English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2019/20
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 47, 48, 49  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvordan går det i Europa i 2019?
CL-gruppespill
25%
 25%  [ 69 ]
EL-gruppespill
37%
 37%  [ 99 ]
Ryker i kvalifiseringen
36%
 36%  [ 98 ]
Total Votes : 266

Author Message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 01.08.2019 02:17    Post subject: Reply with quote

Haha, vet ikke om det går an, men å ryke for Maribor og så få BATE på nytt og tape EL-playoff mot de må være tett opp mot det trasigste man kunne opplevd i fotball.

CL-drømmen lever enda etter i kveld, men jeg er veldig happy om vi kommer oss inn i EL og biter fra oss litt med en 5-8 poeng.

Det vi så i fjor var at vi liksom ikke vare nære å kunne spille jevnt med disse Redbull-lagene og Celtic, og da er det ikke noe gøy.

Hadde vært morsomt om vi greide å komme med, sikre oss inntektene, investere en slump av det i en ny spiller og to (spiss) og ta med oss det nyvunne momentumet inn i gruppespillet. I fjor, med Coolen, var det bare et trøtt intermezzo, vakuum.

Jeg skal sette meg ned å se litt på Maribor. Føler på meg at dette er et greiere hinder enn BATE. Enormt viktig økonomisk og for renomé at vi ikke blir stående igjen tomhendt i høst. Lykkes vi mot Maribor er hovedlinjene i 2019-sesongen berget. Men som sagt; blir seks kjedelige gruppekamper hvis vi står med lua i hånda og ikke prøver å gi kamp. Håper vi er så offensive i hodet at jobben ikke er "gjort" etter kvalikken.

Nils sa at det ikke er nok å kvalifisere seg, vi skal jo apille der og!
TomAndre
Junior

PostPosted: 01.08.2019 08:06    Post subject: Reply with quote

Om det skulle ville seg slik at vi slår Maribor, samt er heldige og trekker Ferencvaros, vil vi få bryne oss på en kjent herremann. Franck Boli er for tiden i Ungarn for å ta medisinsk test i forkant av overgang!
Back to top
View user's profile Send private message
Maggie
Junior

PostPosted: 01.08.2019 08:22    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke trekke Ferencvaros fordi de har dårligere seeding enn oss.
Trekningen til 4. runde (play-off) skjer først når 3. runde er ferdigspilt.
Rosenborg møter mest sannsynlig Ajax, Celtic, København eller Dinamo Zagreb.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2019 08:29    Post subject: Reply with quote

Nei. Trekningen skjer allerede på mandag. Og vi kan trekke

Vinneren av Ajax - PAOK
Vinneren av Celtic - CFR Cluj
Vinneren av FCK - Røde Stjerne
Vinneren av Dinamo Zagreb - Ferencváros

Før, fra 2009 og til og med 2017. Da ble playoff-rundene først trekt etter at 3. runde var ferdigspilt. Men da spilte også de fleste lagene kun 3 runder. Og ikke 4 som de gjør nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBK_1917
Proff

PostPosted: 01.08.2019 08:44    Post subject: Reply with quote

Kjello, du som vet alt: Dersom vi mot formodning skulle ryke mot Maribor, er det da mulig å trekke Linfield eller BATE i en Play Off til EL?
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 01.08.2019 09:02    Post subject: Reply with quote

RBK_1917 wrote:
Kjello, du som vet alt: Dersom vi mot formodning skulle ryke mot Maribor, er det da mulig å trekke Linfield eller BATE i en Play Off til EL?

Ja, se forrige side.
Back to top
RBK_1917
Proff

PostPosted: 01.08.2019 09:12    Post subject: Reply with quote

Der står det ingenting om UEFA har blokkert disse mulighetene eller ikke for oss?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2019 09:45    Post subject: Reply with quote

Det har ikke skjedd enda. Men det var mulig ved trekningene i fjor. Det hersker litt usikkerhet. Men det kan se ut som om BATE Borisov uansett blir seedet i playoff. Dette fordi det bare kommer 6 lag fra 3. runde i CL. Mens det kommer hele 10 lag fra 3. runde i EL.

UEFA skriver på trekningssida følgende.

Quote:
The six teams eliminated from the UEFA Champions League third qualifying round champions path will be seeded, along with the two teams emerging from the ties in the third qualifying round of this competition's champions path that involved the seeds with the highest coefficients.

Noe som i så fall betyr at BATE og Astana (hvis de går videre i kveld) blir seedet.

Mens i reguleringene, så står det følgende.

Quote:
For each round in the champions path (second qualifying round, third qualifying round and play-offs), a draw is held to determine the pairings. The UEFA administration may form groups for the draw, in accordance with the principles set by the Club Competitions Committee. Seeded clubs are drawn against unseeded clubs until there are no seeded or no unseeded clubs left, at which point the draw becomes open and no seeding applies anymore.

Altså, man har 6 seedede fra CL-kvalikken. Og 10 useedede fra EL-kvalikken. Etter at de seks seedede har blitt trukket, så står man igjen med fire useede. Som i så fall møter hverandre. Dermed kan vi ende opp med BATE igjen.

Det var slik de gjorde det i fjor.
Jeg tror det ender opp med samme løsning som i fjor. Det er tross alt det som står i reguleringene. Men vi får se på mandag.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 01.08.2019 09:52    Post subject: Reply with quote

Det passer med min oppfatning av UEFA at de beskriver dette ulikt på ulike steder, gir de litt fleksibilitet hvis det skulle være nødvendig for å få de riktige videre.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2019 10:01    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at de gjorde samme feilen i fjor. Skrev at det kom til å være to useedede som ble seeded på trekningsidene. Men forholdt seg til reguleringene til syvende og sist. Tror ikke det er for å ha litt fleksiblitet. Men rett og slett uvitenhet fordi det var nytt i fjor. Og fremdeles er ganske nytt.

Jeg kan ikke huske at UEFA har gjort noe som strider mot reguleringene før. Men vi bør vel egentlig håpe at de gjør det.
Back to top
RBK_1917
Proff

PostPosted: 01.08.2019 10:02    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Det har ikke skjedd enda. Men det var mulig ved trekningene i fjor. Det hersker litt usikkerhet. Men det kan se ut som om BATE Borisov uansett blir seedet i playoff. Dette fordi det bare kommer 6 lag fra 3. runde i CL. Mens det kommer hele 10 lag fra 3. runde i EL.

UEFA skriver på trekningssida følgende.

Quote:
The six teams eliminated from the UEFA Champions League third qualifying round champions path will be seeded, along with the two teams emerging from the ties in the third qualifying round of this competition's champions path that involved the seeds with the highest coefficients.

Noe som i så fall betyr at BATE og Astana (hvis de går videre i kveld) blir seedet.

Mens i reguleringene, så står det følgende.

Quote:
For each round in the champions path (second qualifying round, third qualifying round and play-offs), a draw is held to determine the pairings. The UEFA administration may form groups for the draw, in accordance with the principles set by the Club Competitions Committee. Seeded clubs are drawn against unseeded clubs until there are no seeded or no unseeded clubs left, at which point the draw becomes open and no seeding applies anymore.

Altså, man har 6 seedede fra CL-kvalikken. Og 10 useedede fra EL-kvalikken. Etter at de seks seedede har blitt trukket, så står man igjen med fire useede. Som i så fall møter hverandre. Dermed kan vi ende opp med BATE igjen.

Det var slik de gjorde det i fjor.
Jeg tror det ender opp med samme løsning som i fjor. Det er tross alt det som står i reguleringene. Men vi får se på mandag.

Tusen takk for meget utfyllende info!

Vi får satse på at dette uansett ikke blir aktuelt siden vi forhåpentligvis slår ut Maribor RBK
Back to top
kibsgaard
Junior

PostPosted: 01.08.2019 12:07    Post subject: Reply with quote

I fjor ble lagene plassert i to grupper i playofftrekningen for EL slik at lag som allerede hadde møtt hverandre ikke skulle trekkes mot hverandre igjen. Henholdsvis Rosenborg og Celtic, Astana og Midtjylland, og Malmø og Cluj ble plassert i forskjellige grupper etter å ha møtt hverandre i CL-kvalikken tidligere.

Vet ikke om dette var intensjonelt, men velger å tro det og at det gjøres på samme måte i år. Dermed kan ikke Rosenborg møte BATE eller Linfield igjen.

https://en.wikipedia.org/...-off_round
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 01.08.2019 13:40    Post subject: Reply with quote

Jepp, husker det ble gjort slik i fjor. Vil tro det samme er tilfellet i år.
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 01.08.2019 22:46    Post subject: Reply with quote

Graz med 300k innbyggere, også tar Haugesund og sender de ut, synes det er mer imponerende enn at RBK sender ut BATE.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 01.08.2019 22:53    Post subject: Reply with quote

Jeg synes at det er merkelig at folk er så innmari opptatt av å tillsette urin i drikkevannet.
senador
Veteran

PostPosted: 01.08.2019 22:56    Post subject: Reply with quote

Micmac wrote:
Graz med 300k innbyggere, også tar Haugesund og sender de ut, synes det er mer imponerende enn at RBK sender ut BATE.

Nå er det vel ymse kvalitet i østerisk serie etter de to beste lagene. Østerrikske lag har vel nettopp startet serien også. For all del bra av Haugesund, men er ikke ofte jeg har sett sturm graz i europeisk sluttspill de siste årene. Bate er i sesong og har vært en gjenganger i sluttspillene år etter år. Hva begrunnnet du påstanden med?
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 01.08.2019 23:26    Post subject: Reply with quote

Østerriksk liga er ikke akkurat på topp om dagen. For noen år siden så var det flere lag som kunne utfordre RB Salzburg litt i hvert fall men nå dominerer de totalt. Det er ikke spenning lenger og de tidligere storlagene Rapid og Austria Wien sliter.

Sturm Graz som Haugesund slo ut havnet på 5 plass i Østerrike forrige sesong. 16 poeng bak 2 plassen og 28 bak RB Salzburg på topp. Dette var dog poengene ved sluttspill slutt og de ble halvert inn til sluttspillet. I virkeligheten tok de 40 p på 32 kamper (10-10-12 og 37-40 i målforskjell) og havnet 45 poeng bak RB Salzburg og 23 poeng bak LASK Linz på 2 plass. Det var kun 6 p opp til 3 plassen, men de sier jo forøvrig alt om hvor jevn og svak ligaen er for øyeblikket.

Bare RB Salzburg som er knallbra mens LASK har gjort det solid om dagen (og slo ut LSK 6-1 i fjor). De sto nærmest opp fra de døde. Gikk nesten konk i 2011 og rykket ned to år på rad og var ikke tilbake på toppnivå før i 2017.

Det er uansett bra og gøy at Haugesund gikk videre. Nå får de en storkamp i form av PSV.
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 02.08.2019 00:50    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Micmac wrote:

Nå er det vel ymse kvalitet i østerisk serie etter de to beste lagene. Østerrikske lag har vel nettopp startet serien også. For all del bra av Haugesund, men er ikke ofte jeg har sett sturm graz i europeisk sluttspill de siste årene. Bate er i sesong og har vært en gjenganger i sluttspillene år etter år. Hva begrunnnet du påstanden med?

Jeg begrunnet det med at jeg så kampen. Graz spilte solid, men FKH jobbet knallhardt. Det som er bra sikkert er Østerriksk serie er bedre enn Hviterussisk. Er ikke mer enn 3 år siden Rosenborg var sjanseløse mot Austria Wien, som kom lavere på tabellen enn Sturm Graz. Hva begrunner du dine påstander med Senador?
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 02.08.2019 00:53    Post subject: Reply with quote

Hvis vi mot formodning skulle ryke ut mot Maribor i neste runde, så har vi absolutt store muligheter mot lagene i EL-playoff. Slik ståa er pdd., regner jeg med at vi er favoritter, uansett hvem vi møter i en mulig EL-playoff. Det er artig å være Rosenborg-supporter om dagen, og det tror jeg mange kan si seg enig i.
Micmac
Rutinert

PostPosted: 02.08.2019 01:05    Post subject: Reply with quote

Micmac wrote:
senador wrote:
Micmac wrote:

Jeg begrunnet det med at jeg så kampen. Graz spilte solid, men FKH jobbet knallhardt. Det som er bra sikkert er Østerriksk serie er bedre enn Hviterussisk. Er ikke mer enn 3 år siden Rosenborg var sjanseløse mot Austria Wien, som kom lavere på tabellen enn Sturm Graz. Hva begrunner du dine påstander med Senador?
.

Edit: Austria Wien på plassen foran ser jeg nå
Back to top
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 02.08.2019 02:06    Post subject: Reply with quote

Micmac wrote:

Er ikke mer enn 3 år siden Rosenborg var sjanseløse mot Austria Wien, som kom lavere på tabellen enn Sturm Graz.

Nå er 3 år en liten evighet i fotballsammenheng. BATE kunne slått oss med juniorlaget sitt for 3 måneder siden.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 02.08.2019 04:20    Post subject: Reply with quote

For all del, imponerende av FKH, men om vi hadde røket mot Sturm Graz ville jeg sett på det som en liten skrell.
senador
Veteran

PostPosted: 02.08.2019 08:22    Post subject: Reply with quote

Micmac wrote:
senador wrote:
Micmac wrote:

Det gjorde RBK mot Bate også. Jeg tror Sturm Graz skulke fått slitt mot Dinamo Brest også. Og du legger veldig lite vekt på «i sesong» i argumentasjonen som har mye å si i disse kampene. For tre år siden var vi dårlige mot Austra Wien. Vi gjorde store tabber og hadde ikke noe spill.

Jeg begrunnet vel min påstand med forrige post og det som er over. Har Sturm Graz slått Arsenal i en tellende kamp i det siste? Kom de videre fra Europa League forrige sesong? Nei, ikke sant.
Back to top
Strominho
Rutinert

PostPosted: 02.08.2019 09:35    Post subject: Reply with quote

Sturm Graz ligger på 170. plass på UEFAs koeffisientranking. BATE Borisov på 55. plass. Sånn til orientering.
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 02.08.2019 09:48    Post subject: Reply with quote

Jeg står for at det er mer imponerende av Haugesund enn RBK. Husk at det var FKH sin sjette kamp noensinne i Europa. Så kan dere få diskutere BATE vs Graz videre uten meg.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 47, 48, 49  Next
Page 13 of 49

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb