English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 140, 141, 142  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 15.07.2019 12:01    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Søder burde nå vært på ti-ish mål nå halv-veis i sesongen. Og har nå scoret like mye som NB gjorde i hele fjorårssesongen (allikevel har det blitt skrevet gråtekonehistorier om NB her inne hele vinteren og våren forstå det den som kan)

Søderlund er nok av typen som er avhengig av tillit og fortsetter utviklingen i de siste kampene så havner han vel fort på en femten mål til slutt.

Uansett må han ha en utfordrer.

Man vil aldri få svar på om det hadde blitt færre elle flere mål med NB som spiss dette året. Personlig tror jeg det hadde vært ganske likt. Men jeg tror RBK hadde vært videre i cupen, dersom Bendtner hadde tatt straffen til Søderlund. Vi må også huske på at Søderlund mer eller mindre lovet 20 mål dersom han hadde spilt fast. Med fire mål på halvspilt sesong, kan man vente seg en målrik høst. Søderlund har spilt seg opp de siste to kampene, og han var svært go mot Viking. Men man må også huske på at han var en av lagets desidert dårligste i flere av de foregående kampene. Veldig positivt at formen er stigende, men jeg mener fortsatt at klubben bør hente en ny spiss som er bedre enn Søderlund, dersom man skal ha sjanse på europacup. Søderlund scorer ofre på halvsjanser, og bommer på hundreprosentsjanser. Som sagt, gledelig at han er i stigende form, nødvendig med en konkurrent!
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 15.07.2019 21:37    Post subject: Reply with quote

Jeg syns Søderlund er blitt fryktelig statisk i boksen, da han i sine glansdager alltid trakk på bakerste stolpe ved innlegg hvor han nå står bom fast på 5 meteren. Utrulig lett å markere ut!

Mot Viking hadde vi en situasjon hvor Akintola kommer seg fri på høyre og slår ett nydelig innlegg på bakerste hvor det ikke var en eneste sjel. Dølle hadde skjært inn fra venstre og kom på første stolpe men hvor var Søder? Bom fast på 5 meteren, man ser(reprisen) en frustert Søder slå hendene mot hverandre. - Jeg burdre vært der!

Som møtende spiss så har han jo spisskompetanse med sin styrke men han er jo samtidig ikke noe teknisk vidunder snarere tvert i mot. Han bruker altfor mange touch og han er ikke spesielt spille smart heller, så de gangene han faktisk gjør det meste rett så ender det opp i bare saus.

Som førsteforsvarer er han meget meget bra! Legger ned en vanvittig innsats for laget, en skikkelig lagspiller.

Som målscorer, vell vi alle vet hvor mange sjanser han trenger for å score og hans alder tilsier vell ikke at han nå plutselig skal bli en å stole på.

Det må jo finnes ett bedre alternativ der ute som ikke koster flesk? Om ikke en bedre spiller men i allefall en på samme nivå bare yngre med utviklingspotensiale?

Søder er ikke en dårlig fotballspiller, han er bare ikke god nok for RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 587
Location: Norge

PostPosted: 31.07.2019 20:03    Post subject: Reply with quote

I dag var søderlund veldig god!
Back to top
View user's profile Send private message
Brera
Proff


Joined: 30 Jun 2015
Posts: 256

PostPosted: 31.07.2019 20:08    Post subject: Reply with quote

Jobber ekstremt hardt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 31.07.2019 20:36    Post subject: Reply with quote

Enig me to siste!

Fremdeles Bingo forran mål, men vises iallefall i dag at han ikke er ubrukelig og gjør en kanonjobb for LAGET!

Litt heldig mål, men mål er mål, takk til Pål :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 31.07.2019 20:58    Post subject: Reply with quote

I dag gjorde Søderlund en iherdig innsats kampen gjennom, så han fortjener all skryt han kan få. Mangler selvfølgelig en del i avslutningsøyeblikket, men til gjengjeld, setter han opp lagkameratene i gode situasjoner.

Jeg er i alle fall fornøyd med det Søderlund har levert i de siste kampene. Stor forandring fra tidligere i sesongen. Tommel'n opp!
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 31.07.2019 21:11    Post subject: Reply with quote

Løp mye og bra, og vant ikke minst overraskende mange dueller i dag. Møtte ofte og bra idag, og selv om touchen er sådär spilte han f.eks. gjennom Adegbenro når Akintola skulle scora 1-0. Tatt seg opp veldig, syntes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 07.08.2019 22:46    Post subject: Reply with quote

En god dag å løfte denne tråden på.

Hvis denne kvaliken ender med at vi selger Søder en gang til, for enda mer penger, skal jeg humre mange sekunder i strekk.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 07.08.2019 22:47    Post subject: Reply with quote

Søderlund sin identiske tvillingbror som fikk spille idag gjorde en kjempejobb. Satser på at det holder seg

Jeg var imponert i første omgang pga den sterke jobben han gjorde mot forsvarsspillerne deres, men frisparket og heading og 2 mål på bortebane i en avgjørende kvalikk-kamp.

All respekt til den mannen.

Og hvor i all verden er de kanonkuleskuddene hans ellers når han spiller?
Back to top
View user's profile Send private message
Jtronsda
Junior


Joined: 02 Dec 2015
Posts: 15
Location: Sverresborg

PostPosted: 07.08.2019 23:25    Post subject: Reply with quote

Den brautende guttegjengen som sang at de hater Søderlund inne på Romantica før Ranheim-kampen er sikkert stolte i kveld. Det samme regner jeg med de som hang opp «reis hjem»-banneret på 16. mai er.

Syntes begge deler var fryktelige lavmål - og på en dag som denne kan det være greit å reflektere litt rundt hvordan man «støtter» laget - og særlig tenke litt gjennom hvordan man har omtalt og behandlet en del av spillerne, trenerne og enkelte i ledelsen denne sesongen!
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 07.08.2019 23:52    Post subject: Reply with quote

Fantastisk kamp i dag! Helt rått hvor bra han kan prestere når hele laget fungerer, han er veldig god i mange av spillets faser. Banens beste!
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 07.08.2019 23:56    Post subject: Reply with quote

Jeg har vært rimelig kritisk til Søderlund i år, men det han viser nå er tidvis klasse. To mål i Europa lar seg høre. Artig at det klaffer for både han og laget forøvrig.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 08.08.2019 06:36    Post subject: Reply with quote

Dette må ha vært tett på det beste han noen gang har prestert? Var helt rått det han holdt på med i går.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 08.08.2019 06:56    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke huske å ha sett han i nærheten av dette nivået noen gang. Plutselig er jo fyren et monster.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Blodstrupmoen
Veteran


Joined: 11 Apr 2006
Posts: 1026

PostPosted: 08.08.2019 07:28    Post subject: Reply with quote

Viser at tillit over tid kan gjøre gull ut av noe som ser ut som gråstein. Og en trener som har ryggrad nok til å gi tillit selv om det er ekstremt negativ stemning (meg selv inkludert) rundt spilleren.

Viser at Søderlund har arbeidsmoral, han har jobba på og fått betaling.
Lurer på om han har har vært så stinn av trening at kroppen har trengt tid på å hente seg inn og betalingen nå er en vill fysisk form.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 08.08.2019 07:41    Post subject: Reply with quote

Jeg har nettopp meldt overgang fra Foreningen Søderlund på hodet og ræva ut av RBK til en ganske ny klubb Vente og se.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 08.08.2019 07:44    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Er i tvil selv, men er villig til å gi han en sjanse under de nye trenerne. Han var temmelig rævva den første tiden da han var her sist også, men føltes nesten uerstattelig da han etterhvert ble solgt til St. Etienne for 20 millioner. Får vi han opp på det nivået igjen, vil han jo være den klart beste RBK-spissen i ligaen.


Godt sagt, dette.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 08.08.2019 07:46    Post subject: Reply with quote

Utfordringen med søder er ikke toppnivå, eller innsats. Utfordringen er at han jevnt over tid ofte ikke viser seg god nok. Stabilitet er ikke god nok. RBK trenger en spiss de kan stole på putter. Spesielt dersom akintola skal fortsette for han er elendig til å avslutte.Har søder en halvdårlig dag er hab for dårlig, og klarer ikke å avslutte de enkleste sjansene. Når han derimot har dagen må fyren være et sant helvete å spille mot. I tillegg er han vel 32 nå...
Back to top
View user's profile Send private message
domis
Senior


Joined: 11 Aug 2014
Posts: 179

PostPosted: 08.08.2019 08:17    Post subject: Reply with quote

Søder har vært god i det siste, men jeg håper på salg og innkjøp av ny spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 412
Location: Hallingdal

PostPosted: 08.08.2019 08:26    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:
Det er snakk om 2 gode kamper i TL og serien er snart halvveis, han bommet på store sjanser mot Ranheim og viking. Ingenting er forandret! Han er en treg, stasjonær spiss uten et snev av x-faktor som elsker å ta på seg offerrollen når han får konstruktiv kritikk som er helt på sin plass! Han klager og sutrer til media med engang noe går han imot og at han "feire" mål på en måte som han ser ut som en person som nettopp har solgt 10 tonn smør uten å få en krone er både patetisk og pinlig!



Veldig enig på de fleste områder, men han scorer også en del mål, jobber hardt og har stor innsats etter min mening. Men den sutringa og evnen til å ta i mot konstuktiv kritikk er helt på tryne, ikke greit på noen måter. Noe som gjør at han faller i verdi for min del. Viderer så er han 32 år og har masse erfaring, både fra utlandet og Norge, skulla da tro at han var mer stabil i prestasjonenen, samtidig som han også burde fremstå bedre tatt alder og erfaring tatt i betraktning, men det gjør han altså ikke synes jeg.

Grei nok spiss i Eliteserien, men thats it.
Back to top
View user's profile Send private message
Jolern
Proff


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 271

PostPosted: 08.08.2019 08:29    Post subject: Reply with quote

Beviste seg akkurat som en helt ok spiss i europa og imo.
Skal ikke undervurdere verdien av den jobben han gjør på topp i slike kamper som i går, selv om målene skulle uteblitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 08.08.2019 08:34    Post subject: Reply with quote

DonRevie wrote:
Grei nok spiss i Eliteserien, men thats it.


Helt utrolig timing på denne påstanden.

Har du ikke sett ecup-kampene i år? Søderlund har jevnt over vært vår beste, og har spilt to monsterkamper på rad nå mot BATE og Maribor. Skulle vi kjøpt en spiss som hadde gjort en bedre jobb i disse kampene enn Søderlund, måtte vi tømt kontoen fullstendig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 08.08.2019 08:45    Post subject: Reply with quote

Jeg mente ei vending vi burde prøve oss på Bjørn Maars, men nå tror jeg mer på at han får konkurrent om spissplassen på landslaget.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Strominho
Veteran


Joined: 30 Aug 2012
Posts: 1045
Location: Tønsberg

PostPosted: 08.08.2019 08:46    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke umiddelbart komme på en spiller med større elsk/hat faktor enn Søderlund. Etter en tung vårsesong håper jeg virkelig han fortsetter å prestere som i går. Helt instrumental for at vi nå har halvannen fot i play-offen ti CL.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 08.08.2019 08:48    Post subject: Reply with quote

Den jobben han gjør med å bryte ned forsvarsspillere, skaffe frispark i gode posisjoner og ta ned ballen er uvurderlig på det nivået, når han i tillegg begynner å score mål. Da kan Søderlund bli spissen vår igjen.

Han nevnte at kroppen har vært dårlig i vår, og at han nå føler at han finner formen igjen, om det har bare sammenheng med at det endelig løsner eller at han faktisk er trent opp av Horneland til det nivået som trengs for han type fotball. Så blir det for en ny høst på søder.

Så får vi bare akseptere at han kommer til å bomme på flere 100%-ere utover høsten, men forhåpentligvis gjøre opp for det med flere kanonkuler og avgjørende headinger.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 140, 141, 142  Next
Page 124 of 142

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb