English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 27.10.2019 22:52    Post subject: Reply with quote

https://video.eurosport.n...ideo.shtml

Eggen med klar beskjed til Helland og sutring rundt spilletid. Veldig enig. Sutring må belønnes med mere benk.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 27.10.2019 22:59    Post subject: Reply with quote

Mer benk? Skal han slite benk på treningene også da eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 27.10.2019 23:13    Post subject: Reply with quote

Ja
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 27.10.2019 23:15    Post subject: Reply with quote

Jeg syns han kan få ligge under benken som belønning.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.10.2019 23:27    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke fornøyd før han er benken.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 27.10.2019 23:43    Post subject: Reply with quote

Eggen har helt klart ingen tanker om den PÃ¥l Andre Helland situasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 27.10.2019 23:50    Post subject: Reply with quote

Forskjellen på Helland og en benk?
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 27.10.2019 23:55    Post subject: Reply with quote

Benken er mindre forutsigbar
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 28.10.2019 00:16    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Sutring må belønnes med mere benk.

Selv om det jo så klart er superfascinerende å bekymre seg over Hellands sutring og benk, kunne du jo ha valgt å drite i akkurat det i kveld og heller kose deg med at vi slo Molde med 10 mann.
RBK
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 28.10.2019 00:26    Post subject: Reply with quote

Datt over artikkelen mens jeg koste meg med å lese om kampen, beklager det.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 28.10.2019 15:03    Post subject: Reply with quote

Ren spekulering, men virker som at Horneland vil droppe kjøp av Akintola og ha Helland supertrent til neste sesong. Henter hjem Levi og satser å bruke penger på sentral midtbane og eller forsvaret. Helland i form er god, det er det vel ingen tvil om. Skjerper han seg har han flere år igjen på toppnivå. Slik han har fremstått de siste 2.5 kanskje 3 sesonger har vært glimtvis bra og særdeles ustabil grunnet skadene.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 28.10.2019 15:45    Post subject: Reply with quote

Ceide og da. Håper han satses på neste sesong. Hvis ikke bør han leies tll en ligarival som spiller på gress.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 28.10.2019 16:52    Post subject: Reply with quote

Tror Helland nesten er avhengig av at vi presser høyt og står etter så han slipper å løpe helt hjem hver gang vi mister ballen, Akintola gjør det der pliktoppfyllende, Helland? Ikke sett.

Synes uansett at vi burde presse høyt og stå etter, akkurat den biten er noe vi skal kunne matche f eks Ajax på.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 28.10.2019 17:22    Post subject: Reply with quote

Ceide må satses på, men tenkte på høyreving primært, der både Helland Akintola og muligens Levi kjemper om. Håper vi selger Adeg for mange kroner og at Ceide blir et fast inventar. Bruker han vinteren godt på å luke bort juniorfeil og få en bedre fotballkondis som holder 90min. er han klar for en startplass. Synes hele laget skriker etter fornyelser i forsvar og kreativ sentral midtbane.

Ja enig at vi burde stå mye høyere i press og angripe direkte når vi vinner tilbake ballen. Det er kanskje det som er mest krevende i fotball? Og tror ikke laget slik det er i dag er klar for det (spilt slik de gjorde i går med 11. mann så kanskje.. ).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.10.2019 22:55    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
https://video.eurosport.n...ideo.shtml


Rosenborg-profilen poengterer at han ikke renner ned døren til trener Eirik Horneland for å klage på manglende spilletid, men at han svarte på et konkret spørsmål.

– Eurosport satt med info som tydet på at du skulle starte kampen søndag, satt du med de samme signalene?

– Hvis du skal tolke formasjonsøkta (lørdag) så gjorde det kanskje det, men det har skjedd flere ganger. Jeg fikk ikke muntlig beskjed om at jeg skulle starte. De valgte noe annet og det viste seg å være riktig.

– Så det ble ikke gjort justeringer tett opp mot kampstart?

– Nei, det vet ikke jeg. Vi fikk laget på kampmøtet 3,5 timer før kamp.

– Og der var det ingen overraskelser for deg?

– Nei, jeg har vært borti det før at jeg føler jeg har blitt drilla i en 11er også har jeg sklidd ut.

Les mer: Helland svarer på Eggen-kritikk: – Det er feil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.10.2019 21:34    Post subject: Reply with quote

- Jeg tror alle fotballspillere som sitter på benken har lyst til å spille. Jeg jobber alt jeg kan for å gjøre det.

- Hvorfor sitter du på benken?

- Treneren kommuniserer gjennom laguttaket. Da ser jeg hvilke egenskaper som blir valgt foran meg. «Baba» (Babajide David Akintola) er vesentlig hurtigere enn meg og har bedre frekvens i det defensive spillet. Men jeg er bedre med ballen. Han (Horneland) prioriterer tempo og defensiv forflytningsevne foran det som gjøres med ballen.

Les mer: - Skuffet over NRK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.10.2019 21:50    Post subject: Reply with quote

Treneren kommuniserer gjennom laguttaket, altså. Ut i fra det skal spillere skjønne hva som prioriteres, hva slags rolle de selv har, og hvorfor. Ikke rart en del spillere har savnet tilbakemelding.

Anbefaler å lese artikler om hvordan Guardiola og Klopp behandler spillerne sine, siden Horneland selv trekker disse frem som forbilder.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 31.10.2019 22:23    Post subject: Reply with quote

Horneland har nevnt Guardiola som forbilde?

Det eksisterer vel ikke en større kontrast til Guardiolas spillestil i moderne fotball enn det Horneland står for med sin «innsats, pust, pælm og spring uten mål og mening fotball»
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 31.10.2019 22:43    Post subject: Reply with quote

Horneland er mye nærmere Klopp en Guardiola ja. Klopp er jo som Horneland mer opptatt av å jage og presse enn å spille fotball.

Quote:
Klopp blir til en viss grad beskrevet som en «sektleder». Med dette mener han at Klopp ikke tolerer at de rundt ham stiller spørsmål ved «den store ideen».

Med en gang det blir satt spørsmålstegn ved det på banen, eller ved at andre sier «la oss spille mer fotball, å presse er kjedelig, å løpe så mye er irriterende» så har ting en tendens til å falle sammen, slik han ser det.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 31.10.2019 23:59    Post subject: Reply with quote

Zlatan påstår at Guardiola aldri snakket med ham såvidt jeg husker?

Jeg håper jo forsåvidt at Horneland&co bruker tid til å forklare hva de ønsker at de forskjellige rollene på banen skal gjøre, isåfall så ville jo ihvertfall Helland vite hva han må øve mer på. Hurtighet er dog ikke så lett å trene opp.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 01.11.2019 08:59    Post subject: Reply with quote

Quote:
Horneland er mye nærmere Klopp en Guardiola ja. Klopp er jo som Horneland mer opptatt av å jage og presse enn å spille fotball.


Svart og hvitt dette, selv om begges spillestil krever høy intensistet. Klopp godtar at han må ha et visst fokus på det defensive for å vinne. Men angrepet står alltid i fokus, og som regel havner Liverpool i defensivt trøbbel grunnet for mange mann i angrep og raske kontringer i mot. Grepet Klopp har tatt er Fabinho og Van Dijk, to virkelige enere som alene redusere den åpenbare risikoen Klopp spiller på seg med det offensive fokuset.

Horneland godtar at han må ha et visst fokus på å score mål for å vinne. Men det defensive og lavest mulig risiko står alltid i fokus.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 01.11.2019 09:35    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:


Jeg håper jo forsåvidt at Horneland&co bruker tid til å forklare hva de ønsker at de forskjellige rollene på banen skal gjøre, isåfall så ville jo ihvertfall Helland vite hva han må øve mer på. Hurtighet er dog ikke så lett å trene opp.



Det trengs ikke, beskrivelsen er 100% lik for alle på banen under Horneland: "Spring, jobb og press"
Ingenting annet betyr noe.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.11.2019 10:34    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Horneland har nevnt Guardiola som forbilde?


Ja. Det var vel et tidlig intervju der han nevnte de to, i tillegg til Diego Simeone. Av norske trenere nevnte han Eggen, Solbakken og Semb.

Så det er tilsynelatende ikke noe problem med mismatch mellom forbildene stilmessig, for som kjent er det bare å cherrypicke det beste fra alle trenerne, så får man alle plussene og ingen av minusene. Angrepsspillet til Eggen, Klopp og Guardiola, kombinert med forsvarsspillet til Solbakken og Simeone. Og gud vet hva fra Semb. Måtte jo beseiret hele verden, dette?

Det er nettopp dette jeg mener med at en Rosenborg-trener bør ha en sammenhengende og avklart fotballfilosofi i bunnen. Det har definitivt ikke Horneland, og det viste det seg at Kåre heller ikke hadde, når han ble utfordret på å utvikle sine egne idéer. Det ligger noen grunnleggende antakelser i de forskjellige stilene, blant annet om risiko med og uten ball, som faktisk må henge sammen med hva man gjør. Jeg mener ikke med det at selve utførelsen skal være statisk bundet, men at de tilpasningene og den utviklingen man gjør må henge sammen med grunnsynet - hva vil man oppnå, og hvordan?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 01.11.2019 11:12    Post subject: Reply with quote

Er vel Simeone som er den klareste "tvillingen" til Horneland av de der vil jeg tørre å påstå.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 08.11.2019 12:54    Post subject: Reply with quote

Rart at det har blitt en så stor "greie" at Helland ikke er fast i start 11'ern. Til å begynne med så har han jo ikke vert god og hvertfall ikke over tid på 3 sesonger. Han er/har vært mye skadet og kanskje viktigst(for de som setter opp laget); han løper ikke nok for den spillestilen som spilles. Men klart, det er mye mer salgbart å skrive om stjernespilleren som er vraket.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 155, 156, 157  Next
Page 121 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb