English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 440, 441, 442 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 08.10.2019 23:20    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at grunnen til dette er fordi vi sitter fast i Eggen tiden.
Uansett hva enkelte i klubben vil så er det for mange i klubben som tviholder på fortiden. Som jeg har sagt så skal vi være stolt av fortiden vår, det Rosenborg har oppnådd er uten sidestykke.
Men nå handler det om å se fremover å bygge på nytt, og denne gangen så må vi bygge på en annen måte. Jeg personlig tror ikke vi kommer til å finne en trener som blir værende i klubben lenge nok til at hans vision vil holde mer en 3-4 år. Så for at vi som klubb skal slippe å ha disse nød årene hvor vi må bytte ut 70% av troppen så trenger vi en på toppen som styrer det sportslige.
SIB skal være denne person i klubben men han har ikke kompetansen til dette. Han er igjen et bevis på at de som sitter på toppen ikke ser utenfor sin egen lille boble når det kommer til rekruttering.

Håpet mitt er at de siste års Rosenborg blir husket når styret skal stemmes inn, og at det blir gjort et opprør mot "move along, nothing to see here" holdning til valgkomiteen og styret.
Det er på tide at supporterne tar tilbake klubben og tar oppvasken som må gjøres på brakka.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 08.10.2019 23:40    Post subject: Reply with quote

Det er kun trøndere med 4-3-3 som blir profet i vårt rike. Jeg mener vi burde prøve Svein Maalen.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 09.10.2019 00:52    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dessverre at trenere som Svein Maalen vil bli spist av denne spillergruppa. Det virker som gruppa har så mange sterke personligheter, med klare forventninger om å bli hørt og om å spille. Folk har allerede insinuert at spillerne presset Bendtner ut ved å stille ultimatum, man snakker om protester fra spillere og spillere som er illojale mot kampplan. Jeg tror det må inn en trener med tydelige krav og forventninger, som handler om flere ting enn bare å springe mye og kjempe hardt. Kunne godt tenkt meg Horneland som fysisk trener, men ser at han kunne trengt hjelp på taktikk og kampledelse. Der er det mye som må bli bedre dersom Horneland skal lykkes i RBK!
Back to top
View user's profile Send private message
GeirOve
Proff


Joined: 17 Jul 2014
Posts: 314

PostPosted: 09.10.2019 03:39    Post subject: Reply with quote

Holder ikke med å sparke trenere lenger nå, det har vi prøvd. Nå må vi sparke de som ansetter trenerne, også!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.10.2019 11:49    Post subject: Reply with quote

Hmm, det fungerer ikke å sparke trenerne sier du...kanske vi skal prøve å slå de litt istedenfor?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 09.10.2019 12:04    Post subject: Reply with quote

Andre Hansen som spillende manager.
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 09.10.2019 13:04    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Det er kun trøndere med 4-3-3 som blir profet i vårt rike. Jeg mener vi burde prøve Svein Maalen.


Jeg mener vi burde holde oss langt vekke fra Maalen.
I fjor hvor ingen hadde noen forventninger til Ranheim så gjorde de det bra, men nå ser vi at Maalen ikke har en backup plan til Ranheim.

Skal vi oppnå potensialet til klubben så må vi se lenger en vår egen hage.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 09.10.2019 13:17    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Jeg tror dessverre at trenere som Svein Maalen vil bli spist av denne spillergruppa. Det virker som gruppa har så mange sterke personligheter, med klare forventninger om å bli hørt og om å spille. Folk har allerede insinuert at spillerne presset Bendtner ut ved å stille ultimatum, man snakker om protester fra spillere og spillere som er illojale mot kampplan. Jeg tror det må inn en trener med tydelige krav og forventninger, som handler om flere ting enn bare å springe mye og kjempe hardt. Kunne godt tenkt meg Horneland som fysisk trener, men ser at han kunne trengt hjelp på taktikk og kampledelse. Der er det mye som må bli bedre dersom Horneland skal lykkes i RBK!


Om vi ser på hvem som faktisk har kontrakt etter 31.12.2020, så noe av problemene med spillergruppa være løst på det tidspunktet.

Da er det bare følgende spillere som står igjen fra den siste "storhetstida".

Andre Hansen
Even Hovland
Mike Jensen
Anders Konradsen
Anders Trondsen

Jeg sliter litt med å lese hvor de forskjellige spillerne står, men Hansen fremstår vel positivt, Jensen som negativt, og personlig ser gjerne at han reiser hjem til Danmark aller helst neste år.

De tre andre vet jeg rett og slett ikke hvor de står med tanke på innflytelse og meninger i spillergruppa.

Men alle disse står uten kontrakt etter 31.12.2021.

Det er med bakgrunn av dette jeg mener at Horneland skal få fullføre kontrakten, og at vi skal bruke resten av 2019 og 2020 på å bygge opp den sportslige avdelingen, og så starte oppbyggingen av laget i 2021.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.10.2019 13:23    Post subject: Reply with quote

Jeg er heller ikke sikker på om Maalen er noen løsning, men ærlig talt: se på det spillermateriellet han rår over? Det skal virkelig ikke mye til spillestilsmessig kuk i computeren før laget bør være bortimot sjanseløse mot andre elitelag. Det er ikke en tropp som ville vært noen åpenbar opprykksfavoritt fra OBOS heller.

Med tre nøkkelspillere solgt og kun åtte poeng på den siste tredelen av fjorårssesongen ville alltid Ranheim få det tøft i år. Dersom de skulle ta seg selv i nakkeskinnet og berge plassen nå, ville det være en stor prestasjon. Og det er ikke noen diskvalifikasjon av Maalen dersom de skulle rykke ned heller.

Men det er klart, det er heller ikke den bekreftelsen på nivå han nok hadde trengt for å være brennaktuell nå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 765

PostPosted: 09.10.2019 13:28    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:

Skal vi oppnå potensialet til klubben så må vi se lenger en vår egen hage.


Det er ikke før Helland blir hovedtrener for Rosenborg at vi tar steg videre. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.10.2019 13:34    Post subject: Reply with quote

Nå kan det hende du toiller, Toilling, men jeg tror ikke han er den minst sannsynlige av de som er aktive nå, for å si det sånn.

Litt redd for at han blir mer en Mini-type som springer rundt på TV og sier lite gjennomtenkte ting mens han stadig spiller inn sitt eget navn til ulike posisjoner i Rosenborg, men jeg klarer også å se for meg ham som en type som går rett inn for å bygge seg opp som trener fra scratch så snart han legger opp. Mindre skadeplaget blir han nok også som trener.

Kanskje en KÃ¥re, men mindre grinete i motgang?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 765

PostPosted: 09.10.2019 17:37    Post subject: Reply with quote

Var vel ganske god i FIFA før han ble proff fotballspiller såvidt jeg veit.
Med god fart og en kropp uten skader hadde han vel ganske glatt vært vår beste spiller.
Så han er vel bedre på fotball i hodet enn i kroppen så at han kan bli en høvelig god trener er langt ifra uaktuelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 09.10.2019 18:11    Post subject: Reply with quote

Det er ingen som er aktuelle nå nettopp fordi RBK ikke er på trenerjakt. Det er ikke tema engang så best å se på kandidater når det en gang i fremtiden skulle bli aktuelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 09.10.2019 18:32    Post subject: Reply with quote

Jeg driter i om vi er på jakt etter ny trener eller ikke. Så lenge det er Bjørnebye & co som skal finne den neste også så er det neste stoppet fort Semb
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.10.2019 21:05    Post subject: Reply with quote

Semb er jo et uferdig navn i seg selv, Semb-, Semb...
Ikke rart at fotballfilosofien er ganske uferdig. Si.

Her er noen navneforslag så han kan få et fullverdig navn (med tilhørende fotballfilosofi)

Sembrotta
Sembson
Sembqvist
Sembzalez
Men skal det bli ordentlig sving på sakene foreslår jeg Sembeggen
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 09.10.2019 23:34    Post subject: Reply with quote

Semb hadde vært noe. Blitt stemning på stadion i alle fall..

"Roo-Semb-ooorg!" "ROoooooo-Seeembb--oooooorg!"
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 10.10.2019 21:31    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Jeg driter i om vi er på jakt etter ny trener eller ikke. Så lenge det er Bjørnebye & co som skal finne den neste også så er det neste stoppet fort Semb


Det er vel nesten det eneste som hadde vært verre enn Nordlie, Hoff, Ulseth eller Rekdal...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 10.10.2019 21:44    Post subject: Reply with quote

Tom Nordlie *kunne* ha gått bra. De andre der går ikke. Dvs Reka ville fått strammet opp ting, men den karen vil jo bare fortsette å stramme til alle kveles.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 10.10.2019 23:27    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker fortsatt på Åge Hareide som den fremste norske kandidaten... Noen kameler må riktignok svelges, og så må vi framstå som mer interessant enn en ny runde med det norske landslaget.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 11.10.2019 00:13    Post subject: Reply with quote

Om Hareide blir signert trur jeg vi ser Bratseth ta han imot på første trening med hagle. Jeg vil se et navn som ikke har trent i Norge.

Men før det må vi nesten ha in noen som kan jævla fotball til å ansette en trener. Jeg orker ikke en runde med pappa'n til kaptein "kødder-med-feil-fam"
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.10.2019 09:37    Post subject: Reply with quote

Kunne man sett for seg Hareide inn i Bjørnebyes rolle da? Om vi må ofre Bratseth er kanskje ikke det noen krise?

Ellers tror jeg helt klart han seiler opp som en kandidat som trener ja. Uten at jeg skal si så mye om hvor lurt det er, men jeg synes han er mer interessant som kortsiktig, framme-i-panna-alternativ på vårt nettverksnivå enn mange av de norske 'flyte rundt midt i Eliteserien'-trenerne på rundt femti år.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.10.2019 10:09    Post subject: Reply with quote

Hareide er definitivt et bedre alternativ enn de aller, aller fleste andre jeg antar vil være aktuelle ved neste korsvei. Så lenge vi ikke evner å få tak i gode og meritterte trenere med "rett" filosofi utenfra til A-laget (slik vi pussig nok får til mot andrelaget og SalMar), er vel han noe av det best vi kan håpe på.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
kim1990
Junior


Joined: 18 Feb 2013
Posts: 90
Location: Sotra

PostPosted: 11.10.2019 11:40    Post subject: Reply with quote

Drømte at vi hadde Per Ciljan Skjelbred som hovedtrener og Trond Sollied som manager.... Markus Henriksen var forøvrig også kaptein på laget. Tror jeg bare går i dvale ut vinteren Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 11.10.2019 20:49    Post subject: Reply with quote

Ohhhh..

Vi mangler ledertyper som "kan" RBK og kan påvirke de på feltet og retningen klubben tar sportslig.

Jarstein kommer som backup til Faye Lund og går etterhvert over som keepertrener...

Ciljan kommer hjem,1-2 år på banen og på treningsfeltet og som mentor og rotasjonsspiller (om nødvendig. Tar trenerutdanning og går inn som assistent med tanke om å ta over på sikt.

Tettey kommer hjem samtidig, Bidrar 1-2 år på banen/trening som mentor og rotasjonsspiller (om nødvendig), går inn i sportslig avdeling etterpå.

Strandberg kommer hjem, samme mynt som de to overnevnte, får trenerjobb med de yngre om motivert.

Åge Hareide kommer etterhvert som ny sportssjef og jobber målrettet med det langsiktige målet om å videreføre kulturen.

Andre som kommer hjem for å gjennreise klubben mens vi utvikler trøndere: Midtsjæ, Svensson, Selnæs, Sørloth.

Klubben finner sin sjel igjen og Roar Strand kan smile godt til publikum når han leder laget til sin 15 seier på rad på Lerkendal..

Drømmer...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 11.10.2019 21:58    Post subject: Reply with quote

Samtidig mer enn en smule farlig å tenke seg at tidligere gode og populære spillere også alltid har evner til å lede og trene.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 440, 441, 442 ... 772, 773, 774  Next
Page 441 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb