English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 17.08.2019 14:41    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Sylta wrote:
Reservelagsfotball teller naturligvis ikke.

Det er ikke normal reservelagsfotball. Det er nederlandsk 1. divisjon. I Nederland kan andrelagene spille til og med på nest høyeste nivå. Der har han 9 mål og 11 assist på 41 kamper.

Han har til nå kun hatt en reell mulighet til å spille Eresdivisiefotball i et halvt år. Så da må du nesten trekke fra 3,5 år fra din sammenligning.


Hva?

Ustagnet til Sylta var vel følgende:

Sylta wrote:
Adegbenro har puttet flere mål mot nederlandske lag på 45 minutter enn det Dennis Johnsen har gjort på 4 år.


Tørset Johnsen har vært i førstelagsstallen til henholdsvis Ajax, Heerenveen og PEC Swolle i samtlige 4 sesonger han har vært i Nederland, det at han i Ajax etterhvert ble demotert til reservelaget ikke har fått mer en 17 Eredivisiekamper på 4 sesonger er fordi han ikke har vært god nok.

Så ja han har i løpet av 4 sesonger og 17 kamper scoret mindre mot Nederlandsk Eresdivisielag enn Adegbenro har gjort på 2 kamper.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 17.08.2019 14:56    Post subject: Reply with quote

Jeg holder med Nordlys her !
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 17.08.2019 15:30    Post subject: Reply with quote

Om han er god nok for RBK er en meningssak, da det ikke er noe vi kan «empirisk sjekke» slik ståa er nå. At Adegbendro har flere mål mot Eresdivisie-lag på to kamper enn Johnsen har på 4 år, er ikke en meningssak, men faktaopplysning; han har NULL mål og NULL assist på 4 år i Eresdivisie, fordelt på 17 kamper....
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 17.08.2019 15:35    Post subject: Reply with quote

Hvem tror dere Tagseth holder med i denne diskusjonen? Bare for å sveipe innom topic.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 17.08.2019 15:43    Post subject: Reply with quote

Tagseth mener nok at man skal være ydmyk til man faktisk har resultater å vise til; han ville valgt Ceide over Johnsen 10 av 10 ganger Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 17.08.2019 15:58    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Om han er god nok for RBK er en meningssak, da det ikke er noe vi kan «empirisk sjekke» slik ståa er nå. At Adegbendro har flere mål mot Eresdivisie-lag på to kamper enn Johnsen har på 4 år, er ikke en meningssak, men faktaopplysning; han har NULL mål og NULL assist på 4 år i Eresdivisie, fordelt på 17 kamper....


17 kamper, de fleste innhopp. Da blir det litt unyansert å si 4 år i Eredivisie, han har spilt i Jong Ajax i Eerste Divisie
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 17.08.2019 16:08    Post subject: Reply with quote

Han har et rykte for å ha en spilestill som involverer ekstremt mange balltap.
Basicly så er han en mye mye dårligere versjon av Helland.

Luksusspiller som kun tenker mål, men scorer aldri fordi han dribler seg bort og mister ballen alt for ofte.

JA, han har bra teknikk og han er relativt hurtig, men hva hjelper det om han ikke klarer å bruke det konstruktivt?

Hadde han brukt det effektivt hadde han vært en helt annen spiller.

Tilbake til Tagseth!

Fin.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.08.2019 19:31    Post subject: Reply with quote

- Jeg må bli mer komfortabel med ball. Jeg føler at midtbanen på Rosenborg må være såpass modig at man tør å spørre om ballen hele tida. Jeg føler sjøl at jeg har litt å gå på der; rettvende meg og spille framover. Jeg må bli sikrere i pasningsspillet, konstaterer Tagseth overfor rbkweb.no.

Les mer: - Jeg må bli sikrere i pasningsspillet

I 2017/18-sesongen viser (...) Tagseth, som fyller 17 midt i sesongen, seg fram uke etter uke for U18-laget.

Men på vinteren kommer det første tilbakefallet. En belastningsskade mellom kne og hamstring setter frostingen ut av spill. Tagseth sier imidlertid ikke noe om skaden; han trener for fullt og spiller tre kamper - i stedet for å ta det med ro.

Det skuffer Steven Gerrard, innrømmer Tagseth i et intervju med Trønder-Avisa i mars 2018. I et møte gir Gerrard klar beskjed om at han må være ærlig dersom han ikke er ett hundre prosent klar.

«Så skjønte Liverpool-legenden at det var akkurat sånn han var selv. At han ville ha spilt med beinbrudd om det var opp til ham. Og ble bare styrket i sin tro på at 17-åringen fra Frosta har det som skal til for å gå hele veien i den engelske storklubben», skriver Trønder-Avisa i artikkelen, der Tagseth uttaler følgende:

– De var ikke fornøyd med at jeg ikke ga skikkelig beskjed. Samtidig tror jeg de ser det positive i at jeg både ønsker og er i stand til å spille med litt smerter.

Skadetrøbbel til tross: Tagseth går inn i ny sesong med selvtillit og tro på at han kan løfte spillet sitt ytterligere. Kanskje er det mulig å få en del kamper for U23-laget, sammen med Liverpools nest beste.

Men sesongen blir ikke som Eddi hadde håpet. I mai 2018 blir det kjent at Gerrard forlater Liverpool til fordel for managerjobben i skotske Rangers.

Flere skader gjør at Eddi er lite å se på Liverpools U18-lag gjennom høsten og vinteren. Samtidig blir det lagt press på unggutten: Tagseth blir tilbudt proffkontrakt med klubben, men føler seg ikke trygg på den sportslige utviklingen. Flere av skadene kan relateres til overbelastning. Mengden fysisk trening har økt betraktelig, noe Tagseth selv anser som en sannsynlig årsak til skadeproblemene. Tagseth-leiren velger derfor å avvente en eventuell avtale. Det sender nordmannen ut i kulden, og veien inn på laget blir enda lengre.

Les mer: Fra Frosta til Lerkendal – dette er historien om Edvard Sandvik Tagseth
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 412
Location: Hallingdal

PostPosted: 23.08.2019 10:00    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvordan den første tiden har gått? Nivået hans? Sett han på trening?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.08.2019 17:15    Post subject: Reply with quote

Han er fortsatt ikke lagt inn i eliteserietroppen hos NFF. Spekulerer RBK i utlån, eller vil man bare vente til at overgangsvinduet lukker?

Han er uansett registrert som Rosenborg-spiller og kan debutere for RBK2 mot Raufoss 2 på mandag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 26.08.2019 17:06    Post subject: Reply with quote

Tagseth med scoring i sin første kamp for RBK2 i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 29.08.2019 14:04    Post subject: Reply with quote

Tap-in eller spillermål?
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 29.08.2019 14:13    Post subject: Reply with quote

RBK.no
Quote:
Rosenborgs andre mål var det debutant Edvard Tagseth som stod for. En glimrende enkeltmanssprestasjon endte med at han la ballen sikkert i hjørnet.

RBKweb:
Quote:
- Du var nesten en snikskytter på 2-0-målet ditt.

- Jeg tror ikke det var mange som forventet at jeg skulle skyte med høyrefoten - jeg gjør ikke det så ofte. Det var godt å få en goal. Jeg håper at det blir flere!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.08.2019 17:04    Post subject: Reply with quote

Bjørnebye opplyser at fireårsavtalen gjelder til 30. juni 2023.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
aalen
Proff


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 318
Location: Landet

PostPosted: 16.09.2019 19:58    Post subject: Reply with quote

Hva er egentlig status på Tagseth? Er han i nærheten av å kunne få noen innhopp i løpet av sesongen?

SÃ¥ han ble tatt av tidlig i kampen mot Kolstad.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 19.09.2019 16:10    Post subject: Reply with quote

Scoret i Jr NM kvarten akkurat nå. Trolig derfor han gikk ut tidlig her om dagen. Haltvik kom jo inn for han da som jo vanligvis starter og han er også med fra start i dag for RBK Jr.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 03.10.2019 21:56    Post subject: Reply with quote

Første gang jeg har sett han spille siden Norway cup for alt for mange år siden, men en ting kan jeg si helt sikkert. Denne gutten er god! Han burde absolutt spille fremover, for her har vi et talent som allerede er bedre enn flere av spillerne (med dagens form) vi har.
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 03.10.2019 22:03    Post subject: Reply with quote

Den nye Skjelbred?
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 03.10.2019 22:51    Post subject: Reply with quote

Om han får spille indreløper, ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 04.10.2019 02:46    Post subject: Reply with quote

Får håpe de ikke tenker på han som back ja. Ble brukt som vingback for Norge tidligere i år og nå mot PSV og kanskje til helga. Men vil tro og håpe at tanken er at han skal spille på midtbanen. Virker som en utrolig spennende spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 958

PostPosted: 04.10.2019 09:16    Post subject: Reply with quote

Horneland: Venstrebeint, sa du? Da spiller du venstreback!
Ã…sen, Trondsen, Tagseth: Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 04.10.2019 10:38    Post subject: Reply with quote

Så virkelig god ut med ball i går ja - selv om det skulle bli som venstreback gleder jeg meg til å se mer mot Haugesund!

Syntes han virket veldig liten utpå banen, men han er visst like høy som Xavi og Iniesta. Måtte han bli like god også.

I mangel av andre positive ting å tenke på for RBK akkurat nå, er det fint å kunne drømme litt om hva en venstreside med Ceide, Tagseth og Meling (eventuelt Bjørkan) kan holde på med neste år.
RBK
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10633

PostPosted: 05.10.2019 11:04    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Jeg har spilt back på landslaget, og føler jeg har vokst i den rollen. Det kan hende at det er backplassen som kan være min vei inn på laget i Rosenborg. Som alle vet, er det mindre spillere på venstrebacken enn på midten i RBK. Det betyr at det er enklere å få litt spilletid der.

Jeg venter bare på at Bjørnebye uttaler at "det er dette som har vært planen hele tiden".
Kommer vel dersom Tagseth gjør en grei figur i kveld.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.10.2019 14:14    Post subject: Reply with quote

Skal sies at han har har spilt mye venstreback på trening siden han først begynte prøvespillet i mai. Dessuten har han spilt til venstre i 3-5-2/5-3-2 på landslaget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 05.10.2019 16:20    Post subject: Reply with quote

Han var ikke noe særlig som venstreback under EM i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 26, 27, 28  Next
Page 13 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb