English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kristiansund - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
36%
 36%  [ 12 ]
Hedenstad
12%
 12%  [ 4 ]
Hovland
3%
 3%  [ 1 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
21%
 21%  [ 7 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
6%
 6%  [ 2 ]
Denic
0%
 0%  [ 0 ]
Akintola
9%
 9%  [ 3 ]
B. Johnsen
3%
 3%  [ 1 ]
de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
9%
 9%  [ 3 ]
Total Votes : 33

Author Message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 19.10.2019 20:21    Post subject: Reply with quote

Kan ikke huske sist gang jeg følte meg så ambivalent overfor laget som nå.

Gratulerer til SiB, Horneland, spillerene og resten av gjengen.

Gidder ikke å bruke penger på å følge dette lengre...
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 19.10.2019 20:46    Post subject: Reply with quote

Nå sitter jeg seriøst og vurderer om å droppe de resterende ES+EL -kampene på Lerkendal, og førtidspensjonere sesongkortet... Det er trist å innrømme, etter ganske mange år...

Nå må ting begynne å skje! Jo lengre det går før situasjonen endres dramatisk, jo større konsekvenser bør dette få - i en prosess der INGEN bør være fredet

Bortsett fra Henriksen og Jamtfall, kan godt alle navnene på lønningslista til klubben vurderes for min del...

edit: Vel, det kunne vært værre, vi kunne vært VIF


Last edited by ballbingen on 19.10.2019 20:48; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 19.10.2019 20:47    Post subject: Reply with quote

Jeg kan friske opp litt i hukommelsen din siden du spør så pent. Sist gang du følte deg like ambivalent var under Kåre 2016-2018, og før der hadde vi jo som kjent Per Joar og før det...mmmmmnjaaaa, hvem var det vi hadde da mon tro?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 19.10.2019 20:53    Post subject: Reply with quote

Neida, det er verre nå.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 19.10.2019 21:01    Post subject: Reply with quote

Følte definitivt at ting hadde stagnert og at klubben ikke fikk ut det fulle potenisalet under den siste halvannen sesongen med Kåre. Men nå får vi ikke ut noe som helst og vi vet ikke engang hva vi faktisk prøver på. Sistnevnte gjorde vi iallfall tidvis under Kåre. Det er alt annet enn overraskende at vi har startet på en ny ørkenvandring. Problemet nå er hvor lang tid det vil ta å få opp entusiasmen rundt klubben igjen... dette året har vært vondt på mange måter. Utrolig nok spilte vi godt en periode og kom oss inn i Europa League...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 19.10.2019 21:55    Post subject: Reply with quote

Men det er jo det som er essensen i Hornelands Uer-fotball. Vi synker ned til de store dyp før Horneland på magisk vis drar oss opp til overflaten med bulende øyne, og alle blir lyriske igjen "åh så vakkert det er her oppe" "så lyst det er" osv..
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.10.2019 22:24    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Men det er jo det som er essensen i Hornelands Uer-fotball. Vi synker ned til de store dyp før Horneland på magisk vis drar oss opp til overflaten med bulende øyne, og alle blir lyriske igjen "åh så vakkert det er her oppe" "så lyst det er" osv..


Heihei, plagiat!!

zaphod81, 18.11.19 wrote:
Kanskje det blir Hornelands ettermæle i Rosenborg, han som til tider dro laget langt ned i dypet, men så røsket laget nærmest mirakuløst over vannflata, gispende etter pusten og med bulende øyne, med jevne mellomrom?

_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 19.10.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Nå sitter jeg seriøst og vurderer om å droppe de resterende ES+EL -kampene på Lerkendal, og førtidspensjonere sesongkortet... Det er trist å innrømme, etter ganske mange år...

Nå må ting begynne å skje! Jo lengre det går før situasjonen endres dramatisk, jo større konsekvenser bør dette få - i en prosess der INGEN bør være fredet

Bortsett fra Henriksen og Jamtfall, kan godt alle navnene på lønningslista til klubben vurderes for min del...

edit: Vel, det kunne vært værre, vi kunne vært VIF


Hvorfor skal ikke Henriksen og Jamtfall vurderes? De har jo ikke gjort RBK noe bedre. De er kjegleflyttere som er ansatt på grunn av sitt navn, ikke kompetanse.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 19.10.2019 22:29    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
Kanskje noen på Brakka skjønner "svaret" fra publikum om det møter opp under 10.000 mot Fergeleiet FK. Eller kanskje de venter til neste sesong hvor det vil bli solgt 4000 sesongkort. Hvis de ikke fatter at tilskuertallene i år skyldes mer enn hva som foregår på banen så bør de ha seg på hue og ræva ut av klubben.


klubben ikke ser ut til å se alvoret.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 19.10.2019 22:43    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
De er kjegleflyttere som er ansatt på grunn av sitt navn, ikke kompetanse.


Jepp, og det synes jeg egentlig er greit. Dette ble belyst under rettssaken, og det synes jeg er en fin gest til disse 2... Sier ikke at de skal gjøre det de gjør i dag, men ett eller annet innenfor klubben...
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.10.2019 22:48    Post subject: Reply with quote

Har du noe tall på hvor mange suboptimale eksrosenborgere som skal sitte i høytlønnede nøkkelstillinger i sportslig avdeling, og hvor mange som skal inneha kompetanse?

Klubben må rett og slett slutte å ansette innenfra eget nettverk nå. Alt for mange som vet for lite, eller nøyaktig det samme.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 19.10.2019 22:55    Post subject: Reply with quote

Spør du meg?

Jeg vet ikke, jeg vet bare at i følge Alstad så innehar disse 2 en slags evig stilling i klubben... Litt det samme som Odd Iversen hadde, regner jeg med? Selvsagt skal disse ikke være i stillinger som hemmer sportslige resultater, men i en klubb av vår størrelse vil det alltid finnes jobber hvor deres kompetanse kan benyttes, og hvor vi uansett måttet lønne noen for å få disse utført...
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 19.10.2019 22:59    Post subject: Reply with quote

Nå fikk jeg ikke sett kampen i dag, men etter kommentarene her inne å dømme så gikk jeg ikke glipp av så mye. Denne sesongen er allerede ødelagt, og kan ikke repareres. Det er nesten umulig å få medalje nå, og Europacupspill er avhengig av en Odd seier i Cupfinalen. Varsellampene har lyst lenge, men det ser ut til at man overser dem. Rosenborg har alltid vært klubben med vinnerkultur i veggene. Nå må vi passe oss for å ikke starte en ukultur. Det er allerede vanskelig å kjenne igjen Rosenborgs grunnpilarer, nemlig angrepsfotball med mye mål og spill i lengderetningen. Fullsatte tribuner, er blitt til 13000 tomme seter. Hvor lenge skal man sitte å se på denne endringen, uten at man gjør noe.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 19.10.2019 23:02    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Spør du meg?

Jeg vet ikke, jeg vet bare at i følge Alstad så innehar disse 2 en slags evig stilling i klubben... Litt det samme som Odd Iversen hadde, regner jeg med? Selvsagt skal disse ikke være i stillinger som hemmer sportslige resultater, men i en klubb av vår størrelse vil det alltid finnes jobber hvor deres kompetanse kan benyttes, og hvor vi uansett måttet lønne noen for å få disse utført...


Det er jo helt utrolig! Vi skal ikke hente Jamtfall fordi vi skal være grei. Jeg håper det ikke er mange medlemmer av klubben som tenker slik. Klubben må finne kompetanse utenfra. Eksrbkere er ikke dyktig til å styre klubb eller være fotballtrener på det nivået vi vil ! Når klubb og medlemmer innser det tror jeg ting kan snu, men det sitter fortsatt mange medlemmer å mener at feks Rune Bratseth er meget dyktig. Så ja, ikke rart klubben er ut å kjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 19.10.2019 23:05    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingen motsetning mellom å mene at de skal få beohlde stillinger i klubben, og at vi skal ha godt kvalifiserte folk i posisjonene? Hvis de ikke er kvalifisert, så får de tilbud om en annen jobb... Type materialforvalter, spillerkoordinator eller lignende...

Jeg sier ikke at de er låst til assistenttrener eller keepertrener... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 20.10.2019 14:46    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
robinla wrote:
Kanskje noen på Brakka skjønner "svaret" fra publikum om det møter opp under 10.000 mot Fergeleiet FK. Eller kanskje de venter til neste sesong hvor det vil bli solgt 4000 sesongkort. Hvis de ikke fatter at tilskuertallene i år skyldes mer enn hva som foregår på banen så bør de ha seg på hue og ræva ut av klubben.


klubben ikke ser ut til å se alvoret.
De er begge fast ansatt i klubben, går ikke på kontrakt. Kan riktignok omplassere, verre å si de opp pga sportslige resultater.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.10.2019 18:38    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
Men det er jo det som er essensen i Hornelands Uer-fotball. Vi synker ned til de store dyp før Horneland på magisk vis drar oss opp til overflaten med bulende øyne, og alle blir lyriske igjen "åh så vakkert det er her oppe" "så lyst det er" osv..


Heihei, plagiat!!

zaphod81, 18.11.19 wrote:
Kanskje det blir Hornelands ettermæle i Rosenborg, han som til tider dro laget langt ned i dypet, men så røsket laget nærmest mirakuløst over vannflata, gispende etter pusten og med bulende øyne, med jevne mellomrom?


Fritt etter. Very Happy
Må jo etablere nye begrep vettu. Og da er jo som kjent repetisjon den beste medisinen. Men jeg kunne ha slengt på en 'som Zaphod sa', sant det.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 20.10.2019 19:49    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Varsellampene har lyst lenge, men det ser ut til at man overser dem. Rosenborg har alltid vært klubben med vinnerkultur i veggene. Nå må vi passe oss for å ikke starte en ukultur. Det er allerede vanskelig å kjenne igjen Rosenborgs grunnpilarer, nemlig angrepsfotball med mye mål og spill i lengderetningen. Fullsatte tribuner, er blitt til 13000 tomme seter. Hvor lenge skal man sitte å se på denne endringen, uten at man gjør noe.


Godt sagt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.10.2019 22:11    Post subject: Reply with quote

Den ukulturen har dessverre etablert seg for lenge siden. Det eneste som gjør at det ikke ser værre ut enn det gjør er at de fikk bingo på ansettelsen av Kåre, en midlertidig løsning som viste seg å være riktig mann på riktig sted osv. Og etter Kåre surret det til for seg selv er man tilbake til det samme tullet vi stort sett har drevet med siden Eggen ga seg.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 20.10.2019 23:03    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Heihei, plagiat!!

zaphod81, 18.11.19 wrote:

Åssen plagiat? Du sier jo ikke dette før om en måned?

/s
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.10.2019 07:03    Post subject: Reply with quote

Ja, men jeg har jo allerede planlagt å si det om en måned. Nå må jeg gjøre endringer.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Page 9 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb