English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 92, 93, 94  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 594
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.10.2019 11:02    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

De gamle drittspillerne vil fortsette og spille dårlig kamp etter kamp. Nedrykk i 2021? Det skal vi ikke se bort i fra. Det kan bli en realitet.


Yes, dritdårlig kamp på søndag, av dritspillerne. Utrolig at man er i stand til å vinne mot årets seriemester med så elendige spillere. Er dette ikke på linje med hva du spår hvert bidige år? Dritspillere, dritkamper, og nedrykk?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 02.11.2019 15:20    Post subject: Reply with quote

De siste kampene viser at klubben sårt trenger et par tre kvalitetsspillere i sentrale posisjoner. I hovedsak midtspiss, sentral midt og en ekstra back. Har stor tro på at det ordner seg, siden SIB har vist at han har full kontroll på spillemarkedet og at han alltid ligger i forkant. Blir nok bra dette!!
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 02.11.2019 16:49    Post subject: Reply with quote

Nå kommer Reitan tilbake etter sesongen og han er minst på høyde med Hedenstad. Ogbu kommer også tilbake etter sesongen og Besim kommer vel til sommeren. Mener at begge de er på høyde med Toreg og Hovland, men de kommer nok til å havne langt bak i køen, med mindre vi kvitter oss med noen av gamlekarene. Heggem kommer vel også tilbake. Venstre back er helt klart den viktigste og mest realistiske posisjonen å forsterke til vinteren.

På midten er det egentlig litt samme status som i forsvar. Flere eldre og middelmådige spillere som kan fases ut i bytte for talentene vi har: Tagseth, Tørset og Skarsem, som har vist de ikke er langt unna nivået til de etablerte, faste spillerne. I tillegg har vi jo Åsen, Trondsen og Denic med variert spilletid.

I angrep får vi Levi tilbake til vinteren og har da Samuel og Ceide på venstre og Helland og Levi på høyre. Nok i antall, men er det nok i kvalitet? Ikke sett Levi på en stund, men høyresiden kan absolutt forbedres. På spissplassen vil vi ende opp med Søder og Botheim (tar det forgitt at hverken Akintola eller Maars blir signert). Søder er for dårlig og Bothiem virker å ikke ha tillit (selv om han egentlig har vist mer enn Maars...). Ny spiss er nødvendig.

Jeg vil gjerne se at vi får en haug med nye, sultne og spennende spillere inn, men vi har en alt for stor stall med (sikkert) alt for dyre spillere. Men uavhengig av salg - v. back og spiss burde komme inn uansett.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 02.11.2019 17:28    Post subject: Reply with quote

Blir Horneland og Stig og intet gjøres så kan det vell fort bli annonsert en mellomsessong der vi bruker lite penger og fokuserer på utvikling av unge spillere.

Kan fort bli

Reitan - Besim - Heggem - Trondsen

T.Johnsen - Tagseth - Åsen

Helland - Botheim - Ceide

Benk:

Skogen, Ogbu, Lundemo, Kulego ,Dadysboy og kanskje Haltvik av utespilelre da?

Egentlig hadde det vært mye mere spennende å se et sånt lag enn det vi holder på med nå.

Aner virkelig ikke jeg altså :/
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 594
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.11.2019 18:39    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Reitan - Besim - Heggem - Trondsen

T.Johnsen - Tagseth - Åsen

Helland - Botheim - Ceide

Benk:
Skogen, Ogbu, Lundemo, Kulego ,Dadysboy og kanskje Haltvik av utespilelre da?

Egentlig hadde det vært mye mere spennende å se et sånt lag enn det vi holder på med nå. Aner virkelig ikke jeg altså :/


Ja, kjempespennende. Ville røket rett ned i Obos-dassen. Men laget er jo i tråd med hva de fleste her på fora argumenterer for før hver bidige kamp. Dersom målet i seg selv er et lag bestående utelukkende av unge trøndere kan man jo emigrere til Fjæra. Nei, du aner virkelig ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 02.11.2019 19:19    Post subject: Reply with quote

Mitt ønskevindu:

Dølle, Akintola, Maars, Valsvik/Hovland, Denic og Levi/Helland ut. I tillegg kan det jo bli et salg eller to på viktigere spillere, først og fremst Meling og Adegbenro. Da må i så fall disse erstattes med spillere som går rett inn på laget.

Inn med 2 kantspillere, 1 midtstopper, 1 sentral midtbane, 1 spiss i tillegg så må det sørges for backup på backene. Reitan kommer tilbake så da har man to der men på venstreback må 1 inn (2 om Meling blir solgt).

Laget neste år bør se slik ut, uavhengig av trener:

Hansen

Hedenstad/Reitan - Reginiussen - NY - Meling/ erstatter ved salg

Jensen - NY - Konradsen

NY - NY - Adegbenro

Slik Jensen har vært de siste årene så kunne jeg gjerne se noen andre i den posisjonen, men jeg ser det som lite sannsynlig at han blir vraket, så lenge man ikke får inn nytt trenerteam riktignok. Derfor er han fortsatt på laget jeg satt opp.


Det er så mye jobb som må gjøres med denne stallen. Så mange som sliter med skader og flere synger på siste verset. Reginiussen har vi i en sesong til så vi må ha inn minst en solid forsterkning som gjerne tar plassen til Hovland og i tillegg ha en yngre stopper i bakhånd som kan steppe opp til 2021 sesongen. Ogbu og Serbecic kunne vært mulig, men sistnevnte kommer vel sikkert ikke tilbake til RBK.

I tillegg må ungguttene få sjansen. Jeg er sikker på et par av spillerne som Tørset Johnsen, Tagseth og Ceide kunne spilt seg til plass på laget om man hadde hatt en trener som våget å satse på yngre spillere. Pdd har RBK veldig mange lovende spillere på benk for A-lag og i RBK2 som har potensiale til å bli gode Eliteserie spillere og flere av de mye bedre enn det også, så det er på tide at man ser til RBK2 mtp fremtiden. Snakker ikke om å sendte utpå et lag med 6-7-8 tenåringer, men det er så mange med potensiale i klubben nå at som sagt tror jeg at et par av de kunne spilt seg inn på laget og et par til til plass på benken.


Nå må fremtidens lag bygges, men jeg må si jeg er veldig nervøs over tanken på det når man vet hvem som styrer klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 02.11.2019 22:42    Post subject: Reply with quote

Vi kan alle ønske oss store endringer neste år. Med Horneland bak rattet så må det nødvendigvis bli en stor turnover om teori og praksis skal henge på greip. Men dessverre så har merkevaren RBK blitt vesentlig svekket i løpet av 2019. Om det var vanskelig å sy sammen en god tropp før sesongen 2019 startet, så har det blitt enda verre å finne gode bein med et godt hode og ferdigheter før vi starter opp 2020. Men vi kan jo låne noen ? Hos AGF, Lyngby, OFI Kreta eller Cheltenham. Og sist, men ikke minst, Haugesund. Christian Grindheim har sikkert ett år igjen på tanken.

Blir nok bra dette. Hengehuene på brakka har sikkert stålkontroll.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 02.11.2019 23:28    Post subject: Reply with quote

Vito Wormgoor
2 nye spisser
Erstattere om Lanlay og Akintola drar.

Desidert viktigst for å få til noe som helst er dog en ny Trener.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 02.11.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

Nei for guds skyld ikke Wormgoor. Han er alt for svak i oppspillsfasen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 02.11.2019 23:47    Post subject: Reply with quote

Ed Hardy-slåsskjempen med verdenshistoriens styggeste «skjegg»? Neitakk, styr unna. Ny trener? Ja. Men en som krever mer spillende stoppere enn to huleboere med spiker i klubba. De to førstevalga våre er dårlige nok med ballen som det er.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 03.11.2019 01:33    Post subject: Reply with quote

Nei takk til Vito. Skal vi hente noen fra ES, stemmer jeg for Hanche-Olsen. Praktisk talt en ren reinkarnasjon av ToReg. Men aller helst håper jeg på at vi satser på de vi har. Besim spiller fast for Sarajevo og Ogbu har spilt seg til fast plass i Sogndal. Et lite stykke er det opp fra Obos og Sogndal til RBK og Eliteserien, men god nok som back-up, det mener jeg han helt klart er. Heggem har jeg ikke sett nok av, men har i det minste spilt noen kamper for Ranheim.

Å kjøpe spillere som Vormgoor mener jeg gjør mer skade enn nytte. De kan gjøre en god jobb i noen kamper, men alderen vil ta dem igjen, lønnen vil være høy og de vil stoppe utviklingen til de unge spillerne. Talentene får mindre spilletid og dette kan på sikt skremme bort unge talenter til å komme hit ettersom de rett og slett ikke får spille (vi er vel egentlig allerede kommet til det punktet...).
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 03.11.2019 09:32    Post subject: Reply with quote

Det ble vel uttalt noe om at en skulle gjør endringer i overgangsstrategien på vårparten i år om jeg husker riktig. Da skulle en kjøpe færre rutinerte eldre spillere og heller satse på å kjøpe de største talentene i Skandinavia.

Ved signeringen av Tagseth i sommer så kan en si at en var tro mot den strategien, men ser en samtidig spissjakten er det ikke noe spor av en slik strategi der.

Ved en slik strategi hvem er de talentene vi bør vurdere å hente:

Forsvar:

Birk Risa
Fredrik Bjørkan
Adrian Pereira
Leo Østigård
Odin Bjørtuft

Midtbane

Emil Bohinen
Kristian Thorstvedt
Hugo Vetlesen
Ola Brynhildsen

Kantspiller:
Aron Dønnum

Angrepsspillere

??

Noen flere vi bør se på?
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2547

PostPosted: 03.11.2019 10:12    Post subject: Reply with quote

Er vel også uttalt at vi skal kutte i forbruket. Midtbanen nevnt her koster vel 15 mill hver om rbk er interessert.

HamKam har noen interessante. Simen Nordli 11 mål og 4 assist fra midtbanen i år og Markus Solbakken som alle kjenner til. Jeg har ikke sett noen av spillerne nevneverdig, men vi bør vel kunne finne noen unge lovende som uten å sponse stabæks spillerlønn ett år pr prospekt.


Last edited by Kai88 on 03.11.2019 10:51; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 03.11.2019 10:22    Post subject: Reply with quote

Terskelen for å kjøpe spillere som har passert 25 bør være veldig høy, og det bør da i all hovedsak være snakk om tidligere trønderske RBK'ere.

Spillere som Vito Wormgoor bør være helt utelukket.


Bjørkis i BMJ-tråden wrote:
Bare å glemme og gjøre mer utover denne låneavtalen. Vi trenger en mer mobil og dynamisk spiss.


Dersom vi skal spille med smale kanter slik det ble snakket om i vinter/vår så tror jeg faktisk at Markus Henriksen kan fungere bra som spiss i det systemet.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2066

PostPosted: 03.11.2019 11:06    Post subject: Reply with quote

Nå skal jeg ikke gå Senador i næringa her, men etter tre år med overforbruk iht den sagnomsuste sportsplanen som har gitt oss en aldrende,ubalansert og skadeutsatt tropp med labert salgspotensiale så skal vi iflg Koteng gå løs på en ny treårsperiode,men denne gangen uten penger. Skal vi lykkes i denne perioden betinger det enten nye koster ved roret eller at de som er der er istand til å lære av sine feil..
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.11.2019 11:31    Post subject: Reply with quote

Alle norske spillere koster 15 millioner når vi er interessert. Vi må ha uendelig bedre følere i Sverige, Danmark, Finland, Island etc.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 03.11.2019 11:43    Post subject: Reply with quote

Gud forby. Det må da ha sneket seg inn en erkjennelse av at denne troppen ikke er liv laga. Hverken på kort eller lang sikt. Å bytte ut alle mann alle over natta går jo ikke. Når man heller ikke fremstår like attraktiv som før, så må det handles både smart og klokt. Vi kan begynne bakerst med et helt nytt stopperpar og et sittende anker. Og helst før nåværende kandidater passerer siste forbruksdato med alt for stor margin. Det er kanskje ikke helt utelukket heller at vi allerede har egnede ressurser på plass om noen gir dem en real sjanse over tid. Unge lovende hos Stabæk eller andre norske klubber tror jeg neppe vurderer RBK som et aktuelt nytt steg på veien videre i egen karriere. Gammel CL glans har falmet og blitt gul i kantene, og dette er unge spillere som ikke har noe forhold til den historien. Dessverre i likhet med stadig flere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 03.11.2019 13:50    Post subject: Reply with quote

Med Reitan inn så vil backplassen være greit bekledd, Trondsen klarer seg passe bra som vikar for Meling.

Slik troppen ser ut idag, inkludert Maars og Akintola, så ser den igrunnen ganske grei ut på kort sikt, men det er en del fornyelse som må skje, men her er vi egentlig ganske greit i forkant da det er på stopperplass, indreløper og spiss hvor de vi har begynner å dra på årene, og litt avhengig av om vi har troen på Botheim så har vi allerede ersattere med bra potensiale i klubben, men de må enten få slippe til eller lånes ut.

Drar Akintola så trenger vi helst en høyreving utenfra, Helland tror jeg bør finne seg i å være joker, med mindre Levi er blitt veldig mye bedre siden sist eller klarer å fremstå som veldig mye bedre slik vi legger opp spillet så er han ikke god nok. DeLanlay er vel på vei vekk og er uansett så mye skadeplaget at det kan være like greit.

Drar Maars så vil jeg ha en ny spiss inn, Botheim tror jeg må lånes ut hvis han anses som god nok for fremtiden fordi han enn så lenge mangler muskler og pondus til å gjøre den jobben vi trenger spissen vår til å gjøre.

Så i utgangspunktet vil jeg ikke nødvendigvis mene at det er katastrofe hvis alt vi gjør i vintervinduet er å erstatte spillere som drar sin vei. Jeg vil egentlig mene at det kan ha mer for seg å bruke en del ekstra på å få forlenget med Meling, Samuel og Trondsen og heller redusere posten for innkjøp.

Vi *kan* sikkert hente et nytt førstevalg til hvert ledd, men sannsynligvis så vil det koste oss alt for mye til at det er verdt å stenge veien opp fra egne rekker ved å gjøre så.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 03.11.2019 16:57    Post subject: Reply with quote

+ sak om ryddesjau i RBK, noen som kan komme med utdrag?
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 03.11.2019 17:00    Post subject: Reply with quote

Maars og Akintola må bort uansett. I mine øyne også Søderlund. Vi har nok problemer generellt i laget med presisjon/mottak/teknikk, så en god start hadde vært å fått vekk alle treføtter.

Høyreving med teknikk OG fart. 2 spisser med teknikk og litt fart. 1 kreativ midtbane. 1 god midtstopper. Det synes jeg er et must å få inn i Januar.

På sikt er det bare Meling, Samuel, Hansen og troligvis Ceide og Tagseth på sikt som jeg ser som beviselig gode nok for å forlenge kontrakter og satse videre på. Kanskje flere unge vil komme etter men det vil tiden vise.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.11.2019 17:39    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
+ sak om ryddesjau i RBK, noen som kan komme med utdrag?


Totalt uinteressant sak med ei laaaang opplisting av hvilke spilleres kontrakter som utløper når, utlånte spillere som Sagbakken tror kommer til å returnere, hvem som er fast ansatt i klubben og hvilke styremedlemmer som er på valg.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 03.11.2019 19:57    Post subject: Reply with quote

Det som ser ut til å være problemet er at vi har en nokså bra stall, men vi greier ikke å hente ut nivået. Lukter motivasjon lang vei i en aldrende og meritert spillergruppe. Så snart vi møter Molde eller har håp om CL leverer de, men ikke ellers.. Vi trenger rett og slett motiverte spillere som vil ofre seg for klubben, ikke avdanka utlandsproffer eller liknende. Unge lovende er vel en god start?
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 03.11.2019 22:35    Post subject: Reply with quote

Irandust fra Hacken hadde vært perfect som ny høyreving.
Blir dog nok aaaalt for dyr for oss :/
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 04.11.2019 09:00    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Lord Oakley wrote:
+ sak om ryddesjau i RBK, noen som kan komme med utdrag?


Totalt uinteressant sak med ei laaaang opplisting av hvilke spilleres kontrakter som utløper når, utlånte spillere som Sagbakken tror kommer til å returnere, hvem som er fast ansatt i klubben og hvilke styremedlemmer som er på valg.


Med andre ord har de lest litt på forumet her inne og laget en oppsummering?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 04.11.2019 14:21    Post subject: Reply with quote

Det skal man ikke se bort fra. Syns ofte at både Rasmus og Sagbakken skriver interessante artikler om RBK, men denne var bare helt intetsigende og uinteressant.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 92, 93, 94  Next
Page 14 of 94

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb