English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sarpsborg - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
28%
 28%  [ 8 ]
Hedenstad
3%
 3%  [ 1 ]
Reginiussen
7%
 7%  [ 2 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
7%
 7%  [ 2 ]
Jensen
14%
 14%  [ 4 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
28%
 28%  [ 8 ]
de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
3%
 3%  [ 1 ]
Ã…sen
7%
 7%  [ 2 ]
Total Votes : 28

Author Message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6472
Location: Heaven

PostPosted: 04.08.2019 09:08    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi er utviklet oss mye strukturert..avstandene i laget er bra! Selv om vi blir litt lave innimellom,men herregud,Er ingen grunn til og være bekymret.
Vi har nettopp spilt tøff CL kamp..bedre at vi ligger lavt med gode avstander enn at laget ruser ut en og en som vi gjorde før.

Vi er blitt mer ballsikre,vi er ofte farlige.Men 2 omgang var det mye slurv,vi var slitne og begynte og stresse.
Midbanen virket kjørt mot en midtbane med mer energi.

Synes vi blir bedre og vanskeligere og slå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 04.08.2019 11:05    Post subject: Reply with quote

I en hvilken som helst gullsesong er ikke sÃ¥nne kamper noen krise. I Ã¥r er det krise. Isolert sett fr vi noen sÃ¥nne kamper hvert Ã¥r, uavhengig av hvor gode vi er. Vi gÃ¥r trøste oss med at vi sikkert hadde tapt 3-0 om kampen ble spilt før 16. Mai 😊
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 04.08.2019 12:11    Post subject: Reply with quote

Kampen i går var langt fra krise og akkurat som forventet. Sarpsborg spilte cupfinale og RBK hadde en utladning etter onsdagens kamp. Siste 10 minuttene så Sarpsborg ut som slakt, og vi burde avgjort det da.

Dette var første kamp på nytt kunstgress uten de gamle plastkulene. Mulig dekket spilte litt inn på kampen også, men Sarpsborg har vel heller ikke all verdens erfaring på det nye dekket, selv om de sikkert hadde kjørt en del treninger på det.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 04.08.2019 12:23    Post subject: Reply with quote

Et Sarpsborg som må kjempe for alt de har med 100% for å komme seg ut av nedrykksdumpa mot et RBK som går tilbake til "hverdagen" på nytt dekke mot Sarpsborg ja.

Enig med konrad4ever her. Selv om det var kjipt å ikke lande 3 poeng så må det sees i kontekst.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 04.08.2019 15:47    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
sidney wrote:
Ja, nå er det stor grunn til bekymring. Dette laget kommer aldri til å ha en sjanse mot BATE. Bekymret ja. Jeg er skikkelig bekymret. Logistikk og logoped. Bekymret. Tempo mangler - sjanseløst. Bekymret. Sliter. Tungt.


Hvis du så kampen i dag er det all grunn til å være bekymret. Ingen vits i å pynte på en elendig prestasjon! Det var ræva og holder ikke mot Maribor!


Du flesket til med 70 poster om at vi var så rævva at vi ikke hadde sjanse mot BATE. Tenk om vi faktisk slår Maribor? Hva skal vi deppe over da?
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 04.08.2019 18:32    Post subject: Reply with quote

sidney, du har vel vært lenge nok på forumet til å vite hvordan regla går? "Det spillet der holder ikke mot Moribor". Så slår vi dem og da "Det Moribor laget er svakere enn på lenge, men vi må mange hakk opp for det kommer aldri til å holde mot Ajax/Celtic". Så slår vi dem også. "Vi var heldige for Det Ajax/Celtic laget der er ikke i nærheten av hva de var i fjor så vi møtte dem nok på veldig gunstid tidpunkt, men det er ikke mye annet å glede seg over med gruppespillet enn pengene for vi kommer til å bli overkjørt av alle lagene i gruppen og kommer sikkert til å tape med 4 - 6 mål både borte og hjemme".

Som du ser dersom man ikke egentlig støtter laget man er "supporter" av så klarer man alltids å vri ting til noe negativt uansett resultat og prestasjon.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.08.2019 18:46    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
senador wrote:
sidney wrote:
Ja, nå er det stor grunn til bekymring. Dette laget kommer aldri til å ha en sjanse mot BATE. Bekymret ja. Jeg er skikkelig bekymret. Logistikk og logoped. Bekymret. Tempo mangler - sjanseløst. Bekymret. Sliter. Tungt.


Hvis du så kampen i dag er det all grunn til å være bekymret. Ingen vits i å pynte på en elendig prestasjon! Det var ræva og holder ikke mot Maribor!


Du flesket til med 70 poster om at vi var så rævva at vi ikke hadde sjanse mot BATE. Tenk om vi faktisk slår Maribor? Hva skal vi deppe over da?


Det du skriver har ingenting med saken å gjøre. Så du kampen? Mener du det er en bra prestasjon har man lite ambisjoner. Vi slår ikke Maribor med det spillet vi viste i helga.

En annen ting er at vi sliter veldig med å omsette sjanser i mål. Mot et lag som holder litt mer på ball enn Bate blir det mye vanskeligere når vi er så til de grader vaksinert mot å sette ballen i mål, spesielt på dårlige dager.

Se på serievinneren i dag. De spillet dårlig, men vinner enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1865
Location: Selsbakk

PostPosted: 04.08.2019 18:47    Post subject: Reply with quote

Sitter og ser på Molde.

De har 22 plussmål og 36 poeng (med en kamp mer spilt) og leverer jevnt og godt nok til å vinne.

Vi har 2 plussmål og 25 poeng med svært varierende spill.

Hadde vi vært et gullag, så tror jeg vi ville ha dradd seieren hjem i går. Vi ser dessverre ut som et sølvlag i år.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.08.2019 18:50    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
sidney, du har vel vært lenge nok på forumet til å vite hvordan regla går? "Det spillet der holder ikke mot Moribor". Så slår vi dem og da "Det Moribor laget er svakere enn på lenge, men vi må mange hakk opp for det kommer aldri til å holde mot Ajax/Celtic". Så slår vi dem også. "Vi var heldige for Det Ajax/Celtic laget der er ikke i nærheten av hva de var i fjor så vi møtte dem nok på veldig gunstid tidpunkt, men det er ikke mye annet å glede seg over med gruppespillet enn pengene for vi kommer til å bli overkjørt av alle lagene i gruppen og kommer sikkert til å tape med 4 - 6 mål både borte og hjemme".

Som du ser dersom man ikke egentlig støtter laget man er "supporter" av så klarer man alltids å vri ting til noe negativt uansett resultat og prestasjon.


Ja, vi har jo slått Celtic mange ganger de siste årene. Vi må være ærlig med oss selv, seier mot Ajax skyldes i hovedsak Adengbenro. Per dags dato har vi ingen som er i den formen han var da. Nå sliter vi veldig med å omsette sjanser i mål og vi har ingen å sette inn som holder mål.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.08.2019 18:51    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Sitter og ser på Molde.

De har 22 plussmål og 36 poeng (med en kamp mer spilt) og leverer jevnt og godt nok til å vinne.

Vi har 2 plussmål og 25 poeng med svært varierende spill.

Hadde vi vært et gullag, så tror jeg vi ville ha dradd seieren hjem i går. Vi ser dessverre ut som et sølvlag i år.


Hvor tar du det fra ? Virker mer 4 plass eller dårligere for meg når vi roter bort poeng mot Sarp.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 04.08.2019 19:00    Post subject: Reply with quote

Molde var heldige som fikk med seg ett poeng fra Sarpsborg i mars da...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.08.2019 19:02    Post subject: Reply with quote

Ja, men Molde vinnner. Det gjør ikke vi.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.08.2019 19:10    Post subject: Reply with quote

Tror nok det gullet røyk denne helga her ja. Selv om Molde nok avgir nok poeng til at det teknisk sett er mulig å hente 8 poeng på 13 kamper (forutsatt at vi vinner kampen vi har tilgode), så er det ingenting som tyder på at vi har kvaliteten og ikke minst stabiliteten til å gjøre det. Tipper vi må vinne i allefall 10-11 av de 13 siste for å ta gullet. Kanskje alle 13.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 04.08.2019 20:31    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Ja, men Molde vinnner. Det gjør ikke vi.


Det irriterer meg grenseløst at jeg ikke klarer å la deg være, men det er helt for jævlig at et troll skal få pisse ned favorittforumet mitt med konstant skitsnakk om favorittlaget mitt.

Jeg har kamerater som heier på Lillestrøm og VIF, og selv om skitkastinga sitter løst, er det ingen av dem som pisser ned RBK i nærheten så mye som du.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.08.2019 20:46    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
senador wrote:
Ja, men Molde vinnner. Det gjør ikke vi.


Det irriterer meg grenseløst at jeg ikke klarer å la deg være, men det er helt for jævlig at et troll skal få pisse ned favorittforumet mitt med konstant skitsnakk om favorittlaget mitt.

Jeg har kamerater som heier på Lillestrøm og VIF, og selv om skitkastinga sitter løst, er det ingen av dem som pisser ned RBK i nærheten så mye som du.


Jeg pisser ikke på RBK, men sier det som det er med et kritisk blikk når kurven har vært nedadgående lenge. Hvis du ikke klarer å høre det har du et problem. Du vil ikke høre noe negativt om RBK selv om alarmene blinker her og der. Dette er et forum hvor alt skal frem. Du burde heller rette skytsen mot Bjørnebye og spillerlogistikken. Hold deg til saken så går dette bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 04.08.2019 21:04    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke noe problem med at folk er negative til prestasjoner eller spillere. Om saken er å tusenvis av ganger gjenta at alt er elendig og går til helvete - ja vel.

Å klare å høre det er greit nok, men det er den helvetes surmaga negativiteten i ett faens jævla sig - konstant, som er problemet. Det går faen ikke en dag uten at du smeller av noen betraktninger om hvor dårlig RBK er.

Du klarte faktisk å suge en del av gleden ut av en nydelig seier over BATE og du er fortsatt helt vaksinert mot å glede deg over noen ting som helst. Jeg er enig i at jeg burde la deg være, og heller konse på saken (RBK), men hver gang jeg gleder meg til kamp eller koser meg med kamp, kommer ei klæpphæslig surhyse og spyr ut over drakta. Hver jævla gang. Konstant.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.08.2019 21:12    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Jeg har ikke noe problem med at folk er negative til prestasjoner eller spillere. Om saken er å tusenvis av ganger gjenta at alt er elendig og går til helvete - ja vel.

Du klarte faktisk å suge en del av gleden ut av en nydelig seier over BATE og du er fortsatt helt vaksinert mot å glede deg over noen ting som helst. Jeg er enig i at jeg burde la deg være, og heller konse på saken (RBK), men hver gang jeg gleder meg til kamp eller koser meg med kamp, kommer ei klæpphæslig surhyse og spyr ut over drakta. Hver jævla gang. Konstant.


Igjen: Du får jobbe med saklighetsnivået ditt! Du er så oppjaget nå at du går i de klassiske fellene med usakligheter og overdrivelser. Ro ned og hold deg til saken.

Når det gjelder Batekampen så motbeviste RBK det kampen lå ann til som jeg også ga laget meget skryt for. Du får lese alle postene like godt!
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 04.08.2019 21:25    Post subject: Reply with quote

Ok. Under her kommer dine egne kommentarer i BATE-kampen. De er helt uredigerte, så kommenter gjerne saklighetsnivå. Snakk gjerne litt om de klassiske fellene og dra gjerne et par-sju andre herketeknikker i samme slengen. Jeg har lest alle oppstøtene, og som du ser er alt med. Det er magesyre og dritlukt i alle bauger og kanter, og det er IKKE synonymt med å være konstruktiv og kritisk.

Da var det gjort. Synes ikke det var straffe. Han faller lang tid etterpå. Her blir vi overkjørt rett og slett. Vi har ikke sjans mot dette laget. Det er farlig hver gang de kommer frem. Straffe er det ikke hvertfall. Det var livsfarlig før straffen. Altfor dårlig tempo og aggressivitet. Og vi klarer ikke å spille presist når de presser. Kontringsspillet vårt er gåfotball. Og nok et gult kort flott! Og ny corner til BATE.... Nei. Dette går ikke. VI møter et mye bedre lag. Tidsspørsmål før 2-0 og et stygt resultat her. VI har så dårlig tempo at det er fælt å se på. Hedenstad vil pådra seg rødt kort i denne kampen. Helvette. Upresset slår vi ballen ut!

JA!!!!!!!!!!!! Kjør på nå!! Det er store rom å boltre seg i. De er også veldig avventende i forsvarsspillet. Ja, enig. Bate er meget passive defensivt, så her er det bare å kjøre på for 2 og 3. Det er egentlig vår egen udyktighet at vi ikke har skåret flere.

Vi er ikke best i boksene. Derfor går vi ikke videre her. Slike innlegg blir det ikke mål på hvis du har et brukbart forsvar. Blir nok heller 3-1 enn 2-2 dette. Vi har ikke tempo der fremme. Vi er veldig avventende og har veldig lavt tempo på siste delen. Der er bate mye bedre. Vi kan få 240 hjørnespark her og 70% ball, men vi taper fort 3-1. Og dere fikk rett Akintola bommer på en gigasjanse. Vi funker ikke offensivt. Bate gir oss alt, men vi funker ikke offensivt. Tviler på at vi scorer et mål til. Vi har ikke kvaliteten. Det var mye verre under Kåre. Ja, vi skal tråkle oss gjennom i lavt tempo. Det skal stoppes, se opp og deretter kanskje slå et innlegg. Bate har tre sjanser og to mål..... Vi slipper garantert inn mål mot dette lager på Lerkendal. BATE har dette under full kontroll. De vet hva de gjør og venter på å sette 3-1. VI skårer ikke. Og nå skal "hullet" inn. Perfekt for et nytt mål.... Hovland. Det er jo ingen i feltet!!!!!! Dette blir 2 eller 3-1. Vi evner ikke å score. Det er jo helt utrolig når vi ser på kampen. Brukbare tendenser, men dette ror Bate inn komfortabelt. Enkelt og greit. Vi har likesom ingenting å komme med. Tempo mangler. Hva er det der, TOre? Du gjentar jo mye av det jeg har sagt, så kritikken din blir litt feil... VI tar ikke dette. Vi har sett det før. Mot Zenit. Da vant vi ikke noe... Herregud vi er dårlig...…... Hvor mange sjanse har vi skapt i andre omgang? HVor mange skudd har vi på mål? Gratulerer BATE! NEI! Det som vil skje er at BATE scorer på Lerkendal. De legger seg bakpå som Celtic gjorde sist og da er det bare å si gratulerer til BATE igjen! Nei, de er best på det som gjelder i begge bokser. De er nærmere 3-1 enn 2-2. På Lerkendal skårer Bate selv om vi eier banespill og har 240 cornere.

_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.08.2019 04:46    Post subject: Reply with quote

Du har ikke tatt med alle kommentarene og da blir det vanskelig å ta det seriøst. Du får lese tråden på nytt.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 05.08.2019 05:46    Post subject: Reply with quote

Mulig lista for hva jeg oppfatter som trolling har endret seg etter konesseurs og SHINNJVESTENs inntreden her på forumet, men jeg synes på ingen måte senador er det verste trollet her inne. Veldig ofte er jeg enig i mange av argumentene hans, i tillegg roser han faktisk lagets prestasjoner når det er fortjent. Personlig blir jeg mer irritert over alle som skal bruke side opp og side ned på å analysere og kverulere rundt alle senadors innlegg. At prestasjonen vi hadde mot S08 ikke holder i CL kan vel alle være enig i. Ikke at jeg tror at senador trenger noen støtteerklæring fra noen, men jeg synes mye av kritikken er litt uberettiget.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 05.08.2019 07:16    Post subject: Reply with quote

problemet er at 3-4 brukere har tatt på seg oppgaven med å ta alle som mener noe annet enn det de selv mener er riktig oppfatning av tilstanden i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.08.2019 07:58    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
problemet er at 3-4 brukere har tatt på seg oppgaven med å ta alle som mener noe annet enn det de selv mener er riktig oppfatning av tilstanden i Rosenborg.


Her er vel egentlig kjernen til mye av usaklighetene på forumet.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 05.08.2019 08:29    Post subject: Reply with quote

At senador er i den negative enden av spekteret er liksom blitt litt RBKweb 101 - men han (?) opererer i motsetning til de to RbkUrge nevnte på et helt annet nivå. Om noen mener at vi bør endre på regler og restriksjoner så kan det fint diskuteres i metaforumet - det viktigste nå som vi forhåpentligvis er på vei ut av troll-fasen er at ikke alle tråder reduseres til personangrep og hets. Det er ikke noe mål at alle på forumet skal være enige om alt. Heller en opphetet krangel og dyp uenighet i en kamptråd enn et ekkokammer der man blir straffet for å være et individ.

Og er det noe noen synes bryter mot forumreglene, si ifra til oss, så ser vi på det. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.08.2019 11:41    Post subject: Reply with quote

Senador er i all hovedsak på ball i minst like stor grad som de fleste her inne. Så er det selvsagt lov å være uenig med ham (noe jeg selv er til tider) og mene han er for kritisk, negativ og pessimistisk. Men ta diskusjonen og svar på folks innlegg; meningsutveksling er det forumet er til for.

Det som har endret seg voldsomt de siste årene er sjargongen mellom brukerne. Det er blitt ekstremt mye mer drittkasting og personangrep i den grad at selv kamptråder dør ut da ingen gidder hverken å lese eller skrive mellom myriaden av kjeklingsinnlegg mellom en liten håndfull brukere. Det er trist. Det er blitt et langt større fokus på brukere enn innleggene deres, noe som utelukkende endrer klimaet til det værre.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 05.08.2019 14:10    Post subject: Reply with quote

Jeg så ikke kampen og går inn på denne tråden for å lese om kampen ikke en diskusjon om en forumbruker. Jeg synes kanskje Senador er litt vel kritisk av og til, men det er da hans mening og da må han ha rett til å mene det. Sånn er det jo bare - man er uenige. Det er mye mer irriterende med de brukerne som skal leke gestapo og bruke side opp og ned på å diskutere hvorvidt bruker X er negativ eller konstruktiv eller bruker hersketeknikker eller ikke, enn å bare ignorere det og heller snakke om kampen. Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
Page 13 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb