English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
64%
 64%  [ 48 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
8%
 8%  [ 6 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Akintola
22%
 22%  [ 17 ]
Søderlund
4%
 4%  [ 3 ]
Adegbenro
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 75

Author Message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 27.10.2019 23:29    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Skivebom og et hån mot de som faktisk lever i et diktatur å kalle eventuell moderering av et forum for diktatorisk.


Ikke ta alt du leser bokstavelig. Man bruker av og til sterkere ord for å få fram en mening.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 27.10.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

Ja, sånt som fører til en balansert og åpen debatt det.

Last edited by Hedning on 27.10.2019 23:33; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
TI-84
Senior


Joined: 21 Aug 2010
Posts: 242
Location: Nordmøre

PostPosted: 27.10.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

Ta den diskusjonen på PM da, dette er kvelden for å være glad! Jeg har grudd meg helt siden sist helg og kun tenkt negativt om denne kampen. Ender opp med å vinne 3-1 etter å ha spilt halve kampen med ti mann. Det er jo bare kjempedeilig! RBK Akintola får et mål, Søderlund leker Scholes ved to anledninger, Hovland skårer. Det høye presset fungerer.

Men er det seriøst ingen som synes dette "Retard 1000"-banneret i bortefeltet er hakket verre enn "Nei er nei" som ikke kom inn på Aker i fjor? Mulig jeg overdriver idioti fra én supporter her? Banneret er kanskje gammelt for alt jeg vet.
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 27.10.2019 23:33    Post subject: Reply with quote

Haha, you got me there, Hedning. Så lenge det er snakk om sak, så er jeg ikke mot at man kan fargelegge språk og ha følelser involvert.

Ellers er jeg for så vidt enig med deg, sidney, i at det ikke er så veldig gøy å lese ensporet negativitet i det evinnelige.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 27.10.2019 23:33    Post subject: Reply with quote

Senador ER svært irriterende, og jeg er selv skyldig i å rante når han messer ivei på RBKs dårligste dager (det er stort sett da han er til stede).

Men så tenker jeg at jeg er en voksen mann, sort of, og at jeg må klare å scrolle forbi dommedagsprofetiene.

Finn din egen måte å komme deg gjennom utfordringen på, og lev et bedre RBKweb-liv. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 27.10.2019 23:33    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Det skal være takhøyde på forumet, og alle vet at i kamptrådene så tar det av i både positiv og negativ retning. Hvis noen ser noe som bryter med forumreglene, si ifra til en moderator (vi ser kamp vi også, rekker ikke alltid følge med i realtime), så tar vi tak om det er nødvendig.

For mute-funksjonaliteten Robin nevner kan man ev. velge å installere RUSK om man bruker Chrome.

Edit: https://chrome.google.com...feha?hl=no


Ta nå til helevete og flagg ei mening her da. Er det Senador driver med ok, eller er det ikke det? Enkelt og greit ja eller nei.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 27.10.2019 23:34    Post subject: Reply with quote

TI-84: Retard 1000-banneret er forholdsvis gammelt, og kan brukes for å demonstrere for hyklerske krenkelords at dette hatforholdet går begge veier, smurfene er bare mye dårligere. De prøver hardt å fornærme men når man da i praksis bruker tilbakestående som noe negativt slår det flott tilbake på dem selv.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 27.10.2019 23:35    Post subject: Reply with quote

Uansett, en jævlig deilig seier som ingenting kan ta fra oss! Fortjent også, kan til og med avgjøre gullkampen om Glimt holder inn og Mfk presterer som i dag. Enig med Robin i at kampprogrammet ser best ut for vår del, og Odd har skusla bort mye poeng i det siste. Kan vi se en anelse forbedring etter landskampspausen?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 27.10.2019 23:37    Post subject: Reply with quote

sidney: Problemet med å fronte en mening når man er forumsjef er at noen har lett for å reagere negativt på det også. Razz

For min smak er senador 65% for negativ mesteparten av tiden, men han (?) spiller slik jeg ser det fair og gjør ikke noe som bryter mot reglene. At han orker å holde på slik i et tiår eller deromkring er nesten en prestasjon, men sånn er det; Hvis vi skulle stenge folk ute for å være negative hadde 2019 blitt et tynt forumår.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 27.10.2019 23:38    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
sidney: Problemet med å fronte en mening når man er forumsjef er at noen har lett for å reagere negativt på det også. Razz

For min smak er senador 65% for negativ mesteparten av tiden, men han (?) spiller slik jeg ser det fair og gjør ikke noe som bryter mot reglene. At han orker å holde på slik i et tiår eller deromkring er nesten en prestasjon, men sånn er det; Hvis vi skulle stenge folk ute for å være negative hadde 2019 blitt et tynt forumår.


Greit nok og greit svart. Jeg får lete meg opp et sted der man faktisk liker RBK.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 27.10.2019 23:41    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
OrionPax wrote:
Det skal være takhøyde på forumet, og alle vet at i kamptrådene så tar det av i både positiv og negativ retning. Hvis noen ser noe som bryter med forumreglene, si ifra til en moderator (vi ser kamp vi også, rekker ikke alltid følge med i realtime), så tar vi tak om det er nødvendig.

For mute-funksjonaliteten Robin nevner kan man ev. velge å installere RUSK om man bruker Chrome.

Edit: https://chrome.google.com...feha?hl=no


Ta nå til helevete og flagg ei mening her da. Er det Senador driver med ok, eller er det ikke det? Enkelt og greit ja eller nei.


Det er forskjell på å mene noe og å tolerere noe. Sjøl om Senador til tider kan oppfattes som et helsikkes gnagsår, som vrir alt som skjer i kamp og rundt klubben til noe negativt og for noen ødelegger hele opplevelsen av å være på et supporterforum for en fotballklubb, så må det tolereres. Man kan stille spørsmålstegn om hvorfor han henger her, og man kan sågar spørre seg om han noen gang har hatt positivt utbytte av å se Rosenborg spille, men likevel. Man kan ikke stenge ut noen fordi de er en surpeis.
/insert et eller annet sitat om ytringsfrihet-bla-bla.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 27.10.2019 23:41    Post subject: Reply with quote

Det er noen her som liker RBK også Sidney, selv om det på langt nær er alle, dessverre
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 27.10.2019 23:44    Post subject: Reply with quote

Hva sa Gabrielsen i intervjuet?
Back to top
View user's profile Send private message
Kafanskavimedhan
Rutinert


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 774
Location: Falkenberg, Sverige

PostPosted: 27.10.2019 23:44    Post subject: Reply with quote

Majoriteten her inne liker jo selvsagt RBK. En og annen forvirra Moldesupporter er vel unntaket. Men at folk engasjerer seg og viser det på ulike måter får man nesten tåle. Man får heller forsøke å spre positivitet selv om man mener det er for mye negativt istedenfor for å være negativ til de negative.
_________________
Bring him home!


Last edited by Kafanskavimedhan on 27.10.2019 23:45; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 27.10.2019 23:44    Post subject: Reply with quote

Bare hyggelig ja. Alltid deilig å slå smurfepakket. På ett vis også deilig når det skjer på denne måten. Denne lever jeg på ut året.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.10.2019 23:47    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Gnafs wrote:
sidney wrote:
Skit lei av brukere som konstant pisser ned klubben.


Da får du skrive et brev til klubben da? De som har skyld i all negstiviteten, man har tross alt vært forferdelig det siste året? Totalt uten framgang!

I dag spiller vi godt, så det er tydeligvis et psykisk problem i troppen.


Vi snakker ikke om noen måneder. Det handler om ståa siden Valencia i 2007. Vi har ikke tatt noen skikkelige skalper siden den gangen, men det er faen hakke meg klubben i mitt hjerte tross dette, og 10 år pluss med nedsnakking av alt klubben er, har vært og kan bli holder ikke lenger. Nå er det full krig hver gang. Om ikke vi kan støtte klubbe, hvem da?


Men ser du ikke deg selv, Sidney? Det eneste du lirer ut av det er klaging på andre og usaklige ukvemsord. Du oppfører deg som en bortsemt liten unge som ikke får godteri i butikken. Da er det ingen vits i å være her. Forumet her er holder ikke til i Nord Korea, men i Norge. Du får gjerne komme med innspill, utfordringer og ting i diskusjonen, men ukvemsord og flere innlegg med direkte usannheter om hvordan jeg har opptrådt på forumet bidrar ikke særlig bra.

Jeg har i lang tid forklart elendigheten og hvorfor den ville komme. I mange år ble jeg ansett for å være altfor negativ, men hvor er vi nå? Vi ligger på 4.plass og er elendig i Europa nok et år. VI har en spillertropp som er altfor gammel. Vi klarer ikke å få tak i spillere og vi har ingen spillestil. Spillergruppen er umotivert i mange kamper, men er god når de bestemmer seg. De som pisser på klubben er styret og personer i sentrale stillinger. Det er de du må rette skytsen mot.

Jeg støtter klubben av full hals. Jeg er på hver bidige hjemmekamp og heier frem laget, også i dag, men etter kamp kritiserer jeg elendigheten. Det handler ikke å ikke at jeg ikke støtter klubben, men kritikk mot personene i klubben. Så er det jo slik at de som er ansatt og sitter i styret er klubben på mange måter, så skille går ikke kanskje helt klart frem i debatten her. Du må lære deg dette skillet. Jeg blir vanvittig frustrert av å se RBK bli ødelagt av inkompetente folk!

En annen ting er at du har ikke lest innleggene mine. Du ser på kun de du vil og lager deg en oppfatning. Det er jo flere på forumet her som er negativ og nå stadig større andel, så skjønner ikke denne dramatilstanden din.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 27.10.2019 23:48    Post subject: Reply with quote

Micmac wrote:
Det er noen her som liker RBK også Sidney, selv om det på langt nær er alle, dessverre


Jeg er demokrat og humanist jeg også. Problemet er at fotball er ren underholdning for meg. Om det ikke er moro med RBK er det ingen vits. Nå er jeg skit lei av nedsnakkingen av hele klubben jeg har fulgt siden 1985. Om man ikke i det minste kan starte å se en kamp med håp om at ting kan komme til å gå bra, er det helt greit å holde kjeft. Har men behov for å flagge 10 ganger at alt RBK gjør, kommer til å gå til helvete - før kamp - er jeg avhengig av å finne bedre kampfeller.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 27.10.2019 23:53    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
sidney wrote:
Gnafs wrote:
sidney wrote:
Skit lei av brukere som konstant pisser ned klubben.


Da får du skrive et brev til klubben da? De som har skyld i all negstiviteten, man har tross alt vært forferdelig det siste året? Totalt uten framgang!

I dag spiller vi godt, så det er tydeligvis et psykisk problem i troppen.


Vi snakker ikke om noen måneder. Det handler om ståa siden Valencia i 2007. Vi har ikke tatt noen skikkelige skalper siden den gangen, men det er faen hakke meg klubben i mitt hjerte tross dette, og 10 år pluss med nedsnakking av alt klubben er, har vært og kan bli holder ikke lenger. Nå er det full krig hver gang. Om ikke vi kan støtte klubbe, hvem da?


Men ser du ikke deg selv, Sidney? Det eneste du lirer ut av det er klaging på andre og usaklige ukvemsord. Du oppfører deg som en bortsemt liten unge som ikke får godteri i butikken. Da er det ingen vits i å være her. Forumet her er holder ikke til i Nord Korea, men i Norge. Du får gjerne komme med innspill, utfordringer og ting i diskusjonen, men ukvemsord og flere innlegg med direkte usannheter om hvordan jeg har opptrådt på forumet bidrar ikke særlig bra.

Jeg har i lang tid forklart elendigheten og hvorfor den ville komme. I mange år ble jeg ansett for å være altfor negativ, men hvor er vi nå? Vi ligger på 4.plass og er elendig i Europa nok et år. VI har en spillertropp som er altfor gammel. Vi klarer ikke å få tak i spillere og vi har ingen spillestil. Spillergruppen er umotivert i mange kamper, men er god når de bestemmer seg. De som pisser på klubben er styret og personer i sentrale stillinger. Det er de du må rette skytsen mot.

Jeg støtter klubben av full hals. Jeg er på hver bidige hjemmekamp og heier frem laget, også i dag, men etter kamp kritiserer jeg elendigheten. Det handler ikke å ikke at jeg ikke støtter klubben, men kritikk mot personene i klubben. Så er det jo slik at de som er ansatt og sitter i styret er klubben på mange måter, så skille går ikke kanskje helt klart frem i debatten her. Du må lære deg dette skillet. Jeg blir vanvittig frustrert av å se RBK bli ødelagt av inkompetente folk!

En annen ting er at du har ikke lest innleggene mine. Du ser på kun de du vil og lager deg en oppfatning. Det er jo flere på forumet her som er negativ og nå stadig større andel, så skjønner ikke denne dramatilstanden din.


Du irrirerer meg grenseløst. Jeg forventer at gode moderatorer kvitter seg med en av oss. Jeg elsker virkelig RBK, og du har pisset mye mer på klubben enn både Moldesupportere, VIF- supportere og LSK- supportere jeg kjenner.

Det er godt mulig det er jeg som er problemet her. Problem er det definitivt, og denne byen er ikke stor nok. Om folk mener du er en ok supporter, bør jeg finne et annet beite.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 27.10.2019 23:54    Post subject: Reply with quote

Rayman wrote:
Vil bare kommentere etter å ha lest igjennom mesteparten av tråden:

Det burde da vel strengt tatt være takhøyde på et forum som rbkweb å være kritisk til klubben og lagets prestasjoner uten at man skal få slengt etter seg beskyldninger om svakt intellektuelt evnenivå og det som verre er. Å få høre at man strengt tatt ikke bør leve hører ikke hjemme i noe som helst forum noen gang. At enkelte er mer kritiske enn andre må da være greit, og om man ikke klarer å diskutere med disse uten at det koker over og man mister forstanden, bør man kanskje la være å kommentere det de sier og heller fokusere på det man selv ønsker å få frem. Rbkweb skal da ikke være et sted hvor man kun skryter av klubben og er fornøyd med alt som foretas seg, da blir det vel strengt tatt kjedelig og veien til likegyldighet er kort. Tross alt er engasjement som dette bedre enn likegyldighet!


Støttes.

Å nærmest be folk ta livet sitt er så lavmål at jeg nesten ikke vet hva jeg skal si Mad
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 27.10.2019 23:54    Post subject: Reply with quote

At brukere som skriver at alt og alle i RBK er søppel år etter år må gjerne få ta en pause fra forumet for min del.

Skjønner frustrasjonen godt.

Blir andelen av slike innlegg/brukere for stor så gidder ikke folk å droppe innom i lengden.

Prøver selv å overse slike innlegg men synes det er irriterende med slike troll allikevel. Når man ikke viser tegn til endring.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Kafanskavimedhan
Rutinert


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 774
Location: Falkenberg, Sverige

PostPosted: 27.10.2019 23:54    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Micmac wrote:
Det er noen her som liker RBK også Sidney, selv om det på langt nær er alle, dessverre


Jeg er demokrat og humanist jeg også. Problemet er at fotball er ren underholdning for meg. Om det ikke er moro med RBK er det ingen vits. Nå er jeg skit lei av nedsnakkingen av hele klubben jeg har fulgt siden 1985. Om man ikke i det minste kan starte å se en kamp med håp om at ting kan komme til å gå bra, er det helt greit å holde kjeft. Har men behov for å flagge 10 ganger at alt RBK gjør, kommer til å gå til helvete - før kamp - er jeg avhengig av å finne bedre kampfeller.


For å sitere Ghandi. Be the change that you want to see in the world.

Og med det takker jeg for meg i kveld å sier god natt. Grattis med seieren, den smakte godt selv om jeg ikke er fornøyd med hvordan klubben styres om dagen.
_________________
Bring him home!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 261

PostPosted: 27.10.2019 23:56    Post subject: Reply with quote

Dette er fortsatt en kamptråd.
Ingen skal måtte lese post etter post om hva som er innenfor/ikke etter regler og normer.

Lag en ny tråd angående hvor grensene går.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 27.10.2019 23:56    Post subject: Reply with quote

Halve 1. omgang bra. Godt defensivt jobbet i 2. og veldig fortjent seier. Akintola og Tore BB
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 27.10.2019 23:57    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Micmac wrote:
Det er noen her som liker RBK også Sidney, selv om det på langt nær er alle, dessverre


Jeg er demokrat og humanist jeg også. Problemet er at fotball er ren underholdning for meg. Om det ikke er moro med RBK er det ingen vits. Nå er jeg skit lei av nedsnakkingen av hele klubben jeg har fulgt siden 1985. Om man ikke i det minste kan starte å se en kamp med håp om at ting kan komme til å gå bra, er det helt greit å holde kjeft. Har men behov for å flagge 10 ganger at alt RBK gjør, kommer til å gå til helvete - før kamp - er jeg avhengig av å finne bedre kampfeller.


Det er jeg enig i. Gleden ved fotball er å ha glede av å se laget du liker best spille og kjempe for seier, og det synes jeg vi stort sett ser i RBK, og derfor har klubben min fulle støtte. Også er det lov å være skuffet etter nederlag, men kontinuerlig lynsjing i form av hastebesluttninger av sin mening om den og den i klubben og at alt er helt forferdelig er jeg ikke interessert i å ta del i
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 28.10.2019 00:00    Post subject: Reply with quote

Man må gjerne få mase om moderatorer, demokrati og diktatur, men gjør det heller i en eller annen forumtråd. Har vel strengt tatt svært lite med kampen å gjøre.
Denne kampen var en opptur. God kampledelse, god innsats og et godt resultat. Et ekstra poeng fra meg til Akintola, som i dag var veldig viktig. Fremdelses skeptisk til å hente han på fast basis, men i dag var han god!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Next
Page 20 of 23

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb