English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Takk for alt Ola...

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nerdal
Junior


Joined: 06 Jun 2004
Posts: 25
Location: Mo i Rana

PostPosted: 21.10.2004 16:46    Post subject: Takk for alt Ola... Reply with quote

Ja takk for alt Ola. Det er med litt vedmodighet at jeg sier dette etter at jeg fikk avskjeden kastet rett i ansiktet når jeg åpnet VG sin nettutgave av avisen. Har hele tiden sakt at Ola var den mannen som kunne få RBK videre på ett nytt nivå og har forsvart RBK-treneren mot alle forståsegpåerne. Og nå må jeg bite i det "sure" eplet og si, ja dere hadde rett og jeg feil. Men sta som jeg er så mener jeg ikke at det er bare Ola sin feil og at det er han det burde gå ut over.

Riktignok så har nivået vært elendig denne sesongen. Etter kampen igår kveld så la jeg meg i rent sinne, var fly forbanna, hadde det ikke vært for at jeg ikke bodde i Tr.heim så hadde jeg sansynligvis troppet opp på treningen Torsdag morgen og sakt at her har dere meg,bruk meg!(selv om jeg alldri hadde hatt noe å gjøre der). Hele gruppen presterete elendig og dette har vært gjennomgangstonen gjennom hele sesongen.
Enkelte spillere har det sett ut til at de var på piknikk ute på banen. Horible feilpassninger, elendig markering og null målteft. Spillere som Riseth,Hoftun, Stensås, Basma, Winsnes og Brattbak som skal ta ett tak for å heve laget pga sin rutine uteblir totalt. Istede har det vært de unge som har måtte ta et tak for å heve laget og i mine øyne så blir det helt feil. Så slik jeg ser det så er det flere som må ta seg en tur i "tenkeboksen" for å tenke over årets prestasjoner og spille på lag med klubben for å heve seg mot nye høyder.

Takk for alt Ola, Håper og tror jeg får se mer til deg Very Happy
_________________
Den dagen du slutter å ville bli bedre,den dagen slutter du å være god
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 21.10.2004 17:52    Post subject: Reply with quote

Slenger meg på og bøyer meg i støvet for Ola. Det skal en mann til for å stå imot heksejakten VG og Dagbladet har drevet mot han. Mens jeg først ligger der nede ruller jeg meg rundt i avsky mot Rune B. & co. Dette er rett og slett forkastelig! Evil

Ola By fikk dumpet et eldet lag i fanget, og turte å begynne å gjøre noe med det. Likevel klarte han å føre laget til topps på tabellen og til CL. Takken han får er å få sparken! Shocked Surprised Crying or Very sad

Rune B. har driti skikkelig på draget denne gangen, for jeg klarer ikke å finne en klar kandidat til å ta over. Alle som kunne vært aktuelle er allerede under kontrakter og godt etablerte andre steder.

Nei, Rune. Innrøm at du har gjort en feil, gå ned på kne å trygle Ola om tilgivelse, så kanskje han kan vurdere å fortsette. Selv om jeg selv aldri hadde vurdert noe annet enn å snu ryggen til, og gått ut av Brakka med hevet hodet uten å se meg tilbake. Det tror jeg jammen Ola kan finne på å gjøre også. I tilfelle skal jeg støtte han 150%! Wink
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 21.10.2004 18:07; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 21.10.2004 18:06    Post subject: Reply with quote

Takk for mange fine år, Ola. Finn deg en fin trenerjobb!


Sier bareTrond Sollied jeg!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 21.10.2004 18:19    Post subject: Reply with quote

Jeg har en følelse av at sparkingen av Ola er starten på slutten...
Snart er det ingenting igjen av grunnfilosofien til RBK.

Hvor lenge tror dere det går før Brakka blir stengt for menigmann?

Rosenborgs suksess var bygd på å gi spillere/trenere tillit over tid. Pga at HELE JÆVLA NORGE skal være med på å bestemme hva som skal skje i Rosenborg, er denne tiden over.

Nesten så jeg håper at f eks Vålerenga tar over "tronen"/fokuset en stund slik at vi kan få være i fred litt her oppe.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 21.10.2004 18:34    Post subject: Reply with quote

Apropos: "Takk for alt Ola". Vil bare minne om at mannen kan komme sterkt tilbake på et senere tidspunkt! Og hvis man leser mellom linjene så vil man se at det først og fremst er SPILLERNE som står bak mistilliten. Og ikke Bratseth/ media som man kan få inntrykk av i forumene...
Back to top
View user's profile Send private message
ssjovold
Proff


Joined: 30 Aug 2003
Posts: 380

PostPosted: 21.10.2004 19:34    Post subject: utÃ¥lmodige Reply with quote

Syntes avgjørelsen var noe utålmodig. Det har bråkt rundt Nis Arne før, og mistillit har blitt presentert, men laget har valigvis som helhet gått seirende utav en slik situasjon. Men Nils og Ola er forskjellige; tror Ola er den smarte tenkeren med de rette ideene, mens Nils utvilsomt er en mer direkte kommunikator. Synd at de eldste satt seg på bakbena, tror generasjonsskiftet blir hardere ann vi kan ha fryktet; de yngre spillerne var mer i tråd med hvordan Ola tenkte.

Trond Sollied er et flott alternativ. Der har vi kontinuitet blandet med nye impulser. Og Trond lar seg ikke pille på nesen! Men Knut Thorbjørn har gjort undere med svært få ressurser i Fredrikstad, og Moss før det. Jan Halvor Halvorsen har også fått til mye med både Start og Sogndal (skjønt ikke i år...)

Hei, hva med Keiko????? (bare kødder.....)
_________________
Svein Sjovold
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address
Rbker
Junior


Joined: 15 Oct 2004
Posts: 27

PostPosted: 21.10.2004 19:48    Post subject: Reply with quote

Vil si at lederne begynner å bli usmakelige.. Orker ikke tanken på at vi sikkert må bytte trener neste år også. La oss for en gangs skyld gi tillitt til treneren og prøve å holde på han så lenge som mulig! Så lenge han gjør en god jobb, og det har Ola By gjort, skjønner jeg ikke hvorfor vi må bøye oss for media.. Takk for innsatsen Ola!
_________________
Renere drakt 2005! Renere stadion med tette hjørner og svarte seter!
Back to top
View user's profile Send private message
Mathiasman
Proff


Joined: 15 Jan 2004
Posts: 381
Location: Hammersland

PostPosted: 21.10.2004 19:56    Post subject: Reply with quote

troinndern wrote:
Takk for mange fine år, Ola. Finn deg en fin trenerjobb!


Sier bareTrond Sollied jeg!


helt enig...hent sollied!!!! bruk ola som assistent..han passer best som assistent
_________________
Dette er en blank signatur

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
fjellgeit
Rutinert


Joined: 26 Jan 2003
Posts: 566
Location: Trondheim

PostPosted: 21.10.2004 20:13    Post subject: Reply with quote

bytt ut presten som sitter på pengesekken, men bruker masse penger på mange spillere, istedet for masse penger på tre GODE spillere... Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 21.10.2004 20:39    Post subject: Reply with quote

En ting som ville gjort meg forbannet var dersom per-joar fikk jobben... det ville vært heeeeeelt på jordet... han har aaaaabsolutt ingenting mer enn ola å gjøre i trenerstolen... jeg ønsker Trond sollied eller Mini... Mini ville vært et kult valg da... mn selfølgelig vil jeg helst ha nils- arne men han takker vel desverre nei...=(
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 21.10.2004 20:40    Post subject: Reply with quote

først vil jeg si at dette var et topic hvor vi kunne si takk til Ola, ikke gidd å diskuter ny trener her da!

Ola, både som spiller, As.Trener og nå det siste året som trener så har du gjort en god jobb for RBK! Dumt at det måtte slutte slik.

Men jeg håper dette ikke var det siste vi så av deg, og lykke til videre!
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 22.10.2004 00:43    Post subject: Reply with quote

På en måte er det helt greit at Ola ikke er trener neste sesong, men samtidig stiller jeg spørsmål ved ledelsens håndtering av dette, og jeg mister litt av respekten for gamlegutta, når de løper til Rune med problemene, i stedet for å ytre sin misnøye direkte til Ola.
Ola har fått lite tid på seg, det skal sies, men samtidig har han overhodet ikke overbevist særlig dette året heller.
Det som er positivt er at vi endelig har fått en avklaring på det store spørsmålet. Det som er negativt er at dette skjer på den måten det gjør.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Old
Junior


Joined: 21 Jan 2004
Posts: 58
Location: Trøndelag

PostPosted: 22.10.2004 22:00    Post subject: Reply with quote

Kunne de ikke sakt ifra om det på treningsfeltet da Crying or Very sad
Jeg blir så oppgitt Exclaim Exclaim
Back to top
View user's profile Send private message
langtind
Junior


Joined: 18 Apr 2004
Posts: 90
Location: Oslo

PostPosted: 23.10.2004 01:05    Post subject: Reply with quote

Håper Ola kommer tilbake om noen år...! Inntil det skjer så har han "øvd" seg som hovedtrener i en annen norsk tippeligaklubb... Og det er vel ikke noen tvil om at Hoftun & co kanskje bør tenke litt over hva de driver med.

Arild
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 23.10.2004 09:42    Post subject: Reply with quote

Ola takk for 3 ting:

1.) alle dine år som keeper, fantastisk
2.) alle dine år som hjelpetrenere, bra
3.) At du gikk uten problemer når ledelsen fikk somla seg til å si ifra.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK_Queen
Junior


Joined: 23 Jul 2004
Posts: 11
Location: Bømlo

PostPosted: 23.10.2004 16:59    Post subject: takk ola! Reply with quote

Jeg ønsker bare å takke ola for alt han har gjort for laget! jeg mener forresten at Rune B bør ta litt selvkritikk...
Og jeg føler også at media har noe skyld i dette... mn mn, gjort er gjort.
1000`n takk ola!

Bye bye ola, bye bye...

hva skjer md ola nå? æ synes at hainn burde få bli i rosenborg... selv om han ikke er hovedtrener... for lang og tro tjeneste fortjerer han en plass på brakka?

jj...
_________________
Very Happy Rosenborg e bæst uansett Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Strandemann
Junior


Joined: 03 Oct 2004
Posts: 7

PostPosted: 24.10.2004 20:47    Post subject: Reply with quote

Kunne de ikke sakt ifra om det på treningsfeltet da
Jeg blir så oppgitt
_________________
INGEN TVIL,rbk tar ailt untatt cøppen i år.dæm vijnn 5-0 over arsenal i ucl-finalen



Denne støtter jeg fullt!!!!! Synes synd at Ola måtte gå pga spiller ute av form Ola var & er en av Norges beste trenere!
Blir oxo oppgitt Crying or Very sad
_________________
Strand er best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb