English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odd - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
11%
 11%  [ 6 ]
Hedenstad
3%
 3%  [ 2 ]
Hovland
15%
 15%  [ 8 ]
Valsvik
3%
 3%  [ 2 ]
Meling
7%
 7%  [ 4 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
16%
 16%  [ 9 ]
Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Botheim
0%
 0%  [ 0 ]
Ceïde
32%
 32%  [ 17 ]
Lundemo
3%
 3%  [ 2 ]
Søderlund
5%
 5%  [ 3 ]
Total Votes : 53

Author Message
totaltDødball
Junior


Joined: 17 Aug 2019
Posts: 9

PostPosted: 17.08.2019 20:39    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Tar meg med det positive i dag, vi dominerer totalt i andre mot ligaens beste ( og feigeste?) hjemmelag. Litt slitne bein og kynisk laguttak ødela en trepoenger. Dog ser vi hvor skoen trykker i forhold til spillermateriell hvis vi legger lista på Europanivå. Midtstopper , sideback og en midtbanespiller med både fart og teknikk. SIB og Thoresen kan bare glemme å hoste opp norske fiaskospillere fra bakgårdsligaer, her må det hentes fra neste hylle.
Gullet er nok kjørt,vi får gå for topp 3 i år.


Vi dominerer ingenting. VI får låne ball av et odd som så for seg at det skulle være sikker 3 poenger å legge seg bakpå etter 1-0, forståelig nok. De hadde også hatt 3 poeng om de ikke laget et uheldig frispark, og at vi fikk en heldig sleiv.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 17.08.2019 20:46    Post subject: Reply with quote

Fornuftig laguttak som kunne gitt oss i pose og sekk på en av de vanskeligste bortekampene i eliteserien. Dog viser denne kampen klart at vi MÅ ha en skikkelig back slik at vi kan bytte uten å rotere hele laget. I tillegg MÅ vi ha en skikkelig spiss i tillegg til Søder. I starten av sesongen spilte Botheim en del og fikk til null. Mot TIL som har et meget svakt forsvar scorte han tre og det er fint, men med en gang det finnes en stopper som evner å markere er han ikke god nok enda. I tillegg til dette bør vi ha en ny stopper da vi mangler en god nok makker til Tore. Man bør bla opp for det ovennevnte og det kjapt. Om vi fortsetter med denne troppen kan vi få vansker med å bli nr 3 dersom vi parallelt skal forsøke i Europa.
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 17.08.2019 20:49    Post subject: Reply with quote

Please stopp dette trollet. Nå har det vært ok en stund her...

Horneland var forøvrig ganske klar på at Sødr ikke kunne spille to omganger i dag.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!


Last edited by Nåssåladden on 17.08.2019 20:51; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Laff1
Senior


Joined: 15 Feb 2011
Posts: 237
Location: Aspmyra

PostPosted: 17.08.2019 20:50    Post subject: Reply with quote

1. Omgang er under pari. Kommer oss utover matchen, synd ikke Ceide fikk tatt ned det innlegget på blank goal.

Som en klok mann sa; Det trengs klasse ikke masse.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 17.08.2019 20:51    Post subject: Reply with quote

Syns Ceide ble litt spe og lite besluttsom i denne kampen. Ikke kritikk (gutten er 17) men observasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 17.08.2019 20:58    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
totaltDødball wrote:
Det er avskjedighetsgrunnlag enkelt og greit. HVorfor I HELVETE fullfører Akintola kampen i dag? Han var helt udugelig.


Eh, ny konto... gammelt troll? Embarassed


Skrivestilen til en gammel kjenning, dette.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.08.2019 20:59    Post subject: Reply with quote

Patetiske, patetiske Fagermo og Odd. "Norges beste hjemmelag" møter et bortesvakt b-preget Rosenborg med dobbel kampbelastning på hjemmebane som i tillegg er plast. Så bruker de hele jævla andre omgang på å parkere bussen i en kjip, feig, ultradefensiv 5-6-0-formasjon hvor de ikke en gang klarer å stable på beina kontringer, da selv spydspissen står plantet 25 meter fra eget mål for å demme opp. Etterhvert som det blir tydeligere og tydeligere at Rosenborg har styringen, gidder de ikke en gang prøve annet enn å ri inn en U, og bruker alle triksene i boka; drøying av tid, filming, konstante frispark - tjuvtriks som dessverre får alt for mye spillerom i norsk fotball. Dette er "fotball" jeg hadde forventet av Ålesund på Lerkendal, ikke Odd i Skien.

Dette fra treneren som liker å fremstille seg som den offensive fotballens høye beskytter, og angrepsvillig 4-3-3s siste hvite ridder.

Utolig synd drittfotballen belønnes med poeng, om så bare ett. Kyss meg i hakket.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 17.08.2019 21:00    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Syns Ceide ble litt spe og lite besluttsom i denne kampen. Ikke kritikk (gutten er 17) men observasjon.


Nå var Ceide milevis bedre enn Akintola og Botheim. Vil påstå at han leverte til godkjent+.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 17.08.2019 21:03    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Syns Ceide ble litt spe og lite besluttsom i denne kampen. Ikke kritikk (gutten er 17) men observasjon.

Likevel betraktelig bedre enn sin vingkamerat på motsatt side. Akintola arbeider bra bakover, og kan vise seg å være en god spiller i Europa. Mot etablert forsvar i Eliteserien, er han derimot får dårlig en mot en, i mine øyne. Stopper opp, blir litt rådvill og prøver å løpe forbi backen eller slå støtte. God kontringsspiller, men har mangler med ball!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.08.2019 21:15    Post subject: Reply with quote

Ikke noe vits å la seg trekke opp av Fagermo. Han er veldig bevisst på hvordan han uttaler seg i media, og gjør det til et poeng å provosere motstanderen, samtidig som han snakker opp eget lag. Tror nok han så kampforløpet like greit som alle andre.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 17.08.2019 21:19    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
nidaros997 wrote:
totaltDødball wrote:
Det er avskjedighetsgrunnlag enkelt og greit. HVorfor I HELVETE fullfører Akintola kampen i dag? Han var helt udugelig.


Eh, ny konto... gammelt troll? Embarassed


Skrivestilen til en gammel kjenning, dette.


Tommel'n opp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 17.08.2019 21:41    Post subject: Reply with quote

Altså. Vi endte opp med uavgjort borte mot et av topplagene i ligaen (tabellmessig) når vi stilte med henholdsvis 17 og 19 år på topp. Og målet deres var en rygg og masse flaks...
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 17.08.2019 22:02    Post subject: Reply with quote

Var en tur på Skagerak og sitter egentlig med inntrykket av en kamp vi ikke er gode i og Odd spiller helt greit. Derav 1-1 Vi er best frem til det første målet, og vi er best i andre omgang. Men Odd får tre gjennom midtbanen vår et par ganger som jeg stusser på.

Jeg satt og venta på bytte på Akintola etter maks 55 minutter, siden han ikke viste mye fremover og dessverre også etter min mening sluntra unna mye hjemover, men sideforflytningen til hele laget var også direkte svak til tider. Ser mange folk har EKC som banens beste, det synes jeg er en stor overdrivelse. Ikke dårlig, men ikke så voldsomt god heller, men har "en hel fremtid foran seg".
Back to top
View user's profile Send private message
Uderzio
Junior


Joined: 14 Aug 2019
Posts: 27
Location: Drammen

PostPosted: 17.08.2019 22:45    Post subject: Reply with quote

Som flere skrev her inne, spilte Odd feigt på eget gress(dørmatte) og parkerte bussen.
Dette er 1-1 mellom Odd og B-laget til Rosenborg som langt på nær har nok samhandling. Blir som å sette sammen et nytt lag og at på til rokere etter 45 minutter.

En annen ting som er til Odd sin fordel er antall spilleavbrudd fra han dommeren. Spilte de noen ganger 2 minutter sammenhengende uten avbrudd?
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 949
Location: Trønderlainne

PostPosted: 17.08.2019 22:51    Post subject: Reply with quote

Ikveld var dommertrioen svak, feil avblåst offside på Meling, alene igjennom. Skjerven lar spillet gå videre da Ceide regelrett blir dratt ned rett foran 16, og sekunder senere blir en annen rbk spiller ulovlig stoppet (husker ikke hvem) Tommy Skjerven bruker som regel å ha god kontroll, men ikveld hadde han ikke kvelden. Ellers, en brukbar gjennomført 2. Omgang der vi hadde satt opptil flere mål med fast angrepsrekke da de ble litt for uerfarne, Ceide og Botheim.
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1224

PostPosted: 17.08.2019 23:02    Post subject: Reply with quote

Hovland blir løpt rett ned på målet deres.
Tv-dustene sier ikke en kjeft.

Hadde vi vridd ballen med større tempo hadde de blitt enda mer slitne.
Det er også flere ganger vi kan spille mer foran spiller, men her er vi generellt litt feige.

Ceide viser at han er uredd i Skien.
Hadde håpet Trondsen skulle vist seg mer på indreløper, men det er ikke så lett for han i disse dager.
Back to top
View user's profile Send private message
totaltDødball
Junior


Joined: 17 Aug 2019
Posts: 9

PostPosted: 17.08.2019 23:31    Post subject: Reply with quote

Uderzio wrote:
Som flere skrev her inne, spilte Odd feigt på eget gress(dørmatte) og parkerte bussen.
Dette er 1-1 mellom Odd og B-laget til Rosenborg som langt på nær har nok samhandling. Blir som å sette sammen et nytt lag og at på til rokere etter 45 minutter.

En annen ting som er til Odd sin fordel er antall spilleavbrudd fra han dommeren. Spilte de noen ganger 2 minutter sammenhengende uten avbrudd?


De spilte egentlig klokt. Så rådløse som vi så ut med ball så var det ingen grunn til å hjelpe oss framover på banen ved å åpne opp bakover. De lyktes også, bortsatt fra en glipp på et heldig frispark. Vi hadde aldri scoret i denne kampen uten det frisparket. Odd var nærmere 2-0 enn vi var utligning i den perioden. De burde slått oss, men hellet var med oss i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 18.08.2019 01:31    Post subject: Reply with quote

At mange har Hovland som banens beste forstår jeg ikke helt. Jeg synes han var fryktelig svak som vanlig. Flere direkte feil, og han så ut som skilpadden mot haren da han ble rundet rett før corneren som førte til målet.

Han bør benkes inntil vi har fått tak i noe bedre enn Valsvik/Tore.

Valsvik > Hovland
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 18.08.2019 02:05    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Valsvik > Hovland


Jeg tar Valsvik over Hovland any day of the week.
Hvis vi skal se litt stort på det: Dette var kanskje den tøffeste bortekampen vi har igjen, både historisk sett og utfra tabellsituasjonen. Vi har Molde, Glimt og Brann hjemme. Jeg har tro på at vi vinner en del av de bortekampene som er igjen utover høsten, og medalje er ihvertfall fortsatt innenfor rekkevidde.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 18.08.2019 12:24    Post subject: Reply with quote

Kjedelig å ta den lange turen til Skien, for å så måtte reise hjem uten alle poengene. Likevel, som andre allerede har påpekt, dette er en av de tøffeste bortekampene vi har gjennom sesongen. At vi ikke har vunnet borte mot Odds siden 2015 er et bevis på det. Det er dermed ikke isolert sett krise med poengdeling der.

Problemet er bare at vi har kommet så skjevt ut at vi ikke har råd til slike poengdelinger for å henge med i toppen. Og da er det ikke utelukkende gullet det er snakk om, men også de to plassene bak. Det er fortsatt 12 kamper igjen, så mye kan fremdeles skje, men det skal vel godt gjøres at lagene foran plutselig begynner å rakne helt.

Kampen i går minnet meg forøvrig mye om kampene under Kåre. Det ble veldig mye trilling av ball uten at det gikk spesielt fort eller i lengderetning. Det var lite gjennombruddshissighet og det var lite trykk i boks når vi først var i posisjon til å slå innlegg. Videre så var det også tydelig at samhandlingen ikke satt helt, hvilket er naturlig med så mange utskiftninger, men det er likefullt synd å se når kampen er så viktig med tanke på serien.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 18.08.2019 13:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi tar igjen Odd ettersom Odd er veldig dårlig på bortebane. Nå skal de vel møte de beste lagene også. Vi må bare vinne kamper og er ikke bekymret for at vi gjør det på Lerkendal . Men bortebane er jeg spent på.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.08.2019 13:24    Post subject: Reply with quote

Odd er blitt det Godset og Tromsø var; suverent best på egen plast. Bortetabellen hittil sier 2-2-4 for Odd, med -4 i målforskjell. De har altså ganske nøyaktig ett poeng i snitt borte, som plasserer dem midt på denne tabellen (nummer ni) - faktisk rett bak oss, som riktignok har én bortekamp mer, men har vært veldig svake spesielt borte i år. De har halvparten av bortepoengene til Glimt, som leder også denne tabellen. Naboene på "total-tabellen", Molde og Brann, ligger på hhv andre- og tredjeplass på bortetabellen, begge med dobbelt så mange seire som Odd. Til og med bunnlagene Tromsø og Stabæk har like mange borteseire som Skienslaget.

Dette er jo blitt et mønster for en del av plast-lagene etterhvert, og er for meg nok en spiker i kista for skammens underlag. Det er vanlig at lag er noe bedre hjemme enn borte, men så grove utfall som Odd og de andre nevnte har (hatt) får man bare på plastdekke. At underlaget skal gi en fordel/ulempe er direkte tragikomisk.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 18.08.2019 14:14    Post subject: Reply with quote

Blir alltid litt usikker på hvilken effekt som er størst her. Er man spesielt dårlige på bortebane eller får man en ekstra fordel på hjemmebane, spesielt mot naturgresslag?

Syns dette synes ganske godt spesielt når Molde f.eks spiller i europa. På Aker stadion er det tydelig at en del av motstanderlagene, selv de gode, sliter med underlaget, men så får molde gjerne grisebank når de er på bortebane.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.08.2019 14:22    Post subject: Reply with quote

Det kan jo virke som det er en kombinasjon. Godset var, om jeg husker rett, også et helt ordinært bortelag, selv om de vel gikk over 40 kamper hjemme uten tap. Det er jo ikke slik at de nødvendigvis er gode på andres plast heller (med tanke på hvor mye plast det er i ligaen er jo nødvendigvis også en god del av bortekampene på kunstgress), men det virker som i hvert fall enkelte kunstgress-lag blir veldig gode på sitt plastdekke.

Jeg kjenner ikke til detaljene i dette, men det er mulig forskjellene fra et plastdekke til et annet er større enn hva man skulle tro. Jeg vet at Tromsø hadde et spesielt "langhåret" dekke for at det skulle være mykt selv i minusgrader, men det kan virke som om forskjellene ellers også er merkbare nok til å utgjøre en forskjell. Jeg merket meg i hvert fall at våre spillere slet uvanlig mye med presisjonen i pasningsspillet i går, uten at jeg kategorisk kan legge det på plasten alene.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 18.08.2019 14:24    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Blir alltid litt usikker på hvilken effekt som er størst her. Er man spesielt dårlige på bortebane eller får man en ekstra fordel på hjemmebane, spesielt mot naturgresslag?

Syns dette synes ganske godt spesielt når Molde f.eks spiller i europa. På Aker stadion er det tydelig at en del av motstanderlagene, selv de gode, sliter med underlaget, men så får molde gjerne grisebank når de er på bortebane.


Her må jeg nesten bare steppe inn og informere om at Molde spilte ut Cukarcki hjemme (men 0-0) og var klart best også borte i Serbia (seier 1-3). Cukaricki endte for øvrig på samme poengsum som Partizan i fjor, laget Molde nå må slå ut i playoffen.

Ellers har Molde ofte hevdet seg godt på bortebane i Europa, selv om det var en del faktorer som gjorde at bortekampen mot Aris ga et slett inntrykk av Molde som bortelag.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb