English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dinamo Zagreb - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 35, 36, 37  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
10%
 10%  [ 1 ]
Reginiussen
10%
 10%  [ 1 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
80%
 80%  [ 8 ]
Total Votes : 10

Author Message
Pjoltergeist
Senior


Joined: 13 Aug 2018
Posts: 136
Location: Trondheim

PostPosted: 14.08.2019 08:05    Post subject: Reply with quote

En fyr som absolutt på stoppes over disse to kampene er Dani Olmo. Enormt talent og en meget giftig angrepsspiller.

https://www.tv2.no/a/10777263/

Var en del av Barcelonas La Masia-akademi frem til 2014 før han valgte å dra til Zagreb for å få jevnlig spilletid.

... Men vi har Anders Konradsen! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1863
Location: Selsbakk

PostPosted: 14.08.2019 08:09    Post subject: Reply with quote

En enorm forskjell i forhold til det vi har møtt til nå. Så langt har vi kun vunnet over motstandere vi var oddsfavoritter til å slå. Nå vil vi møte et av de nest beste lagene i Europa i 2019. Mener vi er sjanseløse
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.08.2019 08:25    Post subject: Reply with quote

Vel, laga i CL-gruppespill er av meget god standard (målt mot Elite/Serien), så det er helt i orden at laget vi møter i playoff er en tøff nøtt. Jeg tror heller ikke vi har nok kvalitet i laget til å slå Dinamo Zagreb verken borte eller hjemme, og foreløpig er vi neppe samspilte nok til å veie opp for lavere kvalitet.

Altså er jeg ganske sikker på å bli slått ut. På den annen side var det mang en gang under Eggen jeg heller ikke hadde trua. Det som teller er at Horneland & gutta har trua og er innstilte på å gjøre sitt ytterste. CL er en drøm, men EL er ikke noe nederlag.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 14.08.2019 08:28    Post subject: Reply with quote

De første 60 minuttene i går gjør at jeg føler meg trygg på at vi ryker klart her, vi er fortsatt ikke gode nok. Men, vi er med, vi har allerede sikret regnskapet for i år og vi har litt penger til å investere i fornyelse.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 14.08.2019 08:29    Post subject: Reply with quote

alt er mulig i en CL playoff. vi er underdogs og det tror jeg fort kan passe oss godt, holder vi unna de første 20 der nede så er det ett ganske åpent oppgjør. hadde hvert nice om vi kunne fått inn en midtstopper, men det tviler jeg på at Bjørebye har oversikt over.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.08.2019 08:51    Post subject: Reply with quote

Jeg tror mye ville vært mulig med en vesentlig bedre stopper inn for Hovland, faktisk. Han spiller på oss så mye problemer med den dårlige teknikken, pasningsfoten, og ikke minst KONSENTRASJONEN sin at lagets prestasjon ser dårligere ut enn den er. Og selv om jeg vet mange har blitt glade i Lundemo, så mener jeg noe av det samme gjelder for ham. Han er for dårlig med ball under press, for dårlig orientert, og klarer ikke kontrollere mellomrommet sentralt selv når vi ligger lavt og kompakt. Herregud, jeg fikk fnatt av kombinasjonen 'upresis og uklok pasning' fra Hovland og 'uoppmerksomt og dårlig mottak' fra Lundemo i går. Begge disse kler et kampbilde der vi settes under press av individuelt bedre spillere særdeles dårlig.

Hadde disse to vært erstattet med to hakk mer ballsikre spillere, så hadde vi spilt av presset og kommet på overganger tre-fire ganger så ofte.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 14.08.2019 09:25    Post subject: Reply with quote

Er også redd for at vi ryker her, men vi spilte vel senest i fjor 1-1 borte mot RB Leizipg, så alt kan skje. Ellers håper jeg resultatet i denne kampen er på et sånt nivå at spenningen fortsatt lever til returoppgjøret.
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 19 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 14.08.2019 10:00    Post subject: Reply with quote

Dette dobbeltoppgjøret kan toppe Ajax. Tenk det, etter den begredelige starten! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 14.08.2019 10:02    Post subject: Reply with quote

Hele kampen ferencvaros - Zagreb https://youtu.be/fL_5XwlSf-k

Ikke at jeg har peiling på Ferencvaros, men vil tippe de er cirka på nivå med Maribor.
Ferencvaros har ikke spilt en eneste tellende kamp i ligaen enda. Zagreb har 4. Rosenborg har jo så til de grader funnet formen, mens Zagreb sannsynligvis mangler en del (siden ligaen nettopp er startet).

Hadde vært helt sykt om vi kunnet kommet tilbake fra Zagreb med to mål i førersetet. Den stemningen som eventuelt blir på Lerkendal da vil kanskje være den beste vi noensinne får oppleve!

Digg å slippe den tapermentaliteten til KI i Europa ihvertfall!
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 14.08.2019 10:12    Post subject: Reply with quote

Ferencvaros fikk vel en mann utvist midt i kampen i går også?
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 14.08.2019 10:23    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
kombinasjonen 'upresis og uklok pasning' fra Hovland og 'uoppmerksomt og dårlig mottak' fra Lundemo i går. Begge disse kler et kampbilde der vi settes under press av individuelt bedre spillere særdeles dårlig.

Hadde disse to vært erstattet med to hakk mer ballsikre spillere, så hadde vi spilt av presset og kommet på overganger tre-fire ganger så ofte.


Synes det var flere gang Lundemo taklet det bra. Hvor han vendte opp i press og spilte ball gjennom. Et par forsøk gikk til motstanderen men luker han bort dette så er han god.

Trondsen blir fort nonchalant selv han spilte ganske bra mot s08 1-1 kampen. Han er bedre teknisk og muligens kjappere enn Lundemo, men skal gjøre det "store" for ofte og ender med å miste ball. Hvis Trondsen kan roe ned og spille sikrere til medspillere så er han et klart valg. I de siste kampene jeg har sett han sentralt mener jeg han har vært flinkere til å finne rom og gjøre seg spillbar enn tidligere, spesielt når motstander presser høyt. Og det har stor verdi mot gode lag.

Mot Zagreb må hele laget jobbe for å finne rom og være spillbare. Å hvile med ballen i laget er det ikke noe som heter. Som Xavi sa under Pep-regimet. Å spille possession orientert -fotball, krever at 2-3 spillere alltid er spillbare til enhver tid og krever utrolig mye arbeid og fokus fra alle sammen.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 14.08.2019 10:26    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
De første 60 minuttene i går gjør at jeg føler meg trygg på at vi ryker klart her, vi er fortsatt ikke gode nok. Men, vi er med, vi har allerede sikret regnskapet for i år og vi har litt penger til å investere i fornyelse.


Dette. Alle de gangene Maribor upresset fikk lov til å vende opp i mellomrommet vil bli hardere straffet av et bedre lag f eks. Småspillet i bakre ledd må vi for all del legge bort, dette er ikke laget gode nok til PT. Spesielt Hovland og Lundemo.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Frøken Fransen
Senior


Joined: 25 Nov 2018
Posts: 122

PostPosted: 14.08.2019 10:27    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Ferencvaros fikk vel en mann utvist midt i kampen i går også?

Stemmer, spiller utvist i 68' etter to gule kort. Forøvrig bommet også Zagreb på straffe i 89'.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.08.2019 10:42    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Synes det var flere gang Lundemo taklet det bra. Hvor han vendte opp i press og spilte ball gjennom. Et par forsøk gikk til motstanderen men luker han bort dette så er han god.


Arrester meg gjerne, men mitt inntrykk er at han først og fremst får til dette når han fanger opp ball tjue meter lenger framme og rettvendt. Han er bra på den biten av spillet, å samle opp klareringer rundt midtstreken og beholde besittelse i laget, det er hans store styrke. Svakheten er derimot når han ligger nær sin egen sekstenmeter, både med og uten ball. Han forsøker virkelig å orientere seg, men er likevel alt for stasjonær, og spiller veldig mye kort støtte tilbake til halvpresset medspiller. Når han da ikke blir tatt med ball i beina på en blind vending.

Enig i at Trondsen har vært i overkant ambisiøs tidligere i den rollen, og at han tenderer mot nonchalanse, men det ser ut til at han jobber med å spille enklere, basert på de sjansene han har fått i det siste. Får håpe han klarer å knekke den koden, og ta de stegene taktisk som for eksempel Selnæs gjorde, for jeg mener han er bedre enn Lundemo til å forsvare egen boks, i tillegg til de åpenbare fordelene offensivt. Men det vil nok ta litt tid å finne den balansen.

I sånne kamper som vi skal ut i mot Zagreb er det snarere en Anthony Annan-type jeg kommer til å savne. Kronaveter og Tavares hadde verken hatt hud igjen på leggene eller en eneste vellykket involvering hvis vi hadde stilt med 2010-versjonen av Annan i ankerrollen.
Back to top
View user's profile Send private message
moloen
Junior


Joined: 16 May 2019
Posts: 10

PostPosted: 14.08.2019 11:01    Post subject: Reply with quote

Odd tapte 2-1 i Kroatia og spilte 0-0 hjemme i 2017 mot et Zagreb med mange av de samme spillerne. Synes vel ikke RBK er noen særlig underdog i dette oppgjøret som vil se som temmelig 50/50 oppgjør.
Ja de er bedre en lagene RBK har møtt så langt men Rosenborg har jo også vært bedre enn de lagene.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 14.08.2019 11:07    Post subject: Reply with quote

Vil si det er 60/40 fordel Zagreb, men det er fortsatt gode muligheter!
Back to top
View user's profile Send private message
Frøken Fransen
Senior


Joined: 25 Nov 2018
Posts: 122

PostPosted: 14.08.2019 11:11    Post subject: Reply with quote

Det var vel værre odds når vi spilte play-off mot Ajax
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 14.08.2019 11:14    Post subject: Reply with quote

Det er vel strengt tatt 50-50.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 14.08.2019 11:15    Post subject: Reply with quote

Sorry min feil, du har selvsagt helt rett! Viktig å legge seg flat så det ikke blir interne stridigheter i fanklubben.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 14.08.2019 11:16    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett kampen Zagreb - Ferencvaros må jeg si at forsvaret til Ferencevaros er helt på trynet. Det er som de spiller med Hovland x4 til tider. Mulig det har med mangel på kamper og gjøre samt motstander men like fult følger de ikke mann, de bytter ikke mann, de bare slipper og går flere ganger i samme duell som gjør at det er mulig å spille dem ut.

Når det er sagt og Olmo får skryt (Han ser sjukt god ut), så sjekk Petkovic, spissen til Zagreb.
Han beveger seg utrolig smart flere ganger og lager rom både for seg selv og lagkameratene.

En ting er sikkert, hvis vi skal komme fra Zagreb med noe å spille for i hjemmemøtet så MÅ!!!!!
mellomrommet mellom forsvar og midtbane forsvares.
Om det betyr at vi må stå høyere med forsvarslinja driter jeg i, for lar vi de få samme rom som Maribor så kombinerer de seg rundt oss lett som bare det.

Defensivt vil jeg si Ademi forsvarer ryktet sitt som en hardhaus.
Skikkelig tøff i duellene og god i lufta.

Tror Søder får det tøft, siden Stojanovic og Leovac også er bra i lufta.
Dog kan vi utnytte rommet bak backene for de går ofte langt fremme og om Ademi eller Moro også er feilplassert (overkant offensiv) så får vi rom å kontre i.

Ser man på stallen til Zagreb så har de også helt sjuk cover med Gavranovic som alternativ på topp, Lovro Majer på midtbanen (veldig spennende type) og kjenningen Kevin Theophile-Cathrine på backplass som kanskje flere husker fra Solskjærs Cardiff eventyr.

De andre kjenner jeg ikke til så kan ikke si noe, men en knallsterk 11 med flere gode kort på benken!

Føler at vi kan håpe på en knalltøff bortekamp med kansakje 1-1 og karantene på Ademi og Olmo i returoppgjøret :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 14.08.2019 11:21    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Sorry min feil, du har selvsagt helt rett! Viktig å legge seg flat så det ikke blir interne stridigheter i fanklubben.


Solidariteten i fanklubben er det verdensklasse over!
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1868
Location: Oslo

PostPosted: 14.08.2019 13:04    Post subject: Reply with quote

Coolbet allerede ute med odds på bortekampen:

1.78 - 3.80 - 4.65
(54% - 25% - 21%)

De anser med andre ord dette som et relativt åpent dobbeltoppgjør... Tommel'n opp! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 14.08.2019 13:16    Post subject: Reply with quote

Synes Dinamo Zagreb blir vel mye hauset opp her, det er tross alt ikke Real Madrid vi skal spille mot. Vil faktisk si at de ikke engang er blant de "nest beste" lagene i Europa der jeg regner lag som Ajax, Benfica, Porto, Lille osv. men kanskje blant de beste av de "tredje beste"

De var sterke i EL-gruppespillet ifjor. Det var en svak gruppe men de imponerte hjemme mot Fenerbache, det skal de ha. Samtiding ble de jo også slått ut i CL-playoff av Young Boys mens de året før spilte ganske jevnt med Odd og ble slått ut i EL-playoff av et Albansk lag.

Tror absolutt ikke vi er så sjanseløse som enkelte tror.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.08.2019 13:18    Post subject: Reply with quote

Alexander Søderlund erkjenner også at den kommende playoff-motstanderen opererer med helt andre budsjetter og lønninger enn Rosenborg.

- De har spillere fra hele verden og et budsjett som er mye høyere enn vårt, så de kan betale spillerne sine 3-4 ganger mer enn det vi kan. Så det er klart at vi nok re underdogs i de kampene, sier 32-åringen, som scoret én gang mot Maribor, til Nettavisen.

Han har imidlertid god kjennskap til klubben som avanserte til playoff etter å ha slått ungarske Ferencvaros 4-0 tirsdag kveld.

- Jeg fulgte dem litt ifjor og så hvor bra de gjorde det, og så kjenner jeg en spiller på laget som har fortalt meg litt om dem, så det blir veldig tøft, forteller spissen.

Spilleren Søderlund snakker om, er venstreback Kévin Théophile-Catherine. Franskmannen var nemlig lagkamerat med Søderlund under RBK-spissens tid i Saint-Etienne.

Les mer: Søderlund-informasjon kan gi RBK-fordel mot Dinamo Zagreb

Vår nye spion Tom Mangersnes var i Budapest og snakket med Papir-VG i går kveld:

Quote:
Bergenseren er ansatt i Norges Fotballforbund, der han tilbrakte fire år sammen med Rosenborg-trener Eirik Horneland som en del av trenerteamet for G18- og G19-landslagene. De fortsatte samarbeidet i Haugesund - og nå i Rosenborg.

- Dinamo Zagreb er et kollektiv og spiller slik vi kjenner kroatisk fotball: Teknisk og med mye temposkifter. De vet hvordan de håndterer ballen, og dette laget kan være nådeløse når kontringsmulighetene byr seg - slik de var mot Ferencvaros i dag, forklarer Mangersnes, og presiserer at de største truslene og svakhetene til det kroatiske laget vil bli spart til «interne samtaler» med Rosenborg-leiren.

Mangersnes var ansatt i Brann da bergenserne slo nettopp Dinamo Zagreb - med stjerner som Luka Modric og Mario Mandzukic fra start - i UEFA-cupen i 2007/08. Han syns det er vanskelig å sammenligne de to årgangene, men trekker spesielt frem en spiller.

- Du kjenner igjen identiteten og du ser at de ønsker å ha en sånn Modric-type som skal styre en del av det offensive. Nå er det ikke Modric, men en ung spanjol, sier Mangersnes og sikter til 21 år gamle Dani Olmo som har en fortid i Barcelonas yngre avdelinger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 506

PostPosted: 14.08.2019 13:41    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

I sånne kamper som vi skal ut i mot Zagreb er det snarere en Anthony Annan-type jeg kommer til å savne. Kronaveter og Tavares hadde verken hatt hud igjen på leggene eller en eneste vellykket involvering hvis vi hadde stilt med 2010-versjonen av Annan i ankerrollen.


Nå var det først og fremst Tavares som tok ned alt av nedfallsfrukt i mellomrommet, og det fordi Hovland av uvisse grunner slapp ham hver eneste gang. Selv med null spillere stikkende i bakrom så rygget Hovland bakover mens Tavares fikk stp igjen og ta ned.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 35, 36, 37  Next
Page 2 of 37

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb