English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerenga - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Hedenstad
44%
 44%  [ 34 ]
Reginiussen
15%
 15%  [ 12 ]
Hovland
15%
 15%  [ 12 ]
Meling
7%
 7%  [ 6 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
3%
 3%  [ 3 ]
Akintola
3%
 3%  [ 3 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
3%
 3%  [ 3 ]
Trondsen
2%
 2%  [ 2 ]
Total Votes : 76

Author Message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 01.09.2019 23:27    Post subject: Reply with quote

Helt enig.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 02.09.2019 07:40    Post subject: Reply with quote

Forøvrig veldig glissent på stadion i går, særlig med tanke på hvor mange bortesupporterer som var der. Bladde meg bakover i kamparkivet og vi må tilbake til 2000 for å finne færre tilskuere. VIF er som KrF, tilhengerne dør ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Dr.Ible
Proff


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 300
Location: Østlandet

PostPosted: 02.09.2019 08:19    Post subject: Reply with quote

Merkelig, og dårlig kamp.
Utrolig med Konrad som anker, slutt med det!

Det eneste positive for min del er at Ceide nå får flere kamper på bekostning av Akintola. Også helt greit å la Mike få en pause, han har ikke vært spesielt god i det siste.

Spennende høst - syltynn stall .....
_________________
Fa(a)n siden ca 1976
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 02.09.2019 08:25    Post subject: Reply with quote

Dr.Ible wrote:
Også helt greit å la Mike få en pause, han har ikke vært spesielt god i det siste.



Bortsett fra at han var fullstendig dominerende mot Zagreb da. Og flere kamper før den.
Back to top
View user's profile Send private message
Torgeir
Rutinert


Joined: 12 Jul 2017
Posts: 771

PostPosted: 02.09.2019 08:49    Post subject: Reply with quote

En tråd om den ene straffesituasjonen hvor Søder blir felt:

https://twitter.com/KS84/...6339575809

Fredheims svar:
Vet ikke hvor mange ganger vi fikk sett denne da det skjedde, men jeg/vi oppfattet ikke da at det var en felling, slik det utvilsomt ser ut som nå. Var en kamp med uvanlig mye kok/rør/rare situasjoner. Uten at det er ment som en unnskyldning. Burde vært fanget opp av oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.09.2019 09:08    Post subject: Reply with quote

Han er sikkert kjempelei seg. Det skjedde så mye, du liksom. Kjøss mæ. Det var om jeg husker rett kun situasjoner i VIFs 16-meter som var kotroversielle i andre omgang, og det var ikke flere enn at selv en person med Alzheimers burde kunne ha brukbar oversikt.

Den ble vist plenty ganger til å se at det var en felling, og også at det burde gtt kort - i det minste det gule som skulle gitt Adekugbe en tidlig dusj. Men det kommer selvfølgelig an på hva man vil se; kommentatorene var jo mer opptatt av å rose Adekugbe for sin makeløse innsats. Rett og slett elendig håndverk å ikke plukke det opp, men det er ikke overraskende fra et par som konsekvent unnlater å i det hele tatt snakke når det skjer kontroversielle hendelser og avgjørelser disfavør Rosenborg.

Når man setter én reinspikka VIF-supporter og én tidligere VIF-trener i bua får man slike utfall. Og som nevnt hundre ganger før, dessverre finnes det ikke en sportsdesk i såkalt mainstream media her i landet som evner å tolke situasjoner selv, men heller tar det kommentatorene lirer av seg som fasit og det eneste verdt å bruke tid på.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 02.09.2019 09:23    Post subject: Reply with quote

Det var vel opptil flere åpenbare handssituasjoner innenfor VIFs 16-meter som heller ikke ble nevnt med et ord. Sjelden man ser kamper hvor kommentatorene er så partiske som de var i går. Sett gjennom Rosenborgbriller, altså..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.09.2019 09:38    Post subject: Reply with quote

Eurosport er så VIF-tungt at det er et problem sånn rent prinsipielt.

Se i går for eksempel, hvor kampen ble kommentert av VIF-supporter Fredheim og tidligere trener Skullerud, før de satte over til studio hvor "ekspertpanelet" besto av tidligere VIF-spiller Bengt Eriksen, tidligere spiller og trener Rekdal, og tidligere spiller Hulsker.

Det er uheldig, for å si det mildt, at "all" såkalt ekspertise har fortid i én og samme klubb i ligaen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 02.09.2019 09:44    Post subject: Reply with quote

Og av de du nevner der er Hulsker(!) den mest oppegående, med god margin. Det sier sitt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.09.2019 09:51    Post subject: Reply with quote

Ja, han og til dels Eriksen er de eneste som er i nærheten av å fremstå upartiske.

Skulle likt å se hvor lenge de hadde fått holde på i Eurosport om eksempelvis kampen i går ble kommentert av Petter Rasmus flankert av Trond Henriksen, før de satt over til studio hvor analysen ble utført av Kalle Løken, Ola By Rise og Sigurd Rushfeld. Hadde nok passert som varm kniv i smør i hovedstadsavisene, tenker jeg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 02.09.2019 09:54    Post subject: Reply with quote

De har Susanne da, men hun blir lettvekter i det selskapet der.. Virker ikke som hun turte stille kritiske spørsmål i retning VIF i går.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 02.09.2019 10:06    Post subject: Reply with quote

Er jo åpenbart at de har en instruks der de skal finne noe kontroversielt rundt Rosenborg, siden vi er den klubben som engasjerer mest og i så måte puster liv i det skrale produktet deres. Men i går var virkelig lavmål. Jeg var omtrent provosert fra start til slutt. Det som ble levert fra bua i går er under enhver kritikk, så inn i helvete unyansert. Fisj og poj!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.09.2019 10:20    Post subject: Reply with quote

Fredheim og Skullerud burde ikke fått lov til å kommentere VIF, især ikke mot "hat-lag". Det er ikke første gang de er pinlig pro VIF, anti-RBK, eller begge deler. Jeg får gufs tilbake til da Alsaker kommenterte oppgjørene mellom RBK og Brann den gang TV2 hadde rettighetene.

Uverdig. Når til og med Molde-supportere (som en eller annen her inne refererte til i kampen på Valle i fjor) bemerker at kommenteringa er partisk, sier det litt.

Men ingen andre medier følger opp heller. Jeg kan langt på vei garantere at straffe og rødt kort-situasjonen med Adekugbe og Søderlund aldri vil bli nevnt i noe riksmedium ever.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 02.09.2019 10:29    Post subject: Reply with quote

Nå er det slik at kommentatorer ikke påvirker resultatet av kampen? Slå av lyden på tv'n hvis man blir provosert av det.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 02.09.2019 10:42    Post subject: Reply with quote

Man vil jo ha lyden av kampen, av tribuna. Uten det blir det passe kjedelig å se kamp. Men det burde virkelig være mulig å enten skru av kommentatorene, eller ha ei sending uten kommentatorer i det hele tatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Tony
Junior


Joined: 04 Aug 2017
Posts: 85

PostPosted: 02.09.2019 10:43    Post subject: Reply with quote

Fra bak målet på Inability virket både tacklinga av Søder og handsen på Bjørdal helt klare. Begge hadde blitt dømt hvis dommerteamet hadde oppfatta hendelsene.

Stempling etter at ballen er spilt er frispark og gult kort når det gjøres med en fot. Riktig rødt når det er med to strake.

Hands som stopper en ball på vei mot mål er straffe og rødt. Når det gjelder siste forseelse, så er ingen i dommerteamet i posisjon til å se det. Linjemannen har ca 18 spillere i mellom og dommeren har ikke sjans til å se.

Når så er sagt, dekkinga av dette er - som påpekt - elendig. Matchavgjørende hendelser blir ikke kommentert. Slett innsats fotballfaglig.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 02.09.2019 10:47    Post subject: Reply with quote

Fins det noen litt lengre sammendrag hvor man kan se handsen og sjansen til BMJ? De vises vel ikke i den videoen jeg fant på Eurosport sine sider.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 02.09.2019 10:58    Post subject: Reply with quote

Svein Erik Edvardsen melder på Twitter at det er soleklar straffe og Rødt kort på takling av søder, men at det ikke kan dømmes hands på Bjørdal
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.09.2019 11:18    Post subject: Reply with quote

In other news: Tom Henning Øverebø har tydeligvis mistet det på sine eldre dager:

– Jeg tror han får fire kampers utestengelse. Det var en tilsvarende situasjon på Brann stadion for en uke siden, og jeg har vanskelig for å se at dette blir verken mer eller mindre. De sitter litt «sjakk matt», for de kan ikke plutselig gi 7–8 kamper i denne situasjonen. Det ville vært veldig rart, sier tidligere toppdommer Tom Henning Øvrebø til VG.

Hele saken

Bambas albue var altså tilsvarende Akintolas, og det er straffen til førstnevnte som hindrer NFF i å gi Akintola "sju-åtte kamper". God jul, 'a.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.09.2019 11:35    Post subject: Reply with quote

Visste en eller annen idiot kom til å påstå at de situasjonene var tilsvarende. Trodde ikke Øvrebø var kjøtthue nok til å være den idioten.

Ikke rart norske dommere sliter, når det der er omtrent prima ekspertise.

Altså, forstå meg rett - jeg kunne støttet fire kamper på Akintola, isolert sett. Sånt skal ikke forekomme, og må straffes hardt. Men Bamba skulle hatt femten kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.09.2019 11:44    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg egentlig ikke lar meg provosere så veldig. Det Akintola gjør er så sinnsykt idiotisk at jeg egentlig bryr meg katta om det blir 4 eller 8 kamper. Det er ikke verdig en RBK-spiller å opptre på den måten.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 02.09.2019 12:18    Post subject: Reply with quote

Krokodil Dundee wrote:
Svein Erik Edvardsen melder på Twitter at det er soleklar straffe og Rødt kort på takling av søder, men at det ikke kan dømmes hands på Bjørdal


Mer om dette her :

https://www.nordicbet.com...ppet-show/

Ble selvsagt ikke nevnt med et ord av Eurosport...
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 02.09.2019 12:36    Post subject: Reply with quote

Haha, litt av en smørbrødliste på VIF-RBK, gitt. Edvartsen er en gjøk på sitt vis, alt for opptatt av å vise seg frem etc.. Likevel framstår han som en soleklart bedre dommer enn dommerstaben vi har pdd. i ES. Nå så jeg ikke hands-situasjonen med Bjørdal, men resten av punktene kan jeg lett være enig med Edvartsen på. Adekugbe gjorde seg fortjent til 3-4 gule kort i matchen, men slapp patetisk unna.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1865
Location: Selsbakk

PostPosted: 02.09.2019 12:45    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Ja, han og til dels Eriksen er de eneste som er i nærheten av å fremstå upartiske.

.


Eriksen er VIF supporter... Men, er enig i at det ikke høres så veldig godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 02.09.2019 13:09    Post subject: Reply with quote

På tide å se på muligheten for å leie dommere fra utlandet?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
Page 20 of 21

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb