English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 103, 104, 105  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 09.10.2019 18:16    Post subject: Reply with quote

Ok, jeg synes virkelig ikke du skal insinuere at samehets er mer greit enn annen rasisme.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.10.2019 20:12    Post subject: Reply with quote

Nå virker både samer, nordlendinger og TIL/Glimt-spillere generelt å gi blanke i det, men jeg synes det er prinsipielt interessant at én beskyttet gruppe (heter det det på norsk?) med etnisitet og kulturarv man er født (inn) i passerer forbi alle filtre til tross for alle holdningskampanjer mot hets og diskriminering i fotballen, og at vi i de siste årene har sklidd inn i the age of krenka. Jeg er rimelig sikker på at det hadde vært en kort affære om en eller flere supportergrupperinger hadde begynt å synge sanger på liksom-urdu eller -somali mot VIF, for eksempel.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 21.10.2019 19:45    Post subject: Reply with quote

2782 tilskuere på Aspmyra i dag - det er faen meg ei skam når de ligger på sølvplass og møter bruntrøyene! Neutral
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 21.10.2019 19:51    Post subject: Reply with quote

Det med bruntrøyene styrker ikke resten av argumentasjonen din, men, ja det er uansett skralt oppmøte
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 21.10.2019 21:09    Post subject: Reply with quote

Det burde, på forhånd, fremstått som en klar 3-poenger. Det var årsaken.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.02.2020 19:01    Post subject: Reply with quote

Det har vært skrevet litt om at Aleksander Foosnæs og Ola Solbakken ble møtt av et lite treningssjokk da det startet oppkjøringen med Glimt. Spørsmålet blir jo da på hvilken måte dette sjokket traff dem?

– Dette handler på ingen måte om å snakke ned det vi gjorde i Ranheim. Vi trente bra også der. Forskjellen til Glimt er mer hvor gjennomtrent mange av spillerne i troppen er. Og ikke minst intensiteten på øktene. Selv en lett oppvarmingsdel av treningen skjer med såpass høy intensitet at vi hadde vår fulle hyre med å henge med i starten, forklarer Solbakken og legger til:

– Det er null dødtid underveis, og kroppen skal tilvennes den type belastning.

Les mer: Ola (21) flyttet ut fra gutterommet og stortrives i ny by nordpå
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 05.04.2020 10:09    Post subject: Reply with quote

Hørte på siste Indre bane at Glimt hentet et stortalent fra TUIL som egentlig var klar for TIL: TIL og TUIL hadde en muntlig avtale med overgangssum på 3-400 000, men man ble enig om å vente til etter corona-situasjonen med å gjennomføre. Så kom Glimt og la 1.3 mill på bordet og TUIL solgte han dit.

Det var litt interessant at de i studio var enige om at dette var helt greit av Glimt. Noen som tror de ville ment det samme om det var vi som hadde gjort dette? Da ville tonen vært "Her kommer RBK som en bølle inn fra siden, driter i all moral, og bruker sine økonomiske muskler til å stjele spilleren fra TIL. Veldig ufint av RBK."
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 05.04.2020 11:30    Post subject: Reply with quote

Jepp. Hadde vi gjort det hadde tonen vært helt annerledes.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 05.04.2020 13:14    Post subject: Reply with quote

Men.. synes dere at det er greit, da? For i så fall er det jo bra at de ikke laget noen sak om det, og så kan vi heller klage på inkonsekvens hvis vi blir stor stygg ulv i fremtiden..

Eller så er det ikke greit å swoope inn på den måten. I så fall er det jo irrelevant hvorvidt vi blir tatt for det eller ikke, da må jo poenget være hvorfor man ikke skal gjøre sånt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.04.2020 16:35    Post subject: Reply with quote

Den er litt vanskelig, den der. Det går litt på hvor mye følelser man kan forvente i business. Spilleren ble jo "kuppet" med et tilbud TUIL ikke kunne si nei til, og sannsynligvis ble dette en bedre løsning for alle parter unntatt Tromsø. Man kan jo se det fra den andre siden også; jeg hadde blitt ganske forbanna om Rosenborg solgte en spiller til en tredjedel av høyeste bud fordi man hadde en deal om å sluttføre senere.

Jeg synes ikke Glimt har gjort noe galt, men jeg ser selvfølgelig at det er kjipt for Tromsø som hadde avtalen på kroken. Når det er sagt kjenner jeg at det gjør meg svært lite at det var nettopp TIL som fikk smake litt realiteter i business - den klubben har jo aldri hatt bakkekontakt når de selv har sittet på andre siden av bordet.

Og ha, dette hadde selvfølgelig vært dekket på en helt annen måte om det var oss som trumfet gjennom overgangen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 05.04.2020 18:58    Post subject: Reply with quote

TIL og TUIL hadde ingen skriflig avtale på overgangen. B/G tilbød 1 million mer enn det TIL gjorde. For en klubb som TUIL er 1 million kroner ganske mye, ser jeg for meg. Det kan godt være surt for TIL, men når en bedre klubb kommer med et bedre tilbud er det lite de kan gjøre. Jeg regner med at B/Gs sportslige tilbud er vesentlig bedre enn TIL og.
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 06.04.2020 11:52    Post subject: Reply with quote

Kan være fint å få litt oppklaring i dette, slik at man ikke blir fremstilt som stor stygg ulv. Bodø/Glimt forholder seg selvfølgelig til gyldige avtaler. Når Glimt hentet 17 år gamle Tounekti (merk dere navnet), så var det ingenting som tilsa at de måtte forholde seg til TIL på noen som helst måte. De henvender seg til klubben som eier spilleren, så får det være opp til spilleren og klubben som eier, nemlig TUIL, å bestemme hva de vil gå for. Da kunne jo TUIL like greit sagt "Beklager, men vi har allerede en gentlemens agreement med TIL... Åh, så du ønsker deg til Bodø, Sebastian? Ja, der får så være, du blir TIL-spiller".

Hvis noen her er stor og stygg ulv, så må det da være TUIL, mener jeg? Som ikke holder det de angivelig har lovet? Tounekti ville til Bodø, og ønsker å spille eliteserie, samt ble fristet av det sportslige tilbudet vi har i Bodø. Eneste taperen her er klubben som opptrer amatørmessig og ikke greier å hale i land en avtale. Dessuten så vil jeg anse det som utidig å signere spillere all den tid resten av laget er permitert.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 06.04.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Ja, synes ikke Glimt gjorde alt for mye feil her. TIL burde inngått en skriftlig avtale om spilleren og TUIL kunne forholdt seg til den muntlige avtalen.

Så da er det bare å vente til Rosenborg gjør noe lignende som Glimt, og får så kritikk fra hele fotballnorge for å ha "stjålet" spilleren foran "sett inn klubb".
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 06.04.2020 17:30    Post subject: Reply with quote

Jeg synes heller ikke at Bodø/Glimt har gjort noe galt her, altså. Tromsø har litt rett til å være sure på TUIL, men å nekte å selge en spiller til en klubb med det høyeste budet på tvers av spillerens ønsker er jo ingen god langsiktig plan, akkurat.

For meg er det bare litt for rart å bruke akkurat Bodø/Glimt som eksempel på forskjellsbehandling i media mtp spilleroverganger, og ikke Vålerenga/Molde/Brann/Stabæk, som oftere har gjort etisk tvilsomme ting uten reaksjoner.

Spesielt som tilhenger av Rosenborg, som har raslet ganske bra med sedlene foran spillere i Bodø opp igjennom. Ikke dermed sagt at vi gjorde noe galt den gangen heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 06.04.2020 18:22    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Da ville tonen vært "Her kommer RBK som en bølle inn fra siden, driter i all moral, og bruker sine økonomiske muskler til å stjele spilleren fra TIL. Veldig ufint av RBK."

Og det hadde vært kjempeteit.

Helt greit av Glimt. Ser ikke at de gjør noe galt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 07.04.2020 12:56    Post subject: Reply with quote

Alt er bak betalingsmur, så vanskelig å sette seg inn i saken, men må jo få være opp til spilleren det. Var jo ikke slik at vi var sure på andre klubber enn vår egen da Holm dro til VIF.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.08.2020 15:20    Post subject: Reply with quote

Ørjan Berg er ikke vond å be når det prates fotball. Presspill, løpskapasitet, frispilling, ballbehandling og mental trening er bare noen av faktorene som blir trukket frem om Bodø/Glimts suksess.

– Det er norsk fotballhistorie. Det har aldri vært noe sånt før. Det er jævlig artig. Det er sinnssykt artig å være i Glimt akkurat nå, sier han, og fortsetter:

– En ting er å vinne de kampene her, men den fotballen som blir spilt er helt galskap. Den fotballen har ikke vært i Norge i så mange kamper tidligere, det er jeg ganske sikker på, sier han.

Det er sterke ord fra en mann som står med ni seriemesterskap og fire cupgull fra tiden i Trondheim.

– Jeg spilte på Rosenborg, og det har vært flere gode Rosenborg-år, men med hånda på hjertet så tror jeg ikke at vi spilte sånn fotball.

Les mer: Patrick Berg følger i fotsporene til far og bestefar: – Kan ikke være tilfeldig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 29.09.2020 19:02    Post subject: Reply with quote

Noen som kan si litt om styrkeforholdet mellom Hauge og Evjen?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Ingeman
Veteran


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 2582

PostPosted: 29.09.2020 19:11    Post subject: Reply with quote

Evjen og Hauge har totalt gitt 80 millioner kroner i Glimtkassa. I tillegg ble vel Layouni solgt for i underkant av 10 millioner i fjor. B/G har gjort det sterkt på overgangsmarkedet. Neste skikkelig store overgang tipper jeg er Boniface.

Rosenborg BK har noe å lære.. Når sist solgte vi en spiller for en god slump med penger?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.09.2020 19:42    Post subject: Reply with quote

Ganske imponert over hvor godt de har klart seg uten Evjen i år. Det er vel ingen som har savna han i B/G i år. Sjuk bedrift.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 29.09.2020 19:48    Post subject: Reply with quote

Blir utrolig spennende å se hva som skjer med B/G til neste år. Hauge solgt, og alt tyder på at Zinckernagel stikker nå eller etter sesongen. Berg vil det nok være stor interesse rundt og B/G har jo fått bud på Junker også nå. Saltnes begynner jo for øvrig også å dra på åra så om han får et ok tilbud i en mindre liga så kaster han seg nok fort på det.

Forsvarsspillere kan det jo også komme noe bud på. Lode og Bjørkan.

B/G klarte jo å erstatte Layouni og Evjen. Men nå forsvinner fort alle de offensive spillerne og kanskje enda mer. Da blir det en stor jobb å gjøre. Selv om lommeboka vil tjene godt over 100 mill på å selge de.

Så får vi se hva som skjer. Om de kan være med i toppen neste år også eller om de blir så svekket at de må bygges opp igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 29.09.2020 20:16    Post subject: Reply with quote

Hauge-salget alene vil svekke Glimt noe voldsomt. Sannsynligvis mer enn de liker å tro selv. Han er selve fokus-punktet i angrepet deres, og jeg synes de har sett litt omstendelige ut over hele linja de gangene han ikke har vært på banen. Tounekti kan bli bedre enn Hauge på sikt, men han er langt unna enda.

Hakket mer krise for de å miste Berg. Spesielt om de skulle gjøre som oss da vi solgte Selnæs (ikke erstatte han i det hele tatt).
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 29.09.2020 20:34    Post subject: Reply with quote

Selger de Berg kan de jo alltids prøve seg på Konradsen Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 29.09.2020 22:04    Post subject: Reply with quote

De får sette lillebror Hauge til å ta over Razz
Back to top
View user's profile Send private message
glimt
Senior


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 214

PostPosted: 30.09.2020 12:16    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Noen som kan si litt om styrkeforholdet mellom Hauge og Evjen?

Veldig vanskelig å si. Selv hardbarka supportere er nok blitt tatt litt på senga av hvor fort både Evjen og spesielt JP er blitt gode. Sistnevnte lekte seg seg jo gjennom første halvdel av OBOS-sesongen i 2017 før det plutselig ble helt bråstopp og selvtilliten virka å være helt borte. I 2018 var han jo direkte svak, og ble utlånt til AaFK i 2019 hvor han heller nesten ikke fikk spille. Overrasket over at Evjen ikke har gjort det bedre i Nederland, og er ikke 100% sikker på at JP blir det store navnet vi håper. Tror han funker klart best i medgang og med selvtillit, og er usikker på hvordan det går om det butter imot i Milano.
_________________
Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!"
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 103, 104, 105  Next
Page 23 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb