English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 86, 87, 88  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Buss
Junior

PostPosted: 31.07.2019 00:25    Post subject: Reply with quote

Enden på visa er ivertfall at RBK mister noen av trønderne som har kommet lengst i sine årskull pr i dag.
Holm gikk jo til en annen norsk klubb. Der var det også mange utenlandske klubber som kom med tilbud.

Botheim gikk jo fra Lyn til RBK. Der var Barcelona inn i bildet. Jeg tenker at det ligger mye i viljen til RBK og Bjørnebye.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran

PostPosted: 31.07.2019 00:34    Post subject: Reply with quote

Det er ikke normalt at Rosenborgs sportslige leder forhandler med 15-åringer, bare det i seg selv er et signal om at viljen antakeligvis er tilstede.

Det kan bli mange unge gutter i a-stallen fremover om vi skal bøye etter for presset som disse spillerne legger på klubben ved at de ønsker a-lagskontrakt ellers så drar de til utlandet.
Back to top
Buss
Junior

PostPosted: 31.07.2019 00:43    Post subject: Reply with quote

Det kan bli mange unge gutter i a-stallen fremover om vi skal bøye etter for presset som disse spillerne legger på klubben ved at de ønsker a-lagskontrakt ellers så drar de til utlandet.[/quote]

Hvem har krevd A-lags kontrakt ?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 31.07.2019 00:50    Post subject: Reply with quote

Jeg regner med det er et sentralt tema for disse guttene som forsvinner til akademier rundt omkring. Nevnte Holm som gikk til A-laget til Vålerenga ønsket neppe noe mindre i Rosenborg.
Back to top
Buss
Junior

PostPosted: 31.07.2019 00:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke det er krav fra spillerne, men et valg mellom hva klubber tilbyr.
Holm var allerede tatt opp i A-stallen til Ranheim og tilbudet fra VIF var også i A-stallen. Noe konkret tilbud fra RBK kom vel aldri.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 31.07.2019 04:03    Post subject: Reply with quote

Det kan i alle fall ikke være slik at foreldrene til en 14-åring skal i forhandlinger med RBK om spilletid og slikt. Her er det bare å takke og bukke og trene som faen. Alternativt beite på plenen til naboen.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 31.07.2019 08:33    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi kan styre unna spillere som har Martin Samuelsen som forbilde.
media
Veteran

PostPosted: 31.07.2019 09:59    Post subject: Reply with quote

Fortsatt har vi til gode å se disse unge lovende trønderne som forsvinner utenlands som guttunger gjøre suksess. Det er alt for tidlig å se om en 15- åring klarer å ta steget.

Spørsmålet er: vil en 15-årig trønder, etter to utviklende år i Celtic, få flere / større sjanser til å spille seg inn på det skotske laget, enn på et trøndersk lag? Hva får foreldre til å tro at en utenlandsk klubb vil legge mer vekt på nok en random utlending, enn det laget i verden som har størst interesse i å få trøndere på laget?? Og da tenker jeg sjølsagt ikke på Ranheim - som ironisk nok kunne vært et enda bedre valg for trønderske talenter som har det så travelt at de tror de kan trosse fotballens tyngdekraft og få lettvinte shortcuts i utlandet. Historien har vist med all tydelighet at dette er naive valg.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 31.07.2019 13:57    Post subject: Reply with quote

John Arne Riise og King er vel de eneste som har klart det hittil uten å gå turen innom TL først (?). King slo heller ikke gjennom i klubben han ble hentet til, men var på en masse random utlån nedover i divisjonene (husker blackburn, men mener det var noen flere). Jeg synes det er rart at talentene ikke ser at de som spiller fast i utlandet nå dominerte/spilte relativt fast i tippeligaen før de dro og drar en slutning fra det.
Back to top
Zorbeltuss
Rutinert

PostPosted: 31.07.2019 14:20    Post subject: Reply with quote

Mads Møller Dæhli?

Kan vel nesten være like greit å bli sluset igjennom til førstelaget i RBK slik som f eks Henriksen hvis du er god nok til å ta det nivået som 16-17 åring enn å vandre rundt på diverse akademilag i europa. Celtic og slikt støvsuger vel opp dusinvis og regner med at en eller annen slår seg igjennom, iallefall nok til at de kan få tjent noen slanter på videresalg.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 31.07.2019 15:31    Post subject: Reply with quote

Når 2. bundesliga er der du ender opp etter å ha reist til manchester i ung alder, så er det diskutabelt hvor suksessrikt oppholdet har vært.. Bortsett fra inntekt og gode tilskuertall, så er det fortsatt 2. divisjon.

edit: han stakk til Molde etter manchesteroppholdet, så har vel strengt talt spilt fast i tippeligaen også.
Back to top
Frøken Fransen
Senior

PostPosted: 31.07.2019 23:54    Post subject: Reply with quote

Quote:
[...]
– For det første tenker jeg at dette er langt innenfor det man må regne med i supporterkulturen. Det er godt innenfor det som det norske samfunnet har et viktig prinsipp om, nemlig ytringsfriheten, innleder Bjørnebye.
– Kjernen er veldig følelsesladet i deres støtte rundt RBK og må få ytre seg om hva de vil, fortsetter han.
Bjørnebye tok altså egne supportere i forsvar.
– Jeg aksepterer mekanismene og kan ikke velge når det er ålreit at de snakker og ikke. De er vår tolvte mann og jeg støtter det. Når man er sjef for Rosenborg og de ligger midt på tabellen, må man forvente kritikk.
Men erkjenner at kritikken har preget ham.
– Man må ta all kritikk til seg for på sett og vis å bli bedre. Supporternes engasjement tar jeg ikke personlig og jeg sover godt om natta. Jeg har vært i klubber med røffere, tøffere og mer massive reaksjonsmønstre enn Kjernens. Kjernen er i bunn og grunn fantastiske, sier Bjørnebye.
– Har du vurdert å gå av?
– Nei. Det er flere enn meg som har tålt støy de siste årene. Man må tåle når det er turbulent og stå på det man har tro på, sier den tidligere Liverpool-spilleren.
[...]

Snakker også videre om hans kjennskap til Horneland og hans kvaliteter i artikkelen til adressa; https://www.adressa.no/10...7369b.html
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 02.08.2019 11:37    Post subject: Reply with quote

Fint det siste intervjuet der.

Men jeg syns det var veldig, veldig svakt av ham å ikke stille opp i media da det blåste rundt ham. Hvis han mener at han har vært gjennom mye røffere ting fra supportere før burde han ha baller til å svare på spørsmål istedenfor å gå under jorda.

Nå som Rosenborg seiler på en bølge er han plutselig overalt i media igjen. Hvis man skal høste frukter skal man faen meg tåle å stå i stormen også Tommel'n ned
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 02.08.2019 12:45    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler. Skal man sole seg i glansen når det går bra får han faen meg stille opp og svare for seg i motgang også. Uprofesjonell og feig opptreden.

#medgangssupportere
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 02.08.2019 13:01    Post subject: Reply with quote

Men stemmer det egentlig at han gikk "under jorda" i motgang og er "overalt" nå? Husker å ha lest at han uttalte seg under motgang, uten at han nødvendigvis var veldig aktiv. Det han ikke uttalte seg om var kjernens kommentar om at han måtte gå, det kunne han sikkert gjort men det er forståelig at han lot vær. At han er "overalt" nå er kanskje litt å ta i etter et (?) intervju?
Synes uansett at det er mye alvorligere ting å fokusere på enn hvor mye og når han er i media. Og for alt vi vet var det kanskje Horneland selv som ønsket å ta mediestormen.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 02.08.2019 13:10    Post subject: Reply with quote

Hvor mye han er i media er ikke så interessant, men når det kommer sterk kritikk fra supporterklubben mot jobben han har gjort, med en liste over konkrete ting, og han ikke er interessert i å svare på kritikken (dette er dekket tidligere i tråden, hvor bla adressa ikke fikk tak i han for kommentar), så fremstår han fryktelig arrogant.

Da blir det for dumt at han nå plutselig stiller villig opp i pressen igjen for å diskutere fremgangene den siste tiden. Det at Horneland, som var under veldig press selv på det tidspunktet, måtte stå der og svare på spørsmål om Bjørnebye også, fordi han selv skygget banen, fremstår lite profesjonelt i mine øyne.

#medgangssupportere
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 02.08.2019 13:20    Post subject: Reply with quote

Horneland får vell de spørsmålene han får og har vell ikke måttet stå å svare for Bjørnebye? Nå har ikke jeg fått med meg alt av intervju som er gjort og jeg er enig i at Horneland "tok stormen". Men det kan som sagt være noe Horneland selv ønsket å gjøre. For det må være rimelig å anta at de internt bestemmer seg for en medie-strategi. Det brevet til kjernen, med budskapet - gå av, og måten det var formulert på kan jeg forstå at man lar vær å kommentere, selv om han selvsagt kunne gjort det.

I det hele tatt synes jeg det er rart å ta han på st han uttaler seg om noe positivt. Flere positive saker om Rosenborg er bra for Rosenborgs omdømme. Hadde heller kritisert han om han var utilgjengelig i medgang.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 02.08.2019 14:02    Post subject: Reply with quote

Nå er jo ikke det at han uttaler seg i medgang et problem isolert sett, snarere tvert i mot. Problemet er at han stort sett er veldig tilgjengelig, men plutselig gikk i dekning så fort det ble rettet et kritisk lys mot han og hans rolle i fiaskoen som sesongen tross alt var på det tidspunktet.

I stedet fikk Horneland en masse spørsmål om det brevet, selv om hans eget navn stort sett var nevnt med en bi-setning på slutten. For utenforstående så ser det fort ut som at direktøren kastet treneren under båten i stedet for å stille opp selv. Synes ikke det er for mye forlangt at sportsdirektøren i RBK stiller opp også når det kommer kritiske spørsmål.

#medgangssupportere
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 02.08.2019 14:07    Post subject: Reply with quote

Kan det tenkes at de kontinuerlig snakker seg imellom om hvem som skal uttale seg om hva og hvordan a.k.a mediestrategi? Jeg håper det

Kan det tenkes at Horneland som "øverste leder" vil ta stormen? Jeg håper og tror det.

Kan det tenkes at Bjørnebye og/eller Rosenborg ikke ønsker å ta en avskjedigelses debatt med supportere gjennom media? Ja jeg håper og tror det.

Har vi historisk sett hatt en mediestrategi der trener skal være mer synlig en SL? Ja, det har vi.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 02.08.2019 14:17    Post subject: Reply with quote

Hvis man bestemmer slike ting internt så gir de som regel også beskjed utad/til pressen om at person X er den som svarer på spørsmål rundt sak y.

#medgangssupportere
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 02.08.2019 14:24    Post subject: Reply with quote

Ok? Jeg er ganske sikker på at det er fullt mulig å gjennomføre dette uten videre forklaring til media eller at det nødvendigvis skrives i artikkelen at "Rosenborg sin mediestrategi er ditt og datt". Det er jo mye kulere for de å framstille at "Bjørnebye vil ikke svare".
Jeg må presisere at jeg ikke bare håper de har en intern strategi, jeg tror det er bortimot 100 % sikkert at de er veldig klare seg imellom på mediestrategien sin. Emberland og Henriksen er feks bortimot usynlige nå.
Back to top
Zorbeltuss
Rutinert

PostPosted: 02.08.2019 14:53    Post subject: Reply with quote

Virker som om Horneland kjører policy på å svare ærlig og rett fram uten å stikke seg bort eller prøve å bortforklare, med visse unntak slik som Bendtner-saken hvor det må tas en del hensyn til hva en kan si offentlig.

Bjørnebye er kanskje ikke like komfortabel med å snakke med media.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 02.08.2019 15:08    Post subject: Reply with quote

Av Bjørnebye og Horneland er nok Bjørnebye mest komfortabel med media, men det er helt tydelig at det er Horneland "øverste leder" som skal vises.
Back to top
Rexalor
Rutinert

PostPosted: 02.08.2019 15:17    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg tviler på at de har en svært uttalt mediestrategi innad, det virker mer som om at man har noen litt løse regler for hva man skal si og ikke si, og hvem som sier noe. Samtidig stoler man på at folk har en god nok forståelse av sine roller til at de ikke uttaler seg mye om områder de ikke har noe med. Et eksempel kan være når styremedlemmene ikke uttaler seg mye, mens styreleder sier nærmest alt. Et annet eksempel kan være at for meg og mange vil det jo være unaturlig å snakke mer med media dersom man er assistenten, selv om man er den som får jobben gjort.

Dersom de hadde hatt en mer klar mediestrategi så tviler jeg på at vi ville hatt like mange daffe og kjedelige uttalelser, da klubben er i underholdningsbransjen så noen mer morsomme måter å kommunisere med publikum på ville vært positivt. Det blir jo som SIB sine uttalelser om overgangsummer på generell basis er intetsigende, det er morsomt å høre en overgangssum, selv om det kun er det man totalt kan få eller det minste man kan få. Det er derimot ikke noe det særdeles viktig å snakke om. SIB burde jo egentlig ivret noe etter å ha vært med på en troillprat episode etter at Koteng var med, om noe bare for å få fortalt i et nøytralt medium som er ute etter å få vite, heller enn adressa som er mer ute etter å kritisere.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 02.08.2019 15:32    Post subject: Reply with quote

Rexalor wrote:
Jeg må innrømme at jeg tviler på at de har en svært uttalt mediestrategi innad, det virker mer som om at man har noen litt løse regler for hva man skal si og ikke si, og hvem som sier noe.

Regler, eller en felles forståelse - (som nok er mer korrekt) for hva man skal uttale seg om og ikke og hvem som skal snakke om hva må jo være selve essensen i en slik strategi.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 86, 87, 88  Next
Page 62 of 88

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb