English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eliteserien 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 28, 29, 30  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir største utfordrer om seriemesterskapet?
Bodø/Glimt
2%
 2%  [ 2 ]
Brann
10%
 10%  [ 9 ]
Haugesund
1%
 1%  [ 1 ]
Kristiansund
3%
 3%  [ 3 ]
Lillestrøm
0%
 0%  [ 0 ]
Mjøndalen
1%
 1%  [ 1 ]
Molde
66%
 66%  [ 58 ]
Odd
0%
 0%  [ 0 ]
Ranheim
3%
 3%  [ 3 ]
Sarpsborg
3%
 3%  [ 3 ]
Stabæk
1%
 1%  [ 1 ]
Strømsgodset
1%
 1%  [ 1 ]
Tromsø
1%
 1%  [ 1 ]
Viking
0%
 0%  [ 0 ]
VÃ¥lerenga
4%
 4%  [ 4 ]
Total Votes : 87

Author Message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 27.08.2019 11:51    Post subject: Reply with quote

Kyle Lafferty i norsk 1. Div høres veldig interessant ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 28.08.2019 19:54    Post subject: Reply with quote

Sportslig leder i S08 får personlige bonuser ved spillersalg. Og Sarpsborg har vært involvert i ca 100 overganger (!) på 4 år.

Selv ser de ingen problemer med dette. Sak i VG :

https://www.vg.no/sport/f...oblematisk
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 28.08.2019 21:20    Post subject: Reply with quote

Nettopp dette er grunnen til at jeg ikke akkurat gråter meg i søvn på grunn av at vi ikke har sikret oss en av de andre eminente sportsdirektørene i Elite Serien. I det intervjuet var det tåkeprat som til og med JJ hadde vært stolt av.


Rykker rett ned så det synger i år.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 28.08.2019 22:18    Post subject: Reply with quote

Rett i forsvarsposisjon med en litt arrogant og nedlatende holdning er jo også et sjakktrekk, for da overbeviser man virkelig folk at dette er uproblematisk og demper støyen fra omgivelsene. Kjenner jeg stoler på Berntsen i at dette ikke er et problem i det hele tatt.

Fordi hvis man ikke har noe spesielt å skjule så er jo det dummeste man gjør å ha åpenhet, ydmykhet og komme kritikken i møte på en saklig og seriøs måte noe man absolutt ikke bør gjøre.

Men må si jeg stusser på mange uttalelser i den VG-saken.


Cato Haug, styreleder i S08 wrote:
Thomas Berntsen har en liten bonus ved spillersalg, mens Geir Bakke har en liten bonus av totalresultatet av hva vi tjener som klubb. Det er dumt hvis de ikke har noe å tjene på å selge spillere, fordi en trener blir vurdert på sportslige resultater. Det er det beste for klubben hvis han ser hele totalen i klubbdriften.


Første del uproblematisk, de er tjent med at klubben leverer gode resultater sportslig siden de selv tjener på det. Bonusordning knyttet til resultater er vanlig. Det er andre del som skurrer for meg, nemlig at det er dumt at de ikke tjener på å selge spillere fordi en trener blir vurdert på sportslige resultater? Den setninger gir liten mening for meg. Rett og slett fordi jeg trodde sportslige resultater handlet om å vinne fotballkamper, om å komme høyest mulig på tabellen osv.

Så kan man argumentere for at best mulig sportslig resultater gjør spillerne mer attraktive, som igjen øker sjansen for salg. Men, ved å hele tiden selge sine beste spillere så blir det vanskelig å oppnå gode sportslige resultater over tid som igjen gjør spillerne mindre attraktive og man får dårligere betalt.

Thomas Berntsen, sportssjef i S08 wrote:
Er det problematisk at man får bonuser for å vinne kamper? Hvis noen der ute tror at avgjørelser om å selge spillere tas ene og alene av Thomas Berntsen, så tar de feil. Hvis det i norsk fotball blir lagt fokus på at det er negativt å selge fotballspillere, tror jeg vi blir ledd av i Fotball-Europa.


Det å sammenligne spillersalg med å vinne kamper er jo ganske på trynet spør du meg. Selvsagt tror vel ikke folk at én person har all makt alene, men en sportssjefs ord som har overganger som et slags hovedfokus veier nok tungt. Og det er ingen som mener det er negativt å selge spillere, alle skjønner at i det store og hele bilde er mye positivt ved å selge spillere videre. Men det handler om hvem man selger til, hvem som blir solgt og hvor mange som blir solgt. Det er ikke positivt hvis man hele tiden selger nøkkelspillere og mister kontinuitetsbærere. Fokuset her er forresten ikke at det er negativt at S08 selger spillere, Herr Berntsen. Fokuset er på antall spillere som blir solgt, og generelt det store gjennomtrekket av spillere i klubben.


VG.no/Cato Haug wrote:
Styreleder Cato Haug sammenligner ordningen med andre bedrifter som lever av å selge produkter og tjenester, hvor markedssjefer får prestasjonsbasert provisjon.

– Hvis du skal gi høy lønn og ingen bonus, har du en høyere fast kostnad som kan drepe en organisasjon. Spillerne har også bonuser basert på sportslige resultater. I fjor tjente spillerne bedre enn i år, kan man trygt si, sier han, og legger til:

– Vi har solgt spillere for ganske mange millioner de siste årene, så vi ser at ordningen fungerer i praksis.


Hvis de ser på S08 som en bedrift som har det å selge produkter som sin primæroppgave så skjønner jeg tankegangen deres bedre. Jeg er sterkt uenig i den måten å tenke på når man skal drive en fotballklubb dog. Det er rett og slett fordi hovedfokuset skal alltid være på resultater på banen. Så kan man dra fram argumentet om at sportslig suksess=økt attraktivitet, men det har jeg skrevet om allerede.

Igjen, jeg er helt enig i bonus som en del av lønnsstruktur på generelt basis når bonusene kommer på et grunnlag som tjener organisasjonen best mulig. Og igjen, man kan ikke sammenligne bonuser som kommer av sportslig suksess, med bonuser som følge av spillersalg. Det virker som meg at sportssjefen skal bli målt på hvor mye han klarer å få inn på spillersalg, og at hans primæroppgave dermed blir å selge spillere for mest mulig penger. Sekundært må han da erstatte disse med nye spillere, og dermed må prioritet nummer to bli overganger inn.
Så er det jo selvsagt mer komplekst enn dette, man må legge til rette for at spillerne får vist seg frem på best mulig måte og mye annet men jeg går ikke inn på slike detaljer fordi det blir allikevel bare hjelpemiddel for å lykkes best mulig med hovedmålet som virker å være tjene mest mulig penger på spillersalg.

Det siste utsagnet føler jeg bare støtter alt jeg har sagt hittil. Og spillersalg er viktig for norske klubber. Det fører til bedre inntekter, som kan bidra til bedre økonomi og det at norske klubber viser at de kan være gode springbrett gjør de selvsagt mer attraktive blant spillere som har ambisjoner osv. Men alt handler om timing, og om hvordan et salg påvirker det som bør være hovedfokuset til enhver fotballklubb, i alle fall på toppnivå, nemlig det å vinne fotballkamper!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.08.2019 10:23    Post subject: Reply with quote

Quote:
Geir Bakke har en liten bonus av totalresultatet av hva vi tjener som klubb


Og der kom svaret på hvorfor Geir Bakke takket nei til å bli Rosenborg-trener, det har nok strandet på den klausulen.

Det blir jo smått komisk når styrelederen for klubben på sisteplass i ligaen konkluderer med at modellen er en ubetinget suksess fordi de har solgt alle de gode spillerne sine. Hele den modellen er jo tydeligvis bygget på en idé om at folk ikke gidder å gjøre en god jobb uten mere penger som eneste motivasjonskilde, noe som faller på sin egen urimelighet. Og hvis det likevel skulle stemme om Berntsen og Bakke, så styrer vi greit unna de to.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 29.08.2019 15:18    Post subject: Reply with quote

I morgen avgjøres det trolig om RBK fortsatt vil ha en liten sjanse på gullet eller ikke. Skulle Bodø/Glimt vinne borte mot Odd så er det nok helt kjørt. Tar Odd med seg poeng derimot er det fortsatt håp da vi har B/G hjemme i tillegg til at Molde og B/G møtes i siste serierunde.

Dog er det litt vanskelig å bestemme seg for hva man skal håpe på. Hver gang B/G taper poeng øker det ikke bare sjansene våres, men i enda større grad økes sjansene til Molde til å ta gull.

Tar heller 3 plass med B/G gull og Molde på 2 plass enn en 2 plass med Molde gull.
Back to top
View user's profile Send private message
Vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1377

PostPosted: 29.08.2019 16:09    Post subject: Reply with quote

Tar heller 2. plass enn 3. plass uavhengig av hvem som er foran. Molde provoserer meg knapt lenger, de har jo ingen personligheter der.
Back to top
View user's profile Send private message
HMBrattbakk
Senior


Joined: 11 May 2019
Posts: 103

PostPosted: 29.08.2019 18:18    Post subject: Reply with quote

Jeg vil være strålende fornøyd med medalje i årets sesong. Med den katastrofale starten på sesongen vil medalje være en prestasjon. Selv om det gjør vondt å si det så er Molde det beste laget i år. B/G er også gode. Men når det er sagt, så har vi vist at vi har det høyeste toppnivået av samtlige lag i Norge. Men med den starten på sesongen så er gull urealistisk.
_________________
Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!
- Nils Arne Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 29.08.2019 18:34    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke enig. Jeg mener at det beste laget så langt i år er B/G, og ikke Molde. B/G syns jeg har et skyhøyt toppnivå, selv om de kanskje har et dårligere bunnivå enn Molde.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 29.08.2019 18:35    Post subject: Reply with quote

Enig. Begge kampene mot Enga viser det.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 30.08.2019 18:22    Post subject: Reply with quote

Odd oppe i 2-0 mot Glimt etter 20 min., så lov å håpe at Glimt avgir poeng:)
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 30.08.2019 18:23    Post subject: Reply with quote

Odd har puttet 2 superflaksemål mot BG. Vet ikke helt hva jeg skal synes om det. Andremålet var både en keepertabbe og dessuten offside.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 30.08.2019 18:36    Post subject: Reply with quote

I tillegg så sies det at andremålet kom etter et frispark som var feil (ikke sett det selv).

Når det smeller for Glimt så smeller det liksom skikkelig.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 30.08.2019 18:44    Post subject: Reply with quote

Glimt tap i dag, glimt tap mot Molde og Glimt tap mot oss, vips er 9 av 10 poeng de er foran oss pr nå borte Smile

Forutsatt at vi selvsagt vinner våre egne kamper, det gjør vi sikkert Smile

RBK RBK RBK
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Crimp
Senior


Joined: 31 Dec 2017
Posts: 229

PostPosted: 30.08.2019 18:49    Post subject: Reply with quote

Uavgjort i disse kampene er da naturligvis et bedre resultat for oss siden vi må ta igjen alle tre uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 30.08.2019 19:00    Post subject: Reply with quote

Jeg er uenig i det av 2 grunner:
1) Før denne runden er det 10 poeng opp til Glimt, men bare 3 poeng til Odd
2) Odd er skikkelig svake på bortebane (2 seiere, 3 uavgjorte og 4 tap) og har igjen 6 bortekamper (og bare 4 hjemmekamper etter i dag). De kommer til å miste mye poeng. Glimt har det beste poengsnittet på bortebane i ES og er nærmest uslåelige hjemme.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 30.08.2019 19:05    Post subject: Reply with quote

Glimt puttet etter 3 min i andreomgang
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 30.08.2019 19:15    Post subject: Reply with quote

Satser pÃ¥ uavgjort og at Molde avgir poeng. RBK mÃ¥ sÃ¥klart vinn de neste kampene🤭
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 30.08.2019 19:38    Post subject: Reply with quote

Og der forsvant håpet om 3.plassen. Ingen Europa neste år.

Vi spiller 1-1 mot VIF i helga.
Back to top
View user's profile Send private message
smogli
Proff


Joined: 16 Apr 2008
Posts: 313

PostPosted: 30.08.2019 19:42    Post subject: Reply with quote

sukram wrote:
Odd har puttet 2 superflaksemål mot BG. Vet ikke helt hva jeg skal synes om det. Andremålet var både en keepertabbe og dessuten offside.


Det er vel ca 1 serierunde siden at han stuten Fagermo var klokkeklar på at de aldri har fått et mål som ikke skulle vært det.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 30.08.2019 19:43    Post subject: Reply with quote

3-1 til Odd nå da. Bør vel holde ut kampen får vi håpe.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.08.2019 19:43    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Og der forsvant håpet om 3.plassen. Ingen Europa neste år.

Vi spiller 1-1 mot VIF i helga.


Faen ta! Jeg hadde tenkt å se kampen, men nå har du jo ødelagt moroa!

Skikkelig kinderegg-mål det andre til Odd. Tre momenter som går deres vei i (nesten) samme situasjon.

"Jeg husker ikke sist vi fikk et mål vi ikke skulle hatt", sa Fagermo etter at Moldes James scoret fra offside-posisjon sist. Han trengte i det minste ikke å vente så lenge.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 30.08.2019 19:44    Post subject: Reply with quote

Rosenborg slår Deila-tullet og Odd har en horribel bortestatistikk. Hva som helst kan skje. (Bare ikke Molde blir seriemester).
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 30.08.2019 20:00    Post subject: Reply with quote

Alle de tre lagene vil avgi godt med poeng utover høsten. Kanskje ikke sannsynlig at BÅDE Glimt og Molde taper forspranget til oss, men har tro på sølv. En av dem sprekker.

Tror på gull, hvertfall sølv-thriller med fire lag involvert! RBK
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Riversen
Proff


Joined: 29 Jan 2013
Posts: 263

PostPosted: 30.08.2019 20:09    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Og der forsvant håpet om 3.plassen. Ingen Europa neste år.

Vi spiller 1-1 mot VIF i helga.


LOL! Du er deg selv lik. Come on! Det må være ufattelig trist med en slik innfallsvinkel til verden. Vi får sjansen til å kneppe innpå BG, Odd ligger ikke langt foran. De henter vi inn sakte men sikkert. Dette var et BRA resultat for oss. Et POSITIVT resultat. Smil litt da Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 28, 29, 30  Next
Page 21 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb