English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 153, 154, 155 ... 158, 159, 160  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 08:58    Post subject: Reply with quote

Lundemo sliter med en gang det foregår noe rundt ham, dvs. ikke rett foran ham.

Han kledde (og forsterket, bevares) det kampbildet som oppstod i første omgang når vi sto høyt og satte på ettertrykk, men han slet mye mer de gangene Dinamo angrep etablert. Han er dessuten litt i samme gate som Hovland: han har lett for å miste konsentrasjonen, stoppe opp og se på ballen i stedet for å dekke farlige rom. Se for eksempel på de to farlighetene på rad (tilbakespillet og scoringen) til Zagreb, Lundemo gjør samme feil begge ganger, han stopper opp og kikker på duellen mens motspiller posisjonerer seg for nedfallsfrukt. Og det bildet er ikke unikt for europeisk fotball, han har de samme svakhetene mot eliteseriespillere som utfordrer langs bakken, de samme konsentrasjonsglippene. Man må ikke se seg blind på at han faktisk klarer å vinne offensive andreballer og distribuere ball til backene.

Selvfølgelig kan vi oppgradere fra det nivået. Men om Mathew er en stor nok forbedring til at det er verdt det, når vi allerede sitter med Trondsen i stallen som "burde" være en oppgradering på ferdigheter alene? Hm.
Back to top
View user's profile Send private message
Henning
Legende

PostPosted: 29.08.2019 09:07    Post subject: Reply with quote

Enig i at Trondsen i teorien ser ut som en bedre sentral enn Lundemo. Men nå har Trondsen vært her lenge og han har ikke vært i nærheten av å spille like bra i den sentrale rollen som Lundemo, så jeg er i ferd med å legge bort den teorien. Sett i lys av empirien tror jeg at jeg overvurderte ferdighetene til Trondsen.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 09:14    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg gjort grundig forskning på Matthew (sett en skrytevideo på YouTube), og er overbevist om at han er rett mann for oss.
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 09:23    Post subject: Reply with quote

Så kan vi også telle på én hånd antall kamper Trondsen har fått spille sentral. Under Ingebrigtsen skulle Konradsen spille der, under Coolen brukte vi to sittende. I sistnevnte posisjon var Trondsen vår beste utespiller, før han ble tvunget til å spille med skader.

I år var han ikke skadefri før 22. april - etter å ha vært ute av trening siden sommeren i fjor! Og så blir han kastet inn umiddelbart i et elendig fungerende lag. Og på det grunnlaget skal han dømmes nord og ned.

Trondsen er svært rask, løpssterk, hard i duellene og god til å dekke rom defensivt. Han har teknikk, pasningsfot og overblikk Konradsen, Jensen og Lundemo aldri har vært i nærheten av. Blir bra.

#TeamSenador
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 29.08.2019 09:58    Post subject: Reply with quote

Han har startet flere enn 5 kamper sentralt bare i år og har dessuten flere innhopp. Men joda, når prestasjonene er så svake så blir det lite spilletid.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 10:01    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Enig i at Trondsen i teorien ser ut som en bedre sentral enn Lundemo. Men nå har Trondsen vært her lenge og han har ikke vært i nærheten av å spille like bra i den sentrale rollen som Lundemo, så jeg er i ferd med å legge bort den teorien. Sett i lys av empirien tror jeg at jeg overvurderte ferdighetene til Trondsen.

Den sentrale rollen har jo aldri fungert under Trondsens tid i RBK. Det er først nå Horneland har fått orden på avstandene på midtbanen, etter alt tullet KI drev med.

Men så klart, Horneland er fremdeles presset og det er nok ikke lett å endre et lag som fungerer tålig greit. Likevel tenker jeg at Trondsens spisskompetanser kan gi den sentrale rollen en ekstra dimensjon, men han må jo få tid til å gjøre rollen til sin.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 10:03    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Ja, jeg er jo litt enig i det, samtidig som jeg også synes Trondsen av flere mer eller mindre forståelige grunner har blitt satset litt lite på i rollen til at vi kan si sikkert at han ikke vil kunne få det til. Men det var jo også poenget: vi har allerede en 'kvalitativt' bedre spiller som vi vegrer oss litt for å gi sjansen framfor Lundemo, så med mindre han skal ut så vet jeg ikke om jeg ville brukt penger på en 'kanskje-forsterkning'.

En soleklar oppgradering er selvfølgelig en helt annen sak.
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 10:15    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
bare i år
Hehe, det var litt av en presisering Very Happy

Har Trondsen noen kamper som sentral i 2017 eller 2018? Konradsen var førstevalg, og når han ikke spilte var det vel Rasmussen og Lundemo som ble brukt? Godt mulig jeg glemmer noen kamper.

#TeamSenador
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 29.08.2019 10:19    Post subject: Reply with quote

Du kunne jo gjort som meg, sjekket i RBKweb-arkivet. Jeg klikket på 2018, først på Leipzig borte (Trondsen var ikke sentral midtbane) og så cupfinalen, hvor Trondsen spilte sental midtbane. Orker ikke klikke meg gjennom hele 2018, 2017, men påstanden om at han bare har spilt 5 kamper sentralt er altså veldig feil. Det får holde.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 10:33    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
(...) og så cupfinalen, hvor Trondsen spilte sental midtbane. (...)

Idet eneste konkrete eksempelet på at han spilte sentral midtbane var han altså den beste av midtbanespillerne (7 i adressa, mot Jensens 6 og Konradsens 4) og delt nest best på laget (sammen med Hansen, Tore og Bendtner, bak Meling med 8.) Cool

https://www.adressa.no/10...5468b.html

Jada, jeg er fortsatt delvis enig, men potensialet er der.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 29.08.2019 10:44    Post subject: Reply with quote

Øh? Eneste konkrete eksemplet? Det var det første konkrete eksemplet jeg fant på at han hadde flere enn 0 kamper som sentral midtbane i 2018.
Back to top
Krog1000
Junior

PostPosted: 29.08.2019 11:22    Post subject: henger seg opp her Reply with quote

Det henes veldig mye opp i Lundemo vs Trondsen, enig endel argumenter her begge veier... men dette er litt detaljer på veien... begge har egenskaper og begge har mangler... vi har en solid god def midtbane spillere i begge men ingen av de er strålende.. så ja burde erstatte begge over tid...

Når det er sagt, så er Lundemo best av de... undervurdert spiller, trondsen gjør mye flere feil og tar for store sjanser, Lundemo er trygg... Alle gjør feil, han gjør få av dem.

Hovland... diskuter heller han.. klare mangler og feil, her er det ikke snakk om erstatte over tid. her snakker vi erstatte før lørdag for da er det deadline day...
Han er direkte svak i år, med flere tabber siste tre kampene...kostet oss dyrt.

Matthew, god spiller... vil ikke ha han pga han setter ikke lysten til rbk spill først... lukter attityde problemer her med han... stor nei takk... glem det. desutten kommer han til og takle innhopp/innbytter tilværelse svakt i rbk... tror ikke han er mentalt sterk nok til det... vant til og være nummer 1 i sin lsk klubb, i rbk blir det litt gjermund åsen over det, alltid innhopp osv... nope dette lukter ikke bra.
View user's profile Send private message AIM Address
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 11:39    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Du kunne jo gjort som meg, sjekket i RBKweb-arkivet.

Det gjorde jeg da også, men sjekket kun noen ES-kamper.

Henning wrote:

men påstanden om at han bare har spilt 5 kamper sentralt er altså veldig feil. Det får holde.

Teller 8 kamper. Det synes jeg må være innafor sleivete. Very Happy

Over til noe mer givende:
Tok en kikk på Mathew-videoen Kamerat Ola refererer til. Den viser teknikk, ro og ballkontroll under press, overblikk og nydelig pasningsfot. 22 år. Løp og kjøp! Regner med at Lundemo ikke forlenger iom at jeg tror Horneland ikke kommer til å benytte ham som førstevalg på sikt, så da trengs det en erstatter.

#TeamSenador

Last edited by Resten må gå fan account on 29.08.2019 12:17; edited 1 time in total
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 11:53    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Han har startet flere enn 5 kamper sentralt bare i år og har dessuten flere innhopp. Men joda, når prestasjonene er så svake så blir det lite spilletid.

Nå har han vel slitt av og på med skader i over ett år, så det finnes ikke noe godt grunnlag for å bedømme han i denne posisjonen, men når Lundemo fungerer så godt som han nå gjør så er det like greit og fortsette med han ut sesongen, så får vi kjøre inn en skadefri Trondsen til neste sesong.
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 13:51    Post subject: Reply with quote

Hvis det ikke kommer fler i dette vinduet blir i alle fall jeg skuffa. Vi har ikke backup på sentrale posisjoner.
rail
Senior

PostPosted: 29.08.2019 14:20    Post subject: Reply with quote

Horneland fan account wrote:

Tok en kikk på Mathew-videoen Kamerat Ola refererer til. Den viser teknikk, ro og ballkontroll under press, overblikk og nydelig pasningsfot. 22 år. Løp og kjøp! Regner med at Lundemo ikke forlenger iom at jeg tror Horneland ikke kommer til å benytte ham som førstevalg på sikt, så da trengs det en erstatter.

Ehh, ja hva skal vi med speidere når vi har youtubevideoer? De pleier da alltid gi et nøyaktig bilde av hvor god spillere er. Har du i det hele tatt sett han spille, hele kamper? Du regner med Lundemo ikke forlenger fordi Horneland ikke vil benytte han? Hva i granskauen baserer du det på? De siste 3 månedene? Sitter du bare å fjaser?
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 14:31    Post subject: Reply with quote

rail wrote:

Ehh, ja hva skal vi med speidere når vi har youtubevideoer? De pleier da alltid gi et nøyaktig bilde av hvor god spillere er. Har du i det hele tatt sett han spille, hele kamper? Du regner med Lundemo ikke forlenger fordi Horneland ikke vil benytte han? Hva i granskauen baserer du det på? De siste 3 månedene? Sitter du bare å fjaser?

Jeg er mer på: Hva skal vi med speider, når vi ikke finner noe som helst av kvalitet, men ender opp med å by på middelmådige Tippeligaspillere som hvem som helst har sett og vurdert i flere titals kamper.
Skeptisk til YouTube-videoer jeg også, altså, men enda mer skeptisk til manglende kvalitet på speiding.
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 14:49    Post subject: Reply with quote

Det var da voldsomt til dårlig humør rail! Trodde det var åpenbart for alle at konklusjonen om ferdigheter og "løp og kjøp" var ment med et glimt i øyet. At skrytevideoer ikke akkurat trenger å gi hele bildet har jo vært et meme på forumet siden Zahora. Smile

Skriver jeg virkelig så mye dumt til vanlig at du tror så dårlig om meg? Very Happy

Vedrørende Lundemo så baserer jeg det på 1) jeg mener bestemt å huske at Adressa nevnte i vinter at Horneland anså Trondsen som den eneste i troppen med ferdigheter til å være anker fast. Mulig hukommelsen spiller meg et puss? 2) Lundemo er mye skadet. Horneland ønsker spillere som tåler å spille og trene mye. 3) Jeg mener at Trondsen er klart bedre når han kommer seg i form i løpet av høsten. 4) At Horneland ønsket Mathew både i vinter og igjen i juni kan tyde på at en av Trondsen/Lundemo drar.

#TeamSenador
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 19:44    Post subject: Reply with quote

Det har vel vist seg at Lundemo er ok, men ikke stabil, og at Trondsen faller igjennom. Dette er sikkert også grunnen til at det ryktes at RBK leter anker. Begge har derfor rett.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 21:31    Post subject: Reply with quote

Trondsen har ikke fått sjansen sentralt. Å påstå noe annet er tullete.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 29.08.2019 21:49    Post subject: Reply with quote

Jeg vil vel heller si han gjorde det meste utenom å gripe sjansen de gangene han fikk spille sentralt.

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 21:56    Post subject: Reply with quote

Trondsen er en veldig god fotballspiller som nå trenger tillit og litt flyt for å få det til å sitte.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 29.08.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

Og medikamenter mot osteoporose. Han har vel knapt spilt en kamp for oss som ikke har vært en del av opptreningen etter skade.
rail
Senior

PostPosted: 29.08.2019 23:21    Post subject: Reply with quote

Horneland fan account wrote:
Det var da voldsomt til dårlig humør rail! Trodde det var åpenbart for alle at konklusjonen om ferdigheter og "løp og kjøp" var ment med et glimt i øyet. At skrytevideoer ikke akkurat trenger å gi hele bildet har jo vært et meme på forumet siden Zahora. Smile

Skriver jeg virkelig så mye dumt til vanlig at du tror så dårlig om meg? Very Happy

Vedrørende Lundemo så baserer jeg det på 1) jeg mener bestemt å huske at Adressa nevnte i vinter at Horneland anså Trondsen som den eneste i troppen med ferdigheter til å være anker fast. Mulig hukommelsen spiller meg et puss? 2) Lundemo er mye skadet. Horneland ønsker spillere som tåler å spille og trene mye. 3) Jeg mener at Trondsen er klart bedre når han kommer seg i form i løpet av høsten. 4) At Horneland ønsket Mathew både i vinter og igjen i juni kan tyde på at en av Trondsen/Lundemo drar.

Beklager, tok ikke den. Ja, det skrives mye rart på forumet, ikke nødvendigvis av deg. Skriftlig ironi kan være kinkig. Lundemo HAR VÆRT mye skadet. Fungerer meget greit nå, siste 3 måneder. Tviler sterkt på om tidligere skadehistorikk spiller inn når Hornis setter laget fremover. Og som Zorac er inne på, Trondsen har vel slitt vel så mye fysisk. Ellers enig i vurderingen av at en av de muligens drar. Tror da Trondsen er nærmest exit.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 30.08.2019 10:09    Post subject: Reply with quote

Er det midnatt til søndag det stenger?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 153, 154, 155 ... 158, 159, 160  Next
Page 154 of 160

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb