English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 13.08.2019 21:25    Post subject: Reply with quote

Jgg sier jo ikke at han IKKE kan spille back, jeg sier det vil være å skusle bort talentet til en spiller jeg anser for å ha et mye mye høyere potensiale sentralt i banen.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 13.08.2019 21:35    Post subject: Reply with quote

Deilig med en signering, ennå deiligere med en trønder, og attpåtil en ung talentfull en Tommel'n opp! Cool
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4040

PostPosted: 13.08.2019 21:36    Post subject: Reply with quote

Jeg tar glatt byttet med Trump som vår alternative venstreback og Tagseth som president i USA jeg da.

Tross alt viktigere ting her i verden enn fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Silkesvarten
Proff


Joined: 03 Nov 2015
Posts: 277

PostPosted: 13.08.2019 21:40    Post subject: Reply with quote

Bra du ikke kan bestemme

RBK > Verden
_________________
In Bjørnbye we thrust
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 13.08.2019 21:44    Post subject: Reply with quote

Tenker vi sier Kim Jong Un på venstre back. Blir ikke noen angrep imot på den kanten...

(Litt som da sønnen til Gadhaffi spilte i italiensk fotball, og tok seg tid til å takke alle spillerne og dommeren da han ble byttet ut. Eller sønnen til Saddam Hussein som sportsminister og leder av fotball-landslaget i Irak. Du slipper ikke inn mål da...)


Tagseth på 4-årskontrakt høres veldig bra ut. Velkommen til Rosenborg!
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 13.08.2019 21:46    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Jgg sier jo ikke at han IKKE kan spille back, jeg sier det vil være å skusle bort talentet til en spiller jeg anser for å ha et mye mye høyere potensiale sentralt i banen.

Gjør ingen ting om han starter der han kan få spilletid, så evt. å bytte over til midtbane senere. Det viktigste for han er å ta nivået fortest mulig og få spilletid.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2566

PostPosted: 13.08.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

Jeg er veldig spent på hvor god han faktisk er. Finnes det noen sammendrag fra treninger han har deltatt på hittil, eventuelt om noen har gjort seg noen tanker? Selv hadde jeg slått fra meg tanken om at vi var aktuelle.. Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.08.2019 21:56    Post subject: Reply with quote

Sjelden man finner spillere i Norge som har såpass bra nærteknikk og er så bra på å føre ballen i høyt tempo og han har også bra pasningsferdigheter, så jeg mener han i utgangspunktet kanskje bør dyrkes lengre frem på banen enn som back (da fortrinnsvis som indreløper). Så er det naturligvis en utfordring i forhold til hvordan troppen vår er pr.i dag, med relativt mange midtbanespillere. Veien til 11'eren vil jo da sannsynligvis være en god del kortere som back, all den tid vi egentlig ikke har mer enn 1 back på hver side.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 13.08.2019 21:59    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Jeg tar glatt byttet med Trump som vår alternative venstreback og Tagseth som president i USA jeg da.

Tross alt viktigere ting her i verden enn fotball.


Jeg tror de aller aller fleste her inne hadde gjort en bedre jobb en Tromper'n som president i USA :p
Kanskje ta et forbehold når det kommer til wæsten ^^
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Pjoltergeist
Senior


Joined: 13 Aug 2018
Posts: 136
Location: Trondheim

PostPosted: 14.08.2019 08:58    Post subject: Reply with quote

Nå som Tagseth endelig er RBK-eiendom så passer det kanskje fint å se litt på hvilke kår gutten kommer fra og hvilken type han er.

Jeg synes i alle fall han virker som en veldig hyggelig fyr, bena godt planta på jorda og helt uten diva-nykker.

12-minutters dokumentar om "Frostas Messi":
https://www.tv2.no/v/948547/
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.08.2019 09:24    Post subject: Reply with quote

"Frostas Messi", der døde jeg litt inni meg ja.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59349
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.08.2019 14:44    Post subject: Reply with quote

Litt spent på hvilket lønnsnivå RBK legger seg på i en fireårsavtale som denne. Syns det bør være omtrent det samme som for Ceide og Botheim.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
AlfredoJojo
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 436

PostPosted: 14.08.2019 16:00    Post subject: Reply with quote

Må være litt høyere, han er tross alt en tidligere Liverpool spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 14.08.2019 16:26    Post subject: Reply with quote

Tagseth er et stort talent som må repareres litt etter tiden i engelsk fotball, der han ble overtrent og har slitt en del med skader. Det blir spekulasjoner, men det at han var så fornøyd med treningene i RBK kan jo tyde på at han ikke var særlig fornøyd med betingelsene for utvikling i Liverpool. Gerrard snakket om at han måtte bli tøffere både på og utenfor banen, det tyder på kulturkræsj. Tror utviklingen kan skyte fart når han kommer hjem til trygge og litt mer dannede omgivelser enn i Liverpool for å si det rett ut.

Veldig gledelige nyheter dette, akkurat slike signeringer vi må gjøre. Vi har ikke sjans på spillere med slikt potensial når de er ferdig utviklet, så må vi selvfølgelig leve med at ikke alle blomstrer fullt, men har veldig troa på Tagseth.

Han bør etter mitt syn være tiltenkt en indreløper-rolle i første omgang, en Ørjan Berg-rolle. Han har defensive ferdigheter, men er ikke stor og sterk. Han har god nærteknikk, godt driv med ballen i beina og er fantastisk på crossere. På lengre sikt ser jeg ikke bort fra at han passer best helt sentralt.

Apropos, synd at de største norske talentene fortsatt drar til England jf Isak Hansen-Aarøen
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.08.2019 21:47    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
"Frostas Messi", der døde jeg litt inni meg ja.


Samme som Mjøsas Beckham. Fantastisk kleint (når det ikke er ironisk) å kombinere en veldig lokal plass med en verdensstjerne.

Da er det betraktelig mer artig med en sjøl ironisk vinkling; det er masse lag nedover i divisjonene som har tatt inspirasjon utenfra og heter ting som Dinamo Askim og Real Hokksund.

SÃ¥ setter vi tilbake til sporten.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 14.08.2019 22:11    Post subject: Reply with quote

Pirlo di Fiordi?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6253
Location: Skottland

PostPosted: 14.08.2019 22:30    Post subject: Reply with quote

Bindalens Batistuta.
Back to top
View user's profile Send private message
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 82

PostPosted: 14.08.2019 22:46    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Pirlo di Fiordi?


https://no.m.wikipedia.or...er_regelen
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.08.2019 22:49    Post subject: Reply with quote

Nå, hvis vi bare hadde fått hentet hjem en ung trønder hjem fra Amsterdam/Zwolle til å leke med Eddi, også...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11710

PostPosted: 14.08.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

Er nok ikke plass til Dennis Tørset Johnsen slik der er nå. Godt besatt på kanten, i hvert fall venstresiden hvor han som regel spiller. Ceide er på gang og bak der igjen kommer Audun Engen Vik.

Hadde ikke sagt nei takk til en ung trønder, men ser ikke helt at det er plass til han, om de ikke ser noe potensiale til å bli høyrekant. Han er vel forøvrig lånt ut med opsjon på kjøp også hvis jeg ikke husker feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 15.08.2019 11:54    Post subject: Reply with quote

Alltid plass til gode spillere. Spesielt om de er lokale, mener nå jeg. Ser ikke hvorfor vi ikke skulle kunne ha flyttet en av Samuel/Ceïde/Johnsen over på høyre. De tre + en annen høyrekant (Yanni, Levi, en ny spiller) ville vært veldig spennende dekning på to plasser. Johnsen var faktisk en tur over på høyre en stund i sist kamp for PEC, og skapte blant annet denne sjansen:

https://youtu.be/0rr0TEdTJlI?t=676

Forøvrig et merkelig case med Dennis Johnsen i Nederland - har sett mye av han både for Heerenveen og PEC (så langt), og han får det ikke helt til. Farta, og ikke minst det tekniske, sitter enormt bra. Den siste pasningen varierer i kvalitet, men han er en god relasjonspiller. Dessverre så uteblir målpoengene. Virker som han har havnet i en loop av motgang foran mål, hvor ketchup-effekten aldri kommer.

Vanskelig å lete fram alle situasjonene jeg snakker om, men dette tverrligger-treffet i starten av Heerenveen-oppholdet (hvor han ville ha avgjort mot PSV foran fullt hus) kunne ha løsnet ting for hans del:

https://youtu.be/SXEv6xwy3As?t=243

At ting ikke har løsnet for han kan være RBK's åpning. Han dominerer på U21-landslaget, og har kvaliteter som gjør at små klubber som RBK kan overraske i Europa.

SÃ¥ ja - fingrene krysset for at Tagseth ikke blir det siste talentet som kommer tidlig hjem.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5468

PostPosted: 15.08.2019 12:13    Post subject: Reply with quote

Det er noe med steget og ballføringen til Johnsen i situasjonen du nevner i første videoen der. Ser ut som han har et flott tyngdepunkt og driv med ball.

Last edited by Macha on 15.08.2019 12:36; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 15.08.2019 12:19    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per han som det sies kan brukes som back. Veien til spilletid blir betraktelig kortere om han kan brukes der.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 15.08.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Det er noe med steget og ballføringen til Tagseth i situasjonen du nevner i første videoen der. Ser ut som han har et flott tyngdepunkt og driv med ball.


Regner med at du mener Johnsen - men ja, han har en ballbehandling og et type steg som er vanskelig å gardere seg mot, og som normalt koster veldig mye penger. Tror RBK kunne fått han i gang foran mål også.
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 785

PostPosted: 15.08.2019 12:38    Post subject: Reply with quote

Den videoen fra PEC er litt merkelig, det virker jo til tider som de spiller uten venstreback. Og Johnsen jukser noe ENORMT defensivt,
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 26, 27, 28  Next
Page 11 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb