English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 92, 93, 94  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
skien88
Senior

PostPosted: 01.09.2019 12:03    Post subject: Reply with quote

https://video.eurosport.n...ideo.shtml

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 12:12    Post subject: Reply with quote

Det er mye viktigere at vi har penger til å erstatte Melling når han drar en at vi bruker mye penger på en back up som kanskje er marginalt bedre en alternativene vi allerede har. Hovland er ikke en dårlig fotballspiller selv om han er hatobjekt nummer en her etter SIB. Valsvik styrker bredden og var og er vell ikke spesielt dyr. Har jo heller ikke gjort seg bort de gangene han har fått sjansen. Akkurat i denne situasjonen med Bentner sittende på høy lønn synes jeg BMJ på lån er lurt. Vi står nok friere til å handle inn en kvalitetsspiss når Bentner lønna er borte. Det koster penger å eie spillere.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 12:26    Post subject: Reply with quote

Faren nå er jo at Meling går billig i januar, og at vi fort kan ende opp med å tape penger og samtidig gå ned i kvalitet på venstrebacken. I og med at han går inn i siste kontraktsår får vi neppe særlig mer enn 10mill for han. Kan bli utfordrende å finne en back på samme nivå til den prisen.
Ny trener fan account
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 12:27    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:

Er da ikke meningen vi skal svi av 10 mill på en backup bak Meling, men sier dere at det ikke finnes en eneste spiller der ute som kan hjelpe oss på venstreback under den prisen?

Ja. Og jeg forklarte hvorfor jeg mener det senest i går. Hva tenker du er feil?
Horneland fan account wrote:
bommel1 wrote:
"De kan fint spille i.." Holder til en viss grad i eliteserien, men ikke i EL.

Jeg ser at det er mange her som er uenig med meg, men jeg skjønner ikke helt hvorfor RBK-supportere mener dette. De siste årene har vi sett Morten Konradsen (Zenit), Midtsjø (Ajax, Steaua, Saint-Étienne) levert langt bedre mot god motstand enn Reitan og Gersbach. de Lanlay, Trondsen og Denic har også sett mye bedre ut i kampene de har fått. Ikke-backene har rett og slett vært gode på back når vi har trengt dem.

Jeg mener det handler om at det å være i kampform er langt viktigere for å kunne prestere godt enn å være back-spesialist. Realiteten for en ren back-backup er fort 10-20 kamper på benk mellom hver gang de brukes. Da er det 1) vanskelig å være i form og prestere 2) vanskelig/umulig å finne spillere som både er gode nok og villige til å ta en slik rolle.

Bare se på Reitan. Var god i Glimt i 2017. Med benksliting i RBK 2018 så han plutselig skikkelig svak ut når han ble kastet ut i det. I år er han knallgod for Glimt igjen.

WT62
Veteran

Mye av kritikken av SIB er berettiget,fra mitt ståsted er det mer rettet mot hva han kjøper når han først gjør det og ikke hva han ikke kjøper. Vi må også se på rammebetingelsene han opererer under og her har styret og Horneland ett særskilt ansvar.
Hva om Horneland mener at dekning i forsvar er godt nok med Valsvik og Lundemo som back-up og Yanni/Trondsen/Denic som backer ?
Skal SIB likevel gå ut og handle ny midtstopper ?
Hva om ( og denne føler jeg meg rimelig sikker på) at SIB har ett max lønnstak å forholde seg til ? Skulle han likevel signert Mathew og gå utover sine fullmakter ? Det er mange på forumet som enøyd ser på EL inntektene i år og mener vi bør handle,men da blander man investering og drift. Liten vits å kjøpe en sportsbil hvis man ikke ha penger til forsikring og drivstoff..

Som sagt, det mest kritikkverdige sett fra utsiden mot SIB/Thoresen er at de har ett veldig begrenset nettverk og mangler alternative planer hvis hovedstrategi ikke slår til,men det er flere beslutningstakere i dette spillet enn de to.
Back to top
Zorac
Legende

Det koster å ikke eie spillere også, spesielt når vi skal i gruppespill i Europa hvor poeng = penger.

Poenget er at vi har hentet spillere, dog ikke mange, og summa summarum sitter vi etter to vinduer med en til to lånespillere som har hevet (første)laget i særlig grad og/eller brukes mye av hovedtreneren - en trener det er uttalt fra flere sentralt i klubben at vi hadde jobbet lenge med, slik at det neppe var noe sjokk at vi endte opp med nettopp Horneland.
bommel1
Proff

PostPosted: 01.09.2019 12:36    Post subject: Reply with quote

Vi har vel observert dette tidligere.

Sterkt stockholm-syndrom blant Rbkweb-brukere som etter lang nedsnakking -og normalisering av dårlig styre av sportslige aspekter faktisk forsvarer den skyldige til the bitter end.

Skjedde under PJH i forhold til spill, skjedde under KI i forhold til spill, skjer med SIB i forhold til overganger.

At vi skulle fornyet stallen med spillere som kan utfordre -og gli inn og ta over når vi mister de gamle er er så åpenbart som det går an å få det. At vi forutenom Hovland ikke har -kjøpt- inn en eneste spiller som forsterker elleveren de siste 4 overgangsvinduene er også en sannhet.

At dette tas som normalt er skummelt all den tid vi nærmer oss en periode der mange av spillerne selges, er modne for å fases ut for å få kvalitetsøkning, eller legger opp (reg)

Det er ikke snakk om å kjøpe spillere for 25m pr.stykk, men å være i forkant. Hvis vi er i etterkant kan det fort bli veldig mye dyrere enn de kronene dere vil spare nå, og også bli kostbart prestasjonsmessig.

Edit: Jeg er også litt oppgitt over at mange av unnskyldningene som kommer ofte er basert på hva slags rammebetingelser SIB har.
Dette er faktisk mye hans egen skyld.
F.eks: "Vi kan ikke hente stopper fordi de man allerede har brukt/bruker så mye på de man har" - vel kanskje man ikke skulle kjøpt Hovland for en ugudelig sum, eller hentet Valsvik. Man skulle kanskje hatt oversikt over andre spillere, og ikke kastet penger etter Sogndal i desperasjon rett før overgangsvinduet stengte. Den samme situasjonen endte vi opp med i forhold til venstrebacker i mars.

La meg være tydelig. Dette handler ikke om at vi ikke fikk inn en "storfisk" dette vinduet, men en urovekkende trend over SIB sitt virke. Reaktiv, lite orientert, og med øynene godt plantet på dagen i dag -og ikke morgendagen (den kommer som regel som en overraskelse for SIB).
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 13:35    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Stubbelur: Spar meg for den evindelige besserwissersutringa. Herketeknikker kommer i alle former. Kanskje du kan se litt bredt på utviklinga i klubben, i stedet for å gnåle på syndebukkens bekostning i håp om å virke oppegående. Å være negativ er noe annet enn å være kritisk. Å se problemer overalt, er ikke det samme som å være fotballintelligent.

Men for all del - spill gjerne offerkortet hver gang noen stiller spørsmål med retorikken din.

Er det en hersketeknikk å ha en mening? Er man en besserwisser fordi man har argumenter?
Du er litt av en fryd å ha diskusjoner med gitt. Tipper din sosiale krets setter voldsomt pris på dine nyanserte betraktninger. (Dette er ikke en hersketeknikk, kun en direkte fornærmelse krydret med sarkasme.)

Fra Wikipedia:
Syndebukk
Syndebukk er et menneske eller en gruppe mennesker som urettmessig blir tildelt skyld og ansvar for feil, fiaskoer eller andre konfliktfremkallende forhold.

Så enten er kritikken ugyldig eller så har ikke SIB ansvar for de punktene som blir kritisert. Mener du at vi ikke trenger en back og en midtstopper eller mener du at SIB ikke har ansvar for å hente spillere?

I fjor gav Otto Ulseth ut boken "Nils Arne" hvor de belyser Rosenborgs ti bud, som prestentert av Eggen før 1989-sesongen. Et av de lyder som følger:

Fra ærbekå.no wrote:
2. «Vi rosenborgere tør, vil og kan bli bedre»
Alltid sulten på mer, alltid identifisere potensialer. Ros i motgang, ris i medgang. Unngå å bli «mettet av suksess». Sette delmål og jobbe mot dem.
Mini sa i en Adressa-pod: «Han Nils Arne var som en løvemamma, det var nesten artig å se han gå rett i strupen på journalistene etter en dårlig kamp. … Men hadde vi spilt bra og vunnet, var han aldri fornøyd.».

Hvordan synes du din konforme mentalitet står i stil med dette budet?

Jeg ser ikke problemer overalt, da jeg er meget fornøyd med ansettelsen av Horneland og hvordan han har opptredd. Hvordan laget har forbedret seg sakte men sikkert. Hvordan entusiasmen igjen er tilbake blandt supporterne. Det er mye som er bra.

Jeg ser dog problemer med spillerlogistikken, og det bør være lov å påpeke.

Quote:
Men for all del - spill gjerne offerkortet hver gang noen stiller spørsmål med retorikken din.

Vær så snill, les hele ditt innlegg igjen og vis til ET ENESTE argument du har som faktisk handler om sak. Og så kan du lese det igjen og påpeke EN ENESTE setning som IKKE er et surmaga oppstøt av en hersketeknikk. Og du snakker om retorikk!? Tror ikke du hadde forstått ironien om den hoppet opp og bitt deg i nesen.

Klovn.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 13:47    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Stubbelur wrote:

Når Bjørnebye blir presentert kritikken så svarer han med en klassisk tu quoque ved å si at han "kjenner mekanismene godt" som rett og slett betyr at han ikke tar Kjernens kritikk seriøst. Det synes jeg rett og slett ikke er bra nok. Svar på kritikken!

Har tanken slått deg at manngelen på kokrete svar på kritikk av overgangspolitikken skyldes mangel på mulighet til å svare på kritikken mer enn mangel på respekt?

Antagelig er mer enn 90% av det han gjør hemmelig. Og hemmelighold er vesentlig for tilliten i markedet.

Det hadde faktisk vært mye mer betryggende om Koteng hadde gått ut og sagt at Styret har vurdert Kjernens kritikk og at de tar det med i fremtidens arbeide. Det er tross alt de som vet hva som skjer og hvorfor.

Samtidig hadde de vist at de lytter på supporterne.

"Skyldes mangel på mulighet til å svare på kritikken mer enn mangel på respekt?"
Men så si det da? Det må jo kommuniseres.

"Det hadde faktisk vært mye mer betryggende om Koteng hadde gått ut og sagt at Styret har vurdert Kjernens kritikk og at de tar det med i fremtidens arbeide."
De må gjerne gjøre det, men det har de ikke gjort. Så her sitter vi.

Bjørnebye har såklart utfordringer vi ikke vet av, og masser av detaljer han ikke kan avsløre for oss, men han kan snakke i grove trekk om hvordan det jobbes, hva som gjøres for å bli bedre, og om hvorvidt han synes kritikken til Kjernen er treffende og i hvor stor grad han faktisk kan svare på det. Men istedet blir det avfeid og ugyldiggjort. Det er ikke bare respektløst overfor supportene, men ennå viktigere, det fordrer ikke åpenhet og viser ikke et et tydlig ønske utad om forbedring. Da blir jeg som supporter skeptisk til at han er rett man for jobben.

Horneland turte å svare kritikerne, og høstet vår respekt. Bjørnebye, slik som Kåre en gang gjorde, avfeier det. Og man ser nå hvordan det gikk.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 13:51    Post subject: Reply with quote

Mitt poeng i innlegget om SIB er at 1) ja- han gjør en dårligere jobb enn hva vi må forvente i en klubb som RBK og 2) det er flere som er « medskyldige» i den tristessen vi har opplevd de siste vinduene.
Jeg er ganske sikker på at det foreligger en plan over spillerlogistikk på brakka, men enten er den for dårlig, etterleves for dårlig eller en kombo av begge. Jeg lurer feks på altmuligsjefen, Trond Alstads rolle i dette, han er åpenbart i dem indre sirkel mhp spillerkjøp, med hvilken kompetanse?
Bare det virker merkelig. Ser for meg en del skarpe spørsmål på neste medlemsmøte.
Back to top
Batigol
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 14:06    Post subject: Reply with quote

Styret har vell etterlyst fra SIB en ny plan på spillerlogistikk. Syntes medlemmene kan følge opp dette på neste medlemsmøte. Hva er planen fremover?
eksil
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 14:40    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:
https://video.eurosport.no/fotball/jonsson-ut-mot-rbks-manglende-overgangsaktivitet-jeg-er-sjokkert_vid1235502/video.shtml

Tommel'n opp!

Ikke bare «dumme sytende» forumbrukere som ser den elendige jobben som gjøres.
PerO
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 14:56    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
skien88 wrote:
https://video.eurosport.no/fotball/jonsson-ut-mot-rbks-manglende-overgangsaktivitet-jeg-er-sjokkert_vid1235502/video.shtml

Tommel'n opp!

Nei. Ditt eksempel når vanligvis ikke den jevne RBKweb bruker til anklene når det gjelder fotballkunnskap. Så, flott eksempel.

Jeg hadde vel tatt det som et bevis på at jeg tok feil hvis han pg MortenP var enig med meg Razz Cool
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 15:09    Post subject: Reply with quote

"Even a broken clock is right twice a day."
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 15:14    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
skien88 wrote:

Tommel'n opp!

Så nå er plutselig Joacim Jonsson en fotballekspert og forumfavoritt? Rolling Eyes
Back to top
libido
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 15:23    Post subject: Reply with quote

Jönnson er ikke akkurat noen tungvekter, men det han ser og påpeker i overgangssendingen er jo det folk flest som følger RBK også ser. Det er temmelig åpenbare svakheter og ubalanser i stallen vår
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 15:28    Post subject: Reply with quote

Kan jo se det slik at når tilogmed Jönnson ser det samme så sier det alt.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 15:52    Post subject: Reply with quote

Jonsson er litt klønete som ekspert og dårlig retoriker, men det er liten tvil om at han er han har en teft og et kontaktnett som sportslig leder, som er i en annen liga enn SIB. Så han vet hva han prater om, selv om det gjerne kommer litt klønete ut.
Dew
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 16:28    Post subject: Reply with quote

Heller en litt overivrig og ambisiøs sportsdirektør enn en NFF-skolert nisse som Bjørnebye. Så får heller Koteng og Tove passe på at det ikke går for langt.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 16:32    Post subject: Reply with quote

Tror nok han har en del kontaktter ja, og sikkert relativt bra oversikt over spillermarkedet også. Der han først og fremst driter seg ut er når han skal synse og mene litt for mye om ting han ikke har noe særlig kunnskap om, som f.eks hva som foregår intent i klubbene, bedømming av trenere, spillestil osv. Der kommer det rett og slett en del useriøse kommentarer til tider. Om det er bevisst bare for å skape kontrovers i forbindelse med mediajobb skal være usagt dog. Ser for meg at han er en type som er avhengig av noen med bredere detaljkunnskap på det rent sportslige/lagmessige for å gjøre en god jobb dog.
gurgla
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 16:44    Post subject: Reply with quote

Jeg syns det vi holder på med er fornuftig.

Så lenge Bendtner er i klubben så kan det ikke komme inn noen nye i den posisjonen. At vi fikk tak i Bjørn Mars på lån er en veldig god løsning.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 16:46    Post subject: Reply with quote

Tror de 150 millionene eller hva det er vi får for EL denne sesongen holder til å dekke Bendtner sin lønn de siste 4 måneder altså. Han tjener riktig nok fett men.. Wink
Zorac
Legende

PostPosted: 01.09.2019 17:45    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:
Jeg syns det vi holder på med er fornuftig.

Så lenge Bendtner er i klubben så kan det ikke komme inn noen nye i den posisjonen. At vi fikk tak i Bjørn Mars på lån er en veldig god løsning.

Løsningen med Maars er grei den, selv om vi absolutt burde hatt en eller annen form for opsjon. Vi var imidlertid enda mer fornuftige rundt de andre problemområdene, da vi ikke brukte penger eller ressurser her i det hele tatt. Sparer penger på sånt.

Så hører det med til historien at løsningen med Maars først kom på bordet etter at det hadde skjært seg i tre forsøk (det vi vet om) på permanente spissløsninger, så fornuften kom sent til Brakka.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 17:58    Post subject: Reply with quote

Er enig i at det er greit at vi ikke henter spillere i dette vinduet. Det er gode årsaker til nettopp det, men disse årsakene er underliggende problemer vi sitter med nettopp fordi SIB (eller den delen av sportslig avdeling som er ansvarlig for spillerlogistikken) har gjort en dårlig jobb de siste åra.

Greit nok, vi kan ikke hente enda en dyr stopper med høy lønn fordi vi allerede har tre. Problemet er jo nettopp det at vi allerede har tre, hvor to ikke er gode nok til å forsvare pris/lønn.

Greit nok, vi kan ikke hente en godt betalt spiss fordi vi allerede har to med høy lønn. Problemet er jo nettopp at vi har to hvor den ene spiser opp en signifikant del av lønnsbudsjettet uten at han i det hele tatt får spille.

Greit nok, vi kan ikke hente en bedre sentral midtbanespiller fordi vi allerede har 7-8 midtbanespillere som tilsammen koster for mye, men hvor kun 2 av de har de kvalitetene vi leter etter på midtbanen!

Det er rett og slett gjort for dårlig arbeid på overgangsvinduet de siste årene, som er årsaken til at vi før denne sesongen egentlig var i full sparemodus, noe vi ble reddet ut av fordi vi klarte å kvalifisere oss inn til EL via CL-playoff. At dette er resultatet etter tre år med sportslig satsing over gjenomsnittet er i grunn litt krise. Hvordan ser vi da ut om tre år når SIB/sportslig avdeling IKKE får bruke mer penger enn vi egentlig har råd til? Vi har holdt oss oppe pga et unaturlig høyt forbruk, og vi sitter igjen med en stall som nesten ikke er verdt ei krone.
Back to top
OlsenfraBuran
Junior

PostPosted: 01.09.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

Han satt mye med ansiktet godt planta ned i henda på tribunen i dag. Vanskelig å se om han var sliten eller oppgitt. Kan ikke ha sett mye av kampen hvertfall.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 92, 93, 94  Next
Page 79 of 94

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb