English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Dinamo Zagreb
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 34, 35, 36  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste
André Hansen
0%
 0%  [ 1 ]
Vegar Eggen Hedenstad
8%
 8%  [ 9 ]
Tore Reginussen
13%
 13%  [ 14 ]
Even Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Birger Meling
6%
 6%  [ 7 ]
Mike Jensen
38%
 38%  [ 41 ]
Marius Lundemo
5%
 5%  [ 6 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
David Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Aleksander Søderlund
5%
 5%  [ 6 ]
Samuel Adegbenro
21%
 21%  [ 23 ]
Yann-Erik de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Anders Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 107

Author Message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 28.08.2019 08:14    Post subject: Reply with quote

Da har skuffelsen lagt seg noe, og på tross av nada søvn i natt så ser jeg lyst på livet Smile Kampen i går var virkelig noe å være stolt over. Forskjellen på oss og Zagreb over to kamper er marginal, men hvor de er mer kliniske i begge boksene. Enkelt og greit. Det som er deilig er at vi viser at vi ikke blir noen walk in the park i EL i år, og med stang inn i trekningen kan vi virkelig ta en skalp RBK

Hansen 6
Hedenstad 7
Tore 7
Hovland 4
Meling 7
Jensen 7
Lundemo 8 BB
Konradsen 4
Akintola 6
Søder 7
Samuel 7
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 28.08.2019 08:43    Post subject: Reply with quote

Nå som røyken har lagt seg på ØØ, luften tappes ut av lærkulene vi fikk leke med og bannerne tas ned og rulles sammen: Det var helt magisk i går. Upåklagelig stemning på tribunen og tidvis glimrende spill på banen. Å se dette laget marsjere inn til hymnen er et minne for livet. Godt å spille internasjonale kamper hvor man virkelig kjenner på en følelse av stolthet.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 28.08.2019 10:02    Post subject: Reply with quote

Det føles ganske rart egentlig, å være litt sånn halveis fornøyd med at "ja, vi røyk ut, men vi røyk ut i en kamp som var et steg opp fra tidligere" og at vi ser at jevnt over er det PROGRESJON i spill, og i mentalitet.

En litt bedre spiss og en bedre stopper (Maars + anyone) og vi kommer til å slå hardt fra oss i EL.
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 28.08.2019 10:05    Post subject: Reply with quote

Bare det at Hansen ikke automatisk er man of the match i vanskelige europakamper lenger er en seier i seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 28.08.2019 10:13    Post subject: Reply with quote

Magisk kamp i går. Kommer til å huske stemningen på 1-0 veldig lenge. Tror nesten det var like drøyt som da Adegbenro satt 3-2 mot Ajax.

Når det gjelder kampen var kampplanen tilnærmet perfekt. Det måtte et under til for å vinne, og det er bare et psycho skudd og noen marginer unna. Mye bedre forsøk enn på lenge fra vår side.

Men viktigst av alt: Med den intensiteten i spillet som vi hadde i går kan vi ta godt med poeng i EL. Det å gå utpå der totalt uten respekt for motstanderen, vinne flest dueller osv - det kommer til å funke uansett hvilket lag fra EL vi får.

Jeg la meg stolt i går, og jeg er fortsatt proppfull av stolthet over prestasjonen, innsatsen og nivået vi er i ferd med å oppnå.

Nå drar vi til Intility og forlenger kriserekka til Enga. Håper på smekkfull bortetribune!
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jitta138
Proff


Joined: 25 Oct 2010
Posts: 326
Location: Groningen

PostPosted: 28.08.2019 11:34    Post subject: Reply with quote

Hansen 7

Hedenstad 5
Hovland 3
Tore 7
Meling 5

Jensen 8 BB
Lundemo 6
Konradsen 5

Akintola 5
Soder 7
Samuel 7

First half convinced me we would go through! So disappointing but also promising!
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 28.08.2019 12:04    Post subject: Reply with quote

Stolt av Rosenborg og Lerkendal i går kveld. Hadde tårer i øyekroken etter 1-0-målet.
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 28.08.2019 12:12    Post subject: Reply with quote

Hadde et sammenhengende hjerteinfarkt i ca. 70 minutter i går. Tremendous stemning.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 28.08.2019 12:55    Post subject: Reply with quote

Jeg er så stolt av laget etter prestasjonen i går. En fantastisk første omgang der vi er klart best og fortjener flere mål. En andre omgang der vi ikke er like skarpe, men fortsatt best. Forståelig at lufta går litt ut av laget etter 1-1. Og Zagreb var jo fryktelig gode på å sabotere spillet. Uansett; stor kamp av oss etter min mening, vi er uredde, spiller med rett tenningsnivå, og en av våre beste kvalikkamper siste årene, kanskje noensinne. Egentlig synd at vi ødela for oss selv der nede. Hovland med en vanvittig hodemist igjen dessverre. Men stemningen var helt ubeskrivelig i 70 min, fullstendig elektrisk på tribunen! En fantastisk opplevelse å være på denne kampen, kan ikke huske å ha opplevd noe så sterkt, ikke siden CL i 07 kanskje. Hadde vi fått 2-0 kunne alt skjedd. Litt synd at de får et sånt mål, syntes egentlig ikke vi gjorde så mye feil i forkant av målet, han har jo et uvirkelig godt skudd fra en nokså ufarlig posisjon egentlig. Takker spillergruppa for denne magiske opplevelsen, og måtte det bli flere utover høsten og de kommende årene! Jeg håper også inderlig at folk kommer på kamp i EL også og skaper en tilsvarende stemning som i går. Da blir det ekstra moro. Og nå er det lov å drømme om Man United og Solskjær og at vi knuser dem på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 28.08.2019 12:59    Post subject: Reply with quote

Skulle gjerne hatt innleggene til Heden liiitt lenger inn slik at de evt måtte ha klarert til corner. Samtidig er det litt dårlig bevegelse i feltet på flere pass.

Virket på meg at KON skulle holde mer igjen også skulle Mike gå mer, litt motsatt av vanlig.., -ser en et res av det på målet?
-Og med dette gi Adeg mer rom..

Mye bra med Mike, men følelesen etter å sett video fra 2015 er at han har bygd litt mye muskler og blitt litt tyngre i steget, spes en-mot-en med ball.

Nydelig kvalik - God høst!
-Håper ikke bill blir for dyr og at RBK (og Kjernen ) heller kjører 'mobilisering' med video fra disse rundene.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 28.08.2019 13:08    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
0. larsarus 100 kr
1. Pokie 100 kr
2. Batigol 100 kr
3. MkBerg 100 kr
4. andrezinho 100 kr
5. fysiotore 300 kr
6. andham93 100kr
7. ballbingen 250 kr
8. Jubajuba 200 kr
9. gisp! 100 kr
10. Strominho 250 kr
11. Bye 100 kr
12. haavarl 100 kr
13. libido 100 kr
14. Henning 100 kr
15. TomasH 300 kr
16. JER 200 kr
17. razzle 100 kr
18. sidebob 50 kr
19. Macha 100 kr
20. Cyrilp 200 kr
21. Jomer 150 kr
22. JW 200 kr
23. Tomboy 300 kr
24. valen 500 kr
25. Elg 100 kr
26. 6strand6 100 kr
27. Sjiraff 500 kr
28. SeG 100 kr
29. RoarStrand6 100 kr
30. Frøken Fransen 300 kr
31. Pjoltergeist 150 kr
32. TomAndre 200 kr
33. Zaphod81 100 kr
34. Tommærn 100 kr
35. Brødsmula 100 kr
36. toreinar 100 kr
37. hendrix 100 kr
38. Rayman 100 kr
39. Hopeless 150kr
40. La9 150kr
41. Ten8y 100kr
42. RBK_1917 110 kr
43. enur 150 kr
44. Gla'Trønder 155 kr
45. ReBoK 200 kr
46. Driblevækk 100 kr
47. JohnTiger 150 kr (ikke Vipps, men overført til konto)
48. ode 500 kr
49. Juch 100 kr
50. gucci 100 kr
51. Jonas 100kr


Kan jeg spørre hvor mye av TIFO-budsjettet som gikk til pyro?
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 28.08.2019 13:11    Post subject: Reply with quote

Tove skuffet over pyro. (+)
https://www.adressa.no/10...8862b.html

Jeg tror hun syntes det var kjempeskØy.
UEFA-repr likeså.
-NÃ¥r det er slikt organisert.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 28.08.2019 13:12    Post subject: Reply with quote

Machiavelli : ca 0 kr
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 28.08.2019 13:13    Post subject: Reply with quote

"Du må gå utpå, kjør over dem fra start og så får det hold så leng det kan. Vess du tru at du kan forsvar dæ mot gode fotballag i to ganger 45 gjennom å spæll balln opp på tribunen og håp på atn itj kjæm ned igjen, da tar du feil. Du må gå ut, som vi sa før i tia, som en kvit tornado!" - Eggen før kampstart

Jaggu har Horneland og gutta hørt på Nils Arne. Vanvittig prestasjon i første og noe av det beste vi har levert på mange år. Vi er altså kun få marginer unna gruppespill i Champions League. Dette må vi bygge videre på utover.

Fantastisk opplevelse å være til stede på Lerkendal i går. All honnør til kjernen som lever på aller ypperste nivå. Nå går vi for gull og gode resultater i EL! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 28.08.2019 13:21    Post subject: Reply with quote

håpløs wrote:
Tove skuffet over pyro. (+)
https://www.adressa.no/10...8862b.html

Jeg tror hun syntes det var kjempeskØy.
UEFA-repr likeså.
-NÃ¥r det er slikt organisert.


Det så dritbra ut. Vippser 200 kr som takk for jobben!
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 28.08.2019 13:34    Post subject: Reply with quote

Noen som har bilder av tifo før kampstart? Kom meg ikke foran tv før litt ut i første omgang.


Knall pyro-show
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2850

PostPosted: 28.08.2019 14:10    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:


Kan jeg spørre hvor mye av TIFO-budsjettet som gikk til pyro?


Ingenting. Kun ved lovlige fyringer det går av TIFO-budsjettet. Så ved slike fyringer er det privat innkjøpt.
Ser nydelig ut dog.
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
ElMar
Proff


Joined: 04 Nov 2009
Posts: 393

PostPosted: 28.08.2019 15:06    Post subject: Reply with quote

Bluss ok. Men IDIOTI å fyre opp de to/tre rakettene/knallskuddene over banen. Tror det får ekstra følger.
_________________
Fotball e følelsa, gode følelsa Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 28.08.2019 15:49    Post subject: Reply with quote

Fantastisk alt!
Blir det bot får vi gjøre samme som AIK fansen gjorde, kjøre kronerulling RBK
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 28.08.2019 15:57    Post subject: Reply with quote

150k i bot er smÃ¥penger for klubben. En vanvittig stemning som løfta laget i gÃ¥r. Ja til alt. Pyro, raketter og tifo 🔥
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 28.08.2019 17:05    Post subject: Reply with quote

Jeg vil bare rette en stor takk i retning Kjernen for det nivået de leverte i går. Det gjorde opplevelsen stor, tross alt. Takk
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 28.08.2019 18:32    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...QMg_YuyDmA

Litt av en feiring av dinamo spillerne Razz Hørtes sikkert i RBK garderoben.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 28.08.2019 20:26    Post subject: Reply with quote

Herlig kamp. Avansementet ble egentlig ødelagt i bortekampen. Bare for å ta noen tall ut av lufta så vil jeg si at vi egentlig bare hadde 25% sjanse for å gå videre. Det er vanskelig nok å score 3 mål hjemme uansett motstander. Det er enda vanskeligere å score 3 mål samtidig som man i store deler av spillet også må spille med noe mer risiko enn ønsket uten å slippe inn mål. Enda vanskeligere blir det når man må score 3 mål mot en motstander som er jevnbyrdig og på en god dag også mest sannsynlig bedre enn en selv.

Jeg tror vel det at de fleste på forumet hadde satt huset sitt på at Dinamo Z. kom til å gå videre før kampen dersom de hadde blitt tvunget å tippe med huset som innsats.

Det fascinerende med fotball er dog at selv det umulige blir mulige noen ganger. Derfor tilsa vel ikke logikken at det kom til å gå, men ønsket og håpet gjorde at de fleste av oss valgte å tro på et lite mirakel. Det gikk nesten. Med gløden som ble vist i går og noen forsterkninger så kan dette laget bli riktig så bra.

Vi trenger bedre midtstoppere. Tore begynner å dra på årene og Hovland, vel ikke vits å si noe mer. Meling kommer nok til å forsvinne og Hedenstad kan kanskje ta steget dersom han fortsetter å utvikle seg positiv, men han trenger en utfordrer.

Jensen begynner å dra på årene, vi trenger fortsatt den udiskutable DM/playmakeren og Trondsen må enten ta steget eller så kommer han vel til å selges. Lundemo synes jeg ikke er god nok for fast plass, ikke Åsen heller og Konradsen kan vel fort bli solgt han også. Denic er vel kanskje ikke funnet god nok selv om jeg føler han aldri egentlig har fått sjansen over tid.

Samuel kommer nok til å forsvinne, vi har Ceide. Akintola synes jeg jobber godt begge veier og bare han begynner å score litt mer så føler jeg vi bør kjøpe han deresom prisen er forsvarlig. Ellers synes jeg ingen av de andre i angrep er noe å satse på videre. Vi trenger ny klassespiss inn som i kamper som i går kan gjøre det lille ekstra som på egenhånd klarer å dra av en spiller og curle ballen i mål.

Skal vi ta det neste steget så må faktisk så og si nesten hele laget sakte men sikkert fornyes, men med kvalitet. Ikke noe mer Lundemo, Åsen, Valsvik, Levi, Denic typer som skal være fremtiden? Men som før de er hentet så vet de fleste av oss at de langt fra holder nivået til å være suverene første 11'er kandidater. Det er for mye henting av etablerte spillere som aldri egentlig har gjort det helt store i andre norske klubber eller utenlandske men som noen i sportslig av en eller annen merkelig grunn tror plutselig skal blomstre noe ekstremt i RBK.

Synes fremtiden ser lysere ut enn på lenge. Gleder meg til fortsettelsen.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 28.08.2019 21:04    Post subject: Reply with quote

Det gir litt edruelighet å se på statistikken også (fra uefa.com):

TOTALT:
Avslutninger: DNZ 29, RBK 33
På mål: DNZ 9 (31 %), RBK 11 (33 %)
Mål: DNZ 3 (10 % av avslutningene / 33 % av avslutningene på mål), RBK 1 (3 % av avslutningene / 9 % av avslutningene på mål)

Det er et brukbart antall avslutninger og avslutninger på mål, men det er stor forskjell i kvaliteten på dem som avslutter.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 28.08.2019 22:07    Post subject: Reply with quote

Forskjellen er alt for stor.

Både Konradsen, Jensen og DeLanley hadde skudd i går som nærmest kan kalles tilbakespill til keeper. Jensen er den fremste eksponenten for slike svake skudd.
Søder skyter forsåvidt hardt på det skuddet han har, men han presterer til gjengjeld å bomme på målet fra 10-12m.

Med bedre avsluttere hadde vi vært i CL. Noe statistikken over her jo også tyder på.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 34, 35, 36  Next
Page 35 of 36

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb