English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mike Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 79, 80, 81  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 10.09.2019 21:14    Post subject: Reply with quote

Jeg har fått bekreftet karantene på to kamper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hodor
Veteran

PostPosted: 18.09.2019 18:52    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...tent=row-2
Back to top
View user's profile Send private message
libido
Veteran

PostPosted: 18.09.2019 19:09    Post subject: Reply with quote

Vår Mark Noble RBK
Back to top
Yv89
Rutinert

PostPosted: 18.09.2019 19:35    Post subject: Reply with quote

Love Love
Zarm93
Veteran

PostPosted: 18.09.2019 19:50    Post subject: Reply with quote

Godgutten. <3
Back to top
håpløs
Proff

PostPosted: 04.10.2019 10:28    Post subject: Reply with quote

Hva er det taktiske bak at han skal ned å hente ball for så å vende opp mot et rom han har forlatt?
-Stopperne står bak eller ved siden av å ser på.

Helt annet spill uten han mot Mjøndalen.

Trenger han å legge av et kilo muskler for å få et større taktomslag..
#2015vs2020
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 04.10.2019 12:11    Post subject: Reply with quote

Ikke for å løpe for mye i forsvar av Mike Jensens prestasjon i går, men det er altså en viss forskjell på å møte Mjøndalen og PSV.

Og noen må jo hente ballen fra stopperne våre, for de klarer jo faktisk ikke trille den til medspiller mer enn ti meter unna, og Lundemo ser ut som han får angstanfall når han møter spillere med dobbelt så høy frekvens i beina enn seg selv. I det hele tatt er nærteknikk og pasningskvalitet sentralt bakerst et gigantisk problemområde som ikke har vært fikset på mange år. Vi spiller ikke med tekniske stoppere i Rosenborg. Selv Skjelvik så jo ut som Mats Hummels sammenlignet med de andre vi bruker.
libido
Veteran

PostPosted: 04.10.2019 12:54    Post subject: Reply with quote

enig med forrige taler. det er på grensen til komisk å se hvordan hele forsvaret vårt (Meling er unntaket) faller rett gjennom når de møter litt bedre motspillere enn de vanligvis gjør. Men, vi får som vi fortjener da forsvaret vårt består av nettopp spillere som har vært ute og falt gjennom på det nivået vi selv sikter mot.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 04.10.2019 15:48    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Ikke for å løpe for mye i forsvar av Mike Jensens prestasjon i går, men det er altså en viss forskjell på å møte Mjøndalen og PSV.

Og noen må jo hente ballen fra stopperne våre, for de klarer jo faktisk ikke trille den til medspiller mer enn ti meter unna, og Lundemo ser ut som han får angstanfall når han møter spillere med dobbelt så høy frekvens i beina enn seg selv. I det hele tatt er nærteknikk og pasningskvalitet sentralt bakerst et gigantisk problemområde som ikke har vært fikset på mange år. Vi spiller ikke med tekniske stoppere i Rosenborg. Selv Skjelvik så jo ut som Mats Hummels sammenlignet med de andre vi bruker.

Hvis man faktisk skal si noe positivt om rbks fall er det Valsvik. Han er bedre til å slå pasninger enn Reg og Hovland.
Back to top
selleck
Senior

PostPosted: 04.10.2019 15:56    Post subject: Reply with quote

håpløs wrote:
Hva er det taktiske bak at han skal ned å hente ball for så å vende opp mot et rom han har forlatt?
-Stopperne står bak eller ved siden av å ser på.

Godt observert! I Eggensk RBK-fotball skal indreløper møte sideback, vende oppover og SÅ motta ball når bevegelsen går fremover. Til forskjell fra Hamrens bruk, der sideback spilte opp på indreløper, som spilte tilbake til sideback for så å få den igjen når indreløper var i bevegelse fremover. MEN indreløper ned å hente ball er noe fra FK Haugesunds lærebok i ‘hvordan drepe en angrepsmulighet’...
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 04.10.2019 17:08    Post subject: Reply with quote

Jeg tror en del ser seg litt blind på Jensens arbeidsmoral og standing. Han er i mine øyne over toppen forlengst. Han er for treg på de fleste måter, har for dårlig pasningskvalitet, teknikk, nøler alt for ofte. Fryktelig sjelden han lykkes med skudd også. Det var jo en av signaturferdighetene hans før.

I rettferdighetens navn er han en god slugger i norsk EL målestokk. Mot bedre lag er det spesielt synlig at han ikke holder nivået. Samtidig glimter han til med gjennombrudd på pur stålvilje. Det er sjarmerende. Men ikke nok.

Bør vike plass for en bedre og yngre spiller og ta rollen som stallfyll.
bommel1
Proff

PostPosted: 04.10.2019 18:03    Post subject: Reply with quote

Synes også at man overser en del av manglene til Jensen her inne.
Som indreløper er han rett og slett litt for dvelende med ball. Ballen skal gås til vingen, i stedet for at den slåes på en eller to touch til en rettvendt ving.
Begynner vel også å bli en rimelig lang stund siden han traff med pasninger som går lengre enn 20 meter i luften.
Indreløperbevegelsene hans bærer preg av at han tok til seg for mye læring av KI sin siste periode i klubben, ikke den første.
Back to top
wikivic
Senior

PostPosted: 04.10.2019 18:09    Post subject: Reply with quote

Hva med å flytte Jensen ned som dyptliggende? Har vel en del erfaring med det fra før, og tror han kan stabilisere midtbanen greit med sin rutine. Kan umulig gjøre det stort verre enn Lundemo uansett. Vi kan trenge en terrier til å demme opp foran vårt vaklende forsvar.

Så kan det frigjøre plass til M.T. Johnsen og Trondsen foran, som igjen vil gi oss etterlengtet frekvens og teknikk på midten.
Back to top
larsarus
Veteran

PostPosted: 04.10.2019 18:40    Post subject: Reply with quote

Jensen som sentral? Nei.

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 04.10.2019 19:49    Post subject: Reply with quote

Både han og RBK har gått av et klubbskifte. Feilpasningen i går var bare en oppsummering på hans dalende kurve år etter år.

Han går for mye med ball som ødelegger kontringer og rask angrepsspill. Han er også sjeldent på løp i boks.
Back to top
wikivic
Senior

PostPosted: 04.10.2019 20:19    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Jensen som sentral? Nei.

Godt argumentert.

Er absolutt ikke blind på Jensens dalende ferdigheter, men føler han ikke kan være noe dårligere til å styre midten enn tregosten.

Det sagt, han er absolutt en som fortjener å føle på en hverdag uten klippekort.
Back to top
larsarus
Veteran

PostPosted: 04.10.2019 20:39    Post subject: Reply with quote

Det du føler har da vært prøvd, sånn cirka før Selnæs gjorde plassen til sin egen. Det gikk ikke spesielt bra - han hadde helt feil bevegelser som DM. Destruktivt, vil jeg si. Hans hjelp i å få spilt oss ut bakfra bestod i å stå plassert dårlig så forsvarsrekka ikke kunne spille til han, og ballen gikk frem og tilbake. Så rykket motstanderlaget stadig fremover og når forsvarer begynte å føle presset så ruste Jensen rett mot forsvarer for å få sentret ballen til seg. Vel, Jensen fikk ballen som han signaliserte, men hva skjedde da? Jo, Jensen hadde ingen idé bak hva han holdt på med, så han sendte ballen rett i retur til avsender, og da var avstand mellom motstander og forsvarer spist helt opp og man måtte bare pole ballen vekk i panikk. Gang på gang. Jeg fikk mine første grå hår i den perioden der, og det var definitivt Mike Jensen sin feil.

Back to top
wikivic
Senior

PostPosted: 04.10.2019 21:07    Post subject: Reply with quote

Kan godt være det var sånn, husker ærlig talt ikke helt hvordan det fungerte. Men husker jo han kom mer til sin rett som indreløper.

Kan likevel være at hans erfaring og rutine har luket vekk noe av det du nevner, selv om tilbakespillet mot PSV kanskje vitner om det motsatte.

Poenget står; kan vanskelig se for meg at Jensen vil gjøre det dårligere enn nåværende anker.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 04.10.2019 21:35    Post subject: Reply with quote

Kan starte med å gjøre Hansen til kaptein. Det utstedes jo som regel klippekort med det bindet.

Og noen må få luket vekk slikt tøys som å skyte fra 35 meter når vi har stilt opp luftskytset. Å skyte der ville vært feil selv om det var Hedenstad mot Håkon Opdal.

Før Sælnes i ankerrolle var jo under Perry, så tror ikke det nødvendigvis indikerer noe som helst.
Back to top
larsarus
Veteran

PostPosted: 04.10.2019 21:40    Post subject: Reply with quote

Jensen kan prøve benken litt for min del. Hadde han ikke hatt kapteinsbindet så tror jeg han hadde blitt rotert en del også. Dessverre er det ingen som ser ut som noen stabil, fremtidsrettet kapteinsalternativ i troppen nå. På DM vil jeg heller se Konradsen eller Åsen eller Meling. Aller helst vil jeg se at man får tak i et nytt førstevalg på den plassen, og skaffer dekning nok i stallen til at spillerne i det store og hele spiller på den posisjonen de er det naturlige valget i. Trodde vi skulle få orden på det, men akk - noe har gått vedig galt med spillerlogistikken i det siste.

Vi er i alle fall enig i at Jensen har vært på hell i indreløperposisjon en stund nå.

Back to top
håpløs
Proff

PostPosted: 04.10.2019 23:37    Post subject: Reply with quote

Årsaken til at det var bedre mot Mjøndalen enn alle andre lag var at det var mer rykk hos IL. Og da ser en også at forsvaret blir mer intr. Og sirkelen blir helt noe helt annet.
-VHansen sa i pausen at vi var veldig gode, -og det mente han virkelig. Det har jeg ikke hørt i kamper mot dem før.
..og heller ikke fra andre lag i år.

I våres var vi blitt bedre til å vri ball hurtig i forsvar og der synes jeg i nevnte kamp at IL var mye mer på hugget videre i det løpet.
Og dermed får vi samtidig slitt motstanderen mer ut. Midtb deres kunne ikke bare 'subbe' etter.
Med Mj på banen så 'vet' forsvaret at her kommer ikke dette rykket, eller han vender/kommer hjem, og ting i huet går dermed tregere og det blir usikkert og en tøvete pass til back. Det er blitt en vane.
Og der mister vi også noe av det off med Hedenstad..

-3-4 forsvarsspillere skal klare å spille seg forbi det 1.leddet, hvis ikke betyr det mer rom lenger frem.

-Vi har dog forts noe å gå på med at back spiller opp på 1.touch, men det er vanskelig når der ikke er timing ( trene mer på stor bane!) og et skikkelig rykk.
RIL brukte 20min på stor bane i dag (eneste trening jeg har sett med dem) og av de 10-12 treningene jeg så i sommer så jeg 0min. Jeg vet at de har vært der, men det er aaalt for lite når en samtidig spiller så mye på liten bane. Det vises i hele år og ikke minst når vi møter et enkelt høyt press mot ordinære LASK. -Det nytter ikke å prate å trene litt dagen før.
Utrolig naivt selv om det er proffe spillere. Ja selv de rutinerte spillerne bør skjønne mer når de står hele året og prater om 'kollektivet'..

Om MJ er eldre, mett eller har bygd litt for mye muskler..., -når en ser video fra 2015 så er det en 'lettere' kropp. Og desto mer offensiv. I huet.
https://www.youtube.com/w...pC90&t

Som skrevet mot SKB; den der peptalken før start er bare mas nå.
Ta den siste i garderoben fra trener å nyt sangen og Lerkendal!
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 04.10.2019 23:54    Post subject: Reply with quote

Største problemet Jensen har sånn jeg ser det er at det virker som han ikke eier oversikt for alt i verden.Hver gang han får ballen er det basically; se opp, for å se hvor folk er-> føre ballen litt-> se opp for å få oversikt igjen-> se ned for å sjekke om han fortsatt har balle-> slå en feilpasning som har større sjanse for å treffe mannen på første rad enn en medspiller. I tillegg virker det som han helt har slutta med skuddtrening for før virka det det som han hadde en form for skuddfot, men jo lenger han har vært hær jo nærmere minner skuddene hans om pasninger rett på keeper (som vel snart er eneste pasningene han treffer på). Jeg trur ikke han er blitt så mye dårligere enn han var, men jeg trur rett og slett at det han kunne slippe unna med en del av det veldig enkle før så har han blitt mer gjennomskuet. Syns for så vidt han har vært i nedgang etter første sesongen til Kåre. Trudde det kanskje var fordi Kåre absolutt skulle spille med indreløpere som starta på motstanderns mållinje, men det har bare blitt samme rælet over lang tid nå

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 05.10.2019 08:42    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:
https://www.vg.no/sport/f...tent=row-2

Da håper jeg at han legger opp senest etter 2020. Eventuelt at han signerer ny kontrakt med 50% lønnskutt i forhold til i dag.

Han er alt for ustabil i prestasjonene, og er alt for dyr i forhold til det gjennomsnittet han presterer gjennom en sesong.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.10.2019 14:26    Post subject: Reply with quote

Stort videointerview med Mike Jensen: Om Brøndby, Rosenborg, fremtiden og skiftet til OB, som ikke skete
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tony
Junior

PostPosted: 06.10.2019 19:20    Post subject: Reply with quote

Den holdningen han legger for dagen mot Haugesund er gjenkjennelig fra en del andre kamper også. Han har en oppgitthet over seg. Mytji arma og fota, men det blir lite ut av det. Den negative holdningen fra den fremste veteranen i laget er nok smittende på de andre. Han bør nok benkes, få gå i sæ sjøl og se hva som kommer ut av det. Kanskje et "takk for seg".
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 79, 80, 81  Next
Page 67 of 81

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb