English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 28.08.2019 19:10    Post subject: Reply with quote

Jeg er en av de få som var imot Bendtner men har hele tiden vært positiv til Horneland. Føler vi blir flere og flere..
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 28.08.2019 19:16    Post subject: Reply with quote

Vil bare påpeke at det var lite som tydet på at vi skulle fremstå slik vi har spilt den siste tiden basert på det spillet vi leverte på banen i vår. Og det var mye som tydet på at Zaphod skulle få rett i sine spådommer der og da. Men så klarte Horneland å gjøre viktige endringer, han har lyttet og tatt til seg råd og kunnskap fra den fremste eksperten på rosenborg-fotball og vist at han er i stand til å tilpasse seg den type fotball. Og jeg mener det er utelukkende positivt at han har motbevist Zaphod (og andre), men jeg klarer ikke å se at vi kunne forvente den utviklingen vi har hatt basert på hvordan vi fremsto da kritikken og analysene til Zaphod ble skrevet. Så ser jo de spådommene veldig dumme ut nå i ettertid selvfølgelig, det er jo egentlig skivebom, men på det tidspunktet så det ut til å bli innertier.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.08.2019 19:17    Post subject: Reply with quote

Hehe nei, det er jo overhodet ingen hemmelighet at jeg hadde null tiltro til det prosjektet i april/mai, og jeg skriver jo også i det innlegget du siterer at den transformasjonen har kommet mye lenger enn det jeg trodde overhodet var mulig. Horneland har vist seg å være mye mer pragmatisk enn det jeg gav ham kreditt for, og det er faktisk sjelden vare.

Men jeg står for det jeg sier om spillestilen nå. Det er ikke særlig grad av offensiv samhandling, vi skaper ikke mye sjanser utenom dødballer, og selv om vi er bedre stilt nå enn for ett år siden (utvilsomt) så holder vi heller ikke nivået til Kåres lag etter like lang tid. Det er mye lange oppspill bakfra og duellering, og et større ønske om å få ballen oftere inn i boksen enn å gjøre det fra gode vinkler og posisjoner. Var det Semb-fotball vi så i går? Tja. Ikke helt ulikt Lagerbäck, i alle fall. Masse lange oppspill mot fysisk sterke spisser. Mye nærmere Semb enn Eggen-fotball. Og det var helt okei slik situasjonen og motstanderen var. Vi må vite hvor vi står og.

Angående spådommer fremover synes jeg det er vanskelig å spå noe nå, i og med at vi har utviklet oss mye riktig vei, både kvalitets- og spillestilsmessig, og jeg håper den utviklingen fortsetter. Jeg synes bare enkelte, ja, du om du vil, blir i overkant påvirket av en periode med gode resultater. Vi har fortsatt til gode å bevise at vi er tilbake som seriens beste lag, og det er faktisk pari for Horneland når han tar over en dobbelmester på godt over to poeng i snitt. Vi bør være best og score mest, og vi bør egentlig nå dit allerede i år. Vi vinner ikke serien, men vi har to kamper mot topplagene til å vise hva som kunne ha vært med en mindre dårlig sesongstart.

Så: Er han en trener som kan ta oss ett steg videre? Hvem vet. Neppe, realistisk sett. Men det kan fort være et steg på veien. Og i motsetning til i januar tør jeg nå håpe på at det blir flere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 28.08.2019 19:20    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg er en av de få som var imot Bendtner men har hele tiden vært positiv til Horneland. Føler vi blir flere og flere..


1. Det er ganske mange som har hatt problemer med Bendtner.
2. At du hele tiden har vært positiv til Horneland er jo det reneste tøv, og kan enkelt motbevises om man blar seg bakover i historikken din.

Du presterte jo blant annet å poste dette:

Bart1 wrote:
Jeg sitter med en følelse av at Horneland ønsker å sabotere for RBK. Laguttaket forrige uke, endre formasjoner, de desidert værste resultatene i RBK sin historie.. etc.

Er det virkelig mulig å gjøre det værre enn det Horneland har gjort til nå, med den spillestallen vi har?


Du var like negativ til Horneland som de fleste andre i mai, så har det (som hos de fleste andre) blitt mer og mer positivt etterhvert. Din agenda har først og fremst vært å få frem at sparkingen av Kåre var feil, og du har virkelig brukt Horneland sin start for alt det er verdt i den forbindelse.

Det vi se på banen nå for tiden, spesielt i Europa, er et klinkende godt bevis på at det var riktig å sparke Kåre, men akkurat den tråden kan jeg ikke se du har tatt opp på en stund.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 28.08.2019 19:32    Post subject: Reply with quote

Hehe.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 28.08.2019 19:35    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
..De Lanley som er bedre i kombinasjonsspillet enn Adegbenro. Konradsen og Meling er god på dette, og synes Adegbenro viser bedring.


Du ser noe annet enn meg, iallefall. Utfordringen til Adegbenro er timing i forhold til angrepsrytmen - utforutsigbarheten hans gjelder både for mot- og medspillere. Jeg mener riktignok at Søderlund heller kan tilpasse seg Adegbenro med å ikke alltid buse inn i boks på førstebevegelsen enn at vår klart beste spiller skal legge om spillet sitt (der han ydmyker alle backene han spiller mot).

Kombinasjonsspillet derimot - han har slått flere blinde, nydelig vektede stikkere i løpet av de siste fire-fem kampene enn jeg noensinne har sett de Lanlay gjøre. Adegbenro er rett og slett en smartere og mer årvåken spiller, mener jeg, selv om det strider mot enkeltes oppfatning av hvordan fødested og mentale egenskaper henger sammen.

De Lanlay er en spiller med grei nærteknikk, mener jeg, hjulpet av et lavt tyngdepunkt og et bra steg. Han har også et godt skudd, men er ikke god nok én mot én til å få utnyttet det ofte nok. Han er også vår nest tregeste ving.

Konradsen er god rettvendt og flink til å skape farlige situasjoner ved å komme seg inn i rom, men han har for dårlig nærteknikk og pasningssikkerhet til å være en god kombinasjonsspiller - det har vel hele prosjekt Konregista ettertrykkelig vist. Han er rett og slett farlig å spille pasning til feilvendt, fordi han ikke orienterer seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 28.08.2019 19:42    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg er en av de få som var imot Bendtner men har hele tiden vært positiv til Horneland. Føler vi blir flere og flere..


Hele tiden?

Bart1 wrote:

Jeg forstår at det er viktig for styret å ikke gi etter, da de sparket vår nest beste trener gjennom tidende, for å erstatte det med noe mye værre.

Men, dette gjelder noe mye større enn egoet til styret. Det gjelder RBK.

Nå må det taes affære!
Back to top
View user's profile Send private message
VÃ¥r Herre
Proff


Joined: 25 Aug 2017
Posts: 361

PostPosted: 28.08.2019 19:43    Post subject: Reply with quote

For første gang på flere år har det i sommer vært gøy å utsette seg for RBK-fotball. Jeg hadde ikke et fnugg av tro på prosjekt Horneland for få måneder siden, men nå gleder jeg meg til hver kamp. Og i motsetning til tidligere trener tror jeg ikke Horneland lar gjengen være fornøyd med å kun nå gruppespillet. Alt etter kvalikken er ikke dessert. Det er nå det begynner. Ble et stort antiklimaks hver gang gruppespillet startet under Ingebrigtsen.
_________________
Herre går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 28.08.2019 19:55    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
zaphod81 wrote:

Frykten er at Horneland har som filosofi å pøse på med enkle baller inn i boksen og håpe på flyt og medvind. Eller, jeg er ganske sikker på at det er grunnfilosofien hans.


Hvor har han uttalt dette?


Det var i en privat samtale mellom Horneland og Konesseur, såvidt jeg har forstått.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 28.08.2019 20:48    Post subject: Reply with quote

En god trener er ikke bare god på feltet med det taktiske osv. Skal være god i overgangsvinduer også. Show us what you got.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 28.08.2019 21:08    Post subject: Reply with quote

Han har jo allerede sagt at han er ganske fornøyd med å kunne videreutvikle de som er her.

Strengt tatt er vel spillet som kommer til syne i kamp, og resultatene, det som teller.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 28.08.2019 21:26    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Vil bare påpeke at det var lite som tydet på at vi skulle fremstå slik vi har spilt den siste tiden basert på det spillet vi leverte på banen i vår. Og det var mye som tydet på at Zaphod skulle få rett i sine spådommer der og da. Men så klarte Horneland å gjøre viktige endringer, han har lyttet og tatt til seg råd og kunnskap fra den fremste eksperten på rosenborg-fotball og vist at han er i stand til å tilpasse seg den type fotball. Og jeg mener det er utelukkende positivt at han har motbevist Zaphod (og andre), men jeg klarer ikke å se at vi kunne forvente den utviklingen vi har hatt basert på hvordan vi fremsto da kritikken og analysene til Zaphod ble skrevet. Så ser jo de spådommene veldig dumme ut nå i ettertid selvfølgelig, det er jo egentlig skivebom, men på det tidspunktet så det ut til å bli innertier.

Joda, men flere av oss så relativt tidlig at han var kapabel til å tilpasse seg og utvikle laget.

Dette sa henholdsvis Kalkunen og jeg når det stormet som verst før Molde-kampen, (som riktig nok gikk til helvete, men poengene står).
Stubbelur - 25.04.2019 wrote:
Kalkunen wrote:
Jeg tror Horneland rir av stormen. Det var tydelige forbedring med 4-3-3 i forrige kamp. Da så vi igjen noe av det gode gamle slaget. Om han får en positiv kamp mot Molde, vil hjulet begynne å rulle i positiv retning. Jeg tror vi vinner i helga!

Sjæl.

Mange er ekstremt hissig på grøten og ber om hoderulling etter første tegn til motgang. Medgangssupportere som truer med å selge sesongkort og erklærer likegyldighet til klubben. Dette er tapere som ikke vet å takle vanskelige situasjoner.

Vinnere forsøker å se på det større bildet, om det er grunn til drastiske endringer eller om mye kan løse seg selv bare ved å være tålmodige og jobbe hardt. Om man ser på hvordan det arbeides og lytter til de involverte og det man observerer virker fornuftig og klokt så er det ikke vanskelig å se for seg at det blir bedring.

Jeg har full tro på prosjektet til Horneland, og det kan folk gjerne sitere meg på om et år.


zaphod81 wrote:
Horneland har vist seg å være mye mer pragmatisk enn det jeg gav ham kreditt for, og det er faktisk sjelden vare.

Og det mener jeg man ikke trenger å være synsk for å se allerede i april/mai.

zaphod81 wrote:
Men jeg står for det jeg sier om spillestilen nå. Det er ikke særlig grad av offensiv samhandling, vi skaper ikke mye sjanser utenom dødballer, og selv om vi er bedre stilt nå enn for ett år siden (utvilsomt) så holder vi heller ikke nivået til Kåres lag etter like lang tid.

Det er sant, men dette er jo også noe av det vanskeligste å øve på. Pdd. er jeg underholdt under kampene, men det er tydelig at vi har mye å gå på når det kommer til samhandling, selv om vi ser langt mer av det nå enn tidlig i sesongen. Det henger fort sammen med hva fokus faktisk har vært så langt i år. Det er ikke mange månedene siden vi så trette og ufokuserte ut. Den fysiske formen har kommet seg. Flere spiller med selvtillit. Noen får til en del gode kombinasjoner, men ganske uregelmessig. Samhandling tar lengre tid enn alt dette.

Men om vi beholder stammen i laget og fortsetter å øve, hvorfor skulle vi ikke se forbedringer på det punktet?

zaphod81 wrote:
Masse lange oppspill mot fysisk sterke spisser. Mye nærmere Semb enn Eggen-fotball.

Forsåvidt ikke uenig i det. You got me there.

zaphod81 wrote:
Jeg synes bare enkelte, ja, du om du vil, blir i overkant påvirket av en periode med gode resultater.

Ærlig talt så er jeg ikke så veldig påvirket av perioden med gode resultater. Jeg hadde sterk tro på at det ville komme, jeg håpet bare styret var tålmodig nok til å ikke sparke de før den tid. Jeg er overrasket over hvor mye vi har forbedret oss, og hvor relativt raskt det snudde, det skal jeg innrømme. Ikke er det bare resultater heller, det er prestasjonene jeg ser mer på.

Jeg tror også utviklingen flater ut en tid fremover, før vi evner å nå nest platå.

zaphod81 wrote:
Er han en trener som kan ta oss ett steg videre? Hvem vet. Neppe, realistisk sett.

Spørs vel hvordan man definerer et steg videre. Hva om vi sier videre fra gruppespill i Europa? Pdd. virker ikke det usannsynlig. Jeg har ihvertfall troa.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 28.08.2019 21:48    Post subject: Reply with quote

TL:DR

Det der blir for psyko-meta for oss andre.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.08.2019 22:45    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
Og det mener jeg man ikke trenger å være synsk for å se allerede i april/mai.


Tror nok mange av de (oss) som påstår vi har vært optimistisk til Horneland hele veien kan like mye takke vår stahet som vårt blikk og forståelse for utvikling i spillet på det tidspunktet du snakker om.
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 28.08.2019 23:13    Post subject: Reply with quote

Da det så som verst ut i starten av sesongen var det spesielt én ting som skilte Horneland fra de andre døgnfluene vi har hatt som trenere her, og det er måten han svarte for seg i media. Han var såpass flink til å identifisere spader både med produsent og modellnummer at jeg hele tiden hadde et lite håp om at ting kunne snu, gitt at han ikke hadde mista garderoben allerede.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 29.08.2019 07:44    Post subject: Reply with quote

bigfoot wrote:
Han var såpass flink til å identifisere spader både med produsent og modellnummer at jeg hele tiden hadde et lite håp om at ting kunne snu,


Velformulert!

Nå skrev jeg faktisk først "velforumlert" ved en feil, men det kunne i og for seg også være passende.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.08.2019 09:42    Post subject: Reply with quote

Stubbelur: OK, men da er vi jo ikke så veldig uenige hva angår nå-situasjonen.

Jeg er faktisk ikke så veldig opptatt av å skulle forsvare min innstilling til Horneland fra april/mai, jeg syntes jeg hadde en grei analyse da, og mente han gjorde en del dårlige valg som ville være vanskelig for en trenertype som han å snu. Og så har Horneland motbevist siste ledd av dette i ettertid, til min store glede.

Poenget mitt er jo ganske enkelt det at vi, selv om vi har løftet oss betraktelig, fortsatt har et godt stykke å gå prestasjonsmessig før vi kan hevde å være tilbake på riktig nivå, og det er med all respekt å melde de fotballmessig (men kanskje ikke prestasjonsgruppemessig) 'enkleste' grepene vi har fått gjennomført nå. Bedre fysisk form, mer profesjonell innstilling, mer stake, og det var akkurat det S/S Rosenborg trengte nå. Det gjør det også mer gøy å se laget spille, og det er jeg helt enig i.

Men jobben med å skape et strukturert velfungerende angrepsspill er mye vanskeligere, i tillegg til å være mer tidkrevende, som du sier, og det er slett ikke alle trenere som i det hele tatt har det i seg. Horneland virker som han er flink til å ta til seg input, og forstår (forhåpentligvis) at den ressursen han driver og kjører til Fannrem for å prate med er mer enn en symbolsk viktig handling, i tillegg til at vi har ganske dyktige trenere involvert på juniornivå som er ansatt for å forvalte en spesifikk spillestil. Det er egentlig dette, hans personlighet og lidenskap, som fins av grunn til å tro at han skal klare det, for han viste ikke noe mer avansert på to år i Haugesund enn det han har gjort så langt i Rosenborg.

Så hvis man skal tenke sannsynlighet, så vil jeg si at den er større for at han ender opp som et nødvendig mellomsteg enn en slags Rosenborg-legende når alt er telt opp. Akkurat som det var større sjanse for at hans Rosenborg skulle kollapse og dø etter 16. mai enn at de skulle ta en Lazarus. Men som sagt: de oddsene må han veldig gjerne forsette å slå for min del.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 29.08.2019 11:33    Post subject: Reply with quote

Neida, vi er ikke så veldig uenige, poenget mitt var først og fremst av vi hadde forskjellig inntrykk i April/Mai og at det bør telle for noe. Den vanskeligste jobben, med samhandlingen, gjøres nå. Så får vi se om Horneland og Emberland har kompetansen til å implementere nettopp det.

Jeg tror heller det er sannsynlig at Horneland blir en legende i Rosenborg, fordi jeg tror, hvis han fortsetter å lykkes i Rosenborg, at han blir hentet av en større klubb før han rekker å bli det. Han har vist seg å være svært tilpasningsdyktig, og det er en ettertraktet egenskap.

Ved årsskiftet tror jeg vi gjør lurt i å forlenge kontrakten med ett år.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.08.2019 11:36    Post subject: Reply with quote

Kontraktsforlengelse er et vanskelig spørsmål, for hva da hvis vi ikke henger med i gullkampen neste år? Avslutningen på denne sesongen, spesielt i hjemlig serie, vil være veldig viktig. Klarer vi å ha fortsatt strukturell fremgang, slik at vi fremstår som det sterkeste laget og en naturlig favoritt til 2020-sesongen ved utgangen av denne sesongen, så er jeg enig med deg - da er ett års forlengelse gunstig.

Jeg er ikke veldig redd for at han blir plukket opp uansett. Norske trenere er ikke akkurat regnet som A-vare i det store utland.

Forøvrig syntes 'poenget ditt' i starten av diskusjonen vitterlig å være at jeg skulle "la sånne spekulasjoner ligge", hva nå disse måtte være, fordi jeg ikke hadde troa på Horneland i mai. Så jeg er glad for at du har tatt et steg vekk fra det ærlig talt ganske lite konstruktive utgangspunktet. Det blir litt rart dersom kun de mest ihuga troende i april nå skal ha talerett om veien videre, for dere er det jammen ikke mange av.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 29.08.2019 11:42    Post subject: Reply with quote

Ja, det kommer naturligvis an på sesongavslutningen.

Norske trenere generelt sett, nei, men nå har jo vi god tradisjon med å sende våre suksesstrenere etter Eggen til diverse landslag. Skulle ikke forundre meg om NFF begynte å snuse på Horneland når Lagerbäck gir seg.

Samtidig så har vi jo Solskjær, Solbakken og tidligere Deila og H. Berg vært ut der, så det er jo ikke helt borti natta heller.

zaphod81 wrote:
Forøvrig syntes 'poenget ditt' i starten av diskusjonen vitterlig å være at jeg skulle "la sånne spekulasjoner ligge", hva nå disse måtte være, fordi jeg ikke hadde troa på Horneland i mai. Så jeg er glad for at du har tatt et steg vekk fra det ærlig talt ganske lite konstruktive utgangspunktet. Det blir litt rart dersom kun de mest ihuga troende i april nå skal ha talerett om veien videre, for dere er det jammen ikke mange av.


Må være lov å påpeke hvor grovt du bomma og gi litt kred til de som hadde rett.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.08.2019 11:49    Post subject: Reply with quote

Hehe, hvis vi kan være enige om å la deg og de andre med trua få lov til å blåse i triumfhornet (jeg skippet den mindre barnevennlige metaforen), og ellers la livet gå videre, så stiller jeg meg bak det.

Det er for så vidt velfortjent, for det så veldig ut som en lam hest dere satte penger på, og da er jo seieren desto større Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 29.08.2019 11:55    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
(jeg skippet den mindre barnevennlige metaforen)
Å hei og hei og hei og hå Cool

Jeg blåser litt i triumfhornet og krysser fingrene for fortsatt framgang. Det er jo det vi alle ønsker, uavhengig om vi får rett eller ei. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.08.2019 13:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er også litt nysgjerrig på dette med dynamikken og sammensetninga i trenerteamet når det kommer til områdene vi sliter litt på. Uten at jeg har kjennskap til treningsfeltet i særlig grad, har jeg fått inntrykk av at herrene Horneland og Emberland har litt "omvendt" ansvarsområde i forhold til hva som er vanlig, i hvert fall om man tenker klassisk RBK. Horneland er den som jobber med fysikk, form og organisering, mens Emberland står mer for den offensive biten slik jeg har forstått det. Så har man selvsagt Henriksen i blandinga på et eller annet nivå, men jeg vet ikke helt hva det går på.

Spørsmålet mitt er om mangler i det offensive som gjerne tillegges Horneland i større grad er Emberlands ansvar - i den grad man kan fordele dette. Jeg må ærlig si at jeg vet veldig lite om hva Emberland står for og hvor dyktig han egentlig er. Det er litt spørsmål rundt hvor langt dagens hovedtrener kan ta oss, men er vi sikre på at assistenten hans er god nok?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 29.08.2019 13:52    Post subject: Reply with quote

Er det en utbredt oppfatning at angrepsspillet vårt er så primitivt? Ja, vi slår langt innimellom, noe jeg har inntrykk av er en internasjonal trend som svar på høyt press, men jeg ser masse kombinasjoner langs bakken også. Det er jo langt fra Semb-fotball vi holder på med.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 29.08.2019 14:08    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg er faktisk ikke så veldig opptatt av å skulle forsvare min innstilling til Horneland fra april/mai, jeg syntes jeg hadde en grei analyse da, og mente han gjorde en del dårlige valg som ville være vanskelig for en trenertype som han å snu.


Jeg synes det har vært en fryd å lese dine analyser av nåsituasjonen hele tiden. Presist og analytisk.

Det må være lov å gjette på fremtiden ut fra hva du hadde av kunnskap om hans fortid, og bomme. Også dine beskrivelser av Haugesund under Horneland tror jeg var temmelig presise. Og iallefall mye bedre enn de fleste andre av oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 335, 336, 337  Next
Page 188 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb