English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 295, 296, 297, 298, 299  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 03.09.2019 18:38    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Helt feil at han ble frosset ut pga klausulen...

👍
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 03.09.2019 18:41    Post subject: Reply with quote

Neppe sjokkerende for de aller fleste her inne, men B.T. hevder å ha kilder på at FCK hentet Bendtner uten en krone til RBK.

Quote:
FC København har nemlig intet betalt for at hente Nicklas Bendtner til Parken og Superligaen. B.T.s kilder fortæller, at Bendtner er kommet til FCK fra norske Rosenborg på en fri transfer.

Allerede midt i august kunne B.T. løfte sløret for, at Rosenborg var klar til at slippe den kontroversielle dansker uden beregning. Og da det mandag eftermiddag og aften blev aktuelt, var det præcis, hvad der skete.


Så får vi vel se med tiden hvor mye RBK har spart (lønn og "sign-off"-bonus) på at FCK kom i akutt spisskrise og noen der ivret for å gi Bendtner en siste sjanse.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 03.09.2019 19:00    Post subject: Reply with quote

Det vil nok gå en stund før vi får vite hva som har skjedd bak kulissene i sagaen om Bendtner frem til dagen i dag. Når det gjelder det økonomiske så gjette jeg på null i overgang, NB tok litt lønnskutt og frafall av hele eller deler av sign off bonusen. Akkurat sluttoppgjøret er ikke så interessant.
Tror at det er flere i klubben som puster letter ut nå og er mer opptatt av « å legge ting bak seg» og « se fremover» for å få lagt saken død og unngå ubehagelige spørsmål. NB har helt klart vært sin egen verste fiende noen ganger, men klubbens håndtering gir en dårlig smak i munnen. Dette handler også om lederskap og ikke klare å få noe ut av NB i en periode der vi hadde kun en spiss vitner om at dette ikke holdt mål i mange ledd.
Det er flere stillinger i klubben som styret burde vurdert nærmere,men det er kanskje vanskelig for en gjeng som styrer via SMS...
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 613
Location: Ã…fjord

PostPosted: 03.09.2019 20:38    Post subject: Reply with quote

Ja, enn hvis Bendtner ikke fikk den skaden før VM... Kunne blitt god RBK-butikk og en hyggeligere slutt... Nå er jeg ganske flersidig til hele NB. Først og fremst skuffet fordi vi ikke fikk et titalls millioner for ham (umulig etter hvert, selvsagt). Så synes jeg litt synd på både NB og Rosenborg, fordi alt skar seg. Jeg vet ikke hva som skjedde, og klarer derfor ikke helt å bebreide noen av partene. Eller jo, jeg synes det lukter litt dårlig oppførsel av Rosenborg. Men jeg synes også Bendtner har ødelagt litt for seg selv, blant annet med taxi-saken. Men den ble jo tilgitt? Og NB var jo profesjonell og klaget aldri offentlig. Ok, jeg aner virkelig ikke alt som ligger bak, så jeg lar tvilen komme begge til gode. Og da sitter jeg igjen med vemod over at det gikk som det gikk. Samtidig som at jeg sender en stor takk til Bendtner for det han faktisk ga oss. Tidvis flott spill på et høyt nivå. Han hjalp oss i Europa. Han skapte stor blest rundt klubben, og jeg innrømmer glatt at også engasjementet mitt steg proporsjonalt med Bendtner-hypen. Så tusen takk for det Bendtner ga oss, og som de fleste andre RBK-ere ønsker jeg ham all lykke i fremtiden. Eller nei, jeg gjør ikke det. Jeg håper FCK taper det meste. Men Bendtner må gjerne sette noen fine mål. Men ikke for mange, sånn at vi ser hva vi mistet. Og bli for all del ikke solgt til Kina for 50 mill neste år.

Men sånn ellers ønsker jeg Bendtner all mulig hell og lykke. Og Rosenborg også, selvsagt. Nå gleder jeg meg til å se nærmere på Maars. Nye tider, nye muligheter. Men takk for alt, Bendtner. Tross alt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 03.09.2019 20:40    Post subject: Reply with quote

Flott oppsummert Fosningen RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 03.09.2019 21:08    Post subject: Reply with quote

Jeg husker den morgenen jeg våknet opp til nyheten om at vi hadde signert Bendtner. Flæt næbet hvor skov. En av de aller mest absurde dagene som RBK-supporter.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.09.2019 22:59    Post subject: Reply with quote

Faktisk indleder Nicklas Bendtner mandag morgen snakke med en anden dansk klub, selv om mavefornemmelsene ikke er helt rigtig hos den tidligere Arsenal -og Juventus-angriber.

Men pludselig får Ståle Solbakken nedslående nyt fra Belgien. Anderlecht kæmper med deres forventede angriber-forstærkning Mbaye Diagne, der nu hellere vil til Club Brügge. Og før Anderlecht har en angriber på plads, vil den belgiske storklub ikke slippe Isaac Kiese Thelin.

Så FCK bliver bedt om at vente. Og efter et par timer mister Ståle Solbakken tålmodigheden, og tidligt mandag eftermiddag meddeler han Anderlecht, at 'nu går han videre til næste emne, som i øvrigt er væsentligt billigere'.

Det emne er Nicklas Bendtner, som i den grad er billig. Faktisk er han gratis.

Rosenborg er nemlig yderst interesseret i at komme af med Bendtner - for hvis den danske angriber forbliver Rosenborg-spiller helt frem til hans kontraktudløb til december, er nordmændene forpligtet til at udbetale ham en såkaldt 'signoff-bonus' på syv millioner kroner.

Så Ståle ringer til Bendtner-lejren, og dermed er nedtællingen til en af de mest opsigtsvækkende tilføjelser nogensinde til den danske Superliga begyndt.

Læs mere: Bag om det vilde skifte: Bendtner snakkede med anden dansk klub

Det hadde rukket å bli kveld i Trondheim mandag da telefonen kom fra FCK-hold.

En telefon som antakelig, blant annet på grunn av Solbakkens uttalelser, kom overraskende på RBK-ledelsen.

Men da telefonen kom, kastet man seg rundt. Om lag tre timer senere, mellom klokka 21 og 22 på kvelden, var avtalen signert: En overgang med en kontraktslengde på fire måneder, så lenge som Bendtner hadde igjen av RBK-avtalen.

Noen timer etter, tirsdag ettermiddag, var 31-åringen på plass på treningsfeltet på Fredriksberg utenfor København.

Les mer: Mandag kveld kom telefonen fra København. Noen timer senere hadde Bendtner signert.

»Man kan jo ikke undgå at sige, at det har været et par specielle måneder, da det først blev besluttet, at han skulle videre i det her transfervindue. Det var også noget, han selv ønskede. Så fik vi en ny træner og et nyt projekt, og så har det været et transfervindue, hvor der var lidt spænding hen mod slutningen. Men vi har arbejdet for at finde en løsning, og den er kommet,« forklarer Stig Inge Bjørnebye.

(...)

På trods af den sportslige succes, som Nicklas Bendtner opnåede i Rosenborg, var enden mellem de to parter alt andet end rosenrød med åbenlyse konflikter mellem de to parter, som i sidste ende fandt frem til mediespalterne.

Alligevel er Stig Inge Bjørnebye uenig i præmissen om, at der »gik noget galt«.

»Det er en forkert konklusion. Når man har perspektivet i behold, må man se på hvilke sportslige resultater, som vi har opnået med Nicklas som en del af vores hold. Og der kan man ikke konkludere, at det er galt.«

Men det sluttede da tumultarisk mellem jer...

»Det sluttede, som planen var i starten. At han skulle komme til os og få gang i sin karriere, og så skulle han videre.«

Læs mere: Her er Rosenborgs reaktion på Bendtner-skifte

"Der har været kæmpe interesse for at sikre sig vores nye hjemmebanetrøje med Bendtner 32 på ryggen, hvilket har betydet at trøjen er udsolgt i alle voksenstørrelser. Der bliver arbejdet på højtryk, og trøjen er på lager i alle størrelser igen om 7-14 dage." - Martin Nøhr, Butikschef i FCK Fanshop

Læs mere: Home Jersey 19/20 udsolgt

Bendtner er en stor og kontroversiel figur. Uanset om han spiller eller ej.

Voldsdømt, skandaleombrust, levemand og libertiner. En blanding af berejst journeyman og fodbold-desperado med et CV, der er blevet stadig mere frønnet. Prototypen på den fortabte søn, som nu kan vende hjem og måske gribe noget nær sidste chance. Slutte cirklen. Hvem ved?

Det er ingredienserne til en såkaldt god historie. Også selv om nyhedens interesse falmer hurtigere, end man tror.

Der er selvsagt også masser af ryggesløs opportunisme at spore i reaktionsmønsteret ved Bendtners komme.

Læs mere: Bendtner er et spørgsmål om plat eller krone
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.09.2019 23:20    Post subject: Reply with quote

Hvis det stemmer at han hadde 7 mill i signoff bonus er det helt sykt. Ikke rart klubben lekker penger når den forvaltes på nachspielnivå.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.09.2019 23:27    Post subject: Reply with quote

7 MDKK er dessuten 9,3 MNOK.

Tilsynelatende var det aldri en plan fra Bjørnebye at Bendtner skulle fullføre kontrakten - at det bare var lokkemat i 2017. Da bonusen plutselig ble forlokkende for spilleren, ble det nok litt desperasjon på Brakka.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.09.2019 23:33    Post subject: Reply with quote

En begynner jo å få bekreftet mistankene rundt hva det er som foregår i allefall. 7 mill for å gå ut kontaktstiden, for en spiller med den historikken er helt på trynet.
Back to top
View user's profile Send private message
Tony
Junior


Joined: 04 Aug 2017
Posts: 85

PostPosted: 03.09.2019 23:34    Post subject: Reply with quote

SIB bedriver nytaler her...alt gikk som planlagt...wtf?!?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 04.09.2019 06:41    Post subject: Reply with quote

SIB måtte altså jobbe fra kl 21 til midnatt , regner med han avspaserer dette i nær fremtid
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 04.09.2019 06:53    Post subject: Reply with quote

Quote:

Men vi har arbejdet for at finde en løsning, og den er kommet,« forklarer Stig Inge Bjørnebye.



Den løsningen han har "arbejdet for at finde" ramlet vel rett i fanget på ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 04.09.2019 07:14    Post subject: Reply with quote

Hva er logikken i en sign-off bonus? Det er da vel ikke i klubbens interesse at spilleren blir bosman?
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 04.09.2019 07:16    Post subject: Reply with quote

hadde ikke FCK solgt en spiss, fått en annen langtidsskadet og fått avslag på Club Brügge spilleren så hadde ikke dette gått som Bjørnebye skryter av å ha planlagt.
Back to top
View user's profile Send private message
bunkersct
Junior


Joined: 10 Aug 2016
Posts: 25

PostPosted: 04.09.2019 07:32    Post subject: Reply with quote

Det virker ikke som noen i RBK tenkte tanken at NB ikke skulle bli en suksess når de forhandlet kontrakten. De gikk derfor med på en relativ høy sign-off fee (1 års lønn?).
Slett forhandling av RBK - etter erfaringen med Bille burde det vært noen i Brakka som tenkte - «hva om dette skjærer seg i kontraktstiden, hvordan sikrer vi oss i et worst case?»
Eller så hadde de en sånn klausul, men valgte feilaktig ikke å bruke den i fjor høst når NB fucket opp situasjonen.

NB ble møtt med tillit og stor grad av frihet i RBK, både på og av banen. Spekulasjon:
Når Horneland kom inn, endret dette seg. Det likte NB dårlig, og opponerte seg som en tenåring. Dårlig holdning, stjernenykkene kom fram. The rest is history.

Jeg syns fortsatt det var en bra gambling av RBK å signere han. Kontrakten var imidlertid dårlig forhandlet.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.09.2019 07:33    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hva er logikken i en sign-off bonus? Det er da vel ikke i klubbens interesse at spilleren blir bosman?


Kan det ha vært en utløst opsjon (for spilleren) på forlengelse da, med tilhørende lojalitetsbonus? Det er jo rart å utbetale penger for at spillere går kontrakten ut, sånt gir jo regnskapsavdelingen grå hår, men et avtalt beløp for forlengelse er ikke så uvanlig.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 04.09.2019 07:38    Post subject: Reply with quote

Rosenborg måtte betale Bendtner 2 millioner av Sign of fee ved overgangen til FCK!

https://www.vg.no/sport/f...tent=row-2

Gratis overgang og 2 millioner i gebyr. Her drives det butikk.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
BjarneB
Senior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 124
Location: Mustachemetropolen

PostPosted: 04.09.2019 07:41    Post subject: Reply with quote

Nå er vel det forsåvidt helt greit hvis det var det som måtte til. Værtfall HVIS tall som sirkulerer på nett stemmer, at vi hadde måtte ut med nærmere 10M i sign-off, samt at han hadde også hatt 4M i lønn det siste halve året..
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 04.09.2019 07:43    Post subject: Reply with quote

Er ikke imponert over nivået på Brakka, dette er rett og slett forferdelig dårlig forretningsdrift.
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 04.09.2019 07:46    Post subject: Reply with quote

Bendtner og FCK hadde jo ekstremt gode kort på hånda så dette er jo ikke overraskende.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 04.09.2019 07:59    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Gratis overgang og 2 millioner i gebyr. Her drives det butikk.

En økonomisk suksesshistorie!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 04.09.2019 08:10    Post subject: Reply with quote

Dette er glimrende, og det viser at RBK gutser og satser når den rette muligheten dukker opp. Tommel opp fra meg.
Back to top
View user's profile Send private message
Toillbaill
Junior


Joined: 06 May 2015
Posts: 19

PostPosted: 04.09.2019 08:21    Post subject: Reply with quote

Å gi 2 millioner i signing-off fee nå er 7 millioner bedre enn å gi 9 millioner ved slutten av året. Regner med de hadde lagt disse 9 signing-off millionene inn i årsbudsjettet allerede. Sånn som det blei så støtter jeg dette.

2017 sesongen er nok til at Bendtners opphold her ikke har vært en fiasko. Vi visste det var en risiko involvert, men jammen genererte Bendtners ankomst til Trøndelag mye optimisme, ståhei og medieoppmerksomhet også. Så leverte han godt i flere nøkkelkamper som mot Ajax.

Synd lufta gikk ut av ballongen i 18/19 etter at han ikke ble tatt ut til VM.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 04.09.2019 08:27    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Dette er glimrende, og det viser at RBK gutser og satser når den rette muligheten dukker opp. Tommel opp fra meg.


jauda, men å gå såpass hardt etter en spiller som knapt hadde spilt fotball på flere år og som mer eller mindre hadde lagt opp. det blir liksom litt vell mye gutsing.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 295, 296, 297, 298, 299  Next
Page 296 of 299

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb