English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ola Brynhildsen
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 23.09.2019 10:56    Post subject: Reply with quote

Horneland fan account wrote:
Leser at Ola Brynhildsen fortsatt ikke er nær å forlenge kontrakten med Stabæk som går ut neste sommer, så vintervinduet kan fort bli deres siste mulighet til å få betalt for ham. Molde fikk avslått bud på 4-5 mill sist vinter. Er han verdt noe slikt for oss?

Nesten alle kantene våre kan jo forsvinne nå:
1) Adegbenro: presterer godt i EL og blir solgt dyrt.
2) Akintola: Midtjylland ville ha alt for mye i vinter, senker de kravene?
3) de Lanlay: Rasmus&Saga meldte kontraktsforslag fra RBK, men er han interessert?
4) Helland: virker langt unna laget.

Edit: Har ikke merket meg Brynhildsen spesielt selv, men litt googling tilsier bra løpskraft og god fart, men litt svak teknikk.


KILDER TIL VG: RBK MED BUD PÅ STABÆK-PROFIL
Quote:
Budet fra Trondheim skal ha blitt overlevert bæringene på Nadderud i landslagspausen for noen uker siden.

Stabæk-leder Inge André Olsen bekrefter at Rosenborg har jaktet Brynhildsen.

– Rosenborg har vist interesse, Molde har vist interesse og andre klubber har vist interesse. Vi har fått bud på Ola. Det er helt riktig. Uten at jeg vil si om det er fra Rosenborg, for det syns jeg blir feil. Vi vil beholde Ola og skrive en lengre kontrakt med ham, slik at han kan bli en fantastisk god fotballspiller, sier Olsen til VG.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 23.09.2019 10:59    Post subject: Reply with quote

Må være høyrekanten isåfall, er det et riktig tidspunkt for å la juniorer slippe til er det nå ved å la Ceide ta plassen etter Adegbenro selges.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 23.09.2019 11:20    Post subject: Reply with quote

Vel, han er hurtig i det minste, men usikker på om han er god nok som innoverkant?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.09.2019 11:22    Post subject: Reply with quote

Sidespiss. I Rosenborg spiller vi med sidespisser, gjerne nøyaktig én av de, ved siden av en tung targetspiss. Kantspillere er såååå nittitallsnostalgisk.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 23.09.2019 11:25    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke råd til disse kjøpene av dyre TL spillere som ikke kan slå pasninger presist i høyt tempo. Har SIB analysert innleggskvaliteten til herr Brynildsen? Det tviler jeg på at han har gjort. Nok en VG.no speiding. Tragisk!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 23.09.2019 11:41    Post subject: Reply with quote

Synd vi ikke får Evjen istedenfor..
men enig Zaphod, tenk om vi hadde hatt en SPEIDER i klubben så vi faktisk kunne utvide horisonten litt lenger enn Fotballextrasendingen søndag kveld :/
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 23.09.2019 12:06    Post subject: Reply with quote

Kostelig å se virkelighetsforankringen på Nadderud.

RBK og Molde er kanskje ikke voldsomme steget opp fra fantasislottet de ser for seg å bygge, men hvis han er god nok for oss og har littegranne ambisjoner så kan de jo bare glemme at han forlenger.

Kjenner ikke spilleren godt nok annet enn å observere at han har en fin alder, bra med kamper og et sånn passe godkjent målsnitt. Har vel greit med hurtighet også da.

Krimjim trekker ned.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.09.2019 12:31    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Kjenner ikke spilleren godt nok annet enn å observere at han har en fin alder, bra med kamper og et sånn passe godkjent målsnitt. Har vel greit med hurtighet også da.

Krimjim trekker ned.


Dette tipper jeg oppsummerer Rosenborgs kjennskap til spilleren greit også, det er det som kan trekkes ut raskt fra internett. Minus avsnittet om krimjim, som trolig anses som et pluss av både Bjørnebye og ikke minst Horneland.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1440

PostPosted: 23.09.2019 13:25    Post subject: Ola Brynhildsen Reply with quote

Vi skal ha lagt inn bud i følge VG.

https://www.adressa.no/10...0212b.html

Edit: ser det blir diskutert i nye spillere tråden.
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 23.09.2019 14:02    Post subject: Reply with quote

Er vel bra nok grunnlag til å få en egen trå, så er vel like greit å diskutere han her.

Personlig er jeg ikke helt overbevist. Selv om jeg har sett han spille flere kamper, er jeg enda ikke helt sikker på hva har er god på og hvilken posisjon han passer best inn i. Spiss? Ving? Indreløper? Er vel en av de to siste. Men er han teknisk nok til spille ving? Er han god nok defensivt til å spille indreløper?

For all del. Han er en lovende spiller som jeg egentlig ikke er så negativ til, men må innrømme at jeg er litt usikker på hvorvidt han passer inn. Han minner meg litt om en slags Riku Riski-type og det gikk ikke alt for bra med han i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 23.09.2019 15:42    Post subject: Reply with quote

Nei takk.

Er vel aktuell først og fremst på venstre, og der har man Ceide som har et langt større talent.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 23.09.2019 15:44    Post subject: Reply with quote

Høres ut som vår strategi. Kjøp en spiller som går inn i mengden av andre spillere, og som verken forsterker eller gjør oss dårligere. Må innrømme at jeg ikke har sett mange av Stabækkampene i år, men Brynhildsen står det ingen stjerne ved i min bok. Er han bedre enn Ceide, Adegbenro, YEDL og Helland? Hvis dette er resultater av Thorsens speideroppdrag det siste året, så er det vel bare å kutte den utgiftsposten. Sikkert nytt eksempel i «Vi har ikke råd til gode spillere, så vi betaler heller 10-15 millioner for en middels en».
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 23.09.2019 17:42    Post subject: Reply with quote

Hvis kontrakten går ut til sommeren så kan ikke Stabæk se for seg mye til overgangsum. Både vi og Molde tåler fint å vente til sommeren for å få ham.

Er vel mer slik at det virker litt som om det er et mønster hvor de ser seg litt blind på hva som er tilgjengelig og ikke tenker så voldsomt over hva som er i stallen fra før.

Men hvis Delanlay ikke forlenger, Helland ikke har allverdens med fremtid i RBK og Akintola ikke blir RBKer permanent så sitter vi der med Adegbenro, Ceide og noen juniorer. Og Levi, men han er nok neppe med i noen framtidsplaner. Så er ikke nødvendigvis skivebom dette. Men hvis han også er best som venstreving så kan en begynne å lure.


Last edited by Zorbeltuss on 23.09.2019 17:42; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.09.2019 17:42    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Nei takk.

Er vel aktuell først og fremst på venstre, og der har man Ceide som har et langt større talent.


Ut i fra lagoppstillingene på altomfotball ser det nå ut som han stort sett har spilt på høyrekanten i 4-5-1 og på topp i 4-4-2
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 23.09.2019 17:53    Post subject: Reply with quote

Slik jeg skjønner Horneland er plan A når det kommer til vinger at de skal ned til linja for å slå innlegg, der vi fyller på med folk foran mål for å skape situasjoner i boksen. Det er derfor, tror jeg, at han gjerne bruker utoverkanter, som Helland på venstre og de Lanlay og Akintola til høyre. Så blir Adegbenro og Ceide unntak fordi de er usedvanlig gode til å utfordre med godfoten innover.

Da tenker jeg høyrebeinte Brynhildsen erstatter/konkurrerer med Akintola om han hentes.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 23.09.2019 19:11    Post subject: Reply with quote

Ola B er en god spiller som allerede har noe ekstra å by på, på en god dag. Han er et lite hakk over våre egne unggutter fordi han har fått spilt en rekke kamper i Eliteserien. Viss Ceide, Eddie og MTJ får en del spilletid vil også de bli minst like gode. Men vil de få det???? Historisk sett er RBK litt svake på å gi unggutter spilletid pga at RBK må kjempe om seriegull og gruppespill i Europa. Stabæk noe cocky, Bjørkeidet er reserve i Brøndby som ikke er bedre enn RBK og Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 23.09.2019 19:11    Post subject: Reply with quote

Skal vi kjøpe noen fra Stabæk, ville jeg heller hatt Bohinen eller Hanche-Olsen, men mulig Stabæk verdsetter dem høyere (mtp på den korte kontrakten). Brynhilden slår meg som en grovarbeider med offensiv kraft, men som egentlig ikke har så mange styrker i spillet sitt. Riktignok et fint brassespark mot oss.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 23.09.2019 19:52    Post subject: Reply with quote

Litt Hoftunsk preg på Bjørnebye; «oi han er god mot oss!!!Han kjøper vi!!!» Bjørnebye selv er en av de RBK ikke må fornye kontrakten med.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 23.09.2019 20:25    Post subject: Reply with quote

Har ikke noen nevneverdige forkunnskaper, men liten tid igjen på kontrakten og u21 landslagsspiller. Fint tilskudd til den eldrende midtbanen?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 23.09.2019 20:33    Post subject: Reply with quote

Tror i utgangspunktet han er angriper.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 23.09.2019 20:42    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Sidespiss. I Rosenborg spiller vi med sidespisser, gjerne nøyaktig én av de, ved siden av en tung targetspiss. Kantspillere er såååå nittitallsnostalgisk.


Fra gammelt av brukte man jo gjerne "sidespiss". Mye sidespiss i Rosenborgs historie, og om man bruker det istedenfor "ving" eller "kant" spiller liten rolle. We play with three spisses and two stoppers.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 23.09.2019 21:13    Post subject: Reply with quote

Grovarbeider vil jo krysse av den første boksen på hva Horneland liker. Er ikke nødvendgvis slik at fordi SIB finner på ting som er vanskelig å skjønne hvordan det noen gang så ut som en god idè så er han totalt vaksinert mot å ha idèer som viser seg å være nogenlunde gode.

De ungguttene våre som ikke får spille noe særlig bør jo få kommet seg på utlån da. Men hvis det er på høyrekant han først og fremst vil konkurere på så er det vel ikke så mange vi har i akademiet som ligger ann til å utfordre om den plassen pdd?
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 24.01.2020 12:43    Post subject: Reply with quote

Ola Brynhildsen har fremdeles ikke signert noen ny kontrakt med Stabæk. Regner med at klubben ønsker å selge nå i vinter, kontra å la han gå gratis til sommeren. Han holder døren åpen for å signere ny kontrakt, men slik jeg tolker det, ønsker han aller helst en overgang til ny klubb.

Så langt har det vært laber interesse i dette overgangsvinduet. Jeg tror faktisk at vi kan få han til en relativt lav sum, men vi må nok vente til det internasjonale overgangsvinduet har stengt.

Spørs jo hva klubben tenker angående Levi, men tror fort at han selges til en klubb i Sverige. Jeg har ikke hørt noe ang. hvordan han har levert på treningsleiren. Noen som vet?

Jeg tror bestemt at vi ville vært godt besatt på høyreving med Helland og Brynhildsen, i tillegg ville vi hatt to spillere som pushet hverandre på hver trening. Spørs om Brynhildsen "tør" å gå på en slik utfordring, eller om han liker det mer safe i Stabæk. Jeg er i alle fall optimistisk mtp. vingplassen, enten det er med Helland/Levi eller Helland/Brynhildsen.

https://www.eurosport.no/...tory.shtml
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2020 21:23    Post subject: Reply with quote

Etter det Budstikka erfarer, skal Molde ha kommet med flere nye bud på Ola Brynhildsen.

Molde ønsker å knytte til seg spilleren før sesongstart. Kontrakten til Brynhildsen løper ut 1. juli, og Stabæk har tidligere signalisert at de må prioritere andre spillere i sesongstarten dersom 20-åringen ikke skriver ny kontrakt med klubben.

Stabæk har tidligere uttalt at Rosenborg og Molde er blant klubbene som har vist interesse for spilleren.

(...)

[Jönsson] har følgende kommentar til Brynhildsens fremtid i Stabæk:

– Jeg hadde en bra samtale med Ola på senhøsten. I januar har man sett om det er muligheter utenlands. Jeg tror vi er det norske alternativet for Ola. Det tror jeg i alle fall er det klokeste.

Les mer: Stabæk skal ha fått nye bud på Brynhildsen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 16.04.2020 17:32    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/11380254/ Har bare venta på at Molde ville prøve seg på Ola B
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb