English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Besim Šerbecic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 47, 48, 49  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 18.10.2019 15:14    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at det er tilstrekkelig empirisk bevis for å hevde at Rosenborg også historisk sett har prioritert spillere etter nasjonalitet. De ikke-skandinaviske* spillerne vi har hatt som har blitt "integrert" i laget er de som har hatt ferdigheter som har vært så åpenbare at de får spille uansett hvor de kommer fra. Og at en spiller må bevise mer proposjonellt til antall kilometer han er født fra Lerkendal, viser jo både nyere og eldre importforsøk.


*Jeg anser at det finnes grunnlag for å postulere at Norge, Sverige og Danmark på mange måter er samme land, men det er en annen diskusjon.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.10.2019 16:13    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer sånn generelt på hvor mye dette treneren ser spillerne på trening-argumentet skal vektlegges. Det er meget mulig at Hovland er dønn solid på trening og derfor har en høyere stjerne blant trenerne enn oss supportere, men det hjelper så lite å være god på trening om man ikke får det ut i kamp - arenaen hvor det faktisk gjelder. I slike tilfeller kan vel kanskje det å se spillere på trening være en hemsko?

Vi har i all hovedsak fordelen og ulempen ved å kun vurdere spilleres innsats i kamper. Jeg ser at treningshverdagen får frem en del personlighet vi ikke (nødvendigvis) ser i kamp, og eksempelvis Bendtners latskap og Bambas tilsynelatende ustabile psyke legger en del føringer for laguttak, men det er jo snakk om ganske spesielle tilfeller. Når spillere får tillit gang etter gang uavhengig av hvor svakt de leverer, kan man jo lure på om noen blir "lurt" på trening.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Rosenvingen
Senior


Joined: 06 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 18.10.2019 16:55    Post subject: Reply with quote

Absolutt. Det kan feks være en god idé å bruke oppkjøringen til å trene med andre lag som er litt bedre/annerledes enn oss. For å få litt nye impulser. Kanskje kombinere treninger med 2. laget i større grad, ha en økt med Ranheim eller FCK, få en samarbeidsklubb etc. etc.

Det kan jo faktisk hende at vi er så dårlige som tabellen og EL tilsier og det er viktig å ha noe å sammenlikne med. Hvis vi gruset FCK i en treningshelg og tapte treningskampen mot de, kunne vi feks konkludere med at det er taktikken til Horneland som er feil og gi han sparken. Helt hypotetisk selvfølgelig Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 18.12.2019 14:10    Post subject: Reply with quote

"Fanfavoritt" Besim under kniven nylig for å fikse pusteproblemer. Operasjonen var velykket og han er forventet tilbake i trening i løpet av noen dager.
Quote:
Rep.ba får vite at Srebecic hadde operasjoner som ville gjøre at han lettere kunne puste og dermed eliminert problemet som hadde gjort ham vanskelig å spille de siste månedene.

"Takk Gud, alt gikk riktig! La oss fortsette, ”sa en fanfavoritt til FK Sarajevo som absolutt vil spille enda bedre etter denne operasjonen.

Til tross for problemene er han på halvårets lag, med beskrivelsen:
Quote:
Passerte ikke forberedelsene med laget fra Koševo, og som nykommer hoppet han inn i startoppstillingen, men det var nok til å vise kvaliteten hans. Han spilte praktisk talt uten pause, og teller også representative forestillinger, noe som medførte et lite fall i form i andre halvdel av sesongen. Han scoret også to viktige mål mot Radnik og Velez, og han spilte absolutt en nøkkelrolle i burgunder-troppen

Førstnevnte avis mener det vil være vanskelig for Sarajevo å holde på ham fordi han er så god:
Quote:
Han ble lånt ut fra norske Rosenborg til FC Sarajevo, og de håper å holde ham i deres rekker så lenge som mulig. Når du ser på de fantastiske spillene hans der han viser gode egenskaper og ro i spillet, vil det ikke være lett.


Digg med stoppere som er så gode med ballen:


Klippet fra YouTube


Last edited by Undergangen er nær on 18.12.2019 14:22; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 18.12.2019 14:13    Post subject: Reply with quote

Ut med Hovland, hent tilbake Besim!
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 18.12.2019 14:34    Post subject: Reply with quote

Noen av fintene der hadde endt opp med fatale sjangser i mot med OK motstand. Flere av ballene er også veldig løse og kunne lett blitt plukka opp av en litt kvikk motspiller! For all del; på det nivået der så skinner han, ikke uenig; men må klare å få opp tempo og kraft i pasningsspillet skal han klare det samme mot bedre motstand...
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 18.12.2019 14:37    Post subject: Reply with quote

Med Hovland får vi fatale sjanser imot med elendig motstand, så da er dette ett kraftig steg opp.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 18.12.2019 14:45    Post subject: Reply with quote

@Lord Oakley
Jeg skal ikke si så mye i mot, men de beste involveringene hans i videoen er fra kampen mot Vålerenga. Det er jo litt det nivået vi møter i hverdagen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.12.2019 15:39    Post subject: Reply with quote

Alt fra ca 2:30 og ut er jo i Rosenborg-drakt.

Besim har vist, også på vårt nivå, at han har ro og pasningsfot. Han er flink på å få med seg ballen til posisjoner hvor han kan slå konstruktive og gode pasninger - og har også fot til å fullføre. Flere ganger (det er vel to i dette klippet) slo han godt vektede baller direkte i bakrom, gjerne gjennom to ledd, mot ES-motstand. Fyren er også fremdeles bare 21 år; som junior å regne på stopperplass.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.12.2019 15:40    Post subject: Reply with quote

Han har jo ikke blitt avkledd med ball i beina for oss, verken i ES eller EL, så jeg tror jo han klarer å avpasse risikonivået sitt til den motstanden vi møter. I motsetning til visse andre faste A-lagsspillere.

De involveringene mot Vålerenga er jo nesten nok alene. Bedre involveringer totalt sett enn noen av midtstopperne våre har vist i år. Langt mer komplett som fotballspiller, selv om han neppe er like sterk i duellene som Tore eller Valsvik, eller like njaa ææh hmm glad i å blokke med rompa som Hovland. Ennå? Vi snakker her om en 21-åring, en nittiåtte-modell. Tenk hva en hel sesong med sjansen til å lære av rutinerte Tore kan gjøre på det defensive? Hvor mye den evnen og viljen han har til å bruke ball kan gi oss offensivt - forutsatt at vi ønsker å spille oss ut bakfra? Jeg synes det er ansvarsløst å ikke gi ham en reell sjanse til å utvikle seg i Rosenborg, basert på det han allerede har vist.

Hadde vi hatt en så god lokal 20-årig stopper i troppen fra sesongstart 2019 hadde det blitt fakkeltog dersom han ikke fikk starte kampene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 18.12.2019 16:36    Post subject: Reply with quote

Har nevnt det tidligere og nevner det igjen: Besim er god og kommet til å bli et beist av en spiller. Han viser i klippene og har vist i de kampene han har spilt at han er kald og god men ballen, i tillegg til å også være en god midtstopper. Synes han godt kunne bli hentet hjem allerede i vinter, men så lenge han kommer tilbake i sommer og går rett inn på laget, blir jeg fornøyd. Katastrofe dersom bruken av Hovland og Valsvik fører til at vi mister et av de største stoppertalentene jeg har sett på lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 18.12.2019 17:49    Post subject: Reply with quote

Enig med Oakley at pasningene er en smule løse men det går litt på pasningsteknikk.
Litt ambisiøs i spillet ,men han er ung og det kan balanseres!

Fantastisk oversikt og utrolig god til å bryte forran.

Sagt det før også, men om vi ikke satser på Besim neste sesong etter den prestasjonen han har hatt i Sarajevo så er det nesten skandale!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 18.12.2019 18:31    Post subject: Reply with quote

Horneland er vel ikke akkurat kjent for å se det de fleste andre ser. Han har spilt Hovland i kamp etter kamp, med de samme juniorfeilene på løpende bånd, uten at klippekortet blir fjernet. «Alle» ser hvor mange sjanser og mål i mot han er involvert i, men ingenting skjer. Samtidig som han sier at Valsvik hadde fortjent å spille mer, etter innsats på trening. To, i mine øyne, middelmådig midtstoppere som kjemper om en plass i midtforsvaret. En meget lovende ung midtstopper med potensial, blir derimot ikke vurdert i kabalen. Lite som tyder på at Horneland har ofret ham en eneste kalori mens han hat spilt, etter rapportene meget godt, i Sarajevo. Det er blant annet denne vurderingsevnen til vår hovedtrener jeg reagerer mest på. Besim Serbecic kommer til å spille fast i en av de fem største ligaene i Europa om noen få år. Håper bare at det er RBK som får overgangssummen, og ikke Sarajevo eller en annen østeuropeisk klubb. Det vil være tjenesteforsømmelse av mr. Horneland!
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 18.12.2019 18:57    Post subject: Reply with quote

Forståelig nok har ikke Besim vært veldig fornøyd med tilværelsen som RBK-spiller, og det er nok mer et spørsmål om vi får beholde han snarere enn når vi kan/bør hente han tilbake.

Besim inn og Hovland ut er selvforklarende 7 dager i uken. Tore er på vei mot slutten av karrieren, spørs om ikke Valsvik fort blir faset inn der. I tillegg har vi en spennende nigeriansk U-landslagsspiller i Ogbu som nok melder seg på etterhvert.
Back to top
View user's profile Send private message
KRS
Proff


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 306
Location: Oslo

PostPosted: 18.12.2019 19:36    Post subject: Reply with quote

Sjekk kompis pasningen fra Lundemo på 3:00 i videoen over. Confused
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 783

PostPosted: 23.12.2019 16:05    Post subject: Reply with quote

Den situasjonen på 0.19 får meg til å tenke litt på det Bardal maser om med kroppsstilling og oversikt, men ville nok uansett valgt han foran Hovland ja.

Men om man skal ha spillende stoppere så må man først ha som formål å spille ball langs bakken og gjennom ledd, og der er vi jo ikke per i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 24.12.2019 10:06    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Jeg mener at det er tilstrekkelig empirisk bevis for å hevde at Rosenborg også historisk sett har prioritert spillere etter nasjonalitet. De ikke-skandinaviske* spillerne vi har hatt som har blitt "integrert" i laget er de som har hatt ferdigheter som har vært så åpenbare at de får spille uansett hvor de kommer fra. Og at en spiller må bevise mer proposjonellt til antall kilometer han er født fra Lerkendal, viser jo både nyere og eldre importforsøk.


*Jeg anser at det finnes grunnlag for å postulere at Norge, Sverige og Danmark på mange måter er samme land, men det er en annen diskusjon.

Må faktisk si meg enig. Rosenborg er det verste eksemplet når det gjelder framsteg og utvikling og de vil aller helst kun ha ækte trøndere på laget, og det tok lang tid før vi fikk noen utenlandske spillere i troppen.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
bottis86
Junior


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 56
Location: Eidsøra Møre&Romsdal

PostPosted: 14.01.2020 18:30    Post subject: Reply with quote

Hadde likt å sett Besim få bli med på denne sesongoppkjøringen.
Kommer ikke tilbake før til sommeren, og da er det vel vanskelig å komme seg inn på laget..
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 05.03.2020 15:36    Post subject: Reply with quote

Dorsin bekrefter i liveintervju med Adressa nå at Besim kommer tilbake til sommeren. Gledelige nyheter.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 05.03.2020 20:04    Post subject: Reply with quote

Ja, dette er bra nyheter Very Happy
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 05.03.2020 20:10    Post subject: Reply with quote

KRS wrote:
Sjekk kompis pasningen fra Lundemo på 3:00 i videoen over. Confused
Lundemo har ingen venner etter årene i Rosenborg..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.03.2020 20:20    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Dorsin bekrefter i liveintervju med Adressa nå at Besim kommer tilbake til sommeren. Gledelige nyheter.


Takk og lov. Jeg var redd dette ble en slik "gis" bort før han får en reell sjanse-sak. Godt mulig jeg har i overkant mancrush på fyren, men jeg synes ferdighetene er såpass spennende og potensialet så stort at han må få sjansen. Med Reginiussen på vei ut og stopper-situasjonen ellers er det absolutt ingen grunn til ikke å gi det et forsøk.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 05.03.2020 20:39    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det ikke før jeg ser det. Serbecic har kontrakt ut neste år, så om vi skal få igjen noen penger her må han fort selges i sommer. Jeg sliter med å se hva vi egentlig kan tilby som er nok til at han vil forlenge? Ikke har vi latt ham spille og ikke har vi hatt noen utviklingsplan annet enn å hente flere stoppere å plassere foran ham i køen.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 08.03.2020 12:10    Post subject: Reply with quote

Besim verken på banen eller benken i gårsdagens kamp for Sarajevo. Muligens det er en naturlig forklaring, eller kan det være muligheter for at han er på vei tilbake? Reginiussen har slitt en del med skader, i tillegg til at vi ikke har vært solide i forsvar.

Dorsin sa at det kan være muligheter for å hente inn en midtstopper, men det er enda usikkert på om det er behov akkurat nå. Reginiussen er i en alder der han trenger mer hvile, så derfor burde vi hente inn en midtstopper som kan avlaste de vi allerede har. Virker som de heldigvis ser at vi «sliter» på midtstopperplass, men jeg tror alt handler om det økonomiske.

Det blir spennende å se hva som skjer fremover.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 08.03.2020 15:06    Post subject: Reply with quote

Serbecic hadde karantene for gule kort.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 47, 48, 49  Next
Page 17 of 49

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb