English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 158, 159, 160  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 22.08.2019 10:33    Post subject: Reply with quote

Vil Birk Risa være en fullgod erstatter, egentlig? Og hvor mye må vi punge ut, hvis vi tradisjonen tro får panikk fordi vi ikke har vært i kontakt med klubben før etter at vi har solgt?

Samuel vet jeg ikke helt hvordan vi skal erstatte egentlig, annet enn å la Ceide spille fast ut sesongen, så får det gå som det går. Helland og De Lanlay er jo uansett ferdige virker det som, og Akintola er på lån. Det blir fort vingmangel til vinteren også..
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.08.2019 10:51    Post subject: Reply with quote

Hvis Adegbenro går nå - og det tror jeg skjer dersom vi ikke når CL - så ville jeg forsøkt å signere en ny dribleving av litt samme type, for å skjerme Ceide for ansvaret med å være den primære sjansegeneratoren vår i ett år til, for jeg tror dessverre ikke han er stabil nok i prestasjonene helt ennå.

Vi får håpe det finnes noen sånne på det påståtte skyggelaget.

Det jeg er skeptisk til med Birk Risa er om han har potensialet til å bli bedre enn Meling, og bli en ettertraktet vare på sikt. Vi bør jo alltid forsøke å erstatte med spillere som forsterker laget enten umiddelbart eller på sikt. Han vil jo være en signering i riktig alder, men det er ikke noe poeng hvis han ikke har et åpenbart potensiale for å bli bedre. Sånn sett er jeg mer interessert i lynraske Bjørkan, for det er lettere å bli mye bedre teknisk/taktisk hos et bedre lag enn det er å bli raskere.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 22.08.2019 11:30    Post subject: Reply with quote

Må ha inn 2 stoppere, og 1 spiss. Må ha 1 back, helst 2. Ser ikke ut som det kommer til å skje, i tempoet som føres på brakka for tia.
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 22.08.2019 12:59    Post subject: Reply with quote

Ã… tro at vi handler to stoppere er bra utopisk..

Planen (håper jeg...) er at utlånte stoppere skal være backupstopper i fremtiden med mulighet for å spille seg inn på førstelagety (Ogbu, serbecic++)

Det vi kan håpe på er EN ny stopper, men da må troligvis hovland eller valsvik gå (valsvik virker kunstig siden vi nettopp kjøpte ham, hovland kunstig fordi han tydeligvis foretrekkes fremfor noen som faktisk kunne bidra til laget; les hvem som helst)

Dersom det er riktig at vi prøver tre er det garantert:
- Spiss
- Back (vi har altså 2! Hvor en ryktes hardt til Celtic)

Tredjemann kan være:
- Back #2
- Midstopper
- Ving / Akintola
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 22.08.2019 13:24    Post subject: Reply with quote

Maars, Rosted og en back (Bjørkan om Meling blir solgt om man kan få tak i han) ser jeg på som mulige overganger man absolutt bør prøve seg på.

Rosted som er ute i kulda og kan komme til RBK for en billig penge er ikke dumt. Skal ikke glemme at Tore trolig bare har en sesong til igjen, så å få inn en spiller som Rosted tror jeg hadde vært bra. Når Gent hentet han for 12-13 mill og han nå er ute i kulda, så kan de ikke akkurat forvente å få noe mer igjen for han.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 22.08.2019 13:52    Post subject: Reply with quote

Det er få dager igjen av overgangsvinduet, og klubben er i en situasjon jeg aldri hadde trodd den skulle være. Da vi gikk inn i vårsesongen, med null dekning på back, og en uprøvd ung backup til Søderlund, var jeg helt sikker på at det ville være flere spillere signert og klar til 1. August. Der tok jeg feil gitt. I stedet har klubben lånt ut 2 forsvarsspillere til og virker nesten å jobbe i blinde på overgangsmarkedet. Frykter en ny deadlineday med panikkbud i hytt og vær! Det er nesten som om man ikke tar spill i Europa seriøst. Det blir gruppespill denne høsten uansett hva som skjer denne måneden. Neste år derimot, er mer usikkert. Blir litt useriøst å gå inn i en viktig høst, med en 32 år gammel spiss uten et skikkelig alternativ, og null konkurranse i forsvar. Man må prestere på to fronter. Europacup er viktig, for det er der man vil være. Eliteserien er kjempeviktig fordi det er der man kvalifiserer seg for neste års Europacup. Akkurat nå er vi ikke kvalifisert for Europa neste år. Man vet at både karantener og skader vil oppstå. I fjor hadde vi vel 10 spillere ute med skade samtidig, da slitasjen var som værst. Det var ekstremt, men man må ta høyde for at noen sliter med skader og trenger hvile.
Back to top
View user's profile Send private message
Vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1377

PostPosted: 22.08.2019 13:56    Post subject: Reply with quote

Det vil alltid være en fordel å ha de beste spillerne i sentrallinja der de kan utrette mest. Det er også der RBK har mest å gå på, om vi ser bort fra keeper. Det letteste bør være å finne en bedre midtstopper enn vårt svakeste ledd. Det er vanskeligere og dyrere å hente sentral midtbane og spiss, men disse posisjonene er så viktige at det uansett bør være neste prioritet.

Backer og vinger bekymrer meg mindre, men evt. salg må erstattes.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.08.2019 14:17    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
1. Ny ving. Akintola er ikke engang brukbar i Eliteserien. Har fart og rykk og det er alt han har. Fullstendig ubrukelig.
- Vi har jo alternativer, så merkelig at man spiller med Akintola i det hele tatt. Helland er LANGT bedre. Han er i i alle fall i stand til å levere innlegg.


Hahaha, slutta å lese her Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 22.08.2019 14:19    Post subject: Reply with quote

Vemundo wrote:
Det vil alltid være en fordel å ha de beste spillerne i sentrallinja der de kan utrette mest. Det er også der RBK har mest å gå på, om vi ser bort fra keeper. Det letteste bør være å finne en bedre midtstopper enn vårt svakeste ledd. Det er vanskeligere og dyrere å hente sentral midtbane og spiss, men disse posisjonene er så viktige at det uansett bør være neste prioritet.

Backer og vinger bekymrer meg mindre, men evt. salg må erstattes.


Det kommer strengt tatt helt an på hvordan en spiller. Med Horneball så hjelper det lite å ha en jævlig god spiss om ikke backer og vinger er i stand til å servere denne spissen.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 22.08.2019 14:49    Post subject: Reply with quote

Er vel bare å innse at det med all sannsynlighet ikke skjer noe før et par dager erter playoff er unnagjort...
Back to top
View user's profile Send private message
Vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1377

PostPosted: 22.08.2019 15:04    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Vemundo wrote:
Det vil alltid være en fordel å ha de beste spillerne i sentrallinja der de kan utrette mest. Det er også der RBK har mest å gå på, om vi ser bort fra keeper. Det letteste bør være å finne en bedre midtstopper enn vårt svakeste ledd. Det er vanskeligere og dyrere å hente sentral midtbane og spiss, men disse posisjonene er så viktige at det uansett bør være neste prioritet.

Backer og vinger bekymrer meg mindre, men evt. salg må erstattes.


Det kommer strengt tatt helt an på hvordan en spiller. Med Horneball så hjelper det lite å ha en jævlig god spiss om ikke backer og vinger er i stand til å servere denne spissen.


Jo, men den kan snus på hodet ved å si at gode medspillere hjelper lite om spissen ikke gjør sin jobb. En kommer ikke utenom at spillerne sentralt i banen er mer involvert/sentrale, og har ofte større påvirkning negativt eller positivt på lagets prestasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 22.08.2019 15:50    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Robin wrote:
1. Ny ving. Akintola er ikke engang brukbar i Eliteserien. Har fart og rykk og det er alt han har. Fullstendig ubrukelig.
- Vi har jo alternativer, så merkelig at man spiller med Akintola i det hele tatt. Helland er LANGT bedre. Han er i i alle fall i stand til å levere innlegg.


Hahaha, slutta å lese her Very Happy


Du er uenig regner jeg med? Sier ikke at Helland er guds gave til fotballen. Men målt i hva de faktisk utretter, så mener jeg Helland er milevis bedre enn Akintola. Akintola har jo null og niks bortsett fra fart og rykk. Han har elendig overblikk, elendige innlegg og elendige avslutteregenskaper.
Back to top
View user's profile Send private message
Talent
Senior


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 114

PostPosted: 22.08.2019 15:58    Post subject: Reply with quote

I TV2s artikkel om Haaland og de kommende landskampene står det at Stefan Strandberg nå er klubbløs. Ble det altså aldri noe kontrakt med Ural, som han vel spilte mye og bra for?

Han har helt sikkert lyst til å fortsette i utlandet og tjene opp enda mer rubler, men med hans skadehistorikk skal man ikke se bort fra at tilbudene uteblir. Kan i så fall være verdt å sjekke opp.
Back to top
View user's profile Send private message
ajax1
Senior


Joined: 24 Apr 2006
Posts: 187
Location: Trondheim

PostPosted: 22.08.2019 16:08    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hva som står i adressa saken som kom ut nå?

"Speidet på spiss, blir neppe Rosenborg Spiller
https://www.adressa.no/10...8542b.html
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 22.08.2019 16:13    Post subject: Reply with quote

ajax1 wrote:
Noen som vet hva som står i adressa saken som kom ut nå?

"Speidet på spiss, blir neppe Rosenborg Spiller
https://www.adressa.no/10...8542b.html


Ozegovic Blir ikke RBK spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 22.08.2019 16:32    Post subject: Reply with quote

Decidendi wrote:
I TV2s artikkel om Haaland og de kommende landskampene står det at Stefan Strandberg nå er klubbløs. Ble det altså aldri noe kontrakt med Ural, som han vel spilte mye og bra for?

Han har helt sikkert lyst til å fortsette i utlandet og tjene opp enda mer rubler, men med hans skadehistorikk skal man ikke se bort fra at tilbudene uteblir. Kan i så fall være verdt å sjekke opp.


Står oppført på Transfermarkt at han Har returnert etter lån hos Ural.
Står også oppført i troppen til Krasnodar der.

Ural har vissnok signert tre nye stoppere så kanskje sannsynelig at Stefan ikke dro tilbake dit?

I denne aretikkelen fra Juni står det at Stefan er nær en toårsavtale med Ural:
https://www.vg.no/sport/f...sk-fotball

hos Flashscore står han som Krasnodar spiller men ikke vært i troppen til noen av kampene deres.
https://www.flashscore.co.../ABucRdJ3/

Mulig han er skadd igjen?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 22.08.2019 16:38    Post subject: Reply with quote

Merkelig at det ikke har stått noe. Transfermarkt har i hvert fall ikke oppdatert profilen. For kontrakten gikk jo ut i juni så er vel tvilsomt at han er Krasnodar eiendom nå.

Dersom det ikke har kommet noen nye skadeproblemer så kan han jo alltids komme hit igjen..

Dog om ser man fremover og mtp skadeproblemer så er vel kanskje Rosted et bedre valg, men om man får Stefan gratis og han er kvitt problemene sine så er det en no brainer.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 22.08.2019 16:46    Post subject: Reply with quote

Han er uten kontrakt og kan signere for hvem han vil nå. Men han har sagt det ikke er aktuelt med Norge enda, og at han har mange alternativer der ute..
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.08.2019 17:30    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
rail wrote:
Robin wrote:
1. Ny ving. Akintola er ikke engang brukbar i Eliteserien. Har fart og rykk og det er alt han har. Fullstendig ubrukelig.
- Vi har jo alternativer, så merkelig at man spiller med Akintola i det hele tatt. Helland er LANGT bedre. Han er i i alle fall i stand til å levere innlegg.


Hahaha, slutta å lese her Very Happy


Du er uenig regner jeg med? Sier ikke at Helland er guds gave til fotballen. Men målt i hva de faktisk utretter, så mener jeg Helland er milevis bedre enn Akintola. Akintola har jo null og niks bortsett fra fart og rykk. Han har elendig overblikk, elendige innlegg og elendige avslutteregenskaper.


Jeg er ingen blodfan av Akintola men dette ble drøyt og useriøst. Du mener spilleren er fullstendig ubrukelig, selv i TL, og at Helland er LANGT bedre? Sorry, bror. Helland er KUN i stand til å bidra med dødballer, innlegg og ett og annet skudddforsøk (samt kule kommentarer). Men mannen har jo per i dag hverken fart eller teknikk nok til å komme seg i posisjoner. Utover dette beveger han seg i slowmo og bidrar nada i det defensive. Det vil si når kroppen i perioder er i stand til å spille. Faktisk utretter? Du må ha en utrolig snever definisjon av hva fotballspill innebærer.
Back to top
View user's profile Send private message
kenfred
Junior


Joined: 10 Aug 2018
Posts: 13

PostPosted: 22.08.2019 17:43    Post subject: Reply with quote

Ser ut til at det ikke blir noen Ozzy, i allefall ikke i denne omgang
https://www.adressa.no/10...8542b.html
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 22.08.2019 18:20    Post subject: Reply with quote

Er ikke dette Islamovic?
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 22.08.2019 18:51    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Jeg er ingen blodfan av Akintola men dette ble drøyt og useriøst. Du mener spilleren er fullstendig ubrukelig, selv i TL, og at Helland er LANGT bedre? Sorry, bror. Helland er KUN i stand til å bidra med dødballer, innlegg og ett og annet skudddforsøk (samt kule kommentarer). Men mannen har jo per i dag hverken fart eller teknikk nok til å komme seg i posisjoner. Utover dette beveger han seg i slowmo og bidrar nada i det defensive. Det vil si når kroppen i perioder er i stand til å spille. Faktisk utretter? Du må ha en utrolig snever definisjon av hva fotballspill innebærer.


Etter min mening: Helland er bedre på innlegg, bedre på teknikk, har dessuten også bedre fotballforståelse og bedre overblikk. Samt er farlig på dødball.

Akintola har bedre fart og bedre rykk. Synes personlig også det er oppskrytt hvor mye han bidrar med defensivt, men etter min mening er uansett det viktigste for en ving at han skal bidra offensivt. Der er Helland milevis bedre.

PS: Og dette var mitt siste innlegg om akkurat denne saken forøvrig, jeg skrev at vi trenger en ving fordi jeg føler Akintola ikke er god nok. Det er ikke dermed sagt at Helland - som jeg skrev sist - er guds gave til fotballen. Akintola er ikke god nok. Vi trenger en ny høyreving.

Mot DZ føltes det nærmest som om vi spilte med kun en mann (Adegbenro) på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 22.08.2019 18:59    Post subject: Reply with quote

At Akintola er oppskrytt defensivt er jeg helt uenig i, Hedenstad har sett mye mer komfortabel ut fordi Akintola er nede og dekker rom.

Når NAE går ut og sier at å spille med Helland og Bendtner er som å spille med 9 spillere, så tror jeg det ligger noe i det Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 22.08.2019 19:11    Post subject: Reply with quote

Si meg Robin, hvilket årstall lever du i? For Helland de siste par årene er jo den dårligste spilleren vi har. Alt han hadde er jo bort, ikke fart, alle kjenner den ene finten han har, treffer nesten ikke på en eneste dødball, defansivt er han jo katastrofe. 6 mål og 2 assist de siste to årene i ES.
At Akintola ikke er verdens beste ving er helt klart, å sette han opp mot Helland for sammenligning gjør ikke annet enn å ødelegge poenget ditt.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 22.08.2019 19:38    Post subject: Reply with quote

Akintola er bedre en Helland, ihvertfall den Helland som har spilt de siste sesongene. MEN Akintola er overraskende svak en mot en offensivt synes jeg. Trodde klubben hadde hentet en meget god ballspiller, men fungerer vel egentlig kun når det er mye bakrom og han får konkurrere i rene løpsdueller. Han er Adegbenros rake motsetning. Der Adegbenro terroriserer backen med å utfordre både til høyre og venstre, stopper Akintola helt opp, tenker seg om å sender en støttepasninger til Hedenstad. Jeg mener at klubben ikke bør signere Akintola på permanent basis.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 158, 159, 160  Next
Page 147 of 160

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb