English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dinamo Zagreb - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 35, 36, 37  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
10%
 10%  [ 1 ]
Reginiussen
10%
 10%  [ 1 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
80%
 80%  [ 8 ]
Total Votes : 10

Author Message
csk
Senior


Joined: 29 Jul 2011
Posts: 132
Location: Trondheim

PostPosted: 14.08.2019 14:46    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Horneland drillet Hovland-Valsvik på siste formasjonstreningen før kampen nå, i tilfelle Tore ikke ble klar. Hadde gjerne tatt lillebroren til Stadsgaard inn som ny makker til Tore mot DZ, selv med kun noen treninger og eventuelt en kamp sammen på forhånd, mot Odd eller Stabæk.


Skjelvik kunne gått rett inn. Er han aktuell å hente tilbake?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.08.2019 14:59    Post subject: Reply with quote

bommel1 wrote:
Nå var det først og fremst Tavares som tok ned alt av nedfallsfrukt i mellomrommet, og det fordi Hovland av uvisse grunner slapp ham hver eneste gang. Selv med null spillere stikkende i bakrom så rygget Hovland bakover mens Tavares fikk stp igjen og ta ned.


Og der hadde Annan vært på plass og skrelt Tavares med knottene.

Vi så jo hvor (relativt) mye Maribor skapte i det mellomrommet, spesielt mellom Hovland og Lundemo, og jeg tenker med gru på hva Dani Olmo utretter med så mye plass til å stikke eller skyte. Jeg tror fort vi er sjanseløse dersom vi ikke enten forsterker eller intensivtrener vekk det der defensive hullet. Vi kan ikke drive og slippe forsvaret ned til straffemerket hele tiden mot sånne lag, de scorer hvis de får skyte to-tre ganger sentralt.

nidaros997 wrote:
Hadde gjerne tatt lillebroren til Stadsgaard inn som ny makker til Tore mot DZ (...)


Ebbe Stadsgaard har måttet nøye seg med 4 innhopp for Roskilde denne sesongen, alle som høyre midtbanespiller, så jeg er ikke nødvendigvis helt enig i eksempelet. Men at en ny stopper av høy kvalitet med bakgrunn fra soneforsvar kunne gått rett inn på laget, det er jeg ikke i tvil om.
Back to top
View user's profile Send private message
Kristiansen
Junior


Joined: 13 Feb 2017
Posts: 39

PostPosted: 14.08.2019 17:04    Post subject: Reply with quote

Synes folk overvurder gapet mellom Dinamo Zagreb og Rosenborg noe voldsomt her. De er kanske på nivå med det Ajax-laget vi møtte i play-offen til EL for ett par år siden, og jeg synes at Rosenborg anno sommeren 2019 virker sterkere og bedre trent enn Rosenborg anno sommeren/høsten 2017.

Det er ikke kvaliteten i laget vårt som er problemet, det er innstillingen til spillerne, som er problemet. Hvis spillerne våre er trygge på seg selv, legger ned en skikkelig innsats, tør å angripe og ikke legger seg bakpå inne i 16-meteren i 60 min så har vi gode muligheter til å gi dem en skikkelig kamp om en plass i CL-gruppespillet.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 14.08.2019 17:35    Post subject: Reply with quote

Nåh? Hva diskuterer Za-grabborna på gnkweb.hr?
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 14.08.2019 17:52    Post subject: Reply with quote

De snakker stort sett om hvem de skal møte i gruppespillet. Laughing
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 949
Location: Trønderlainne

PostPosted: 14.08.2019 18:14    Post subject: Reply with quote

Haha, det gjorde vel Maribor før de viste hvem vi var Cool De hadde fått høre at RBK og AIK hadde lik spillestil, så det skulle bli plankekjøring for deres del Smile
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 14.08.2019 18:33    Post subject: Reply with quote

Så Dinamo Zagreb. De er best offensivt, men kan også forsvare seg godt. Deres største svakhet vil jeg si er ballposession. Offensivt er de gode til å spille på flankene med triangler, slik RBK angriper.

Dani Olmo er nok farligste spilleren som er god til å tre ballen gjennom til spissen, men er selv målfarlig.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 14.08.2019 18:34    Post subject: Reply with quote

@RbkUrge: Perfekt det. Egenskapen å bli undervurdert er undervurdert...
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 14.08.2019 18:42    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
De er best offensivt


Vi har Hovland!

#ordnerseg
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 14.08.2019 19:28    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:


nidaros997 wrote:
Hadde gjerne tatt lillebroren til Stadsgaard inn som ny makker til Tore mot DZ (...)


Ebbe Stadsgaard har måttet nøye seg med 4 innhopp for Roskilde denne sesongen, alle som høyre midtbanespiller, så jeg er ikke nødvendigvis helt enig i eksempelet. Men at en ny stopper av høy kvalitet med bakgrunn fra soneforsvar kunne gått rett inn på laget, det er jeg ikke i tvil om.


Der fikk jeg den. Tenkte jeg skulle skrive noe sånt som 'det ukjente søskenbarnet til Stadsgaard', for å illustrere typen spiller jeg gjerne skulle sett som makker til Tore R, men så ble det lillebroren i stedet - og tenkte tanken, men hva om han faktisk har en lillebror som fremdeles er aktiv? Confused

Skjelvik hadde nok vært rette typen ja. Kanskje Strandberg også. Noen i den kategorien som vi vet har nivået inne, skadefri, kjenner klubben, og med behov for å få igang karrieren igjen.

Det snakkes 40/60, 50/50... det høres veldig optimistisk ut. Tatt ut av løse lufta vil jeg heller tenke 10/90 eller til nød 20/80, så blir skuffelsen mindre og gleden desto større om vi går videre til CL.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.08.2019 19:41    Post subject: Reply with quote

Klassisk 50/50 dette.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.08.2019 19:46    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Der fikk jeg den.


Så så. Ikke alle kan være like oppdaterte på Ebbes meritter Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 14.08.2019 20:05    Post subject: Reply with quote

Føler jeg slapper av fordi jeg vet vi har sikret E.L. men på samme tid så er jeg også veldig nervøs pga av disse to kampene mot D.Z. Vet ikke om det egentlig er fysisk mulig, er det en selvmotsigelse, eller det som kalles ambivalent?

Føler egentlig at vi er vår største fiende. Spiller vi bra så kan vi klare dette. Har vi ikke dagen kan det fort bli stygt da vi har en del svakheter i dagen. Vi er derfor veldig avhengig av at de svakeste leddene har dagen i begge oppgjørene. Samuel har hatt en liten formdupp som ikke er bra. Det er nå vi virkelig trenger han på sitt aller beste. Liker heller ikke at han ikke prøver å dra seg mer innover for å skyte selv. Håper vi får se Ceide i mer enn 30 min mot Odd for å se om han kan være noe å satse på mot Dinamo Z dersom Samuel er helt ut av det. Da bør Horneland bare bytte så tidlig som mulig i 2. omgang. Uff spennende dette.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
qrjan
Junior


Joined: 14 Aug 2019
Posts: 1

PostPosted: 14.08.2019 21:14    Post subject: Reply with quote

Via Mundo Deportivo skal Ajax ha lagt inn et overbevisende bud på Dani Olmo. La oss krysse fingrene for at dette skjer relativt fort nå.

https://www.mundodeportiv...-olmo.html
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 14.08.2019 21:18    Post subject: Reply with quote

de selger jo ikke sin beste spiller rett før en CL playoff
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 14.08.2019 21:18    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Klassisk 50/50 dette.


Jeg vil heller si 75/25 til Zagreb.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 14.08.2019 21:21    Post subject: Reply with quote

Det er jo bare to mulige utfall her, enten vinner vi eller så vinner vi ikke, ergo 50/50.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 14.08.2019 21:21    Post subject: Reply with quote

Tviler på at de selger før de har unnagjort playoff-kampene vel?

Apropos. Dinamo Zagreb har et vesentlig bedre lag enn hva vi har.
De selger spiller oppe i 100-200millioners klassen, og produserer talenter i fleng
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 14.08.2019 21:40    Post subject: Reply with quote

Er det salg på gang så er det jo veldig dumt om han blir langtidsskadd etter ublidt møte med Even "Klipper'n" Hovland eller Tore "Ragnarok" Reginiussen. Selvsagt får han dra før CL-playoff. Man gambler ikke med sånt...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.08.2019 22:16    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
Klassisk 50/50 dette.


Jeg vil heller si 75/25 til Zagreb.


Om du tar en liten titt opp så ser du akkurat siste rest av vitsen som gikk deg over hodet.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 14.08.2019 22:27    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig er Dinamo Zagreb store favoritter. De er en større klubb, mye bedre økonomi, dyrere spillere, bedre spillere men det samme var det med Ajax, Real Madrid, Valencia og listen er lang. Har vi dagen så kan vi vinne. Sikkert ikke mer enn 2 av 10 ganger, men de 2 gangene kan være nå. Til det motsatte er bevist så har jeg trua selv om jeg tar det med veldig stor fatning dersom vi går på en smell.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 15.08.2019 00:01    Post subject: Reply with quote

Det at vi er i god flyt for tiden og midt i sesongen tror jeg ikke skal undervurderes heller. Tipper det er nærmere 50-50 enn 20-80 i sannsynligheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2019 00:12    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Tviler på at de selger før de har unnagjort playoff-kampene vel?

Apropos. Dinamo Zagreb har et vesentlig bedre lag enn hva vi har.
De selger spiller oppe i 100-200millioners klassen, og produserer talenter i fleng


Det kan de helt fint gjøre, uten at det automatisk gjør dem til et bedre lag enn det vi er.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 15.08.2019 00:27    Post subject: Reply with quote

Zagreb henter en del uferdige talenter fra andre akademier og forsøker å gjøre dem til hete salgsobjekter. Listen er lang og de har en stor omsetning av spillere - bortsett fra en stamme. Men 200 millionersklassen er nok ganske sjelden. Mellom 30 til 100+ mill selger de spillere for. https://www.transfermarkt...verein/419
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 15.08.2019 00:59    Post subject: Re: Dinamo Zagreb - Rosenborg Reply with quote

Har hørt mye om Dani Olmo de siste dagene så jeg bestemte meg for å se han på YouTube. Der fikk jeg bekreftet det flere her har skrevet. Zagreb har rett å slett en boksåpner verdt 300 millioner. Så da er spørsmålet, hva kan RBK gjøre med det? Svaret mitt er: Lite. Spiller for spiller er og har RBK ofte vært, hakket for små. Det vi ser igjen er kollektivet RBK som ofte er årsaken til seier ute i Europa. Jeg trur at for å stoppe slike offansive spillere så må RBK være offensive selv. Angrep er det beste forsvar sa en klok mann. Han har som regel rett. Vis RBK angriper så tvinger man spillere som Dani Olmp å løpe hjemover. Og jo mere han/de løper hjemover jo mindre har han/de igjen av krefter til å løpe fremover. Så enkelt og så vanskelig.

Dette blir uansett ulidelig spennende og jeg trur det fort kan gå til ekstraomganger slik jeg bedømmer disse 2 lagene.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 35, 36, 37  Next
Page 3 of 37

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb