English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2019/20
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47, 48, 49  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvordan går det i Europa i 2019?
CL-gruppespill
25%
 25%  [ 69 ]
EL-gruppespill
37%
 37%  [ 99 ]
Ryker i kvalifiseringen
36%
 36%  [ 98 ]
Total Votes : 266

Author Message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 30.08.2019 17:25    Post subject: Reply with quote

Sporting er det klart beste laget i gruppa etter min mening.
PSV tror jeg heller ikke er bedre enn Linz, de er mer på høyde med oss.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 30.08.2019 17:25    Post subject: Reply with quote

Blir noe annet med Horneland enn med Kåre. Tror vi kommer til å gjøre det godt, men at det blir en kamp inn til siste slutt mot PSV. At vi avslutter borte hos de er absolutt ingen fordel.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 782

PostPosted: 30.08.2019 17:59    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
Sporting er det klart beste laget i gruppa etter min mening.
PSV tror jeg heller ikke er bedre enn Linz, de er mer på høyde med oss.


PSV har en spillerstall verdt nesten 2 milliarder mot vår som er verdt 200 millioner (etter lånet av BMJ), så jeg vil påstå de er ett hakk eller to opp for oss Smile

Men det er fullt mulig å ta poeng mot de ja RBK
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 30.08.2019 18:37    Post subject: Reply with quote

Hvor kommer egentlig den der "PSV er ikke så gode som før" fra?

I fjor kom de på 2. plass i Eresdivisie med 83 poeng på 34 kamper, 3 poeng bak Ajax, men 18 poeng foran Feyenoord på 3. plass. De slo AZ Alkmaar med 25 poeng, og Vitesse med 30 poeng, for å gi en referanse til de "norske" lagene.

I år har de 2-1-0 på de første 3, og vil lede eller være á poeng med lederen hvis de vinner hengekampen sin. Holder de på dét snittet, vil de klare ca. 78 poeng i år.

Jevngode med Ajax er et greit utgangspunkt. Absolutt mulig å slå, men det skal bli to vanskelige kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 30.08.2019 18:40    Post subject: Reply with quote

Det virker å komme av at de har solgt to nøkkelspillere og at de kun slo ut Haugesund 1-0.

Alt det andre, som blant annet 7-0 sammenlagt i påfølgende runde over Apollon Limassol, virker å ikke telle så mye.


Det ble i hvert fall et interessant kampoppsett. Forhåpentligvis kan vi få en god start borte mot LASK for så å følge opp med poeng hjemme mot PSV. Så kommer borte og hjemmekamp mot Sporting hvor alt annet enn 0-1 poeng vil være knall. Så kommer hjemmekampen mot LASK og bortekamp mot PSV. Er vi heldig/uheldig, så har PSV ingenting å spille for i siste kamp, så man kan sikre seg noen mer rankingpoeng der. Dog kan dette bli en jevn gruppe og det kan være alt å kjempe om for alle lag helt til siste runde.

Det viktigste er i hvert fall at vi gjøre et godt gruppespill og forhåpentligvis kan kjempe om avansement. Jeg skal dog si meg fornøyd om vi klarer å plukke rundt 6.000 rankingpoeng. Som vil si 3 seire, eller 2 seire og 2 uavgjort. Så får vi se om det er å sikte for høyt eller ikke.

Minst 5.000 poeng bør vi i hvert fall ha en forventning om å plukke.


Last edited by Vegard2711 on 30.08.2019 18:49; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 30.08.2019 18:47    Post subject: Reply with quote

Den stemningen som var i 1.omgangen etter målet og egentlig ut til utligningen var helt fantastisk euforisk! Tror den stemningen overgår Ajax også, det var bare helt vilt! Sykt stolt over Rosenborg!!!

Ikke den beste gruppen å gå videre fra. Vil heller ikke at vi nedprioriterer Eliteserien da velger jeg heller å nedprioritere EL. For pengene er veldig viktig for klubben, det er selvsagt det sportslige også så litt vanskelig nøtt det der. Men jeg har fortsatt troen på gull og synes det er mye viktigere enn å prestere bra i EL og havne på 3.plass.
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 30.08.2019 18:58    Post subject: Reply with quote

LASK - RBK
RBK - PSV
Sporting - RBK
RBK - Sporting
RBK - LASK
PSV - RBK

Herlig at vi starter mot LASK. Får vi en borteseier vil det kanskje få medgangssupporterne på stadion mot PSV.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 30.08.2019 19:00    Post subject: Reply with quote

Kommer du som bor i Volda da?
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 30.08.2019 19:03    Post subject: Reply with quote

Dersom jeg ikke har noe obligatorisk ang. studier påfølgende dag finner du meg på kamp!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 30.08.2019 19:21    Post subject: Reply with quote

Humma wrote:
Hvor kommer egentlig den der "PSV er ikke så gode som før" fra?


Først og fremst fordi de har mistet sine 2 viktigste offensive spillere fra i fjor, og i likhet med Ajax har et svakere lag i år. Luuk de Jong (nå i Sevilla) og Hirving Lozano (Napoli) sto for henholdsvis 28 og 17 ligamål i fjor, og de vil slite med å erstatte de. Det betyr selvsagt ikke at de er et dårlig lag, og vi vil nok få mer enn nok å henge fingrene i, men de er neppe like gode som i forrige sesong.


Last edited by Sløvsekken on 30.08.2019 19:24; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 30.08.2019 19:22    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Det virker å komme av at de har solgt to nøkkelspillere og at de kun slo ut Haugesund 1-0.

Alt det andre, som blant annet 7-0 sammenlagt i påfølgende runde over Apollon Limassol, virker å ikke telle så mye.

Selvfølgelig er det et godt lag, Bergwinj er jo vel den største stjerna som er igjen der, og en fantastisk fotballspiller.
Men se nå litt på hvordan de faktisk fremstår mot et høytarbeidende Haugesund som slettes ikke la seg bakpå hele veien.
De er farlige, og kanskje litt uheldige som ikke tar seg videre med bedre sifre mot Haugesund, men det er ikke voldsomt mye som skilte de ellers heller.
Haugesund gjorde 2 hederlige forsøk etter min mening.
Og vi er vel forhåpentligvis hakket hvassere enn akkurat Haugesund.

Uansett så var vel påstanden at Sporting var et bedre lag enn PSV, noe jeg også tror tabellen til slutt vil vise.
PSV, Linz og RBK vil høyst sannsynlig alle ta poeng ifra hverandre, og da er det RBK sine kamper mot Sporting som vil bli tungen på vektskålen, tror jeg.
Fernandes kommer til å styre alle kamper for Sporting, og han må være den vi tar ut for å lykkes mot de. Og det blir kanskje enklere for oss enn andre, om vi spiller slik det synes at Horneland vil at vi skal spille i Europa.
Tidvis høyt press, og sjokker spillere med å gå i kroppen på de (Hovland er unntatt dette...) og får de til å føle ubehaget med å møte oss litt. 7 November er det jo ikke umulig at det er litt småhustrig å møte oss også, all den tid gjennomsnittstemperaturen fort er rundt 3.5-4 grader i november i Trondheim (Ifølge Yr, maks var riktignok 12,5 grader i 2018 på en enkeltdag).
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 30.08.2019 20:20    Post subject: Reply with quote

Litt skuffet over at vi ikke dro noe storlag, men det kan jo skje i neste runde. Drømte om at det var et braktap mot RBK som sendte Solskjær på hodet og rævva tilbake til Vest-Ttrøndelag.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Gla'trønder
Junior


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 72

PostPosted: 30.08.2019 20:27    Post subject: Reply with quote

Jeg er rimelig sikker på at Linz kommer til å gi oss to tap. Da blir det kanskje bare uavgjort PSV hjemme og tap resten, ganske likt fjorårets resultat.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 30.08.2019 20:45    Post subject: Reply with quote

Tørr ikke tenke på hva en sur trønder mener da Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 30.08.2019 20:58    Post subject: Reply with quote

Bare å sjekke med Kåre så får du svaret på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 30.08.2019 20:59    Post subject: Reply with quote

Alle dere som er negative er sånn typiske "Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Tottenham etc"uten engang å være født i noen av landene å sikkert ikke vært på arenan til de 5 ganger engang. Dere er supportere som står å glaner i telefonen og går 10 minutter før kampslutt for å slippe bilkøen. Dere er supportere jeg inderlig håper blir erstattet av ekte fans!

Last edited by Mestalla on 30.08.2019 21:08; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 30.08.2019 20:59    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke all nedpratinga av PSV her. I min verden er denne gruppa sportslig sett rundt samme nivå som det vi fikk i fjor. Så får vi se om vi har tatt stegene som skal til for å samle flere poeng denne gangen.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 30.08.2019 21:14    Post subject: Reply with quote

Mestalla wrote:
Alle dere som er negative er sånn typiske "Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Tottenham etc"uten engang å være født i noen av landene å sikkert ikke vært på arenan til de 5 ganger engang. Dere er supportere som står å glaner i telefonen og går 10 minutter før kampslutt for å slippe bilkøen. Dere er supportere jeg inderlig håper blir erstattet av ekte fans!


Ville vært enda bedre poengtert dersom forumnavnet ditt hadde vært "Lerkendal" ...
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 30.08.2019 21:33    Post subject: Reply with quote

Mestalla wrote:
Alle dere som er negative er sånn typiske "Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Tottenham etc"uten engang å være født i noen av landene å sikkert ikke vært på arenan til de 5 ganger engang. Dere er supportere som står å glaner i telefonen og går 10 minutter før kampslutt for å slippe bilkøen. Dere er supportere jeg inderlig håper blir erstattet av ekte fans!


Det var et veldig spesifikt lite hatbilde der!

Poenget mitt, hvis jeg var en av disse utyskene, er at selv de nest beste lagene fra de nest beste ligaene, som Sporting og PSV, fortsatt er skikkelig gode lag på et nivå vi bør prøve å sikte på å være.

Personlig synes jeg det er utrolig kult med denne typen motstand fremfor opphypede engelske lag av den nest beste typen, som Manchester United.
Back to top
View user's profile Send private message
otters
Rutinert


Joined: 27 Aug 2010
Posts: 706
Location: romerike

PostPosted: 30.08.2019 22:24    Post subject: Reply with quote

Da er høstens borte tur i Europa Ligaen bestilt😀
I Ã¥r blir det i mot Sporting Lisboa pÃ¥ Estádio José Alvalade🇳🇴
Blir gøy😀 heia Rosenborg💪

Torsdag 24.oktober klokken 21:00: Sporting CP - Rosenborg

Noen flere som skal dit?
_________________
vi banker Alltid LSK
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 30.08.2019 22:34    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Mestalla wrote:
Alle dere som er negative er sånn typiske "Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Tottenham etc"uten engang å være født i noen av landene å sikkert ikke vært på arenan til de 5 ganger engang. Dere er supportere som står å glaner i telefonen og går 10 minutter før kampslutt for å slippe bilkøen. Dere er supportere jeg inderlig håper blir erstattet av ekte fans!


Ville vært enda bedre poengtert dersom forumnavnet ditt hadde vært "Lerkendal" ...


Enig der 😅 Men hÃ¥per de fleste her inne forstÃ¥r hvorfor jeg har valgt "mestalla" da!
Back to top
View user's profile Send private message
andham93
Senior


Joined: 11 Aug 2016
Posts: 195

PostPosted: 30.08.2019 22:41    Post subject: Reply with quote

LASK - RBK 1-3
RBK - PSV 2-1
Sporting - RBK 2-2
RBK - Sporting 3-2
RBK - LASK 2-0
PSV - RBK 1-1

Har trua jeg ? såfall blir det mye ranking poeng og penger ? Razz
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 261

PostPosted: 30.08.2019 22:42    Post subject: Reply with quote

Man ser jo at enkeltkamper kan være ekstremt avgjørende for vurderinger, når noen skriver at de tror Linz er ikke bare like god, men bedre en Psv.

De 9 Østerikerne som startet siste kamp for Lask har 4 landskamper å vise til
Sammenlign dette med de adskillig yngre psv-spillerne som prøver å få spilletid på et bedre landslag.

Til tross for adskillig lavere snittalder og et bedre landslag, er landslagsdeltagelsen høyere hos nederlandkse psv-spillere en den er os østeriske lask-spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 30.08.2019 23:12    Post subject: Reply with quote

At noen kan mene at Sporting og PSV ikke er store nok navn er helt hinsides. Dette er jo kjempemorsomme lag å møte! Også er det litt CL-sus over dem. Det er gode lag ja, men med en ordentlig historie (ikke redbullsøppel), og fantastiske arenaer å spille på. Kan forstå at enkelte mener Astana og Ludogorets ville vært lite sexy, men at Sporting og PSV er det er for meg totalt uforståelig. Eneste grunn til å være misfornøyd med trekning er at det er en tøff gruppe, men samtidig kan den bli jevn. Er heller ikke mange andre grupper jeg ser på som ville vært mye bedre trekninger sportslig sett - gruppe C og muligens gruppe B ville nok vært det.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 31.08.2019 00:25    Post subject: Reply with quote

Det som kan være en fordel for oss er at alle de andre ligaene til lagene i gruppa nettopp har startet. Lagene har riktignok startet ganske bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47, 48, 49  Next
Page 46 of 49

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb