English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 103, 104, 105  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2025
Location: Bodø

PostPosted: 08.10.2019 19:32    Post subject: Reply with quote

Kanskje supportergjengen kan ta litt mer ansvar for hva individer gjør innad i grupperingen fra nå av. Det er ikke akkurat en stor gjeng. 100 prosent på klubben sin side her.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 08.10.2019 19:41    Post subject: Reply with quote

Helt ufattelig toskete avgjørelse av Glimt-ledelsen. Straff de tre det gjelder, ikke alle andre.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 08.10.2019 20:08    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Kanskje supportergjengen kan ta litt mer ansvar for hva individer gjør innad i grupperingen fra nå av.


Haha, så hvis en eller annen gjøk på samme tribune som meg gjør noe idiotisk så skal jeg "ta ansvar" og straffes for det? For en logikk.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 08.10.2019 21:13    Post subject: Reply with quote

Henning: Ikke på en hvolken som helst tribune.

Dette er feltet som er satt av til supportergrupperingene. Der er det reduserte priser, tilrettelegging for tifo, de har lagerplass på stadion, defår st på en stadion som i utgangspunktet er sittetribune.

Alt gjøres for at supportergruppene skal ha det fint og skape stemning.

Det minste man kan forlange tilbake er at gruppene har internjustis og oppfører seg etter regelverket.

Skal dere ha fordelene, må dere ta ansvaret også. Hvis ikke er en ordinær sitteplass et fullgodt alternativ.
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 08.10.2019 21:36    Post subject: Reply with quote

Enig med PerO.

Skjønner at blussing gir stemning, men når klubben må betale boten - er det så lurt da.

Forbudet et vel gitt av NFF så hvis meningen er å protestere mot forbudet så rammer det strengt tatt ikke den som har gitt forbudet.

Kan i og for seg skjønne forbudet også. Bruk av pyro på et lukket område med mye folk mener jeg er en relativt dårlig ide uansett hvor tøft det ser ut.

Ja jeg er eldre enn de fleste her.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 08.10.2019 22:56    Post subject: Reply with quote

Jeg ser poenget, PerO. Men jeg er også enig med Henning. Det er ikke sånn at supporterne er en homogen, enhetlig gruppe som kommer med detaljert manus fra styret i Kjernen eller hva alle de andre heter om hva man skal gjøre. Tribunen lever sitt eget liv. Dette er kanskje lettere å se når det er så store forhold som det er på Øvre Øst enn i Bodø, men prinsippene er noenlunde de samme.

Noen er der for å være med på sang. Noen er der for å fyre opp. Jeg er veldig enig i at man skal ha stor respekt for de potensielle farene med pyro, men annerkjenner samtidig at de som har gjort mest for å undergrave denne respekten er NFF og deres allierte som kommer med løgn og propaganda (ref Posse/NSA som har lagt fram massevis av tilfeller hvor de har kommet med direkte feilinformasjon).

Det er ikke sånn at styret eller medlemmene i Kjernen vedtok at det skulle blusses mot Zagreb. Kjernen som organisasjon prøver å tilrettelegge for supporterne - på sett og vis kan man se på det som en slags fagorganisasjon. Men den enkelte supporter handler kun på egne vegne - ikke i henhold til noe opplegg laget av Kjernen. I tillegg har man andre organisasjoner som opererer ved siden av eller under Kjernen, som UN, FN, TT05 - hvor ultrastradisjonen vel er mer knyttet til blussing enn andre. Vil tro de fleste på ØØ er medlem av én eller flere av disse, men det er jo heller ikke noen sjekk av det for å komme inn på tribunen. Det er i praksis ikke umulig for en smurf å komme seg inn på ØØ og blusse under falskt flagg - selv om ikke engang jeg er konspiratorisk nok til å tro at det er tilfelle.

Men det er nå engang sånn at det ikke er Kjernen som stiller med vakter eller som har ansvar for å holde bluss ute. Jeg har respekt for at man kan mene at de ikke-blussende delene av supporterorganisasjonen burde stoppe de undergrupperingene som blusser, men jeg har også forståelse for de som er skeptiske for å begi seg ut på noen form for angiveri.

Oppsummert: Jeg synes det er helt på trynet når folk identifiserer Kjernen som kilde til blussing og pyro - skulle det vært tilfelle, hadde helt sikkert styret sørget for at det ville foregå i lovlige former.

Jeg vet ikke hvordan ting foregår i Bodø, men vil tro at hvis man skalerer ned vår supportergruppe en del i antall så er du ikke så langt fra sannheten. Og kollektiv avstraffelse klarer jeg ikke å se er rett løsning.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 09.10.2019 07:54    Post subject: Reply with quote

Orionpax: Alle som følger litt med, vet at det er forskjellige grupper. Men for de som er bare litt interessert, så er øvre øst og kjernen synonymt. Når stemningen og alt det positive beskrives, så omtales det som kjernen. Så slik sett må de som står på øvre øst, forholde seg til at de blir oppfattet av flertallet, som Kjernen.

Det du beskriver, viser jo bare poenget i det jeg sier. Det er et supporterområde med utvidede rettigheter, i forhold til ståplasser, tifo og annen tilrettelegging. Dette gjøres i samarbeide med supporterklubben. Så supporterklubben får tildelt rettigheter på stadion, men de har/tar ikke noe ansvar for å holde kontroll på området.

Hvis det da utvikler seg et miljø, som klubben og omgivelsene ikke ønsker, så er jo dessverre da løsningen ofte som det Glimt gjør, da truer man med å stenge feltet. Alternativt, for vårt vedkommende, så får man heller dele opp Øvre øst da, i felter for hver gruppe, så får hver gruppe ansvar på sitt område, og bare medlemmer får komme inn.

Skal supporterne ha et felt hvor de har utvidede rettigheter og billige priser, må de ta et ansvar for området. De som ikke vil finne seg i klubbens retningslinjer får kjøpe seg en sitteplass på langsida til full pris.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.10.2019 08:11    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Orionpax: Alle som følger litt med, vet at det er forskjellige grupper. Men for de som er bare litt interessert, så er øvre øst og kjernen synonymt.


Ikke bare dem, det gjelder i høyeste grad også godt gasjerte sportsjournalister, også de som har som ansvar å følge sitt lokale fotballag. Jeg tror det er overraskende mange av de med påstått kompetanse og faglig tyngde som vet fint lite om hvordan strukturene blant supporterne fungerer.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 09.10.2019 08:47    Post subject: Reply with quote

PerO: Igjen, jeg ser poenget, men jeg er usikker på om det ville funke sånn i praksis. Supportere er kanskje litt vanskelige sånn - Øvre Øst synger som en koordinert, homogen gruppe så det er lett å tenke på det sånn, men det er jo en svær haug individualister som støtter samme lag og kan de samme sangene. Å få alle til å oppføre seg på en gitt måte er vel like enkelt som å stable klinkekuler eller å få katter til å marsjere i takt.

Det at supporterkoordinator-rollen har blitt gitt den statusen den har (jeg vet ace har litt meninger om akkurat det) illustrerer på sett og vis hvor vanskelig dette er. At supporterne støtter klubben betyr jo ikke at de er enige i alt klubben mener. Noe av det viktigste Kjernen har gjort (etter min mening) er å erklære uavhengighet fra klubben, slik at man står fritt til å kritisere det regimet som sitter dersom man ser det nødvendig. Supporterkoordinator skal ikke gå inn og leke politi hvis det er antydninger til bråk, og jeg sliter med å se at man kan pålegge betalende publikum å opptre som vakter når klubben plikter å stille med vakthold i utgangspunktet.

Men - dette er en vanskelig sak, og det er en balansegang mellom å sørge for orden på tribunen, og å ha et levende supportermiljø som koker og utvikler seg.

For å snuble innom topic - jeg tror ikke tifo-forbudet til Glimt er et skritt i riktig retning hvis de ønsker liv på tribunen...
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 09.10.2019 09:39    Post subject: Reply with quote

Det er ikke sånn at prisen på billetten avgjør om du er ansvarlig for hva andre folk som har betalt samme pris driver med på tribunen. Mitt siste ord her, livet er for kort.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 09.10.2019 10:04    Post subject: Reply with quote

Orion: Jeg tror nå fortsatt at hvis holdningen til de organiserte i grupperingene hadde vært: "Hælv.. idioter som ødelegger for klubben, ha dokker vækk", heller enn "Gud så stilig, Hælv.. NFF og UEFA som forbyr dette" så hadde det vært langt færre hendelser.

Ingen vil stå på øvre øst og ikke føle seg velkommen.
Back to top
View user's profile Send private message
glimt
Senior


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 214

PostPosted: 09.10.2019 10:52    Post subject: Reply with quote

Litt overilt beslutning av Glimt, og igjen noen supportere som skyter litt fra hofta. Jeg er 100% sikker på at supporterne står på J-Feltet som vanlig når neste hjemmekamp spilles. Når tåka har lagt seg, er det fleste vettuge folk både i klubb og blant supportere.
_________________
Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!"
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.10.2019 11:19    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Skal dere ha fordelene, må dere ta ansvaret også. Hvis ikke er en ordinær sitteplass et fullgodt alternativ.


Du er klar over at disse "fordelene" er noe som har blitt jobbet frem over mange mange år hva? Og at de har kommet frem i dialog med klubben. Og at disse "fordelene" er ett produkt av at klubben heldigvis verdsetter de som er villige til å gå den ekstra mila ( bokstavelig talt) for klubben.

"Litt billigere billetter", det er ofte her skoen trykker, eller det er ihvertfall denne som dras opp så fort man ikke er enig i noe Kjernen sier eller gjør. Eller mer spesifikt, hva noe enellerannen som befinner seg på ØØ sier eller gjør. Hva har billettprisen egentlig med saken å gjøre? Blir man mer eller mindre ansvarlig alt ettersom hvor mye man betaler for å komme inn?

"Tilrettelegging av TIFO", virkelig? Er dette noe du synes at du bør trekke frem som en fordel? Om det er fordel for noen er det for deg og alle andre som tropper opp på stadion og kjøper seg ei pølse setter seg ned og holder kjeft resten av kampen og klapper seg selv på skuldra over en vel utført jobb.
-Tenk at klubben tilbyr et lokale til folk som legger timesvis med egen fritid og egne penger på å støtte klubben, fy skam! Ja, da er det liksom det minste man kan forlange evig takknemlighet og subordinasjon fra samtlige som tar turen innom feltet? Forstår jeg deg rett?

Og som vanlig er det de som har minst med saken å gjøre som bråker mest.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.10.2019 11:34    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Orion: Jeg tror nå fortsatt at hvis holdningen til de organiserte i grupperingene hadde vært: "Hælv.. idioter som ødelegger for klubben, ha dokker vækk", heller enn "Gud så stilig, Hælv.. NFF og UEFA som forbyr dette" så hadde det vært langt færre hendelser.

Ingen vil stå på øvre øst og ikke føle seg velkommen.


Les denne en gang til. Føler du ikke at det finnes et paradoks her?

Din løsning på problemet er altså at en kjerne (pun intended) med rettroende Kjernenmedlemmer skal ta på seg de hvite kappene sine og bannlyse alle som sier styggere ord enn fillern, for det er lurt å behandle folk sånn at de kjenner seg uvelkomne. Da får man et åpent og levende supportermiljø. Idea Tommel'n opp!


Kjempelurt.


Det er jo også viktig å huske at Kjernen er en KULT og at alle som er medlemmer (viljeløse disipler) følger blindt hva Ypperstepresten.. ehem, Kjernentalsmannen sier. Alle medlemmer i Kjernen mener akkurat det samme om absolutt alt. En perfekt homogen gruppe.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 09.10.2019 11:42    Post subject: Reply with quote

Mustrum: Nå er det heldigvis Glimt det er snakk om, ikke øvre øst, for der har det ikke blitt for ille.

Det er helt greit at dere er mange forskjellige grupperinger og enkeltpersoner og at ingen grupper vil ha noe ansvar for det som skjer. Men da må dere jo også akseptere at klubben står helt fritt til å stenge feltet, splitte grupperingene eller sette inn andre tiltak hvis de mener at supporterfeltet har for mange negative konsekvenser.

Den retten har Glimt nå benyttet seg av, og det er uhyre dumt å bli sint for at klubben vil rydde opp, når supporterne hele tiden presiserer at de ikke ønsker å gjøre den jobben selv.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 09.10.2019 11:50    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
PerO wrote:
Orion: Jeg tror nå fortsatt at hvis holdningen til de organiserte i grupperingene hadde vært: "Hælv.. idioter som ødelegger for klubben, ha dokker vækk", heller enn "Gud så stilig, Hælv.. NFF og UEFA som forbyr dette" så hadde det vært langt færre hendelser.

Ingen vil stå på øvre øst og ikke føle seg velkommen.


Les denne en gang til. Føler du ikke at det finnes et paradoks her?

Din løsning på problemet er altså at en kjerne (pun intended) med rettroende Kjernenmedlemmer skal ta på seg de hvite kappene sine og bannlyse alle som sier styggere ord enn fillern, for det er lurt å behandle folk sånn at de kjenner seg uvelkomne. Da får man et åpent og levende supportermiljø. Idea Tommel'n opp! .


Nå er det glimt som diskuteres, og her har klubben tydeligvis fått nok av regelbruddene og kostnadene det medfører. Da er det jo et fakta at klubben mener ulempene er større enn fordelene med supporterfeltet. Det er deres rett som arrangør av fotballkampene,

Blussinga på Øvre øst medførte 160.000 i bøter, og hvis jeg ikke husker feil, så har klubben fått en eller flere bøter av NFF i år også. Disse bøtene vil trappes opp for hver hendelse.

På et eller annet tidspunkt, vil både klubb og andre tilhengere gå lei, og da kommer det tiltak. Det kan i ytterste konsekvens være at Øvre øst blir omgjort til ordinære sitteplasser, og at dere mister alle rettigheter. Dette er noe klubben har 100 % rett til å gjøre hvis de mener det er til beste for klubben.

Og ser vi på en del supporterklubber, som f.eks Klanen med undergrupper og andre, så har vel de i mange år vært en garanti for at VIF ikke får støtte fra den alminnelige Oslo-borger. Det hadde antagelig vært et kjempepluss for VIF på lang sikt, å stenge supporterfeltene og spre disse utover stadion, og kaste ut de som ikke oppfører seg. Da hadde de kanskje ikke vært en klubb for bare spesielt interesserte.


Kjempelurt.


Det er jo også viktig å huske at Kjernen er en KULT og at alle som er medlemmer (viljeløse disipler) følger blindt hva Ypperstepresten.. ehem, Kjernentalsmannen sier. Alle medlemmer i Kjernen mener akkurat det samme om absolutt alt. En perfekt homogen gruppe.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.10.2019 12:09    Post subject: Reply with quote

Quote:
NÃ¥ er det glimt som diskuteres,


Quote:
Blussinga på Øvre øst medførte 160.000 i bøter


Quote:
...kan i ytterste konsekvens være at Øvre øst blir omgjort til ordinære sitteplasser,



Virkelig? Jeg orker ikke å diskutere med deg når du har så ussel diskusjonsetikk. Du svarer ikke på noe av det jeg tar opp under den falske forutsettningen at "vi diskuterer glimt nå" før du begynner å diskutere Kjernen og Øvre Øst i neste stykke.


Jeg registrerer førøvrig at du ligger på samme linje som Kroken med "hat og forakt" og lar det bli med det.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 09.10.2019 12:55    Post subject: Reply with quote

Ikke bare det neste avsnitt, men de to neste innlegg. Som begge starter med "NÃ¥ er det Glimt vi diskutere".

Frivillig eller ufrivillig komisk? Jeg vet ikke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 09.10.2019 13:16    Post subject: Reply with quote

For ordens skyld. Blussinga på Øvre øst var brukt som eksempel. Jeg er overhodet ikke i nærheten av å mene at RBK for øyeblikket skal sette inn noen tiltak mot Øvre øst. Føler det stort sett er rimelig god kontroll der. Det holder vel at Tove kjefter litt i media når det har gått litt over grensen. Smile

Men Glimt må ha sin rett til å sette inn tiltak hvis de mener det er nødvendig.

Og til beskyldningene om hat. Ikke noe hat her. Setter pris på gode supportergrupperinger. Men det betyr ikke at siden de skaper god stemning på kamp, så skal de ha friheten til å gjøre hva de vil.

Supportergrupperingene må slutte å opphøye seg selv som livsviktig. Det er de overhodet ikke. Det var faktisk morro å gå på kamp på Lerkendal den gang det ikke var noen supportergrupperinger, eller de var noen titalls på et bitte lite felt.

Det er faktisk fotballen som er viktig. Supportergrupperingene er krydder.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 09.10.2019 13:27    Post subject: Reply with quote

Quote:
Supportergrupperingene må slutte å opphøye seg selv som livsviktig. Det er de overhodet ikke.


Hehe what? fotball lever utelukkende som et underholdningsprodukt. Om det ikke er lenger er supportergrupperinger(les: Interesse), så er det ikke lenger livsgrunnlag.

Eller er supportergrupperinger kun de som lager lyd på 1 tribune?

Det er rimelig nitrist på fotballkamper der hele stadion kan høre om du slipper en knappenål i gulvet.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 09.10.2019 13:43    Post subject: Reply with quote

MD72: Det lå vel implisitt at jeg mente de syngende på supporterfeltene. Tilhengere er viktig og nødvendig.
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 09.10.2019 15:16    Post subject: Reply with quote

No pyro, no party!
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 09.10.2019 16:35    Post subject: Reply with quote

Alle snakker om blussinga, men ingen snakker om hetsinga som ble utøvd fra tribunen mot enkelte av Tromsø spillerne. Det kom endel stygge tilrop med rasistiske undertoner som er langt mer alvorlig enn de stakkarslige blussene som ble avfyrt.
Det foregår en dialog mellom klubb og supportere mens vi synser og mener om både det ene og det andre. Uten at vi egentlig har det minste peil på hva som foregår internt der oppe. Tror vi skal la de ordne opp seg i mellom nå og la dette ligge, vi har mer enn nok å diskutere om det som skjer i egen klubb.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.10.2019 16:51    Post subject: Reply with quote

Rasismen skal selvsagt slås brutalt ned på. Her er det imidlertid fryktelig feil med kollektiv avstraffelse, da dette på sett og vis stempler hele grupperinger som rasistiske. Så vidt jeg har forstått er det tatt ordentlige grep her, og de det gjelder er utestengt fra kamper ut neste (?) sesong.

Når det er sagt må jeg igjen si at jeg synes det er pussig at rasisme tas såpass hardt samtidig som Klanen får joike til alle lag nord for Trondheim år etter år. Jeg er klar over at det er langt fra joiking til for eksempel apelyder, men meningen bak er mye lik selv om virkemidlet er langt mildere.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 09.10.2019 17:54    Post subject: Reply with quote

Rasismen det er snakk om var visstnok noen sametilrop mot Gamst. Mulig det er rasisme, men intensjonen er ikke nødvendigvis verre enn når det synges Sami Ædnan over en lav sko rundt omkring.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 103, 104, 105  Next
Page 22 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb