English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 91, 92, 93 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 31.10.2019 05:56    Post subject: Reply with quote

JW wrote:
Sportslig leder i Blink, Håvard Fuglem, sier til Stjørdals-Nytt i dag at ingen av de unge stjørdalingene i Salmar-akademiet foreløpig er aktuelle for klubben. Uansett så får RBK en OBOS-klubb i nærområdet med tanke på eventuelle utlån.


Slik RBK holder på i dag er juniorsatsinga bortkastet. Når de lanlay får spille foran Ceide er det helt uforståelig. Veien er fryktelig lang for de stakkars talentene. Man bør holde seg langt unna rbk hvis man er et talent i dag dessverre. Det hjelper ikke med et oboslag. Spillerne får ikke sjansen uansett. Mike Jensen skal vel spille til han er 45.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 31.10.2019 10:10    Post subject: Reply with quote

Slik du holder på idag er innleggene dine bortkastet. Når negativiteten din får regjere foran kontekst og nyanser er det helt uforståelig. Veien er fryktelig lang for din stakkars kredibilitet. Man bør holde seg langt unna RBK hvis man aldri ser noe som er positivt dessverre. Det hjelper ikke at du har skrevet i alle år, nyanser er ikke der uansett. Du kommer til å sutre til 2045.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 31.10.2019 10:31    Post subject: Reply with quote

Du tåler ikke å høre sannheten. Usaklig argumentasjon kommer du med også.. Du må gjerne forklare meg den positive utviklingen de siste årene , spesielt med tanke på talenter som får muligheten og den flotte gjennomsnittsalderen i stallen.

Igjen: når en skadeplaget spiller på utegående kontrakt får spille foran Ceide er veien lang, fryktelig lang. Da mener jeg talentutviklingen er bortkastet.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 31.10.2019 10:40    Post subject: Reply with quote

Var egentlig humoristisk skrevet av meg, men det handler jo ikke så mye om at du tar direkte feil eller ikke skal få lov være negativ, det er mer det at når du skriver så mye som du gjør og 99% av innleggene dine har konklusjonen at Rosenborg må avvikles så har det lite verdi for min del. Har du noen løsninger bortsett fra å legge ned klubben? Har du flere vinkler du ser ting fra? Tvilsomt. Virker som du tror tyngdekraftens lover ikke gjelder for Rosenborg og at alt annet enn evig fremgang er uakseptabelt. Har jo blitt en Perry-vits dette med supportere som sitter fast i 90-tallet, men i dette tilfellet tror jeg det stemmer ganske bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 31.10.2019 11:17    Post subject: Reply with quote

Vi rykker ned annenhver dag, går konk hver onsdag og spiser fattige, syke barn i helgene. Alle negative parametere er skrudd på 11 hele tida, da er det ganske umulig å ta noe som helst seriøst. Mange er kritiske og negative, men de viser en viss forståelse for kontekst, nyanse og sammenhenger. Den svartmalinga du driver med er så parodisk at det bare blir idiotisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 31.10.2019 11:24    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Slik du holder på idag er innleggene dine bortkastet. Når negativiteten din får regjere foran kontekst og nyanser er det helt uforståelig. Veien er fryktelig lang for din stakkars kredibilitet. Man bør holde seg langt unna RBK hvis man aldri ser noe som er positivt dessverre. Det hjelper ikke at du har skrevet i alle år, nyanser er ikke der uansett. Du kommer til å sutre til 2045.


Jeg er uenig i mye av det du sier men dette er 100% korrekt og saklig, at det kommer en ad hominem i retur bekrefter bare at du har rett.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 31.10.2019 11:54    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Var egentlig humoristisk skrevet av meg, men det handler jo ikke så mye om at du tar direkte feil eller ikke skal få lov være negativ, det er mer det at når du skriver så mye som du gjør og 99% av innleggene dine har konklusjonen at Rosenborg må avvikles så har det lite verdi for min del. Har du noen løsninger bortsett fra å legge ned klubben? Har du flere vinkler du ser ting fra? Tvilsomt. Virker som du tror tyngdekraftens lover ikke gjelder for Rosenborg og at alt annet enn evig fremgang er uakseptabelt. Har jo blitt en Perry-vits dette med supportere som sitter fast i 90-tallet, men i dette tilfellet tror jeg det stemmer ganske bra.


Klassisk overdrivelse. Jeg har i flere innlegg sagt hva som må gjøres. Overordnet oppsummert :

Tydeligere strategi for spillerutvikling
Styrevedtak på bruk av spillere
Rød tråd fra junior til a-lag
FÃ¥ bort inkompetansen i sportslig avdeling

Hvor har veien gått siden 2003? Har den gått fremover? Nei, den har ikke det selv med den pengebruken. Klubben har gått i de klassiske fellene og sliter veldig med å lære av tidligere feil. Man må stille krav med den pengebruken uten at man blir stemplet som negativ. RBK skal ikke være en plass for å melke kontoen til eksrbkere.

Som sagt kon gjerne med en forklaring hva som er så forbanna lovende i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 31.10.2019 12:00    Post subject: Reply with quote

Det som er den virkelige årsaken til nedturen er at unikumet Nils Arne Eggen ga seg. Vi var nok ikke så sabla profesjonelle på alle disse områdene du klager på under han heller, men det gikk fint fordi vi hadde en av verdens beste trenere. Vi har ikke hatt det siden. Samtidig har landskapet vi opererer i forandret seg noe voldsomt. Penger er alt nå, unge trøndere spiller gjerne i Jalla-ligaer som Kina eller nivå 2 i større fotballnasjoner og sliter gledelig benk. Sverige og Danmark utkonkurrere oss på lønn. Det som skulle være "nye-Eggen", ble lei og grisk etter et par gode sesonger og sluttet å gjøre jobben sin.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 31.10.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

Du er i storform i dag Monte. Tommel'n opp!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 31.10.2019 12:26    Post subject: Reply with quote

senador wrote:


Klassisk overdrivelse. Jeg har i flere innlegg sagt hva som må gjøres. Overordnet oppsummert :

Tydeligere strategi for spillerutvikling
Styrevedtak på bruk av spillere
Rød tråd fra junior til a-lag
FÃ¥ bort inkompetansen i sportslig avdeling

Hvor har veien gått siden 2003? Har den gått fremover? Nei, den har ikke det selv med den pengebruken. Klubben har gått i de klassiske fellene og sliter veldig med å lære av tidligere feil. Man må stille krav med den pengebruken uten at man blir stemplet som negativ. RBK skal ikke være en plass for å melke kontoen til eksrbkere.

Som sagt kon gjerne med en forklaring hva som er så forbanna lovende i dag.


Senador, hvorfor kan du ikke skrive på den her måten brorparten av gangene?

Jeg er helt enig i de 4 punktene du legger frem her.
Jeg er også enig i det du skriver under disse punktene, men den nyansen når det gjelder eks.rbkere som melker klubben må vi se på som bidrag opp imot Lønn.

Dette er noe som vi har hatt med oss siden Nils skapte suksessen og det ble vedtatt hvor viktig det var å beholde så mye av den kulturen som mulig i klubben.

Tror ingen av eks.rbkerne hever særlig høy lønn, og spørsmålet er om vi skulle f.eks ansatt noen andre til å gjøre disse tingene hvor mye mere kvalitet vi hadde fått jamfør kvalitet pr.krone.

Noen må jo nødvendigvis fylle disse oppgavene også.

Men jeg er helt enig i at vi kan å må bli bedre på å utnytte ressursene og ikke kan være naive.
I dag har vi ikke økonomi til det.

Tror du skal slite med å finne noen som er særlig uenige med deg i disse punktene, men tror punkt 2 kommer helt an på hva du legger i dette.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 31.10.2019 13:13    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Det som er den virkelige årsaken til nedturen er at unikumet Nils Arne Eggen ga seg. Vi var nok ikke så sabla profesjonelle på alle disse områdene du klager på under han heller, men det gikk fint fordi vi hadde en av verdens beste trenere. Vi har ikke hatt det siden. Samtidig har landskapet vi opererer i forandret seg noe voldsomt. Penger er alt nå, unge trøndere spiller gjerne i Jalla-ligaer som Kina eller nivå 2 i større fotballnasjoner og sliter gledelig benk. Sverige og Danmark utkonkurrere oss på lønn. Det som skulle være "nye-Eggen", ble lei og grisk etter et par gode sesonger og sluttet å gjøre jobben sin.


Jeg er helt enig i det du sier her, men likevel er det mye å gå på. Det er frustrerende å se at man henter eksrbkere i sentrale stillinger til høy lønn gang på gang, ansetter feil trener gang på gang, på gang. Når vi i tillegg møter såpass svak motstand i ligaen burde man forventet bedre.

Det gjøres ingenting for å bedre klubben eller ingen virker fremoverlente. Ingen jobber smart eller prøve på helt opplagte ting. Det er kanskje det som er verst . Hvorfor ikke noe samarbeid med NTNU på idrettsforskning og dataanalyse? Hvorfor ingen kvalitetssikring at det fysiske opplegget på trening?

Spillerlogistikken er jo helt krise. NÃ¥r fikk man en forsterkning sist?

Det er kardinalfeil på kardinalfeil. Hvorfor ikke bare normal fornuftsbasert styring? Det er ikke så mye å forvente.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 31.10.2019 13:27    Post subject: Reply with quote

Mere poster i den stilen og mindre i stilen "legg ned klubben" Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.11.2019 19:42    Post subject: Reply with quote

David Eriksen er en sentral spiller på Stjørdals-Blinks G14-lag, som tapte lørdagens KM-finale mot Freidig. Nå kan spissen havne i Rosenborg.

14-åringen med en fortid i Remyra har i høst trent med Rosenborg, og venter nå på beskjed om han er aktuell for klubbens G16-lag.

- Jeg regner med å få beskjed i løpet av neste uke. Får jeg tilbudet, kommer jeg mest sannsynlig til å takke ja. Jeg har veldig lyst, og de neste dagene blir spennende, sier Eriksen.

Les mer: Stortalent kan havne i Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.11.2019 22:20    Post subject: Reply with quote

Neste uke skal Eirik Skomakerstuen Ã…sen trene tre ganger med juniorene i Rosenborg Ballklub.

Les mer: Eirik skal trene med Rosenborg-juniorene

Trauste navn i Alvdal.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 06.11.2019 15:55    Post subject: Reply with quote

Kan også nevne at 15 år gamle Daniel Dalehaug som spiller for Elverum var på et 3 dagers opphold i SalMar Akademiet.

Ble så vidt jeg kan se tidenes yngste målscorer i de 3 høyeste nivåene i Norge når han scoret for Elverum i 2 div i år. I tillegg til tidenes nest yngste spiller til å debutete (Kun slått av Kreshnik Krasniqi).

Da han er min gamle nabo så kjenner jeg godt til at han og familien er RBK supportere. Men som det fremgår av saken så virker det mest aktuelt å bli i Elverum en sesong eller to til hvert fall før han skulle velge å flytte på seg.
Back to top
View user's profile Send private message
uptherosens
Junior


Joined: 29 Jul 2014
Posts: 68

PostPosted: 06.11.2019 19:00    Post subject: Reply with quote

Tror Skomakerstuen Åsen er søskenbarn eller tremenning m/ Gjermund Åsen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.11.2019 11:19    Post subject: Reply with quote

Aha. Det forklarer saken. Rosenborg er jo glade i 'gode gener'.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 13.11.2019 15:39    Post subject: Reply with quote

16-årige Pawel Chrupalla til RBK fra FFK. Han hadde en ukes treningsopphold hos Rosenborg i høst.

https://www.f-b.no/ffk/fo...59-1677231

Fra Fredrikstad Blad:
- Chrupalla spiller kant, har godt utviklet fysikk og ikke minst et skuddbein som er blitt en snakkis.
- " Jeg ble imponert over profesjonaliteten i RBK og det fikk meg til å tenke at dette er et bra sted hvor jeg kan utvikle meg, sier Pawel."
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 13.11.2019 15:55    Post subject: Reply with quote

Noen meget spektakulære scoringer av Pawel i G16 kamp:
https://m.youtube.com/wat...e=youtu.be
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 13.11.2019 17:01    Post subject: Reply with quote

En ny Helland (anno 2015).
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 13.11.2019 17:11    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Kan også nevne at 15 år gamle Daniel Dalehaug som spiller for Elverum var på et 3 dagers opphold i SalMar Akademiet.

Ble så vidt jeg kan se tidenes yngste målscorer i de 3 høyeste nivåene i Norge når han scoret for Elverum i 2 div i år. I tillegg til tidenes nest yngste spiller til å debutete (Kun slått av Kreshnik Krasniqi).

Da han er min gamle nabo så kjenner jeg godt til at han og familien er RBK supportere. Men som det fremgår av saken så virker det mest aktuelt å bli i Elverum en sesong eller to til hvert fall før han skulle velge å flytte på seg.


Kjenner også til familien! Han hadde vært bra å fått inn, kjempetalent med de riktige holdningene!
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 13.11.2019 17:14    Post subject: Reply with quote

JW wrote:
Noen meget spektakulære scoringer av Pawel i G16 kamp:
https://m.youtube.com/wat...e=youtu.be


De målene der er jo faktisk på et ganske høyt nivå! Kraft i slegga, og klok i hodet! Hadde vært spennende å sett han i 2. divisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 28.11.2019 13:23    Post subject: Reply with quote

https://www.rbk.no/nyhete...rbk-talent

14Ã¥ring fra Overhalla klar for Rosenborg.

- Det er første gang SalMar Akademiet henter en spiller utenfor Trondheim og omegn.

Så her må talentet være stort!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 28.11.2019 13:44    Post subject: Reply with quote

Fort! Noen må skynde seg å vinkle dette negativt!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.11.2019 14:09    Post subject: Reply with quote

Tøft! Tror Coolen har ønsket å hente yngre talenter til SalMar ei stund, så dette virker positivt. Kanskje SIB var en brems der?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 91, 92, 93 ... 102, 103, 104  Next
Page 92 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb