English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - PSV Eindhoven
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
5%
 5%  [ 1 ]
Meling
15%
 15%  [ 3 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Valsvik
5%
 5%  [ 1 ]
Trondsen
10%
 10%  [ 2 ]
Ã…sen
10%
 10%  [ 2 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Akintola
5%
 5%  [ 1 ]
B. Johnsen
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
50%
 50%  [ 10 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 20

Author Message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 01.10.2019 10:33    Post subject: Reply with quote

Hvor gode er PSV for tiden? Synes de så svake ut mot Haugesund men de fillerister jo mesteparten av eredivise.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 01.10.2019 10:38    Post subject: Reply with quote

De vant sist nå i hjemlig serie mot PEC Zwolle, 4-0. Vunnet 6, spilt 2 uavgjort. Ligger foreløpig på andreplass, bak Ajax med en målforskjell på 22-5. Vanskelig å få trua, rett og slett.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 01.10.2019 10:52    Post subject: Reply with quote

Har troen på seier om Akintola starter på kanten. Adegbenro spiller på litt over sitt normale nivå mot ok europeiske lag. Hansen er bra. Midtbanen spiller som de gjorde i 1.omgangen mot Zagreb hele kampen. Midtstopperne unngår tabber som 2 målet i Zagreb. Sidebackene er på sitt beste.

Vær så snill Horneland å ikke ødelegge kampen for de få som møter opp en iskald kveld på torsdagen og får minimalt med søvn (reisetid). Med å starte med Søderlund eller en annen som overhode ikke skal være på kanten!
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 01.10.2019 12:26    Post subject: Reply with quote

HupOranje wrote:
RbkUrge wrote:
Skjønner fortsatt ikke hvordan folk her kan mene at PSV og sporting er usexy lag. Det kunne nesten vært en champions league gruppe om du hadde byttet ut LASK med et skikkelig topplag.


Anglofili?


Er Serie A fan jeg.
Vet ikke... føler det ikke er så swung over PSV og Sporting.
Køben og Malmø hadde vært moro.
Eller noen fra Italia, Spania..


Det er sagt;
PSV er i mye bedre shape, enn når de møtte FKH!
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 01.10.2019 15:51    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
De vant sist nå i hjemlig serie mot PEC Zwolle, 4-0. Vunnet 6, spilt 2 uavgjort. Ligger foreløpig på andreplass, bak Ajax med en målforskjell på 22-5. Vanskelig å få trua, rett og slett.


Så sammendrag fra noen kamper, vi kommer til å bli pissa på enkelt og greit.
Om PSV ikke er i semi eller finale så er det direkte snodig, de pissa på sporting også.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 01.10.2019 19:35    Post subject: Reply with quote

Kan Brugge slå real Madrid i Madrid så har vi hvertfall noen prosent sjanse mot psv. Håper folk som har muligheten til å reise på kamp gjør det.

Edit: tror jeg jinxa Belgia.
Back to top
View user's profile Send private message
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 78

PostPosted: 01.10.2019 19:42    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Er Serie A fan jeg.
Vet ikke... føler det ikke er så swung over PSV og Sporting.
Køben og Malmø hadde vært moro.
Eller noen fra Italia, Spania..


Det er sagt;
PSV er i mye bedre shape, enn når de møtte FKH!


Napoli eller Roma hadde vært kjempe-sexy. Men eneste halmstrå om poeng må isåfall ha vært en av katastrofekampene som Roma av og til spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 01.10.2019 20:48    Post subject: Reply with quote

Brugge er milevis foran oss, pluss Real er langt i fra det nivået de var.
De har flaks som ligger såpass bra til i La Liga så langt

Tipper vi blir kjørt hardt mot PSV på torsdag.
3-0 eventuelt 4-0. Dette blir lekestue.
Virker som om motivasjonen fikk seg en knekk etter DZ-kampen også.
Så nære CL.. det sitter i
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.10.2019 21:53    Post subject: Reply with quote

– Tore blir nok vanskelig å få klar til torsdag. Jeg er redd for at han mister kampen på søndag, også, sier RBK-trener Eirik Horneland til Adresseavisen.

– Jeg sliter litt med styrken i skulderområdet. Man kan nesten ikke stille i en slik kamp uten kraft i armer og skuldrer, sier Reginiussen selv.

Les mer: RBK-profilen mister trolig storkampen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 02.10.2019 07:36    Post subject: Reply with quote

siden Søder er blitt intervjuet på rbk.no i forb. med kampen så starter han, da kan det nesten ikke bli noe annet enn Samuel og Akintola på kantene. Horneland kan umulig være gal nok til å starte med Maars og Søder igjen, da taper vi 4-0.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 02.10.2019 08:00    Post subject: Reply with quote

Blir gøy å se hurtigtoget Valsvik mot PSV.
Back to top
View user's profile Send private message
jojojo
Senior


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 144

PostPosted: 02.10.2019 08:21    Post subject: Reply with quote

Blir litt forundret over negativiteten her inne - det er greit med fornuftige analyser, og kald kalkulering tilsier at vi skal tape mot PSV, men det er svært lite ydmykhet å spore i forhold til de som prøver å ha litt trua og backe laget. Det er greit at noen (som ikke vil bli kalt medgangssupportere selv om de bare stiller opp i medgang; var kanskje noe med definisjoner der...)mener og tror at Rosenborg taper, men det er noe med å presentere ting som fakta før en fotballkamp. Ikke "jeg tror det blir tap" eller "jeg tipper 0-4", men type

"Nei, RBK er for dårlig til å få stang inn. Vi er aldri i de situasjonene med den innleggskvaliteten. 63min: på 0-4 til PSV. …"

Jeg tror og håper av hele mitt hjerte at Rosenborg slår PSV i morgen, slik vi slo Ajax.

Vi har tapt før og vi har vunnet før, folkens. I årene 89-94 under Eggen spilte vi til sammen 7 kvalrunder til Europa. Vi vant en av rundene, mot Avenir Beggen i 1993.

Når vi spilte bra og vant mot Ajax, og når vi spilte bra og var i nærheten mot Dinamo (Som i rettferdighetens navn måp kunne sies å ha bevist et visst nivå i CL-innledningen) var det med et trykk på Lerkendal som løftet våre gutter. Rosenborg blir ikke bedre av at noen som kaller seg supportere ikke møter opp fordi (buhu) treneren ser ikke det som alle andre (les meg selv) ser, og da velger jeg selv hvordan jeg bruker pengene mine, og jeg vil ha meg frabedt og bli kalt en medgangssupporter. Well Wake up - I've got News for you - det er nettopp det du er.
_________________
Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 02.10.2019 10:48    Post subject: Reply with quote

jojojo wrote:
Blir litt forundret over negativiteten her inne - det er greit med fornuftige analyser, og kald kalkulering tilsier at vi skal tape mot PSV, men det er svært lite ydmykhet å spore i forhold til de som prøver å ha litt trua og backe laget. Det er greit at noen (som ikke vil bli kalt medgangssupportere selv om de bare stiller opp i medgang; var kanskje noe med definisjoner der...)mener og tror at Rosenborg taper, men det er noe med å presentere ting som fakta før en fotballkamp. Ikke "jeg tror det blir tap" eller "jeg tipper 0-4", men type

"Nei, RBK er for dårlig til å få stang inn. Vi er aldri i de situasjonene med den innleggskvaliteten. 63min: på 0-4 til PSV. …"

Jeg tror og håper av hele mitt hjerte at Rosenborg slår PSV i morgen, slik vi slo Ajax.

Vi har tapt før og vi har vunnet før, folkens. I årene 89-94 under Eggen spilte vi til sammen 7 kvalrunder til Europa. Vi vant en av rundene, mot Avenir Beggen i 1993.

Når vi spilte bra og vant mot Ajax, og når vi spilte bra og var i nærheten mot Dinamo (Som i rettferdighetens navn måp kunne sies å ha bevist et visst nivå i CL-innledningen) var det med et trykk på Lerkendal som løftet våre gutter. Rosenborg blir ikke bedre av at noen som kaller seg supportere ikke møter opp fordi (buhu) treneren ser ikke det som alle andre (les meg selv) ser, og da velger jeg selv hvordan jeg bruker pengene mine, og jeg vil ha meg frabedt og bli kalt en medgangssupporter. Well Wake up - I've got News for you - det er nettopp det du er.


Vi slår lag som har en «down» når vi er i en god periode, men vi slår aldri gode lag når vi selv er dårlig. Slik som nå er vi dårlig. Det blir ikke seier , det blir et pinlig tap. Vi er ute av det dessverre. Innstillingen, samhandlingen, kvaliteten er der ikke. Den er langt unna!
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 02.10.2019 10:59    Post subject: Reply with quote

Hvor mange av dere kritiske/kronisk negative møter opp på torsdagen? Har selv vært litt kritisk i det siste, men jeg drar ihvertfall på kamp. Det er en skam om dere som bor i Trondheimsområdet "ikke kan". Er ikke mye til supporter/støtte for klubben ihvertfall! Selv drar jeg fra Levanger.

Last edited by Mestalla on 02.10.2019 11:02; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 02.10.2019 11:01    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg vært i Trondheim hadde jeg så klart dratt.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 02.10.2019 11:10    Post subject: Reply with quote

[quote="jojojo"Rosenborg blir ikke bedre av at noen som kaller seg supportere ikke møter opp fordi (buhu) treneren ser ikke det som alle andre (les meg selv) ser, og da velger jeg selv hvordan jeg bruker pengene mine, og jeg vil ha meg frabedt og bli kalt en medgangssupporter. Well Wake up - I've got News for you - det er nettopp det du er.[/quote]
Very Happy Very Happy
-holdningene til spillergruppa er helt vanvittig ute å kjøre, en skam å snakke om toppidrettskultur.
-Sportslig leder er arrogant og nedlatende når han får kritikk fra omgivelsene.
-styret har bevist at de ikke respekterer klubben sin identitet og trekker oss konstant mot en type fotball som supporterne rett og slett ikke ønsker å bruke tid å peng på.
kall de 10 000 som ikke har lyst å gå på Lerkendal for medgangsupporere så mye du vil. det er ikke supporterne som er problemet i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 02.10.2019 11:16    Post subject: Reply with quote

Tåler du ikke klubben på sitt verste, fortjener du dem ikke på sitt beste.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
jojojo
Senior


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 144

PostPosted: 02.10.2019 11:21    Post subject: Reply with quote

Quote:
holdningene til spillergruppa er helt vanvittig ute å kjøre, en skam å snakke om toppidrettskultur.
-Sportslig leder er arrogant og nedlatende når han får kritikk fra omgivelsene.
-styret har bevist at de ikke respekterer klubben sin identitet og trekker oss konstant mot en type fotball som supporterne rett og slett ikke ønsker å bruke tid å peng på.
kall de 10 000 som ikke har lyst å gå på Lerkendal for medgangsupporere så mye du vil. det er ikke supporterne som er problemet i Rosenborg.


Det er nettopp dette som er greia - man kan da være uenig så mye man vil i styredisposisjoner, sportslig leder og spillere - men det er jo ikke det som er Rosenborg - hvis jeg mener at Rosenborg ikke er bra og ønsker at de skal bli bedre, så må jo i hvert fall jeg stille opp og gjøre min jobb for å få det til å skje. Det er ikke supporteren som er problemet - det har du helt rett i - det er de som tilsynelatende er supportere, men som ikke helt har klart oversettelsen av det engelske ordet support.

Det er lov å være kritisk for all del - men støtt laget uansett - bruk VI om Rosenborg i både medgang og motgang!
_________________
Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 02.10.2019 11:48    Post subject: Reply with quote

Jeg skal på Lerkendal. Ikke faen om jeg vil miste de øyeblikkene, som det har vært så mange av, hvor dette laget gjør det umulige mulig. Opplevelser som brenner seg inn og er der på gode og på andre dager. Dessuten er mitt glass alltid halvfullt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 02.10.2019 13:02    Post subject: Reply with quote

Det er ingenting i dette laget som skulle tilsi at vi kan overraske og sjokkere EL-motstandere. Med Sarpsborg kunne man se det.

RBK-laget består av mette, gamle, treige og lite tekniske. Med en trener som ikke kan 4-3-3.

Eneste positive med RBK-laget er at vi har Meling, Adegbenro, Tagseth, Andre Hansen og Ceide.
Back to top
View user's profile Send private message
Riversen
Proff


Joined: 29 Jan 2013
Posts: 263

PostPosted: 02.10.2019 13:10    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Det er ingenting i dette laget som skulle tilsi at vi kan overraske og sjokkere EL-motstandere. Med Sarpsborg kunne man se det.

RBK-laget består av mette, gamle, treige og lite tekniske. Med en trener som ikke kan 4-3-3.

Eneste positive med RBK-laget er at vi har Meling, Adegbenro, Tagseth, Andre Hansen og Ceide.


Jøss, det er da hele 5 spillere! Da ser du jo masse positivt jo Smile Da MÅ det jo gå veien, når selveste Mikkelsen er så gira og positiv- da får jeg og trua!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 02.10.2019 13:37    Post subject: Reply with quote

Riversen wrote:
Mikkelsen wrote:
Det er ingenting i dette laget som skulle tilsi at vi kan overraske og sjokkere EL-motstandere. Med Sarpsborg kunne man se det.

RBK-laget består av mette, gamle, treige og lite tekniske. Med en trener som ikke kan 4-3-3.

Eneste positive med RBK-laget er at vi har Meling, Adegbenro, Tagseth, Andre Hansen og Ceide.


Jøss, det er da hele 5 spillere! Da ser du jo masse positivt jo Smile Da MÅ det jo gå veien, når selveste Mikkelsen er så gira og positiv- da får jeg og trua!


Nå er ikke Meling så god. Han slår elendige innlegg, Adengbenro dribler for mye, tagseth har jeg ikke sett, Hansen er keeper, og Ceide er ung. Det er veldig tynt mot PSV eller Europa uansett.

Hvor er den nye Sælnes?
Hvor er den nye Reginissen?
Hvor er den nyt Svensson?
Hvor er den nye Midtsjø?
Hvor er den nye kvalitetsstopperen?

De har ikke kommet og de kommer ikke heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 02.10.2019 13:39    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal du bare ha nye spillere som er lik spillere som var her i en periode der vi stort sett verken vant ligaen eller spilte i Europa?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 02.10.2019 13:53    Post subject: Reply with quote

Noen som har Adressa pluss og kan fortelle hvem som blir angrepstrioen i morgen? Bildet tyder på Samuel Maars og Akintola...men det kan jo bare være bildet Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 02.10.2019 13:58    Post subject: Reply with quote

Stemmer. Antakeligvis, i hvert fall. Loves ingenting, men BMJ sier at han foretrekker å spille med Samuel og Akintola.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Next
Page 3 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb