English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 06.09.2019 12:00    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Jeg er så lei av høre at vi har en gammel stall uten videresalgspotensiale.
Det er ikke riktig og det er feil fokus. Ørjan Berg la opp som 38 åring,Skammelsrud var 36. Så skulle man tro at målet var å ha et yngst mulig lag som gir mest mulig penger når de blir solgt. Det handler om å ha et best mulig fotballlag.


Du får være så lei du bare vil av andres mening! Hersketeknikker gir deg ikke fasit. Du kan forsøke å skrive "jeg mener" i setningene istedet for å kategorisk hevde du har rett uten mer argumentasjon enn spillere fra 90 tallet. Prøv på nytt.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 765

PostPosted: 06.09.2019 12:05    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Aristoteles wrote:
Jeg er så lei av høre at vi har en gammel stall uten videresalgspotensiale.
Det er ikke riktig og det er feil fokus. Ørjan Berg la opp som 38 åring,Skammelsrud var 36. Så skulle man tro at målet var å ha et yngst mulig lag som gir mest mulig penger når de blir solgt. Det handler om å ha et best mulig fotballlag.


Du får være så lei du bare vil av andres mening! Hersketeknikker gir deg ikke fasit. Du kan forsøke å skrive "jeg mener" i setningene istedet for å kategorisk hevde du har rett uten mer argumentasjon enn spillere fra 90 tallet. Prøv på nytt.


Alle meniner ytret her er "Jeg mener" det at du skal ha han til å si det er virkelig hersketeknikk for å få det til å høres mindre troverdig ut i forskjell til DIN mening, skam deg selv med din barnehage logikk. Mad
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 06.09.2019 12:09    Post subject: Reply with quote

Dette forumet...
Back to top
View user's profile Send private message
bunkersct
Junior


Joined: 10 Aug 2016
Posts: 25

PostPosted: 06.09.2019 12:20    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Ã…ja, jeg visste ikke at vi spilte fantasi


Gitt at ingen av oss er ansatt i RBK med ansvar for spillerlogistikk, er vel alle vurderinger og meninger vi har fantasi.

Jeg har vanskelig å forstå hvilken glede det gir gnål-kjerringene her inne å forsette å kritisere enkelt-personer. Og hvilken glede de tror det gir de andre brukerne av forumet å lese det ensidig negative oppgulpet.

For egen del kan jeg si at alle gjentagende negative uttalelser om Koteng, SIB, Hedenstad, Søderlund - det er da fullstendig meningsløst. Voksne mennesker må da kunne finne noe annet å fokusere på enn å gjenta det samme om og om igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 06.09.2019 12:30    Post subject: Reply with quote

Toilling wrote:
Pappelg wrote:
Aristoteles wrote:
Jeg er så lei av høre at vi har en gammel stall uten videresalgspotensiale.
Det er ikke riktig og det er feil fokus. Ørjan Berg la opp som 38 åring,Skammelsrud var 36. Så skulle man tro at målet var å ha et yngst mulig lag som gir mest mulig penger når de blir solgt. Det handler om å ha et best mulig fotballlag.


Du får være så lei du bare vil av andres mening! Hersketeknikker gir deg ikke fasit. Du kan forsøke å skrive "jeg mener" i setningene istedet for å kategorisk hevde du har rett uten mer argumentasjon enn spillere fra 90 tallet. Prøv på nytt.


Alle meniner ytret her er "Jeg mener" det at du skal ha han til å si det er virkelig hersketeknikk for å få det til å høres mindre troverdig ut i forskjell til DIN mening, skam deg selv med din barnehage logikk. Mad


Nei. Jeg står for det jeg skrev. Og skammer meg særdeles lite. Ha en fin dag Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.09.2019 12:51    Post subject: Reply with quote

Hvis vi ikke skal kunne kritisere enkeltpersoner som har et anvar for å levere så gode resultater som overhodet mulig, hvem skal vi kunne kritisere da? Det at vi ikke vet hvem eller hvor mange SIB har prøvd seg på betyr ikke at vi ikke kan kritisere han. Vi vet at resultatet fortsatt er null forsterkninger i forsvaret, for eksempel. Det er for dårlige resultater fra vår sportslige leder, uansett hva. Troppen er for dårlig sammensatt, og det virker ikke som at det tenkes godt nok faktorer som aldersdynamikk og videresalgspotensiale. Vi har fortsatt ikke hentet en spiller som helt åpenbart skal tette det anker-formede hullet på midtbanen vår. Det holder ikke. Da blir man utsatt for kritikk, og det må man tåle.
Back to top
View user's profile Send private message
bunkersct
Junior


Joined: 10 Aug 2016
Posts: 25

PostPosted: 06.09.2019 13:10    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Da blir man utsatt for kritikk, og det må man tåle.


Ser du virkelig ikke forskjellen på kritikk og hets? Og har du tenkt tanken at du nok ikke har full informasjon og at de som har det, dvs. de som sitter på mye mere informasjon enn du gjør, de har valgt å beholde SIB. Det kan du fortsette å være uenig i, men behøver du skrive det hver dag? Og nå mener jeg ikke at du eller noen andre er verst, det virker bare å være veldig mange som opptrer som med blinde høns som alle jager det samme kornet. Sannsynligheten at dere finner det er liten - finn noe annet å gjøre.

Tenk at man må skrive dette til voksne mennesker i 2019.
Kaller dere RBK-fans og så er halvparten av det dere skriver negativt? Undrer på hva dere skriver om de emner dere ikke er fans av da.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.09.2019 13:30    Post subject: Reply with quote

Å påpeke at det gjøres en for dårlig jobb, og at kritikken rettes mot vedkommende som pr. stillingsinstruks er ansvarlig for det som ikker er godt nok har ingenting med hets å gjøre. De aller fleste her holder seg til saken uten at det blir noe personlig. Bjørnebye er sikkert en trivelig fyr han, men han gjør ikke en spesielt god jobb som sportsdirektør i RBK.

Forøvrig er de som sier i fra når ting ikke er godt nok mer supportere enn de som forholder seg likegyldig til at klubben stagnerer og forfaller. De er tvert i mot skadelig for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 06.09.2019 13:43    Post subject: Reply with quote

For å dra den refleksjonen ennå lengre:

Bjørnebye virker som han gjør en dårlig jobb basert på den informasjonen vi har.

- Uttalte ambisjoner for laget og for enkeltspillere
- Regnskap og inntjening i Europa
- Nåværende stall, vår subjektive vurdering av deres kvalitet og ca-nivå på lønn

Basert på dette er det mange som mener, og jeg med dem:

- Nåværende stall er ikke balansert, hverken ift i) alder; ii) posisjoner; eller iii) backup/stallspiller vs første 11

Ã…rsaken til dette, kan det se ut som utenifra er:
- For lite / smalt speiderarbeid (for lite fokus på spisskompetanse/godfot f.eks)
- For stor grad av naivitet i kontraktsforhandlinger og oppkjøp (lengde på kontrakter, videresalg, sign-off klausuler..etc)
- For få eller ingen "backupløsninger" (som f.eks BMJ, en faktisk OK løsning når vi nå engang ikke fikk kjøpt spiss..)
- Vi er for sent ute med bud/undersøkelser
- For svakt fokus på talentutvikling og -søk
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 06.09.2019 13:44    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Forøvrig er de som sier i fra når ting ikke er godt nok mer supportere enn de som forholder seg likegyldig til at klubben stagnerer og forfaller. De er tvert i mot skadelig for klubben.


Er vel ikke noe poeng i å konkurrere om hvem som er beste/verste supporterne. Tror vi kan si at klubben og vi lever bedre med begge deler enn med bare en av sidene.

Men at de beste supporterne går på Lerkendal så fremt de har mulighet, det kan vi kanskje si.
Back to top
View user's profile Send private message
bunkersct
Junior


Joined: 10 Aug 2016
Posts: 25

PostPosted: 06.09.2019 13:47    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Forøvrig er de som sier i fra når ting ikke er godt nok mer supportere enn de som forholder seg likegyldig til at klubben stagnerer og forfaller. De er tvert i mot skadelig for klubben.


Dette er et forum, og selv idiotiske meninger har plass.
Jeg tror veldig mange RBK-fans er uenig i premisset for den uttalelsen - "klubben stagnerer og forfaller". Kom deg ut av det svarte dype hullet du har havnet i så vil du se at himmelen er faktisk ganske lettskyet. Det er ikke dog ikke skyfritt, men vi som har fulgt klubben en stund ville nok ikke sagt det på 90-tallet heller. Da var det i perioder også feilkjøp, mangelfull økonomistyring, en trener som veldig mange mislikte (ikke resultatene men metoden han opptrådde på og spillervalg) og spillere som gikk utenfor mange moralske grenser på og utenfor banen. Eggen ble folkehelt før sin død men mest etter sin pensjonering.
Var det også stagnasjon og forfall?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.09.2019 13:56    Post subject: Reply with quote

Om du tenker på det fåtallet som foreslår tilrop mot SIB neste hjemmekamp som de som står bak hets kan jeg forstå det. Om du mener at alle som er kritiske til den jobben SIB driver med hets, da kommer vi ikke langt som klubb. SIB vet veldig godt at den stillingen han har nødvendigvis vil føre til kritikk mer eller mindre uansett hva han foretar seg. Når han da i tillegg på ingen måte leverer det man bør kunne forvente av sportsdirektør i Norges suverent største klubb, da må han tåle krass kritikk. Jeg er helt enig i at personhets ikke hører hjemme i en slik kontekst, men å be om ny sportsdirektør må virkelig være på sin plass. Jeg ønsker bare det beste for Rosenborg, og det tror jeg ikke vi får med SIB ved ett av rorene.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.09.2019 14:50    Post subject: Reply with quote

bunkersct wrote:
Sløvsekken wrote:
Forøvrig er de som sier i fra når ting ikke er godt nok mer supportere enn de som forholder seg likegyldig til at klubben stagnerer og forfaller. De er tvert i mot skadelig for klubben.


Dette er et forum, og selv idiotiske meninger har plass.
Jeg tror veldig mange RBK-fans er uenig i premisset for den uttalelsen - "klubben stagnerer og forfaller". Kom deg ut av det svarte dype hullet du har havnet i så vil du se at himmelen er faktisk ganske lettskyet. Det er ikke dog ikke skyfritt, men vi som har fulgt klubben en stund ville nok ikke sagt det på 90-tallet heller. Da var det i perioder også feilkjøp, mangelfull økonomistyring, en trener som veldig mange mislikte (ikke resultatene men metoden han opptrådde på og spillervalg) og spillere som gikk utenfor mange moralske grenser på og utenfor banen. Eggen ble folkehelt før sin død men mest etter sin pensjonering.
Var det også stagnasjon og forfall?


Har vi god balanse i spillerstallen ? Nei
Er det kurrant at 90% av spillerkjøpene under Bjørnebye ikker har vært eller ikke er i nærheten av plass i 11'eren ? Nei
Har verdien og kvaliteten på spillerstallen forfalt de siste 4 årene ? Ja
Har vi den eldste 11'eren i ES ? Ja
Er det sannsynlig at spillerne på 30+ kommer til å bli bedre og heve nivået på laget de neste årene ? Nei

Argumenter mot kritikken i stedet for å lire utav deg usakligheter om at folk er surpomper osv. Du motsier deg jo selv direkte her, med å innlede med at det er rom for alle meninger, men de som ikke er enig med deg tilegner du negative personkarakteristikker.

Sammenlikningen med Eggen gir forøvrig ingen mening. Spilleropprøret i 93 gikk på hvordan Eggen opptrådte på treningsfeltet.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 06.09.2019 15:13    Post subject: Reply with quote

SIB har handlet inn mer eller mindre hele førstelaget Sløvsekken. Det samme laget som har tatt gull fire år på rad og nå har kvalifisert seg til Europaligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 06.09.2019 15:46    Post subject: Reply with quote

Kan hende at Horneland har meldt at det kun var behov for en voksen spiss som backup til Søderlund og at ellers så var det ikke behov for noen nye med mindre erstatninger trengtes?

Så gjorde de unntak for en 18-år gammel trønder, fordi slike representerer framtida.

Hva SIB gjør må sees i sammenheng med hva trener bestiller, men det virker litt som om bestillingene ikke har hengt helt på greip. Hovland f eks var nok i stor grad Kåre som meldte at her trengte man en voksen stopper, SIB var antakelig enig og Hovland var den de kom fram til. Nå er jeg blant de som mener at Hovland ikke har vært total katastrofe, nøyaktig den forskjellen vi trengte på våren ifjor slik Jebali var det på høsten.

Hoftun var jo udugelig i den rollen i sin tid, men var vel passe håpløst å finne spillere som skulle passe inn i systemet til Janne eller Perry, fordi...hvilket system?

Men det er tydeligvis ingen på brakka som kan finans, da Bendtner-saken oser av altfor mye risiko i forhold til oppside gitt de summene som er nevnt der. Men ærlig talt så peker det i retning av at RBK burde få noen fra Impello eller tilsvarende til å regne på worst-case scenario om hva det vil koste dersom Bendtner ville ha gått hele kontrakten og ikke leverte mer enn som kunne forventes av å bruke 5-10mill på å hente en spiss som leverer greit for en klubb som Haugesund.

Masse smarte folk som har brent seg på manglende kjennskap til risikostyring. Så det er et samspill mellom hva slag kompetanse som må være tilgjengelig. Slik jeg ser det så er vel jobben til sportslig ansvarlig å koordinere kartlegging av aktuelle spillere, kjøp/salg og kontraktsinngåelser. Men stort sett så vil han måtte jobbe etter hva trener mener at laget trenger av spillere og økonomiske betingelser.

Dette har ikke fungert mens Bjørnebye har sittet i rollen, men det er ikke lett å si at dette er fordi han og Thoresen ikke holder mål, eller fordi Kåre gjorde jobben omtrent umulig. Antakelig en blanding. Jeg kunne tenkt meg at det ble rekruttert litt utenom det litt for tette nettverket i fotball-norge, mer i retning prosessen som førte til at de ansatte Coolen f eks. Type nederlandsk speider istedenfor en norsk tidligere Nederlandsproff.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.09.2019 15:52    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
SIB har handlet inn mer eller mindre hele førstelaget Sløvsekken. Det samme laget som har tatt gull fire år på rad og nå har kvalifisert seg til Europaligaen.


Og på den tiden har vi gått fra å være et ungt lag med voldsomt potensiale til ligaends eldste og 4. beste lag, med en håpløs stallsammensetning og flere spillere i 11'eren som ikke holder mål. Og vi har tjent sinnsyke 30 millioner kroner på den nedgraderingen (og neste år går vi glipp av muligheten til å tjene 100mill om ikke Odd driter seg ut i serien eller vinner cupfinalen). Vi bøyer oss i støvet.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.09.2019 15:58    Post subject: Reply with quote

1. Han har hentet stort sett hele vårt gullvinnende lag!

Tja. Han har definitivt ikke hentet Hansen, Reginiussen eller Jensen, og så kan man så tvil om hvorvidt Hoftuns annonserte overgangsperiode i spillerlogistikken var over eller ikke da Konradsen ble hentet, og dessuten i hvilken grad Bjørnebye skal ha 'æren' for å ha 'hentet' en returnerende spiller som Søderlund, som i utgangspunktet var en Hoftun-signering.

Bjørnebye har definitivt hentet Hedenstad, Hovland, Meling, Lundemo og Adegbenro, og lånt Akintola. Hvis det er førsteelleveren vi snakker om. Det som er interessant her er utviklingen:

Svensson -> Hedenstad: Kraftig svekket
Strandberg -> Hovland: Kraftig svekket
Selnæs -> Lundemo: Kraftig svekket
Mikkelsen -> Adegbenro: Styrket
Helland (2015) -> Akintola: Kraftig svekket.

Tvilstilfellene slår omtrent slik ut:

Midtsjø -> Konradsen: Noe svekket
Søderlund 2015 -> Søderlund 2019: Noe svekket

Disse vurderingene håper jeg ingen vil krangle så voldsomt på. Er det akseptabelt?

2. Det er umulig å vurdere jobben han har gjort

Tja. Kriteriene for rollen ved ansettelsen av Bjørnebye (se side 1 i denne tråden) var:

-Å sørge for en best mulig spillersammensetning i RBKs a-stall på kort sikt
-Å sørge for en best mulig spillersammensetning i den samme a-stallen over tid
-Ã… jobbe for at utviklingsavdelingen, SalMarakademiet, utvikler best mulig spillere
-Å forstå en klubb som RBKs ambisjoner og økonomiske forutsetninger.

På det første punktet kan man selvfølgelig mene at han har bestått, siden vi har vunnet serien, hvis man antar at spillersammensetning = prestasjoner. Hva som er 'best mulig' trenger man kanskje ikke begi seg inn på.

På det andre punktet begynner det å bli veldig, veldig tvilsomt, på grunn av en nedadgående prestasjonskurve omtrent fra det øyeblikket han tok over logistikken (sommer/høst 2015 en gang), med samme antagelse som punktet før. Det er dessuten grunn til å bruke litt andre tall på det langsiktige, som snittalder, kontraktslengder og økonomiske parameter.

På det tredje punktet nærmer det seg ren stryk, siden vi knapt har brukt egenproduserte spillere utviklet under Bjørnebye, og man må forutsette at det har sammenheng med kvaliteten i junioravdelingen.

På det fjerde punktet må man lure på om det ikke også går skeis, all den tid man har brukt mer penger enn tidligere, gjennomført en dyr 'satsning' som har kostet inntektene fra to europeiske gruppespill, og likevel oppnådd lite langsiktig i stallen jf. punkt 2, samtidig som vi styrte mot et stort budsjettert underskudd i år.

Jeg synes ikke det er urettferdig eller vanskelig å holde Bjørnebye ansvarlig her. Merk også begrepet 'sørge for' i kriteriene - det er sentralt for forventningene til den høytlønnede og sentrale rollen han ble ansatt for å fylle.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 06.09.2019 17:04    Post subject: Reply with quote

MD72:

Når gjør SD dårligst jobb?

- hvis han kjøper en spiller som ikke er optimal, men som treneren har bestilt og gjerne vil ha

- hvis han kjøper er optimal spiller som treneren ikke liker og ikke vil ha?

Kanskje er SD sin eneste måte å sørge for best mulig sammensetning av stallen på lengre sikt, å si ifra til styret hvis treneren bare velger spillere som ikke fyller dette kravet?

Vet vi om SD har gjort sin jobb, og sagt til styret at Kåre bare ville ha halvgamle etablerte spillere han kjente til så utviklingen stagnerte, og at dette er en av årsakene til at Kåre måtte gå? Kanskje hadde han tatt opp dette problemet over lang tid også.

Har i så fall SIB gjort det han skal iflg sitt ansvarsområde?

Dette er slike forhold vi ikke kjenner som gjør at jeg mener kritikken bør rettes mot klubben eller sportslig avdeling heller enn mot en enkeltperson. Kritikken blir presis og kan ikke avfeies som usaklig hvis den rettes mot systemet i stedet for en enkeltperson.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 06.09.2019 19:30    Post subject: Reply with quote

Jada, det er klart det rent teoretisk er alle andre sin skyld. Det er alltid mulig at alle andre har skylda. Men har han tatt en lederjobb ned ansvaret for en rekke områder, og det egentlig er alle andre enn han selv som påvirker de områdene, da har han gjort en dum deal.

NÃ¥ er ikke det veldig sannsynlig, men kan ikke utelukke det ned 100% sikkerhet.
Men jeg kan allikevel gi kritikk til SIB, for han har sagt ja til ansvaret. Er du betalt for å bære ansvar; så får du bære ansvar!
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 06.09.2019 21:38    Post subject: Reply with quote

bunkersct wrote:
Jeg forutsetter at vi bare snakker om salg utenlands her, dvs salg som innbringer ståler. Og vi trenger da bare selge 1 pr år for å få inn 20m+

Salgsobjekter - pipeline:

- Samuel og Meling selges i neste vindu, selges for 30-50m samlet etter en god EL-høst
- Hedenstad selges enten i neste vindu eller neste sommer, 20m
- Ceide selges i 2021, 30m
- Johnsen 2022

Og de som vi ikke får noe får / selges innlands er:
- Trondsen/Lundamo
- Botheim
- Reitan
- Serbecic

Dette var et merkelig tankeeksperiment, men la gå. Det kan bli litt morsomt.
Gitt at dette skulle skje, sitter vi da i mai 2022 med følgende lag:
Valsvik (29) og Åsen (31). Begge har for øvrig utgående kontrakt 31.12.22.

Før Bjørnebye selv forsvinner i mars 2021 må han da erstatte følgende klare førstevalg som du har forskuttert solgt:
Meling, Hedenstad og Adegbenro.

To rulleringsspillere som du her har forutsatt forsvinner gratis:
Trondsen, kontrakt til 31.12.21. Lundemo, kontrakt til 31.07.20!

Han må erstatte Hedenstads erstatter, Reitan (kontrakt ut 2020), som er tenkt solgt for null kroner og ingen pant?

Han må erstatte Reginiussens erstatter (Serbecic, kontrakt ut 2021) for det han klarer å hente inn på salget av Serbecic.

Han må eventuelt erstatte Adegbenros erstatter (Ceide, kontrakt ut 2021) for en andel av en fantasiinntekt.

Han må først klare å forlenge med Johnsen (kontrakt ut 2020) og i det minste fylle inn tilstrekkelig realistiske og dugende navn på skyggelaget for den vi her må konstatere da ville blitt Jensens kun kortsiktige erstatter.

Han må erstatte Søderlunds erstatter. (Botheim, kontrakt ut 2020.)

Da er vel dette bruttolisten til Bjørnebye, i tillegg til navn som Krim Solbakken har behov for å få satt inn i sirkulasjon igjen og kampoversikten på fotball.no:
[I fet de som Bjørnebye antas å klare å forlenge med og som altså da utgjør ryggraden i RBK anno 2022]
Hansen (32). Forutsatt at kontrakten som går ut 31.12.21 blir forlenget.
Faye Lund (23). Forutsatt at kontrakten som går ut 31.12.21 blir forlenget.
Hovland (33). Forutsatt at kontrakten som går ut 31.12.21 blir forlenget.
Ogbu (22). Forutsatt at kontrakten som går ut 31.12.21 blir forlenget.
Denić (26). Forutsatt at kontrakten som gÃ¥r ut 31.12.21 blir forlenget.
Jensen (34). Forutsatt at kontrakten som går ut 31.12.21 blir forlenget.
Konradsen (31). Forutsatt at kontrakten som går ut 31.12.21 blir forlenget.
Levi (26). Forutsatt at kontrakten som går ut 31.12.21 blir forlenget.
Skarsem (23). Forutsatt at kontrakten som går ut 31.12.20 blir forlenget.
Helland (32). Forutsatt at kontrakten som går ut 31.12.20 blir forlenget.
Søderlund (34). Forutsatt at kontrakten som går ut 31.12.20 blir forlenget.
Helmersen (24). Forutsatt at kontrakten som går ut 31.12.20 blir forlenget.

Ligger det an til at Bjørnebye "river" (eller "hopper under lista") på et dusin forsøk (overgangsvinduer)?

Den som erstatter Bjørnebye i mars 2021 kan se ut til å få en ufattelig brutal jobb i fanget. Oppgradere omtrent en hel førsteellever.

PS: Siden du nevner Lundamo (og ikke Lundemo) så vil man nok kunne forvente at et salg kunne ha innbragt et større antall millioner, men det er opp til grunneiere, Melhus kommune og eventuelt Statens Landbruksforvaltning å godkjenne slike salg, uansett hvor mange RBK-supportere det er i bygda. God kveld. RBK
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 06.09.2019 21:40    Post subject: Reply with quote

Aristoteles (2403 år) wrote:
Jeg er så lei av høre at vi har en gammel stall uten videresalgspotensiale.

Very Happy
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 06.09.2019 21:56    Post subject: Reply with quote

Copyright varer da vel bare 75 år etter forfatterens død?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.09.2019 22:01    Post subject: Reply with quote

Selv om de fleste av dem er gode nok i dag, så er da alder utvilsomt en utfordring fremover. Ikke akkurat nå, men på sikt. I 2020 har vi følgende:

Reginiussen 34
Hovland 31
Jensen 32
Konradsen 30
Søderlund 33

Disse er pr. i dag førstevalg i 11'eren, 4 av dem klare sådan, fordi alternativene ikke holder samme nivå.

I tillegg har vi Maars Johnsen og Akintola på lån ut året (og en viss kostnad om vi skal signere han permanent), De Lanlay på utgående kontrakt og Helland som runder 30 og kommer til å bli et problem om han blir sittende et år til på benken.

Dette er alle spillere vi må erstatte på relativt kort tid, og det vil medføre en betydelig kostnad om vi skal opprettholde det sportslige nivået. Ved nyttår har Meling igjen 1 år på kontrakten, som betyr at vi fort står igjen med Adegbenro som eneste potensielle storsalg på nåværende tidspunkt. Kanskje vi kan få noe for Hansen, men når ingen har kjøpt han ennå, med de prestasjonene han har hatt, så ville jeg ikke satt hus og hjem på at det skjer.

Med andre ord ser det ut som spillerlogistikken fort kan bli en kostbar affære de neste sesongene.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 06.09.2019 23:01    Post subject: Reply with quote

Reginiussen/Hovland gamle, men Valsvik/Serbesic/Ogbu unge.
Jensen/Konradsen gamle, men Åsen/Tørseth Johnsen/Tagseth/Denic unge.
Søder gammel, men Botheim ung.

Dahl Reitan, Skarsem, Ceïde ... - tanken er vel å produsere mest mulig selv?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.09.2019 23:10    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Reginiussen/Hovland gamle, men Valsvik/Serbesic/Ogbu unge.
Jensen/Konradsen gamle, men Åsen/Tørseth Johnsen/Tagseth unge.
Søder gammel, men Botheim ung.

Dahl Reitan, Skarsem, Ceïde ... - tanken er vel å produsere mest mulig selv?


Flere av spillerne holder ikke mål for å opprettholde dagens nivå eller bli bedre. Åsen, Botheim , Valsvik og Reitan kommer aldri til å bidra til noen nivåøkning av RBK. Tagseth og Johnsen vil råtne i klubben.

Klubben er på vei mot stupet da man vil komme i et situasjon der mange må erstattes på kort tid. Sib har ikke oversikt og vi kan ikke betale 70mill for fem spillere. Ikke har vi juniorer som satses på heller, så vi står i nok en vakuum situasjon på kompetanse, spillere og penger. Elendig av klubben igjen !

Merkelig at klubben selv ikke ser faresignalene. Handling nå!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 102, 103, 104  Next
Page 82 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb