English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Maribor - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

RBKs beste?
Hansen
0%
 0%  [ 1 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Valsvik
0%
 0%  [ 1 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
3%
 3%  [ 5 ]
Jensen
1%
 1%  [ 2 ]
Lundemo
2%
 2%  [ 4 ]
Ã…sen
1%
 1%  [ 2 ]
Adegbenro
0%
 0%  [ 0 ]
Alexander Batistuta
89%
 89%  [ 132 ]
Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 147

Author Message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2019 11:50    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/10...649692.ece

Dersom noen er hypp på retweets og likes på twitter anbefaler jeg å legge ut Saga sin reaksjon og hans kommentarer i forkant av Søderlunds frispark i går, det er noe av det beste jeg har sett.

Bla til 1 t og 24 min ut i sendingen og nyt. (pluss-sak)
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 08.08.2019 12:27    Post subject: Reply with quote

Haha! Takk for tipset. Gav Adressa 49 kroner kun for å se det. Verdt det!
Back to top
View user's profile Send private message
pfff
Senior


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 110
Location: Eksil på østlandet

PostPosted: 08.08.2019 12:45    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:

Vil heller tro det er jobben han gjør som oppspillspunkt som var den viktigste faktoren som forsvant når han gikk av banen.


Det er kanskje litt både-og, men den første timen synes jeg vi klarer å stå høyt ved hjelp av svært gode gjenvinninger og brudd. Det er først mot slutten vi slår mye langt, men da er mangelen på et oppspillspunkt etter att Søderlund gikk ut svært påtagelig.

Uansett, dette ligner på Søderlunds første opphold i klubben, da han også så ut som en melsekk i bortimot et år, før han fikk spilt seg i form og herja i Europa. Det ser ut som guten trenger å spille mye over tid for å få ut potensialet sitt.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 08.08.2019 12:49    Post subject: Reply with quote

Thomas fra * shalalalallåi Beer * til *????* på 0-2.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.08.2019 13:03    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Og da kan man godta at enkelte av spillerne våre ikke er tekniske vidunder, og spiller med tresko og crocs (før Søderlund dundrer inn frispark fra 30 meter), at vi aldri klarer å slå innlegg forbi første stolpe (før Åsen plutselig gjør det), at vi ikke har ordentlig fart på topp (før Akintola løper fra alt og alle) og at vi ikke har dekning i midtforsvaret (før Valsvik rusler innpå og dominerer).


Tommel'n opp! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 08.08.2019 16:57    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Og bare det øyeblikket der man går fra å gjemme ansiktet i hendene fordi vi har satt oss i en situasjon der Søderlund, av alle, tar offensive frispark, til å stå i sofaen med armene i været mens man teller antall øl på bordet og vurderer muligheten for epileptisk anfall eller hallusinasjon, for DET DER skjedde vel ikke??


Jeg hører deg. Da jeg så Søder stille seg opp ved det frisparket tenkte jeg bare å nei, hvorfor i alle dager ... Og så den ultimate wtf.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 08.08.2019 17:02    Post subject: Reply with quote

Hørte kommentatorene si Søder, men "Søder + god dødballfot", forstod ikke hjernen min, så den oversatte det til Hedenstad. Det var nesten først ved reprisen at det faktisk gikk opp for meg at det var Søder som scoret.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 08.08.2019 17:02    Post subject: Reply with quote

Mal han grønn, så har du Hulken.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
TR-2000
Junior


Joined: 19 May 2017
Posts: 56

PostPosted: 09.08.2019 10:35    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
pfff wrote:
Nesten prikkfritt gjennomført, men litt skuffa over at vi lar Maribor spille oss så lave mot slutten. Det tyder på at jobben Søderlund gjør som førsteforsvarer har mye å si for resten av laget.

Vil heller tro det er jobben han gjør som oppspillspunkt som var den viktigste faktoren som forsvant når han gikk av banen.


For meg så det ut som de spilte 4-5-1 eller 5-4-1 de siste ti min. Det ble jo også bemerket fra kommentatorene at vi spilte kun med en spiss på topp.
Det kunne se litt ut som laget kanskje mistet litt av relasjonene og ikke helt visste hva de skulle gjøre når de fikk ballen. Skulle nesten tro det var bare å fortsette med 4-3-3 bare for å ikke begynne å knote det til med en ny formasjon som de ikke har trent på. Det beste forsvar er jo angrep, eller ?? RBK
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 09.08.2019 10:55    Post subject: Reply with quote

Tv2 Sport 1 sendte kampen i reprise idag og fikk med meg slutten av kampen. La spesielt merke til en ting i 88. minutt. Maribor har pressa på litt og akkurat fått frispark i farlig posisjon og vi avverger og kommer i angrep igjen. Helland får ballen. Han prøver å utfordre 3 (!) mann og går rett i blokka og mister ballen, Maribor kommer på en kjempekontring som Jensen må ta en proffesional foul på for å stoppe (gult).

Det er rett og slett bare urutinert og egoistisk å gå for et mål der. Selv om jeg skjønner at Helland liker å "skape ting", så er det eneste han skapte var kaos for eget lag. For å sette det i perspektiv så tok Jensen rett tidligere å bare tuppa ballen opp langs linja og ut til spill slik at det tok lengere tid for Maribor.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 09.08.2019 11:00    Post subject: Reply with quote

Synes det var helt greit at Helland forsøkte å utfordre et forsvar i total ubalanse der. Hadde han kommet seg forbi han første som gikk i press, ville han vært i god skuddposisjon.

At han feilet helt og løp rett i blokka er selvsagt dumt, men tanken er helt grei. Vi må ikke være redd for å ta noen sjanser selv om vi leder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 09.08.2019 11:11    Post subject: Reply with quote

Uten å ha sett situasjonen igjen, så frustrerte situasjonen også meg, så enig med machiavelli. Helland hadde med seg andre spillere og burde i stedet ha brukt dem for å komme til bedre muligheter og samtidig holdt ballen oppe i banen.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 09.08.2019 11:12    Post subject: Reply with quote

De var jo ikke så i ubalanse og han prøvde å gå inn gjennom 3 mann, det var et ganske håpløst forsøk, hadde han utfordra en på kanten så hadde det vært greit, men det der var helt usannsynlig at han skulle få til.

Det har jo vært problemet vårt. Vi er ikke kyniske nok, og vi tar risikoer når vi ikke skal ta risikoer. Selvfølgelig, mindre farlig i angrep enn forsvar (Svensson), men jeg synes det er helt unødvendig. Han kunne dratt seg ut til siden og spilt med lagkamerater for å få tida til å gå. I det 88. minutt så er det ikke brudd imot man skal dra på seg. Selv om vi leder.

Jeg liker at vi angriper selv om vi leder, jeg liker ikke at vi tar helt håpløse høyrisikovalg i sluttminuttene i en europakamp der kynisme og rutine sikrer oss avansement.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.08.2019 11:23    Post subject: Reply with quote

Det er ikke feil å angripe der, det er tvert imot nødvendig, men Helland utfordrer første mann når han har med seg TO medspillere på vei framover i lokalt overtall, og mister attpåtil ballen sentralt i banen i stedet for på kanten. Det hadde vært et dårlig valg når som helst i kampen, og på det tidspunktet var det en forferdelig dårlig vurdering. Haulaust. Og det tror jeg han skjønte sjøl.

Når det gjelder Jensens involvering, så var den også ganske uforståelig for meg. Greit nok, han ville ikke ta noen sjanser, men han kunne da vitterlig enkelt spilt ballen helt ned mot cornerflagget, ikke tre meter unna der innkastet tok 0,4 sekunder å ta. Han kunne jo like gjerne bare satt igjen ballen der han sto og løpt hjem.

Så jeg vil påstå vi har litt å gå på når det gjelder kyniske valg i sluttminuttene Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 09.08.2019 11:31    Post subject: Reply with quote

Det er feil å angripe så hasardiøst. Hadde han dratt meg seg ballen til siden og venta på backup eller brukt tid hadde det forsvunnet noen minutter og plutselig er vi på overtid. Kanskje vi til og med hadde fått til en reell sjanse mot et demotivert lag.

Nja, enig der, skjønner ikke helt hvorfor han ikke prøvde å skru den ned langs linja mot cornerflagget, men skjønner prinsippet. Det tar tid når ballen går ut. Vi har helt klart fortsatt mye å gå på i kynisme, men de groveste feilene må vi luke ut.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 09.08.2019 20:30    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er ikke feil å angripe der, det er tvert imot nødvendig


Tja. I en sånn situasjon synes jeg det er et bedre valg å prioritere å ha ballen i laget. Hvis det er trygt å sende ballen til en medspiller så burde vi gjøre det, selv om vi ikke skaper noe som helst.

Men det fordrer vel både at ballfører klarer å se en ledig medspiller, og at medspillere løper i posisjon til å ta imot, og dessuten at alle stoler nok på de tekniske ferdighetene.

Allikevel, maks possession er 10/10 når vi skal trygge inn en ledelse.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34
Page 34 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb