English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 04.11.2019 14:26    Post subject: Reply with quote

Må si jeg lo godt av denne sekvensen: "... Det viser seg at Konradsen forlot treningen i protest mot meg. Jeg trodde han dro fordi han spilte helt forferdelig.»
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 04.11.2019 14:26    Post subject: Reply with quote

Siste tre runder, my predictions (syntes ikke jeg svartmaler veldig engang):


RBK: Glimt (H), Vik (B), Ranheim (H)
Odd: Mjøndalen (H), Brann (B), Tromsø (H), Haugesund (B)
Viking: Haugesund (B), Rosenborg H, Brann (B)

(Alt er i forhold til oss)
Odd +1 poeng -3 målforskjell
RBK
Viking - 2 poeng 0 målforskjell

Tipper utfall blir ca slik:

RBK: Uavgjort - Tap med ett mål - Seier med ett mål = 4p
Odd: Uavgjort, tap, seier, uavgjort = 5p
Viking: Uavgjort, Seier med ett mål, seier med ett mål = 7p

(Alt er i forhold til oss)
Odd +2 poeng -3 målforskjell
Viking +1 poeng +2 målforskjell
RBK


Last edited by RBKSandvika on 04.11.2019 14:54; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.11.2019 14:28    Post subject: Reply with quote

Det vel fare for at "sannheten" ikke er hundre prosent den ene eller den andre veien her. Og folk kan jo også reagere både fra et rasjonelt og et egoistisk utgangspunkt samtidig - det kan for eksempel godt hende at disse tre utgjør en innflytelsesrik klikk, men reagerer fra litt forskjellige utgangspunkt. At Søderlund ikke satte pris på at spisskonkurrenten ikke forsvant som planlagt i sommervinduet, det trenger man ikke spekulere for å fastslå.

Men som det ble linket til i den andre artikkelen så hintes det jo litt til en litt todelt tropp, med team Jensen som motsetning til klikken rundt 'de tre A-ene'. Det er vel vanskelig å tro at alt dette er bare påfunn og løgn i bokform?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 04.11.2019 14:28    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Må si jeg lo godt av denne sekvensen: "... Det viser seg at Konradsen forlot treningen i protest mot meg. Jeg trodde han dro fordi han spilte helt forferdelig.»


Det tror jeg mange gjør! Very Happy Very Happy Konradsen har til tider et forferdelig nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 04.11.2019 14:29    Post subject: Reply with quote

Helland har sutret om manglende spilletid nå og det er kanskje ikke så sjarmerende? Uten at jeg tror Helland er plaget av misunnelse. Scorer man mer enn de som spiller så kan man jo ha berittiget grunnlag for å føle seg forbigått.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
kim1990
Junior


Joined: 18 Feb 2013
Posts: 90
Location: Sotra

PostPosted: 04.11.2019 14:33    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Siste tre runder, my predictions (syntes ikke jeg svartmaler veldig engang):


RBK: Glimt (H), Vik (B), Ranheim (H)
Odd: Mjøndalen (H), Brann (B), Tromsø (H), Haugesund (B)
Viking: Haugesund (B), Rosenborg H, Brann (B)

(Alt er i forhold til oss)
Odd +1 poeng -3 målforskjell
RBK
Viking - 2 poeng 0 målforskjell

Tipper utfall blir ca slik:


RBK: Uavgjort - Tap med ett mål - Seier med ett mål = 4p
Odd: Uavgjort, tap, seier, uavgjort = 5p
Viking: Uavgjort, Seier med ett mål, seier = 6p

(Alt er i forhold til oss)
Odd +2 poeng -3 målforskjell
Viking 0 poeng +1 målforskjell
RBK


Viking ender vel da med 7 og ikke 6. Beklager Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 04.11.2019 14:33    Post subject: Reply with quote

Sunnhetstegn at folk ikke var ubetinget positiv til å få tilbake en Bendtner som nettopp hadde sonet en 50 dager lang voldsdom. At Andé Hansen var sterkt kritisk til Bendtner allerede før den episoden, vet vi jo fra før. Han tok opp dette med klippekort, latskap og forskjellsbehandling for lenge siden, og det var ikke vanskelig å forstå at han siktet til Bendtner.

Sykdomstegnet er når noen blir behandlet på en annen måte enn de andre, ikke at de andre reagerer på det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 04.11.2019 14:51    Post subject: Reply with quote

kim1990 wrote:

Viking ender vel da med 7 og ikke 6. Beklager Embarassed


helt korrekt!
jeg endrer
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.11.2019 15:10    Post subject: Reply with quote

Tja. Forskjellsbehandling (utover det som faller under 'å behandle alle likt er reelt sett forskjellsbehandling') er selvfølgelig et dårlig tegn for organisasjonen. Det er i alle fall vanskelig å håndtere på en god måte, og krever veldig høy grad av tillit. Men (og kanskje nettopp fordi) det er også lett å bruke sånne ting som vikarierende argumentasjon. Det er ikke automatisk sånn at alle spillerne som 'ikke var ubetinget positive' til å få tilbake den voldsdømte spilleren gjør det fordi han er voldsdømt, eller fordi han forskjellsbehandles. Det er også derfor jeg tror at motivasjonen til disse spillerne/kritikerene neppe har vært helt lik.

Jeg har jo vært inne på tidligere at det tydeligvis ikke er innafor å kritisere hverandre når det gjelder taktiske valg eller teknisk utførelse i spillergruppa, og at jeg mistenker at alt fokus ligger på innsats og løpskraft, spesielt nå. Det at Konradsen gikk av treninga i sinne fordi han fikk kritikk for det tekniske nivået sitt passer jo fint inn i det bildet, og det er ikke vanskelig å forestille seg at Søderlund ville kunne fått samme type tilbakemeldinger, og reagert på omtrent samme måte. Å kritisere en erfaren spiller for teknikken er jo på en måte et hugg i kjernen av selvtilliten hos spesielt disse spillerne, som begge falt igjennom i den tekniske ligaen i Frankrike, og i alle fall Søderlund fikk jo noen krasse tilbakemeldinger. Det er ikke som om de kommer til å bli bedre teknisk heller, så kritikk blir automatisk å si at de ikke er gode nok spillere.

Jeg sitter altså med en liten følelse av at det pågår en liten kamp om definisjonsmakt i Rosenborglaget, der det i stor grad handler om hvilke egenskaper som skal vektlegges i vurderingen av nivå og prestasjon, og at 'innsats-sida' har fått en gavepakke fra Haugesund det siste knappe året. Bendtner selv er jo selvsagt ekstrem i så måte, med kombinasjonen av overlegent teknisk register og veldig iøynefallende latskap, så det er ikke overraskende dersom han blir splittende i gruppa med et sånt bakteppe. Og heller ikke overraskende at det er han som blir ofret når Horneland skal velge en vei ut av den knipa. Størst offer gir feitest avling, som kjent Very Happy
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 04.11.2019 16:00    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:

«Det berører meg. Adebayor var i det minste ekte. Han gjemte seg ikke, men sa hva han mente til meg.


Litt ironisk å gå ut mot tidligere lagkamerater du har hatt konflikt med i en bok og dra fram Adebayor som var ekte og sa det til ansiktet hans? At Bendtner hadde konflikt med lagkamerater i Rosenborg er på ingen måte nytt eller overaskende, men han kunne jo fulgt sitt eget eksempel og tatt det med de det gjaldt ansikt til ansikt. Det sagt står han jo selvsagt fritt til å ytre hva han vil.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 04.11.2019 16:33    Post subject: Reply with quote

det som kommer sterkt frem her er at Rosenborg mangler ledere som bryr seg/har kompetanse. det kunne umulig ha blitt en så splittet gruppe om Bjørnebye, Kåre, Coolen eller Horneland var skikkelige ledere.
kommer styret til å se dette? nei.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 04.11.2019 16:33    Post subject: Reply with quote

Skuffende av Hansen. Ikke overrasket over at Konradsen og Søderlund lager dårlig stemning (overbetalte, klippekort, OBOS-nivå og mislykkede utenlandsopphold), men hadde forventet mer fra Hansen, som stort sett har gitt inntrykk av å være reflektert og god i det meste han foretar seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.11.2019 16:39    Post subject: Reply with quote

Er det noe som tilsier at Hansen har gjort noe fælt utover å være kritisk til forskjellsbehandling og prestasjoner? Der hvor det skrives om at Konradsen forlot trening i sinne for å ha blitt kritisert og Søderlund som brukte media som sin klagemur har vel Hansen opptrådt redelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 04.11.2019 16:49    Post subject: Reply with quote

Spent på å høre hva Hansen har gjort galt, ja. Det er ikke så vanskelig å forstå at han reagerte i fjor høst. Bendtner før og etter VM var to vidt forskjellige typer.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 04.11.2019 17:15    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Er det noe som tilsier at Hansen har gjort noe fælt utover å være kritisk til forskjellsbehandling og prestasjoner? Der hvor det skrives om at Konradsen forlot trening i sinne for å ha blitt kritisert og Søderlund som brukte media som sin klagemur har vel Hansen opptrådt redelig.


Står vel ingen steder at Konradsen forlot treningen pga kritikk. Dette kan like gjerne ha vært en episode over en giddalaus Bendtner som det har blitt referert til tidligere.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.11.2019 17:21    Post subject: Reply with quote

Neivel, da er det enda tynnere. Kan i så fall like godt være at han forlot treninga (hvis det er bekrefta at han i det hele tatt gjorde det) pga dårlig innsats/innstilling/forskjellsbehandling etc. fra Bendtner.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 04.11.2019 17:29    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
det som kommer sterkt frem her er at Rosenborg mangler ledere som bryr seg/har kompetanse. det kunne umulig ha blitt en så splittet gruppe om Bjørnebye, Kåre, Coolen eller Horneland var skikkelige ledere.
kommer styret til å se dette? nei.


Enig. Uansett hva en måtte mene om Bendtner så hadde han et mye større maksnivå enn noen andre på laget. Det maktet ikke Rbk(Horneland) å utnytte. Det ble i stedet skapt et bilde av Bendner som giddalaus og lat. Fullstendig feil, dette var et lederproblem/manglende kompetanse.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.11.2019 17:34    Post subject: Reply with quote

Vel, Bendtner var lat og giddalaus på banen, men andre enn KI/Horneland hadde kanskje klart å bruke han bedre. Å hevde at han ble framstilt som lat er direkte feil, for det er han virkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.11.2019 17:42    Post subject: Reply with quote

Bendtners versjon var at han selv hadde vist oppgitthet over det tekniske nivået til Kon +juniorer, og så forlot Kon treninga i protest mot Bendtner. Om det er sannheten vites jo ikke, men det er der det kommer fra.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 04.11.2019 18:57    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Ã… hevde at han ble framstilt som lat er direkte feil, for det er han virkelig.


Tror du misforstår hva jeg vil fram til. Er det sånn at du da mener at Bendtner ville ha det sånn? At han ikke ville bidra?

Eller ligger det i kortene at ting gjorde at hans motivasjon ikke trigget ham til innsats? Som Bendtner beskriver Horneland sin holdning til ham så er vel ikke det en suksessfaktor for å få ut et potensiale?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.11.2019 19:02    Post subject: Reply with quote

Så Kon kan klage på at Bendtner er lat men Bendtner kan ikke klage på at Kon har touch som Heather Mills med tresko?

Virker litt urimelig synes nå jeg da.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 04.11.2019 20:38    Post subject: Reply with quote

Etter 2 mnd oppkjøring endrer altså Horneland dagen før første serierunde, til en formasjon de aldri hadde trent på.
Liker at Bendtner er såpass ærlig i boken sin, både det han forteller både om sine egne tabber og feil, og det som omhandler RBK.
Skremmende at det tydeligvis er flere klikker innad i gruppa. En ordentlig trener ville selvsagt aldri tillatt at det er blitt slik.

Dog er det ikke særlig vanskelig å forestille seg hvorfor det har blitt slik. At Hansen nok har andre grunner enn de to andre til å ønske Bendtner ut kan jeg godt tenke meg.
Men i tillegg kanskje han var litt misunnelig på Bendtner som kunne kose seg med Champis, smakfulle måltider og lekre kvinner..mens han måtte sitte inne og lese jus Razz
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 04.11.2019 20:40    Post subject: Reply with quote

Det var klaging på lite innsats på trening/kamp og spesialavtaler. Godt at han dro da, sånn at det ble skikkelig sving i sakene i år uten Bendtner. Tydelig at han var problemet i gruppa. Laget storspiller nå og bøtter inn mål. Målgarantisten Søderlund lovet 20 mål. Leverer til de grader!
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 04.11.2019 22:28    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er i ferd med å ødelegges. Innenfra.

Samtidig så registrerer jeg at Morten P har overskriften "Fotball Norge jubler" om det at Rbk kan gå glipp av bronse. Og samtidig påstår at det ikke handler om misunnelse.

Er ikke mye å misunne lenger. Vi har noen millioner på bok til et par spillerkjøp, og eier stadion selv. Men uten E-cup inntekter, med den aldrende stallen og de lederne vi har nå?

Fortsetter Horneland og SIB i 2020 så må jeg være ærlig å si at jeg ikke blir overrasket om vi havner på en ny 4 plass eller verre.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 04.11.2019 23:15    Post subject: Reply with quote

Morten P er en idiot.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 68, 69, 70  Next
Page 65 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb