English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sporting Lisboa - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
81%
 81%  [ 43 ]
Hedenstad
3%
 3%  [ 2 ]
Reginiussen
1%
 1%  [ 1 ]
Hovland
1%
 1%  [ 1 ]
Meling
5%
 5%  [ 3 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
1%
 1%  [ 1 ]
Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
1%
 1%  [ 1 ]
Adegbenro
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 53

Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59278
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.10.2019 20:29    Post subject: Reply with quote

- Det er en fin kamp for oss nå. Vi er underdogs i bortekamper i Europa, og jeg tror det kan være et fint utgangspunkt for oss å slå litt nedenfra. Det er ikke så mange som har superforventninger til oss i den kampen, erkjenner Eirik Horneland overfor rbkweb.no.

- Hva blir viktig i en sånn kamp?

- Det blir viktig å få satt et godt kollektivt spill. Vi må være samlet hele veien og evne å bryte opp spillet deres. Også må du gi dem litt trøbbel.

Les mer: - Vi må være samlet hele veien

Alexander Søderlund er trolig tilbake i startoppstillinga til Rosenborg i Portugal.

Formasjonstreninga i ettermiddag tyder i hvert fall på at RBK fortsetter med å bytte midtspiss i annenhver kamp: Bjørn Maars Johnsen startet mot PSV Eindhoven og Kristiansund, mens at Søderlund var foretrukket mot Brann og Haugesund.

Samuel Adegbenro er tilbake fra hofteskade, mens Marius Lundemo er tilgjengelig igjen mot Sporting Lisboa etter å ha sonet karantene i helga for fire gule kort.

(...)

Forventet Rosenborg-lag:
André Hansen

Vegar Hedenstad - Tore Reginiussen - Even Hovland - Birger Meling

Mike Jensen - Marius Lundemo - Gjermund Ã…sen

David Akintola - Alexander Søderlund - Samuel Adegbenro

Les mer: Søderlund spiss mot Sporting
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
otters
Rutinert


Joined: 27 Aug 2010
Posts: 706
Location: romerike

PostPosted: 22.10.2019 22:06    Post subject: Reply with quote

Er det noe sted i Lisboa som vi samles
Før kamp?
Del det gjerne her, vi er 4 stk som reiser i morgen.
_________________
vi banker Alltid LSK
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59278
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.10.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Passende bar/uteservering på kampdag pleier først å bli bestemt etter ankomst. Ser det er noen fortropper på plass allerede, så befaringene er sikkert godt i gang.

Som nevnt på forrige side, pleier valget å bli kringkastet på fjasbukken.

Det er visst forresten fullt av skotter i Lisboa i morgen kveld. Mange Rangers-fans skal ha lagt inn rast på vei til Porto. Dessuten må vi regne med at Lyon-supporterne møter opp i hopetall til møtet med Benfica. Kort sagt mange bortesupportere i samme by.

Ellers så merker jeg meg at belgiske Lawrence Visser dømmer kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 23.10.2019 07:48    Post subject: Reply with quote

- Jeg har sagt det før: Av og til er det mer hektisk type fotball i eliteserien enn i Europa League. Men vi møter spillere med større kvalitet og som utnytter feilene våre på en helt annen måte. Det er ikke sånn at det går sykt mye fortere. sier Lundemo

haha! ja alle lag i Elite serien har som plan A og lempe ballen høyt i banen deretter skal man prøve å overbefolke det området og håpe på at det er nok til å vinne ball høyt i banen.
HEKTISK FOTBALL Very Happy aka huleboer-ball. ekstremt lite utviklende og publikum liker tydeligvis dårlig den greia dere holder på med.
lagene vi møter i EL spiller med ekstremt mye større TEMPO og KVALITET i spillet sitt. må innrømme at jeg begynner å lure litt på spillergruppa våres.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.10.2019 09:54    Post subject: Reply with quote

Sånn rent bortsett fra at man kan se egget baki shortsen på spesielt Marius Lundemo når han i Europakamper blir satt under press før han selv har rukket å orientere seg.

Spillere i Europa har langt større spilleforståelse, og er mye mer i forkant av situasjonene. Norske spillere presser aggressivt, ja, men de er veldig sjelden der at de leser eller vet hvor pasningen til motstanderne går, og timer presset sitt deretter. Søderlund er et godt eksempel på det. Kommer som regel løpende etter at pasningen er spilt, og er så 'aggressiv' at han lager frispark med en gang - uten at det gjør ham noe dårligere enn de andre spillerne våre.

Så jo. Lagene i Europa er også flinkere til å sette høyt press, og hadde de skjønt fullt ut hvor store problemer vi har med å spille det av, så hadde de latt det gå mange flere sekunder før de gav det opp hver gang.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 23.10.2019 11:52    Post subject: Reply with quote

Kjenner denne kampen interesserer meg null.
Kjenner jeg for første gang har lite interesse for kampene til RBK.. jeg er tom..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2720

PostPosted: 23.10.2019 17:43    Post subject: Reply with quote

Jeg gleder meg til kamp, jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 780

PostPosted: 23.10.2019 19:52    Post subject: Reply with quote

Info til alle som skal på kamp i Lisboa:
Det er anbefalt for alle bortesupportere som har lyst på noe leskende før kamp å finne seg en plass i Rossio distriktet. The Corner Irish pub vil være samlingssted for Rosenborgsupportere og er åpen fra kl 1400. Derfra går det metro helt opp til stadion, Estadio Jose Alvalade. Fra Rossio tar man grønn linje opp til Telheiras. IKKE gå av på Campo Grande, da ender man opp på møtestedet til Sportings ultras. Fra Telheiras er det ca 5 minutters gange til inngang 1 som er for bortesupportere.
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 24.10.2019 08:11    Post subject: Reply with quote

siste nytt fra spillergruppa: bare små detaljer som gjør at vi ikke vinner mot PSV. små ting å fikse opp i så er vi i posisjon til å vinne kamper i EL.

-Selv om Rosenborg har slitt i det siste så tror treneren at det kan være små detaljer som snur det hele.

klubben prøver virkelig å snakke igang en optimisme rundt laget igjen. hvis de har en plan om å skape entusiasme ved å spille god fotball itillegg så blir dette bra.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.10.2019 08:16    Post subject: Reply with quote

Dette blir nok en pinlig skue. Tips: ikke se kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21958

PostPosted: 24.10.2019 08:35    Post subject: Reply with quote

Tipset ditt hadde hatt litt troverdighet om du fulgte det selv, men vi vet alle at du følger alle tap med stor interesse og iver. Et bedre tips er kanskje å se kampen, men å holde seg unna rbkweb underveis. Det tenker iallefall jeg å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.10.2019 08:56    Post subject: Reply with quote

Eventuelt går det an å filtrere brukere som har gått litt i baklås og kun skriver generelle poster om hvor mørk framtiden er.

Har ikke valgt å bruke den funksjonaliteten ennå, av flere grunner, men nå begynner det å bli så repetitivt at det ikke lenger har underholdningsverdi. Det bærer nesten litt preg av å være skrevet av en automatisk negativitetspost-generator innstilt på overdrive. Og det kommer fra meg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
pfff
Senior


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 110
Location: Eksil på østlandet

PostPosted: 24.10.2019 09:28    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å drite i hele kampen, men ble plutselig litt optimistisk igjen. Selv om Maars er en bedre målscorer enn Søderlund synes jeg vi har sett at banespillet faller helt sammen uten jobben Søderlund legger ned på topp. Dessuten trenger vi innsatsen og tempoet til Akintola, ellers får vi for mye strekk i laget og mister midtbanen helt. Nå har gutta forhåpentligvis fått trent godt og jobbet seg igjennom den tunge perioden etter CL-kvallik, og jeg velger å håpe at det løsner litt igjen. Vi var jo fullt på høyde med Dynamo Zagreb (kanskje til og med best, bortsett fra den tafatte åpningen på borte-kampen), så vi bør i det minste kunne "være med" i kampen. Å framstå like håpløse som i Linz skal uansett ikke være mulig - selv ikke for denne gjengen!?!
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 24.10.2019 09:45    Post subject: Reply with quote

Skal vi først møte ett lag som Sporting, er det jo god timing å gjøre det nå.

Det er, tross alt, litt lignedne situasjon i Sporting nå, som i Valencia i 2007 og Ajax i 2017. Røyk ut mot et 3.div-lag i cupen, 7 plass. i serien, kun tre seiere på 7 seriekamper, nettopp byttet trener - igjen...

I det hele tatt, bedre sjanse til å slå dem, selv på bortebane, får vi neppe.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 24.10.2019 10:07    Post subject: Reply with quote

Har null tro på seier her, men øyner et lite håp om en heldig U
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 24.10.2019 10:25    Post subject: Reply with quote

Godt å se at det er flere poster etter hverandre som ikke tråkker laget mitt lenger ned i gjørma enn de faktisk er. Gleder meg til kamp. Støtter laget så godt jeg kan og gleder meg til 2 timer med Rbk igjen. Det har jeg gjort forran over 3500 kamper og vil nok fortsette med det så lenge jeg lever. 64 nå, men håper på 1000 kamper til med laget jeg er så glad i. Blir nok å lese RBKweb flere ganger i døgnet, selv om det for tiden domineres av brukere som neppe setter laget særlig høyt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21958

PostPosted: 24.10.2019 10:35    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Det er, tross alt, litt lignedne situasjon i Sporting nå, som i Valencia i 2007 og Ajax i 2017.

Ikke så veldig.
Valencia lå på tredjeplass, ett poeng bak Real Madrid som ledet, og hadde hatt sin beste seriestart på mange herrens år da vi møtte dem. På tide å drepe denne myten om at vi var så heldige med tidspunktet vi møtte dem.

På mange måter var nederlagene mot oss starten på det som etterhvert ble en kollaps i klubben. Men inntil de møtte oss hadde de altså levert strålende. De slo Deportivo og Schalke04 på bortebane noen dager før de møtte oss.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 24.10.2019 10:38    Post subject: Reply with quote

Personlig sitter jeg og forfatter en svovel-osende post som jeg har tenkt å slippe hvis vi vinner i kveld. Det er viktig å kunne vri også de store prestasjonene til noe negativt og det er så lett å bli revet med av spontan glede sånn rett etter kampen. Derfor er det bra å noe klart på forhånd så man umiddelbart etter kampslutt kan helle iskallt vann (egentlig nedfryst urin) i blodet på de som skulle være så dumme at de blir glade for en seier.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10932

PostPosted: 24.10.2019 10:38    Post subject: Reply with quote

Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 24.10.2019 10:41    Post subject: Reply with quote

pfff wrote:
Selv om Maars er en bedre målscorer enn Søderlund synes jeg vi har sett at banespillet faller helt sammen uten jobben Søderlund legger ned på topp.


Maars er ingen gudegave til fotballen, men å si at Søder har en positiv påvirkning på banespillet er vel tidenes stretch..
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 24.10.2019 10:41    Post subject: Reply with quote

Mustrum Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.10.2019 10:50    Post subject: Reply with quote

Poenget må vel være at Søderlund på sitt beste har en negativ effekt på det andre lagets banespill, ikke nødvendigvis en positiv effekt på vårt. Jeg synes vel egentlig ikke at noen av spissene våre klarer å gjøre særlig nytte i banespillet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.10.2019 12:42    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Tipset ditt hadde hatt litt troverdighet om du fulgte det selv, men vi vet alle at du følger alle tap med stor interesse og iver. Et bedre tips er kanskje å se kampen, men å holde seg unna rbkweb underveis. Det tenker iallefall jeg å gjøre.


Det er vel flere her som følger med og kommenter om raseringen av RBK. Det snakkes om elendigheten og de som var så naiv som trodde på ny storhetstid går stille i gangene eller fokuserer argumentasjonen på andre ting en selve saken.

Slapp av, jeg skal ikke se kampen .
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 24.10.2019 16:45    Post subject: Reply with quote

To sider til denne kampen.
Sier vel sitt om interessen rundt dette.

Om ikke RBK kvitter seg med Koteng, SIB og EH .. boikotter jeg hele klubben fram til det er gjort..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2720

PostPosted: 24.10.2019 17:07    Post subject: Reply with quote

Da får du kose deg i mellomtiden da.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next
Page 2 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb