English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
14%
 14%  [ 3 ]
Hedenstad
4%
 4%  [ 1 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Valsvik
4%
 4%  [ 1 ]
Meling
52%
 52%  [ 11 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Trondsen
14%
 14%  [ 3 ]
Helland
9%
 9%  [ 2 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 21

Author Message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 28.09.2019 21:55    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
Vi skapte litt med Trondsen og Samuel på banen, men det ville ikke Horneland ha noe av så han tok av begge. Skaper ikke en bitteliten halvfarlighet etterpå. Null og niks, men så lenge Søderlund får spille 90 min er det det viktigste.


Konradsen kommer vel inn og fyrer av kampens farligste skudd.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 28.09.2019 21:55    Post subject: Reply with quote

Fy faen det er så dårlig at det er pinlig. Rosenborg under Perry er mye bedre enn dette. Søderlund avslutter som "sidespiss" igjen og et angrepsspill uten plan. 8000 på Lerkendal neste år. Søderlund med klippekort. Få det bort.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 28.09.2019 21:57    Post subject: Reply with quote

Får Søder 3 på børsen til adressa i dag også?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.09.2019 21:58    Post subject: Reply with quote

Gjennomført nitrist. Det er egentlig alt som er verdt å si om det vi presterer. Underholdningsverdien er omtrent null, og det vises dessverre på tilskuertallene. At det var mer enn 8000 tilstede i dag nekter jeg å tro. Det begynner å bli mange år siden det var så glissent på en ES-kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.09.2019 21:58    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
Dette taper vi på byttene. Tar av de spillerne som har vært mest kreative for å spare dem til Torsdag. Lundemo har vært uvanlig tafatt og så kjørt ut etter 70. Men sure, ta ut Trondsen.

Trondsen hadde tross alt to livsfarlige hjerneblødninger og beviste at han fortsatt ikke har noe å gjøre på DM-plass da.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 28.09.2019 22:00    Post subject: Reply with quote

Ultradefensivt som alle spådde, ingen som husker TIL-kampen,Ceide-Botheim? stryk her hornis
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.09.2019 22:00    Post subject: Reply with quote

I motsetning til Lundemo som ga bort ballen til Brann i egen 16-meter mener du ? Razz Vi har ingen sentral midtbane på akseptabelt nivå dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 28.09.2019 22:00    Post subject: Reply with quote

Det værste er hvor elendige bytter man foretar. Ut med alt som er av fart og vingspill, inn med trege spillere som skal spille i posisjoner de ikke passer inn. Eller Maars blir jo spiss, og Sødelund blir sidespiss. Forstå ikke hva Søderlund gjør som tilsier at ikke han skal byttes ut. Burde satt inn Ceide for Adegbenro og Johnsen for Søderlund. Trondsen burde fått fortsatt, og Lundemo/Jensen skulle vært tatt av. Skjønner ikke disponeringen i det hele tatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 28.09.2019 22:02    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Masse innsats og lite kvalitet. En gjeng arbeidshester, komplett strippet for presise avslutninger og finesse. Innsatsen er dog bra.


Rett og slett Horneball.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 28.09.2019 22:04    Post subject: Reply with quote

0-0 er greit nok. Hadde vi hatt mindre udugelige spillere eller bedre innøvd angrepsspill så hadde vi vunnet denne.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 28.09.2019 22:05    Post subject: Reply with quote

Jan Erik wrote:
3 kamper nå uten å score etter spill. Målene mot Mjøndalen var på straffe og selvmål.


DETTE! ALARM!
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 28.09.2019 22:05    Post subject: Reply with quote

Nok en svært vond kamp å se på. Fryktelig dårlig og kjedelig. Møtes?

Last edited by Aristoteles on 28.09.2019 22:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 28.09.2019 22:06    Post subject: Reply with quote

Stiller også spørsmålstegn ved byttene, særlig med tanke på spillerroller. Med spillere som har litt teknikk, blikk og brukbar fot så var det noen positive tendenser i forsøkene på å bryte ned Brann. Jeg snakker om Trondsen og Samuel her. Inn med Maars Johnsen for Samuel og Konradsen for Trondsen hadde gitt mening om planen var å angripe nedover vår høyre side for å skape innleggsmuligheter hvor Søderlund, Maars Johnsen og Konradsen skulle angripe inne i boks da disse tre er gode hodespillere/duellspillere og er i stand til å heade inn et mål i slike situasjoner. Men da burde vi beholdt Helland, som den eneste naturlige kanten på banen og som har en god venstrefot, i stedet for å sette inn Åsen som er bedre sentralt i banen og bedre på å tre i gjennom spillere i bakrom enn å utfordre en back for å så slå innlegg. Hvis Åsen først skulle innpå burde det vært for Jensen, særlig hvis planen var å skape innlegg fra høyreside. Eller skyvet Helland over på venstre og Åsen inn for Trondsen slik at vi hadde fått tre venstrefoten som kunne lagt inn foran mål.

Men mitt inntrykk er at det var på venstre side vi angrep mest mot etablert, og da er det ikke noe poeng å ha Søder der ute så lenge vi spiller langs bakken og ikke skal slå langt på et bredt oppspillspunkt for å så vende spille kjapt (kjapp vending av spill var noe som vi slet med å gjøre hele kampen) og forsøke å sette opp Helland/Hedenstad 2 mot 1 eller 2 mot 2 for å så ha motsatt side angripe inne i boksen. Så jeg synes byttene virket planløse når vi bytter inn spillere som har helt andre ferdigheter enn de som startet men skal spille i samme rolle. Hadde vi i det minste endret litt spillemåte og dermed endret spillerrollene så kunne jeg faktisk ha forstått tanken bak byttene, uavhengig om jeg hadde vært enig eller ikke.

Om han ønsket litt ny "energi" inn i laget uten å endre for mye på hvordan vi skulle angripe hadde det vært mer naturlig å bytte Ceïde for Samuel, Maars Johnsen for Søder og Åsen for Trondsen.
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 862

PostPosted: 28.09.2019 22:07    Post subject: Reply with quote

#HornelandOut
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 28.09.2019 22:08    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om jeg synes det er greit med 0-0, men det er sånn som kan skje når man møter lag som legger seg så lavt. Jeg har opplevd kamper som har vært mye verre enn dette de siste årene.

Jeg var dog aldri bekymret for at vi skulle tape kampen da. Det er noe.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 28.09.2019 22:10    Post subject: Reply with quote

Skulle slite dem ut siste 20 ja, da er virkelig å traske oppover i angrep måten å gjøre det på! Hvor er pisken?? Den må tydeligvis frem! Du er ikke totalt likegyldig når et innkast skal tas 2 minutter på overtid mens du jager mål mot et dauslitent motstanderlag! Fy faen så tafatt, og de byttene er noe av det mest håpløse jeg har sett i år. Samuel skapte faktisk liv og røre som vanlig, men det viktige er jo at Søder får fullføre kampen med hans eminente levende ballvegg-egenskaper. I tillegg, føkk Svein Oddvar Moen og hønsehjernene i kommentatorbua! Kristiansen burde fått sitt andre gule kort når han klippet ned Helland, pga at han skulle hatt sitt første når han dytter Mike ned i gresset. Den andre Brann-spilleren som var med burde også hatt gult. Linjedommeren nærmest kameraet var sporadisk blind, og det var altfor mye uthaling av tid og poling av ball etter avblåsning som ble akseptert. 3 minutter tillegg var også latterlig, Brannspillerne lå jo strødd hele 2. omgang. Nå heier jeg på Odd i cupen selv om jeg ikke unner Fagermo en dritt, men det ser ut til å være vår eneste mulighet for EL-spill neste år så lenge vi spiller sånn.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 28.09.2019 22:11    Post subject: Reply with quote

Zarm 93,d har et godt liv som finner noe positivt her Smile
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 28.09.2019 22:11    Post subject: Reply with quote

Ikke glem å puste.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 28.09.2019 22:14    Post subject: Reply with quote

Søderlund klippekort var tapet her.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.


Last edited by toreinar on 28.09.2019 22:14; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 28.09.2019 22:14    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Vet ikke om jeg synes det er greit med 0-0, men det er sånn som kan skje når man møter lag som legger seg så lavt. Jeg har opplevd kamper som har vært mye verre enn dette de siste årene.

Jeg var dog aldri bekymret for at vi skulle tape kampen da. Det er noe.


og der kom den klassiske: vi spilte dårlige kamper før også.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 28.09.2019 22:15    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:

og der kom den klassiske: vi spilte dårlige kamper før også.


Ja. Vi gjorde det.
Og vi kommer til å gjøre det igjen.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 28.09.2019 22:17    Post subject: Reply with quote

Horneland sa før sesongen at tok han ikke gull så bar det ikke godt nok, og han måtte selvfølgelig si opp! Bare å levere den oppsigelsen nå! Dagens vurderinger underveis i kampen er helt hinsides!!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 28.09.2019 22:19    Post subject: Reply with quote

Hadde faktisk gitt mer mening om de hadde tatt ut Valsvik eller Hovland da de satte inn Maars Johnsen. Trenger stengt tatt ikke to midtstoppere når motstanderen ikke er over midtbanen.
I dag ser man utfordringen med de dårlige overgangsvinduene de siste årene. Jensen er gammel og har fallert kraftig, Lundemo og Åsen er for trege, Søderlund er tilbake i bommemodus, og Maars Johnsen greier likevel ikke å danke han ut. Konradsens form er også over, tydeligvis.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 28.09.2019 22:19    Post subject: Reply with quote

Denne kampen viser nok en gang at vi ikke har trent på å lage mål mot etablert forsvar. Brann hadde alle mann i forsvar i store deler av kampen og da hadde vi ikke spill å sette inn. Jeg savner hurtig presist spill og løp. Kryssløp og bakromsløp sammen med gode pasninger og innlegg. Her mangler vi foreløpig en god del.

Ut fra sjanser og spill burde vi vunnet, men vi er ikke kliniske nok i skuddøyeblikket heller. Helland for et par-tre år siden hadde satt den store sjansen han fikk. Søder burde også satt minst en. Men det blir glipptak.

Å lage mål er det vanskeligste i fotball - det må det terpes på. Presisjonen og tempo må opp et hakk i en slik kamp som denne.

Må tenke litt på hvem jeg vil gi BB-stemmen til.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.09.2019 22:19    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
I motsetning til Lundemo som ga bort ballen til Brann i egen 16-meter mener du ? Razz Vi har ingen sentral midtbane på akseptabelt nivå dessverre.

Jeg så Trondsen gjøre det (og kommentator sa Lundemo). Når gjorde Lundemo det?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
Page 10 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb