English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bjørn Maars Johnsen
Goto page 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 14.08.2019 13:35    Post subject: Reply with quote

Ser ikke ut som Maars havner i RBK Very Happy Tommel'n opp! (ifølge VG).
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 14.08.2019 14:01    Post subject: Reply with quote

Noen kilder nevner overfor VG at Rosenborg har vist interesse for landslagsspissen, men dette skal ikke være aktuelt for trønderne på det nåværende tidspunkt, får VG opplyst fra informert hold.

– Rosenborg er det beste laget i Norge og jeg har mange venner fra landslaget der, så det ville gjort det enkelt å tilpasse seg. Alexander Søderlund scorer selvfølgelig mye nå, og jeg trenger å få spilletid, så jeg venter og ser. Jeg er glad for at RBK er så nærme Champions League, det kan være til stor hjelp hvis de skulle komme med et bud, sier Bjørn Maars Johnsen om den play off-klare trønderklubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 14.08.2019 14:21    Post subject: Reply with quote

Vi bør holde oss unna.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 14.08.2019 15:29    Post subject: Reply with quote

Maars kunne fungert i Rosenborg, hvis det var for å erstatte Søderlund som var på vei ut. Jeg mener han har kvaliteter som kan passe godt inn i 4-3-3, men i den formen begge er i p.t. (Søder bra, Maars dårlig), så er det neppe noen god løsning.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 14.08.2019 16:05    Post subject: Reply with quote

Synd. Han er mye bedre enn Søder, i hvert fall når man snakker potensial, selv om Søder er i sitt livs form nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 14.08.2019 16:32    Post subject: Reply with quote

Denne tråden bør fjernes. Ingen "faste" rykter på at han er interessant for oss, bare en antydning om at vi ikke er interesserte i spilleren. Dessuten får jeg litt uggen følelse når jeg i beste tro går inn på rbkweb for å se hva som rører seg rundt klubben, og blir møtt av denne tråden på forsida.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 14.08.2019 17:04    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Ser ikke ut som Maars havner i RBK Very Happy Tommel'n opp! (ifølge VG).


Jeg sluttet å lese da de skrev at han ikke er helt ulik Balotelli i spillestil
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 14.08.2019 17:28    Post subject: Reply with quote

Dersom noen mener han burde gått rett inn i førsteelveren så er jeg veldig usikker på hva man skulle basere det på? Mannen har knapt spilt fotballkamp på 14 mnd(satt litt på spissen, han fikk en del kamper hos AZ, men de var ikek særlig fornøyd med han). Er blitt prioritert bak en 16/17 åring på klubblaget(blant annet), og har lite/ingenting å vise til siden han bytta klubb. Han har hatt en meget god sesong i Nederland, men utenom det har stort sett alt vært mildt sagt middelmådig..Han har kvaliteter, men er på ingen måte en klar forsterkning fra Søder(vil si at Søder har spilt bedre den siste måneden en hva Johnsen noen sinne har gjort). Og når han til og med ikke går på nasjonal kvote så gjør de HELT rett i å styre unna! Skal man først ha inn en spiss, så skal man hente en med ekstremferdigheter som kan gjøre en forskjell i kamper. Vi har Søder som har prestert bra nå, når laget er på oppadgående kurve, og han har fått rydda opp i privatlivet. Da er det lite/ingen vits i å hente inn en relativt lik spiller. Skal vi hente en spiss så må det være en med litt fart og eksplosivitet...Det har Johnsen ingenting av(sett i lys av nivået vel å merke)..
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 14.08.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

Hvor mange gode kamper har Søder spilt de siste 18 mnd? Han inne i en formtopp, godt hjulpet av et bra lag rundt ham, men vi vet alle hvor rævva han er når laget ikke fungerer. Maars kan vinne kamper for oss alene, er mer målfarlig og bedre på hodet og et mye bedre oppspillspunkt enn det Søder er. Han er kanskje ikke like god i presset, men som naturlig spiss er han milevis bedre enn vestlendingen.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 14.08.2019 20:07    Post subject: Reply with quote

Kan Maars Johnsen vinne kamper for RBK alene? Hvor får du det fra?.

Virker som folk ser seg blind på det faktum at han hadde en god sesong i ADO.. Thats it.. Han har blitt latterliggjort i AZ. Han klarte ikke å stokke bena ordentlig når han var i Hearts.
Han er ei heller god på landslaget.

At han scorte såpass med mål for ADO, er mer flaks, en dyktighet. Er en grunn til at de solgte han fort som svint, når de kunne få litt for han.

Han har ikke teknikk. Ingen spesielle avslutningsevner, ikke er han hodesterk (på tross av at han er høy), ei heller noe form for arbeidskraft.
Han vart nærmest latterliggjort når han var en liten periode i Bulgaria også..

Gutten er hypet deluxe
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.08.2019 18:42    Post subject: Reply with quote

Aldri blitt imponert av Maars Johnsen. Ser heller ikke at han styrker oss nevneverdig i forhold til Søderlund. Sikt høyere eller ta en sjanse på Botheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 16.08.2019 09:42    Post subject: Reply with quote

Nå blir det vel slik at RBK står ut sesongen med Søderlund og Botheim som eneste rene spisser, og såfremt de to unngår skader så vil jeg tro det går fint nå som Søderlund har fått litt form igjen.

Har en mistanke om at flere her inne grovt undervurderer Maars Johnsen, jeg tror han hadde vært en brukbar spiss i 4-3-3 for RBK. Men det hadde nok kostet mer enn det smakte, så han er ikke en spiller som jeg kommer til å miste nattesøvn over.

niccolai wrote:
Han klarte ikke å stokke bena ordentlig når han var i Hearts.
Han er ei heller god på landslaget.

At han scorte såpass med mål for ADO, er mer flaks, en dyktighet. Er en grunn til at de solgte han fort som svint, når de kunne få litt for han.

Han har ikke teknikk. Ingen spesielle avslutningsevner, ikke er han hodesterk (på tross av at han er høy), ei heller noe form for arbeidskraft.


Hadde det ikke vært for den siste biten om arbeidskraft så kunne jeg sverget på at du beskrev Søderlund! Rotete teknikk, elendig på landslaget, sitt livs form var mer flaks enn dyktighet, ingen avslutningsferdigheter, ikke spesielt hodesterk til tross for fysiske forutsetninger, mirakel at han ble solgt...
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.08.2019 10:00    Post subject: Reply with quote

Nettopp.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 16.08.2019 11:05    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:
mirakel at han ble solgt...


Enig, eneste som har overrasket meg mer var at vi kjøpte ham tilbake.
Skal levere mer enn et par kamper før inntrykket av en til tider litt heldig arbeidsgamp av en middelmådighet endres.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 16.08.2019 11:36    Post subject: Reply with quote

Skal i følge Twitter være enige med Kayserispor om personlige betingelser. Da kan han vel strykes av lista snart.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ril
Senior


Joined: 16 Aug 2015
Posts: 215
Location: Ranheim

PostPosted: 16.08.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

Bodø Glimt har vist kastet seg inn i kampen om han. Da kan vi hvertfall bare glemme han. Hvem i alle dager ville valgt lille Rosenborg mot storklubben Bodø Glimt.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 16.08.2019 22:05    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...tory.shtml

Glimt jakter Maars Johnsen ja. Den så jeg ikke komme
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 16.08.2019 23:20    Post subject: Reply with quote

"Avisa Nordland erfarer", det er også snakk om lån. Veldig lite å hisse seg opp over.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
eporkg
Proff


Joined: 06 Nov 2007
Posts: 455

PostPosted: 21.08.2019 10:53    Post subject: Reply with quote

Tipper dette betyr at hvis vi vil ha ham, så kommer han hit? https://www.tv2.no/sport/10792135/
Back to top
View user's profile Send private message
Crimp
Senior


Joined: 31 Dec 2017
Posts: 229

PostPosted: 21.08.2019 10:55    Post subject: Reply with quote

Nei, nei, nei. Vær så snill.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 21.08.2019 10:57    Post subject: Reply with quote

Landslagsspiller. Da er det dessverre bul i brallorna til Bjørnebye.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 21.08.2019 11:01    Post subject: Reply with quote

Bjørn er på frierferd til RBK, men han blir nok avvist! Ikke mye å komme med hos oss han!
Back to top
View user's profile Send private message
Skammels!
Junior


Joined: 09 Jul 2013
Posts: 98
Location: Oslo

PostPosted: 21.08.2019 11:21    Post subject: Reply with quote

Enig i at Maars ikke vil være det meste sexy valget. Likevel tror jeg han er klart bedre enn de andre spissene vi har vært linket til i det siste. Jeg har vært frustrert over Maars etter mang en landskamp, men samtidig har fyren en del av de ferdighetene/styrkene som vi trenger i spissrollen (nei, vi skal ikke ha en liten bakromsspiss, som vi må legge om spillet vårt for å få utnyttet godt - vi skal ha bakromsvinger/sidespisser).

Scoringsstatistikk:
2018/2019: 141 min per mål for laget som ble nummer 4 i Eredivisie og som scoret 64 mål på 34 kamper
2017/2018: 135 min per mål for alget som ble nummer 7 i Eredivisie og som scoret 45 mål på 34 kamper
Totalt landslaget: 156 min per mål

Motstanden i Eredivisie og på landslaget må nok regnes å være et lite hakk opp fra den motstanden vi gjennomsnittlig møter. Dessuten er vi topplaget i vår nasjonale serie, noe Maars' nåværende og foregående klubb ikke har vært. Fotball er ikke matematikk, men jeg mener det er svært sannsynlig at Maars kommer til å score like ofte eller oftere for oss enn for AZ og Den Haag. Om han scorer like ofte blir det mål hvert cirka 136.minutt, eller 20 mål i Eliterserien på én sesong - om han spiller alt.

Ikke fantastisk, men en helt ok signering, særlig om vi sammenligner med Islamovic eller Ozegovic eller Gueye.
_________________
Laget som alltid står på. Hele Norges RBK! Rosenborg er laget mitt. Et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 548
Location: Fannrem

PostPosted: 21.08.2019 11:24    Post subject: Reply with quote

Så viktig Søder er på måten vi spiller nå, føler jeg det er helt urealistisk at vi skal hente en "galactico" som skal ta plassen hans. Maars Johnsen ville vært en perfekt type spiller for oss nå . Vært god på landslaget også, de gangene han har fått sjansen.
_________________
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 21.08.2019 11:27    Post subject: Reply with quote

nei. nei. NEI.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Next
Page 1 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb