English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2019/20
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 47, 48, 49  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvordan går det i Europa i 2019?
CL-gruppespill
25%
 25%  [ 69 ]
EL-gruppespill
37%
 37%  [ 99 ]
Ryker i kvalifiseringen
36%
 36%  [ 98 ]
Total Votes : 266

Author Message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 13.08.2019 21:21    Post subject: Reply with quote

Det blir nok knalltøft ja, fare for at vi får en realitycheck med mindre vi spiller over evne Confused
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1884
Location: Selsbakk

PostPosted: 13.08.2019 21:31    Post subject: Reply with quote

Huff - ser ut som om vi skal møte Dinamo Zagreb. Har null tro på at vi kan klare å slå dem. De er et lag som er langt bedre enn Maribor og Bate anno 2019. Blir uansett morro med EL!!!
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6527
Location: Heaven

PostPosted: 13.08.2019 21:33    Post subject: Reply with quote

Blir nok for tøft dessverre.Er vi så passive som idag,Blir vi feid av banen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 13.08.2019 21:34    Post subject: Reply with quote

Tillater meg å gi totalt faen i det akkurat i dag. Det å få spille CL-playoff er i seg selv en stor seier denne sesongen!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
HMBrattbakk
Senior


Joined: 11 May 2019
Posts: 103

PostPosted: 13.08.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

Inntil det motsatte er bevist så tror jeg vi tar Dinamo RBK
_________________
Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!
- Nils Arne Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Strominho
Veteran


Joined: 30 Aug 2012
Posts: 1045
Location: Tønsberg

PostPosted: 13.08.2019 21:41    Post subject: Reply with quote

Det blir tøft mot Zagreb, men kampene skal spilles. Blir spennende å se hvor vi står mot de. Husk at vi slår Maribor 6-2 sammenlagt. Maribor er ikke sååå dårlige.

Om vi sender Samuel i Nidarosdomen før kampene mot DZ så har jeg troa Smile
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 13.08.2019 21:44    Post subject: Reply with quote

Strominho wrote:
Det blir tøft mot Zagreb, men kampene skal spilles. Blir spennende å se hvor vi står mot de. Husk at vi slår Maribor 6-2 sammenlagt. Maribor er ikke sååå dårlige.

Om vi sender Samuel i Nidarosdomen før kampene mot DZ så har jeg troa Smile


Spiller vi slik i 45 minutter som vi gjorde i dag er spenningen over etter 10 minutter. 4-0 etter 10 minutter kan det fort være. Jeg vil tippe en reprise av Real Sociedad - RBK. Vi er altfor dårlig defensivt til å slå ut Dinamo.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 13.08.2019 21:50    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Spiller vi slik i 45 minutter som vi gjorde i dag er spenningen over etter 10 minutter. 4-0 etter 10 minutter kan det fort være. Jeg vil tippe en reprise av Real Sociedad - RBK. Vi er altfor dårlig defensivt til å slå ut Dinamo.


Bla bla bla.

Smil og vær glad, mann. Hvis du noen gang skal kose deg som supporter - og jeg ser ikke bort fra at du stort sett opererer som en selvpisker fra filippinene - så er det i dag.

Roooooooooooooooooooooosenborg!! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 13.08.2019 21:50    Post subject: Reply with quote

Nå har det blitt sagt at vi er altfor dårlige til å slå BATE og at vi er altfor dårlige til å slå Maribor, nå sies det samme om Zagreb. Jeg velger likevel å ha trua, det er noe med dette Rosenborglaget, jeg føler vi kan slå hvem som helst om vi spiller opp mot vårt beste!
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 13.08.2019 21:52    Post subject: Reply with quote

Vi kjører over Zagreb over to kamper! Ingen bekymring for det Wink

SÃ¥nn da er den analysen over Razz

En gang på 90-tallet var jeg på Lerkendal å så Rosenborg mot et høkkert lag fra Madrid, og det skal de ha, de prøvde! Real vant CL med et tap I hele turneringen, og det var på fort Lerkendal. Jeg husker både publikum og spillere hadde tro på seier, for alle kunne vi slå på Lerkendal.

Jada, det var på 90-tallet, men det var ikke enkelt å nå gruppespillet den gangen heller.

"Vi kan slå alle" det er den mentaliteten vi må ha når vi skal lykkes i Europa. Både spillere og supportere må ha den mentaliteten i stedenfor "vi ryker mot Zagreb" etc.

Vi spillere to motstandere dårlige, om jeg ikke husker var det flere her inne som snakket om at vi skulle ryke mot både Bate og Maribor...
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 13.08.2019 21:55    Post subject: Reply with quote

sukram wrote:
senador wrote:

Spiller vi slik i 45 minutter som vi gjorde i dag er spenningen over etter 10 minutter. 4-0 etter 10 minutter kan det fort være. Jeg vil tippe en reprise av Real Sociedad - RBK. Vi er altfor dårlig defensivt til å slå ut Dinamo.


Bla bla bla.

Smil og vær glad, mann. Hvis du noen gang skal kose deg som supporter - og jeg ser ikke bort fra at du stort sett opererer som en selvpisker fra filippinene - så er det i dag.

Roooooooooooooooooooooosenborg!! RBK


Jeg er glad for avansementet og andre omgang, men vi er jo der vi er.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 13.08.2019 21:58    Post subject: Reply with quote

Sevenseven wrote:
Vi kjører over Zagreb over to kamper! Ingen bekymring for det Wink

SÃ¥nn da er den analysen over Razz

En gang på 90-tallet var jeg på Lerkendal å så Rosenborg mot et høkkert lag fra Madrid, og det skal de ha, de prøvde! Real vant CL med et tap I hele turneringen, og det var på fort Lerkendal. Jeg husker både publikum og spillere hadde tro på seier, for alle kunne vi slå på Lerkendal.

Jada, det var på 90-tallet, men det var ikke enkelt å nå gruppespillet den gangen heller.

"Vi kan slå alle" det er den mentaliteten vi må ha når vi skal lykkes i Europa. Både spillere og supportere må ha den mentaliteten i stedenfor "vi ryker mot Zagreb" etc.

Vi spillere to motstandere dårlige, om jeg ikke husker var det flere her inne som snakket om at vi skulle ryke mot både Bate og Maribor...


Zagreb er på et mye høyere nivå enn BATE. Spillerne skal selvfølgelig tro på å flytte fjell, men som realistisk supporter ser jeg ikke at vi holder stand defensivt. Dani vil leke med Hovland til det pinlige !
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 13.08.2019 21:59    Post subject: Reply with quote

Dinamo Zagreb er et bra lag, men det er Rosenborg også. Førsteomgangen mot Maribor var ikke bra, men det setter jeg på kontoen for "nervøsitet i årets viktigste kamp". I kampene mot Dyn Zagreb er det ingenting å være nervøs for - der er vi sikret Europa gruppespill og Champions League er bare bonus og moro.

Så dette er omtrent 50% - 50% - enten så vinner vi playoff eller så taper vi

Gleder meg allerede - i kampene mot Zagreb vil vi fort se at spillerne står frem og spiller bra.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 13.08.2019 21:59    Post subject: Reply with quote

Vi har nå gitt oss selv muligheten til å slå Zagreb, det hadde jeg ikke trodd 17. Mai. Det eneste vi kan gjøre er å spille så godt vi overhodet klarer og la det stå til.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.08.2019 22:09    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Sevenseven wrote:
Vi kjører over Zagreb over to kamper! Ingen bekymring for det Wink

SÃ¥nn da er den analysen over Razz

En gang på 90-tallet var jeg på Lerkendal å så Rosenborg mot et høkkert lag fra Madrid, og det skal de ha, de prøvde! Real vant CL med et tap I hele turneringen, og det var på fort Lerkendal. Jeg husker både publikum og spillere hadde tro på seier, for alle kunne vi slå på Lerkendal.

Jada, det var på 90-tallet, men det var ikke enkelt å nå gruppespillet den gangen heller.

"Vi kan slå alle" det er den mentaliteten vi må ha når vi skal lykkes i Europa. Både spillere og supportere må ha den mentaliteten i stedenfor "vi ryker mot Zagreb" etc.

Vi spillere to motstandere dårlige, om jeg ikke husker var det flere her inne som snakket om at vi skulle ryke mot både Bate og Maribor...


Zagreb er på et mye høyere nivå enn BATE. Spillerne skal selvfølgelig tro på å flytte fjell, men som realistisk supporter ser jeg ikke at vi holder stand defensivt. Dani vil leke med Hovland til det pinlige !


Men nå har jo du aldri vært en "realistisk supporter". Du er en særdeles negativ og pessimistisk supporter. Har du noen gang bidratt med en positiv kommentar her inne? Er det ikke Horneland så er det spillerne. De er jo bare SÅ elendige. For få dager siden spådde du at vi ville tape hjemme for Tromsø!

Skal vi ta utgangspunkt i dine bekymringer så er vi allerede i Champions League.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 13.08.2019 22:11    Post subject: Reply with quote

La nå Senador få holde på, da. Djiz.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 13.08.2019 22:12    Post subject: Reply with quote

Det er ikke slik at 40-60 i deres favør betyr at vi ryker, selv om det er menneskelig å dra den slutningen. Jeg tror ikke Dinamo er veldig komfortable med å skulle treffe på oss.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 13.08.2019 22:13    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er ikke milevis fra Zagreb i den formen lager er i for tida. Må ærlig innrømme at jeg syns Hovland er den store usikkerheten, resten av laget holder bra nivå, og jeg tror også det er like før det løsner for Akintola og vi får se også han som en målfarlig spiller. Skulle Tore få mer lårtrøbbel derimot, er det grunn til mer almenn skepsis. Zagreb er kjappe som faen i angrepsrekka.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 13.08.2019 22:16    Post subject: Reply with quote

Legg inn rusk og blokker folk dere ikke gidder.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.08.2019 22:17    Post subject: Reply with quote

Som sagt i en annen tråd, gjør vi 2 kamper opp mot toppnivået vårt så finnes det en mulighet for å slå Zagreb, men dette er et lag som er et par hakk opp fra Bate og Maribor, så vi kan ikke tillate oss perioder som første 15min borte mot Bate og 1.omgangen i dag. Da blir vi hardt straffet.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 13.08.2019 22:21    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Så dette er omtrent 50% - 50% - enten så vinner vi playoff eller så taper vi


Nettopp! Enten så vinner vi, eller så taper vi! Det er 50%! Vi kan klare det!
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 13.08.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

For å si det slik, jeg synes det er en kanonoppvisning av oss å slå ut Bate og Maribor på vei til CL play-off.
Vi snakker om lag som har melket adskillige millioner fra UEFA de senere år igjennom flere bra år i CL/EL, og som har spillere som hver for seg stort sett er på høyde med eller bedre enn våre.

Dynamo er selvfølgelig nok en vanskelig nøtt å knekke, en tøffere en enn Bate og Maribor, men ikke voldsomt mye tøffere.
Vi slo Maribor ut av CL kvaliken med 6-2!
Det er tall som gjør at Dynamo også blir særs usikre på oss, vi er i god form for tiden.
Dynamo hadde en særs god oppvisning borte mot Ferencvaros men de hadde ikke alt hell med seg i hjemmeoppgjøret.
Det kan jo faktisk skje i vårt oppgjør med de også.

Nei dette er sykt spennende, men det eneste som betyr noe er:

VI SKAL UT I EUROPA I Ã…R! RBK
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 13.08.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

Første gang siden 2002 at vi spiller gruppespill tre år på rad.

Og Horneland er den første RBK-treneren noensinne som avanserer i tre kvalifiseringsrunder til CL.

Skjønt de eneste som har hatt den muligheten, er Eggen i 2010, Jönsson i 2011, Ingebrigtsen i 2016 og 2017, og Coolen i 2018.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Orkdal1
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 584

PostPosted: 13.08.2019 22:59    Post subject: Reply with quote

Celtic og fck ryker.
Fantastisk RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 13.08.2019 23:06    Post subject: Reply with quote

Ser at vi har hatt en speider på kampen mellom Ferencvaros og Dinamo Zagreb. Denne speideren er Tom Mangersnes, som tidligere har vært linket til oss. Han var altså i møter på Brakka i 2016, om en mulig jobb i trenerteamet, men valgte da å ikke signere for oss.

Han kjenner Horneland godt, så håper at vi kan ansette han, slik at vi blir enda bedre på analyse av oss selv, samt motstandere.

https://www.vg.no/sport/f...ons-league

Fra 2016: https://www.fvn.no/sport/...e-treneren
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 47, 48, 49  Next
Page 25 of 49

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb