt annet teknisk nivå. Hvorfor? Har de så fantastiske fasiliteter? Strålende akademier og ungdomstrenere med lisenser i hytt og gevær? Og hvorfor ser spillere i utlandet blodtrimma ut, mens norske spillere i bar overkropp ser ut som en random student? Det er like mange timer i døgnet til trening for profesjonelle spillere i utlandet som her hjemme?


Tja, Atalanta-spillerne klarte knapt å avlevere en pasning selv med en mann mer på banen mot Mancester C i går. Shakin stevens er nok mer utbredt internasjonalt enn man skulle tro Very Happy
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Riversen
Proff


Joined: 29 Jan 2013
Posts: 263

PostPosted: 02.12.2019 11:01    Post subject: Reply with quote

På sin plass med litt skryt til Hovland etter 2 mål og et solid bidrag til at vi skal være med i Europa neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 02.12.2019 11:04    Post subject: Reply with quote

Han skal få skryt for målene Smile

Resten av spillet hans står til stryk Crying or Very sad
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 43, 44, 45  Next
Page 28 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb