English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Linz - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
35%
 35%  [ 20 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
3%
 3%  [ 2 ]
Hovland
33%
 33%  [ 19 ]
Meling
1%
 1%  [ 1 ]
Jensen
17%
 17%  [ 10 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
1%
 1%  [ 1 ]
Søderlund
3%
 3%  [ 2 ]
B. Johnsen
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 56

Author Message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 19.09.2019 21:10    Post subject: Reply with quote

Det er helt ok. Kampen var ikke bra. Jeg er heller ikke spesielt glad.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 19.09.2019 21:17    Post subject: Reply with quote

@zaphod Tommel'n opp!

Men du er for snill med Mike. Jobber godt men alt for ofte destruktiv i valgene når han nærmer seg 16. Nøler, er ubesluttsom, velger feil. Dette har vært et mønster i lang tid nå.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.09.2019 21:27    Post subject: Reply with quote

Og likevel er han den eneste som har noe som helst slags snitt over seg, som klarer å dra seg fri med ball, som spiller åpenbart korrekte pasninger. I dag var han også den eneste som vant ball. Han er jo ikke noe offensivt geni, men en vannbærer av ålreit europeisk kvalitet, og det er fortsatt en gåte for meg hvorfor Rosenborg-trenere tenker at han får holde som sum total av all kreativitet på midtbanen. Han fikk 6 av meg, det er sånn cirka 'ok'. Forskjellen på det han gjør med ball og det Lundemo og spesielt Konradsen gjør, den er himmelvid.

Mike trenger først og fremst bedre lekekamerater, som ikke mister ballen 70-80% av involveringene, da er han også en bedre og mer besluttsom spiller. Og han trenger en til playmaker inn i laget, slik han hadde i 2015.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.09.2019 21:36    Post subject: Reply with quote

Ja, Mikes teknikk er undervurdert. Også i dag evner han å komme ut med ballen under kontroll etter krangling med to motspillere. Vil ha med ballen fremover, og har en av lagets laveste antall unødvendige idiotballmist - uten at det sier all verden.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.09.2019 21:44    Post subject: Reply with quote

Merket meg forresten at Linz har gjort et tjuvtriks:

Sponsor BWT gjør det samme som i hopp og later som om de er utstyrsleverandør. Dermed kunne Linz spille med to ulike sponsorer på draktene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 19.09.2019 21:44    Post subject: Reply with quote

@Zaphod1 : God beskrivelse av elendigheten.

Eneste jeg kan se at du glemte var at en eller annen idiot på vår del av tribunen tror at RBK er et britisk/norsk lag og henger opp et hybridflagg. Håper noen tar ansvar og river ned og brenner det flagget hvis det blir hengt opp på en av våre kamper igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 19.09.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Lo hver gang RBK skulle kontre. GÃ¥r ikke med sneglespillere.


Joda.

Men Horneland har sagt at det er viktigere å løpe langt enn fort.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 19.09.2019 22:13    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg velger å flagge det allerede nå: hvis de valgene vi gjør inn mot denne kampen er representativt for hvordan Rosenborg ønsker å framstå på den store scenen, så kommer jeg til å gå knallhardt inn for å sage Horneland ved enhver anledning.

Vi velger altså ved enhver korsvei de mest primitive spillerne, og den mest primitive taktikken av det som er tilgjengelig, og når vi blir avkledd i duellspillet og ikke får masse gunstige brudd på tredve meter er det ikke bare dårlig det vi serverer, det ser altså helt jævlig ut. Vi kjører en angrepsrekke med 'volum', som Horneland sier, som om det er en slags gyllen standard, vi velger volum også på midtbanen, og ender opp med å pole ballen uten mål og mening i nitti minutter. Det burde være unødvendig å gjenta enkelte ting nå:

1. Søderlund er en skrekkelig dårlig ving
2. Kombinasjonen Lundemo/Konradsen er garanti for underlegenhet på midtbanen i EL.
3. Hedenstad klarer ikke holde nivået i sånne kamper

Dette er den dårligste E-cupkampen i gruppespill (vel å merke; jeg husker Valur) jeg har sett. Null sjanser, uansett hvor gavmild man føler seg, og vi burde tapt med 3-4 mål. Mot et lag som holdt såpass enkel standard at en noenlunde spillende RBK-versjon hadde fått dem til å se ut som Lillestrøm.

Rosenborg, og da mener jeg ikke bare nåværende trenerteam, må seriøst ta en runde på om dette er det laget vi ønsker å være.

Børs:

Hansen 6 - Tar det han skal, stort sett, men er ikke den scoringen egentlig veldig mulig å plukke?

Hedenstad 2 - Slo han hodet i den duellen? Etter det var det en komplett grusom prestasjon, enormt mange balltap.

Reginiussen 3 - Flere stygge feil. Oppofrende i duellspillet.

Hovland BB 7 - Slipper unna med sin første feil, og kryss i taket, det var den eneste. Veldig, uvanlig, involvert defensivt. Enkel med ball.

Meling 5 - Har trøbbel på sida si defensivt, og klarer ikke støtte opp offensivt. Noen gode framspill.

Jensen 6 - Den eneste på midtbanen som så ut som han spilte på samme nivå. Som vanlig.

Lundemo 4 - Starter godt defensivt, men taper etter hvert mye dueller. Fryktelig langsom og primitiv med ball.

Konradsen 2 - Og da er jeg snill! Konstante feilvalg og feilpasninger hver gang vanskelighetsgraden passerer 'barn'. Blir løpende veldig mye imellom.

Søderlund 2 - Biter bittelitt fra seg i duellene, men er så håpløst svak med ball at det ikke spiller noen rolle. Faller totalt igjennom på nivået igjen, og er i tillegg i en ukomfortabel rolle.

Maars Johnsen 2 - Veldig skuffende. Mistrives som blink for polballer, og blir for heit de få gangene han får ball i beina.

Adegbenro 4 - Er fortsatt den eneste som truer sekstenmeteren, men blir godt pakket inn, og får lite hjelp.

Trondsen - Vinner faktisk flere dueller, men blir for upresis, samtidig som noen av medspillerne sover totalt når de spilles.

Ceide - Junior. Dessverre.

Åsen - Fikk generøse fire minutter for en meget svak Konradsen, og rakk ikke annet enn å prøve å skape noe.

Horneland 1 - Forferdelig kampplan som mislykkes på alle parameter. Vi satser på 'volum' og ren størrelse på bekostning av fotrapphet og teknikk, og når vi da taper fysikkduellene ser vi ut som et andredivisjonslag fra Romerike mot et litt dårlig elitelag. Er dette kampplanen og prestasjonsnivået, med skadefri tropp, mot et dårligere lag enn noen av de vi møtte i fjor, så kan Horneland offisielt drite og dra.


Meget bra oppsummering.

Vedrørende bruken av Søderlund som ving serverer Horneland dette megetsigende sitatet:

– Det fungerte fint mot Lillestrøm (!)

Det er det som er selve problemet med Horneland. Han evner ikke å se at internasjonale kamper krever et annet minimum av teknikk og hurtighet i kroppen til spillerne.

Spillere som Lundemo og Konradsen, til og med Søderlund som ving, kan fungere greit mot Lillestrøm i Eliteserien. Men de faller totalt igjennom når motspillerne blir bedre og spillet går raskere som i dag. Søderlund ser så hjelpesløs ut på vingen at det nesten må være tortur å være der.

Hvor mange ganger må Lundemo bli løpt fra eller komme for sent inn i situasjonene før Horneland tar grep?

Konradsen ser ofte bra ut i norsk serie, men faller helt igjennom i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 19.09.2019 22:15    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Mikkelsen wrote:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Lo hver gang RBK skulle kontre. GÃ¥r ikke med sneglespillere.


Joda.

Men Horneland har sagt at det er viktigere å løpe langt enn fort.


Ingen tvil om at RBK løpte langt. RBKspiller X slår en pasning til RBKspiller Y. Spiller Y må løpe ekstra for å hente feilpasningen. Du så hvem det var som var farligst på kontringer. Og hvem som vant kampen Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.09.2019 22:17    Post subject: Reply with quote

Pluss at jeg, i alle fall, er totalt uenig i vurderingen om at det 'fungerte fint' mot Lillestrøm. Mulig han så litt av det han ville oppnå i form av to store lunser kjøtt som duellerte i samme område (og det vet vi jo han er glad i), men det var trist å se Søder på kant i den kampen også.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 19.09.2019 22:27    Post subject: Reply with quote

Grei konklusjon. Når tempoet går opp faller flere på laget helt igjennom. Særlig Søder, Kon og Lundemo. Mike viser at han kan holde på ball. Ikke så lett for Trondsen å komme inn seint i kampen. Han fortjener tillit over tid. Jeg tror han har potensialet.
Vi skjønte jo tidlig problemet med Horneland. Han velger ofte arbeidshester, begrensete, foran ballspillere. Utilgivelig å la Samuel sitte så mye på benken i starten av sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 19.09.2019 22:39    Post subject: Reply with quote

Syns ikke det var noe tempo å snakke om i kampen, men mistenker heller en mental greie med RBK-spillerene. Tror det var en stor tabbe å gå inn i gruppespill og fabulere om avansement før første kamp var spilt. Helt feil fokus. Og nå ble dagens resultat et ekstra hardt spark i bakhodet.

Trondsen kan drite i DM-rollen nå. Han har ikke tatt inn over seg ansvaret i den rollen sånn som han holder på, gang på gang. Han må være i sin livs fotballform før han bør røre den rollen igjen, og den formen må han spille på seg i indreløperposisjon. Konradsens bizarre prestasjon i dag er i så måte godt nytt for Trondsen.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 19.09.2019 22:44    Post subject: Reply with quote

Var det høy luftfuktighet?
-Synes alle spillere og linjemannen så tunge ut tidlig.
Back to top
View user's profile Send private message
bunkersct
Junior


Joined: 10 Aug 2016
Posts: 25

PostPosted: 19.09.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Det gir egentlig ingen mening å gi individuelle karakterer i en sånn kamp. Ingen RBK-spiller bidro mere enn forventet. INGEN!!!!
Resten blir da et spørsmål om hvor grusomt dårlige de var.
Midtbanen: helt forferdelig grusomt dårlige. Det gjorde VONDT å se de nærheten av ballen.
Forsvaret: fordelen med marchen var at de hvilte hele forsvaret, jeg tror alle våre foretrukne forsvarere hadde fri. Det var bra til kommende kamper, men synes å være eg rart valg til denne kampwen.
Jeg tror Horneland glemte å stille angrep denne kampen, men det var nok flaks. Og ikke fullstendig mangel på taktisk forståelse....


Last edited by bunkersct on 19.09.2019 22:52; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 19.09.2019 22:52    Post subject: Reply with quote

Hvem i all verden skal få prøve seg sentralt hvis ikke Trondsen er mannen? Gjermund Åsen? Huff. Lundemo har vist i lang tid at han ikke er god nok med mindre målet er å ta null risiko. Ironien er jo da at han stort sett er involvert i baklengsmål i annenhver kamp.

Trondsen blir bra i den rollen han om han får mer enn 50 minutter her og 12 minutter der. Gi han samme tillit som Lundemo har fått så blir det bra.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 19.09.2019 23:07    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
Trondsen blir bra i den rollen han om han får mer enn 50 minutter her og 12 minutter der. Gi han samme tillit som Lundemo har fått så blir det bra.

Det heter seg at man må gripe sjansen når man får den, og det gjelder også for Trondsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 19.09.2019 23:14    Post subject: Reply with quote

Utifra dette oppgjøret å dømme ser det altså ut til å bli en vanlig Europa-høst for RBK. Laget presterer godt i kvalik og oppnår det som etter hvert har blitt selve målet snarere enn veien til målet.

Målet burde være å markere seg i gruppespill, gå videre. Istedet har målet blitt at man faktisk kvaler inn. Og at det liksom stopper opp der. Spillerne får bonusen sin, klapp på skuldra av å ha klart kvaliken som egentlig alle bygger opp som det viktigste i sesongen.

Det er nesten så likelidygheten smitter over på supporterne. Blir litt sånn. Åja, det er torsdag i dag, ja? Møter Lask. Tja...

En helt annen mentalitet i CL-kvalik. Nå er det liksom ikke så "farlig" lenger. En utladning etter å ha tapt i siste steg i CL-kvalik er å forvente, men dette har skjedd hvert eneste år vi har kvalet inn i EL. Tror det blir en traurig høst dessverre.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 19.09.2019 23:15    Post subject: Reply with quote

Dette var skrekkelig og jeg frykter fortsettelsen og hvordan dette vil se ut mot bedre motstand. Overraskende også, for selv om vi har spilt forferdelig i Eliteserien (tross ok resultater i det siste) så har det vært positivt i Europa, både spill men også resultater bortsett fra den siste play-off-kampen...

Hvorfor spilt Søderlund ving? Hvorfor ble Maars Johnsen byttet ut i stedet for han - med mindre han var sliten eller noe... Hvorfor var Søderlund på banen? Men det var få lyspunkter her generelt, Mike, spesielt i første, var bra, Hovland, overraskende nok, var også et lyspunkt... Men stort sett var dette bekmørkt.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 20.09.2019 01:16    Post subject: Reply with quote

Alltid surt å tape, men mer uroet over hvordan. Vi møter det letteste av de tre lagene og skaper ingenting. Føler å ha sett en reprise av gruppekampene i fjor. Det går langsomt og det er upresist. Du sitter ikke med følelsen av "nå kan det skje noe" fordi du vet det krever helt andre ferdigheter og et mye høyere tempo å produsere noe.

Synd å si det, men Søderlund ute til høyre der er helt totalt sjanseløs. Og vi har andre folk som Hedenstad og dessverre Konradsen som også blir avslørt på nivået. Et av mine ankepunkter mot A.K er hvordan han (ikke) orienterer seg ved mottak. Altfor ofte blir det en løs og sakte "mellomtouch" mens han skal kikke seg rundt men da er det for sent. Da kommer en spiller i press bakfra og vi spiller på oss brudd. De beste midtbanespillerne er ferdigorientert på første berøring.

Dette laget skriker etter spillere med fart i beina, både på rene spurter men også med ball og i topplokket. Inn fikk vi en lånespiss med stort sett de samme svakhetene som han vi allerede har, og så skal vi atpåtil spille med begge samtidig. Det holder ikke. Men vi kan ikke bare skyte på Maars (som er helt fersk) og Søder (som er 32 år og neppe får gjort så mye med seg selv) men sport som etter min mening har rigget denne stallen dårlig om ambisjonen er å plukke 6-7 poeng i gruppa og ha håp om avansement. Da holder det ikke med én spiller som er i stand til å skape noe ut av intet på en god og heldig dag.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.09.2019 06:31    Post subject: Reply with quote

Linz er et bedre kollektiv enn RBK spesielt defensivt. De jobber mye hardere, er mye mer aggressiv og ønsker å vinne kampen. Kontringene går på en touch, ikke fem touch Jensen eller steinalderpasningene til Lundemo.

RBK er og blir en gråstein i Europa. Dette vil vare til man evt får en ny generasjon som ønsker å bli gode, men det tror jeg ikke vil skje. Spillerlogistikk og talentutvikling vet vi jo hvordan er. De europeiske lagene blir bedre og bedre, men ikke RBK.

5plasser i fremtiden og ingen Europa. Det er vi er på med det generasjonsskiftet som kommer.

Det er skuffende å se at nok en gang skal vi bli en kasteball. Jeg skjønner hvis det ikke dukker opp mer en 5000 mot PSV og Sporting. Folk blir drittlei dette makkverket år etter år.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 20.09.2019 06:37    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk hjerneblødning av hjerneblødningen til Horneland. Først nå at jeg har begynt å så smått komme meg igjen. Som alle allerede har nevnt så var dette nitriste greier. Jeg har ikke vært frelst av Horneland men begynte så smått å få troen og bli positiv. Den optimismen fikk seg en kraftig smell da han valgte å spille med Søderlund som ving mot Lillestrøm. Skuffelsen var enda større da han faktisk sa seg fornøyd med trekket og at det fungerte bra. Som jeg skrev under kampen, det føltes som vi spilte med 10 mann i den kampen og at vi manglet en høyreving. Kan ikke fatte og begripe hvordan noen kan si at det fungerte bra/greit. Det var total krise. At han velger å kjøre på med det samme i den første kampen i Europe League mot det som skulle være gruppas svakeste lag, og laget vi hadde størst sjanse mot til å faktisk vinne på bortebane gjorde at jeg igjen har gått fra "positiv avventende" tilbake til "Er ikke sikker på om Horneland er den rette".

Alle kan gjøre feil og Horneland må lære og utvikle seg videre han også men jeg begynner å tvile sterkt på at dette blir det helt store. Horneland har en filosofi som tydelig viser at han hører veldig godt hjemme i små klubber med ikke større ambisjoner enn å overraske med en brukbar plassering en gang i blant. Vi har en Bjørnebye som ikke er i nærheten av å levere (jeg er 99.99% på at han ikke kommer til å få forlengelse så styret er nok enig med det store flertallet på forumet) men nesten like skremmende er det at Horneland tidlig gikk ut og sa "Jeg er fornøyd med stallen og ser egentlig ikke det store behovet for forsterkninger". Bare det er et klart tegn på at oppgaven egentlig er for stor for han. Han klarer ikke å se hva som kreves utover den norske serien. Det er som en trener fra en liten drittklubb som plutselig for lov til å ta over landets største og beste klubb og blir helt starstrucked fordi alt er så mye bedre enn der han kommer fra, men ikke klarer å se at hans oppgave er heve nivået en del hakk.

Horneland må justere seg inn igjen ganske raskt for vist ikke kan dette få fatale konsekvenser. Er han fornøyd med denne stallen og ønsker å hente inn spillere i samme kategori som de vi allerede har så kan vi se langt etter Europe League de neste årene og dersom vi skulle klare det så blir det samme regla, 0 poeng, evt. 1 om vi er heldige i gruppespillet, og vi kommer til å sette rekord som laget med flest kamper uten seier som godt kan komme til å bli stående i veldig mange år. Det er deprimerende når man tenker på vår historie og hvor mange hjallalag som er med i Europe League men som klarer å få minst en seier i sin gruppe......

Trist å si det men Senador er flere lysår nærmere å få meg som ny medlem i sin forening enn det Horneland er pdd.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
pfff
Senior


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 110
Location: Eksil på østlandet

PostPosted: 20.09.2019 07:40    Post subject: Reply with quote

Dette var grusomt! Ærlig talt, Linz var jo ikke gode på noe annet enn innsats, og likevel tok de fullstendig knekken på oss. Dinamo Zagrab vika som et mye bedre lag, og det ville jeg nesten tro BATE også var.

I kanpene mpt alle de tre lagene har vi åpna "forsiktig", og slått mye langt. I alle de tre kampene har det ført til at vi har blitt overkjørt - vi har ikke fått involvert midtbanen, og blitt liggende med for store avstander i laget. Men i de andre to kanpene justerte vi oss inn etter ca. 30 minutter. I går fortsatte vi med det samme tullet kanpen ut. Vi må være mer kompakte, og vi må våge å spile gjennom midten. Da får vi brukt ferdighetene til Knoradsen, Jensen og Søderlund. Ellers virrer de bare rundt som svimle høner.

Søderlund på kant var helt håpløst. Han burde vært midtspiss, for Maars er ikke noe oppspillspunkt. I tillegg savna vi noen som kunne løpe ute til høyre.

Vi må da for svarte prøve å spille ball i Europa, hvis ikke kan vi like godt bli hjemme. Vi hverken lærer noe eller får selvtillit av å holde på som i går. Heldigvis tror jeg trenerteamet skjønner det, når de bare får tenkt seg litt om.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.09.2019 07:44    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at Trondsen ikke akkurat grep sjansen når han kom inn (selv om jeg virkelig også mener at et par av "feilpasningene" skyldes at pasningsmottakeren mentalt befinner seg på hotellrommet og ikke i det rommet på banen han vanligvis skulle startet inn i), men i mine øyne må vi faktisk starte der dersom vi skal bygge et lag som har noe i Europa å gjøre.

Lundemo er bare en ekstra midtstopper, og that's it. Han bruker så uhorvelig lang tid på førstetouchet sitt med ball at han alltid får en motstander ned i skjorta, og ender med å måtte jobbe seg til å spille en enkel pasning på tvers etter to sekunder riving og sliting. Imens går toget for alt som heter kontring eller ubalanse. Når han i tillegg er så utrolig lite ambisiøs at han velger å bare legge igjen ballen til Hovland(!) når han faktisk får masse plass foran seg, da sier det seg selv at vi ikke kan bruke ham i den rollen hvis vi ønsker å framstå som et fotballag. Vi kunne like gjerne spilt med Hovland på sentral midt som Lundemo. Faktisk. Nesten. I alle fall Reginiussen.

Mulig Trondsen ikke er eller vil bli svaret på våre anstrengelser i den sentrale rollen, men nå i høst kommer vi (tror jeg) til å ta seriebronsen uten å prestere noe veldig spektakulært, samtidig som gruppespillet trolig er kjørt allerede. Da synes jeg det er verdt det å investere, å gi et ordentlig forsøk til det eneste prosjektet vi har nå som kan ha livets rett på sikt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 20.09.2019 08:08    Post subject: Reply with quote

Erling Braut Haaland scorer fem mål mot dette LASK-laget på søndag.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 20.09.2019 08:19    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner virkelig ikke hva som skjer med laget om dagen. Mot BATE, Maribor og delvis mot Dinamo er vi farlige, vi kommer til sjanser, styrer spillet i perioder og spiller med høy intensitet. Innsatsen i kvalikkampene fikk meg til å tro at "this time is different". Så feil kan man ta.

Er det bonusutbetalingen som har skylden? Er spillergruppa fornøyd med å kun nå gruppespillet?

Taktikken til Hornis var selvfølgelig feil i går, men samtlige ute på banen så ut som skygger av seg selv. Blir feil å legge alt på treneren i dette tilfellet.

Hadde vært bedre å startet med flere juniorer i går ,som faktisk tør å utfordre og ta sjanser. ikke bare pole ballen opp til BMJ og Søder.

Denne kampen viser at stallen trenger en total rehabilitering. Vi må bytte ut ca halve startellevern og det må skje før neste europa kvalik. Vi må bruke 50 mill i de neste vinduene, ellers er det bare å belage seg på 5.plass og å ryke i 2.kvalikrunde neste år (om vi mot formodning skulle klare topp 3 i ES i år) VI MÅ HA FLERE SULTNE SPILLERE!

Får håpe Horneland lærer av slike fadeser som vi opplevde i går. Tviler på at styret var veldig fornøyd med det som ble vist i Østerrike Neutral
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
Page 20 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb