English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - BATE Borisov
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 28, 29, 30  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
3%
 3%  [ 4 ]
Reginiussen
4%
 4%  [ 6 ]
Hovland
4%
 4%  [ 6 ]
Meling
5%
 5%  [ 7 ]
Jensen
2%
 2%  [ 3 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
30%
 30%  [ 38 ]
Akintola
0%
 0%  [ 1 ]
Søderlund
27%
 27%  [ 34 ]
Adegbenro
20%
 20%  [ 25 ]
Total Votes : 124

Author Message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 182

PostPosted: 01.08.2019 00:37    Post subject: Reply with quote

Brutale fakta er at Adegbenro står for ALT av farligheter vi skaper i etablert angrep. Ekstrem x-faktor og kvalitet i de siste pasningene/innleggene, og burde hatt flere assist i dag. Enig i at han kan være uberegnelig for medspillerne iblant, men de må rett og slett bare ta sjansen og satse på at ballen kommer der de tenker den skal komme!

Vi skal være særdeles happy for at vi har ham, og at storformen er prikket inn til denne spennende kvalik-perioden!

Hyll 100% Jesus!
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 01.08.2019 00:59    Post subject: Reply with quote

Etter en litt skuffende 1.omgang (i forhold til hva som har blitt vist de siste kampene), var det godt å se at RBK gikk ut og tok skikkelig over i 2.omgang og etterhvert totaldominerte igjen. Det er skikkelig moro å se RBK spille nå!

Ellers var det da voldsomt til konspirasjonsopplegg da, sløvsekken (og enkelte andre). Lagets fremgang skyldes at Hornelands hardere treninger og hans taktiske disponeringer begynner å bære frukter ved at spillerne forstår mønsteret. Ja, han har gjort noen endringer utfra hva som skjedde i vinter, men da var det nok mye preg av uttesting av spillerstall, og tilgjengelig spillermateriell. Nå bærer det frukter.

Utover det har da Horneland alltid uttalt seg lignende i media. Han tar ikke æren for gode prestasjoner, den gir han til spillerne, samtidig som tar alt ansvar når det har gått dårlig. Liker hans medieopptreden, påtatt eller ei!
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 01.08.2019 01:14    Post subject: Reply with quote

Selv om jeg var nervøs på 1-0 og 2-0, satt jeg likevel med følelsen av at dette laget er noe helt annet enn det som gikk på smell på smell i slutten av kampene ute i Europa i fjor og tidligere. Det er en annen disiplin og en annen fysisk skikkelighet i laget nå. Det er åpenbart. Så mangler det fortsatt en del fremover, og det vet jeg ikke om vi noen gang får løst uten noen utskiftninger, selv om flere på topp gjorde en god jobb i dag også. Ingenting hadde gledet meg mer enn om de vi har fant ut av det.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 01.08.2019 01:19    Post subject: Reply with quote

skrukken wrote:
Endel som snakker ned Trondsen i dag, men om dere ser kampen på nytt gjør ham en jævlig god balanserende jobb på midtbanen. Ikke så pådriver offensivt som han kan, men ham har spillere i Jensen og Konradsen som tar den jobbben i dag.


Ja, og vi som foretrekker Lundemo har sagt det samme om han i lengre tid, og da slipper vi de fordømte hjerneblødningene som skaper livsfarlige brudd imot. Mer benk, eller Indreløper-plass på Trondsen fremover, takk!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 01.08.2019 01:26    Post subject: Reply with quote

Wiseblood sa det best i pausen i dag.
Wiseblood wrote:
Hovland har vært bra i dag. Savner Lundemo på midten og håper at Helland får en halvtime (trodde aldri jeg skulle skrive den setningen der).

Får bare legge til at Konradsen var outstanding igjen - blir nervøs når han får tidlig gult kort, dog - og Horneland gjorde mesterlige bytter (selvsagt 5 minutter for sent i forhold til rbkwebs tålmodighet). De Lanlay inn var sannsynligvis tenkt som et defensivt bytte, men det geniale når du supersub'er inn han er at du får begge deler.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 01.08.2019 01:30    Post subject: Reply with quote

Hansen 6

Hedenstad 7
Reginiussen 7
Hovland 6
Meling 6

Jensen 7
Throndsen 6
Konradsen 8 BB

Akintola 6
Adegbenro 8
Søderlund 7


Helland 8 - fantastisk innhopp! Avgjør kampen og vÃ¥r skjebne videre👌
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 01.08.2019 03:25    Post subject: Reply with quote

Vi trengte årsbeste idag og sannelig var det det vi leverte og! Fantastisk morsomt, og er dette første gang siden formatendringen i CL-kvalik at vi har kommet til 3. runde? Veldig fornøyd med maribor attpåtil, tror det omtrent er den enkleste motstanderen vi kunne fått.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 01.08.2019 04:20    Post subject: Reply with quote

En til som fortjener ros etter å ha fått mye kritikk, også av undertegnede, er vår kaptein Jensen.

Mike har lenge fremstått som grinete, og ikke den lederen han burde være, som drar de andre med seg ved å gå foran.

Men, i de siste kampene - samtidig som laget har hevet seg, jobber bedre og mer målrettet, løper mer, tar mer risiko, viser en fantastisk selvtillit og ro, samtidige bevegelser og offensive løp, ja, kort sagt, det er mye her som minner om Rosenborg på 90-tallet! - så fremstår også kapteinen mer som den lederen han bør og tydeligvis kan være.

Jeg tar det som en indikasjon, som rosinen i pølsa, på at vi virkelig er på gang nå. Måtte vi bare unngå skader i det harde kampprogrammet som kommer, og Koteng brenne av litt kronasjer når vinduet åpnes igjen.

Maribor er vel omtrent på samme nivå som Bate, så nå har vi en fantastisk mulighet for en playoff hvor vi enten får revansje mot pictene eller danene, eller et gruppespill i EL om vi bare lykkes nesten. Ser bra ut dette. Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongen
Senior


Joined: 12 Nov 2012
Posts: 128
Location: Oslo

PostPosted: 01.08.2019 08:29    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...tent=row-3

Kanskje dette Horneland siktet til når han ikke svarte bekreftende på at vi spilte hans type fotball i går. Fantastisk at Eggen slipper til med sine gode råd, men ettersom ingen mennesker lever evig, håper jeg vi en dag har en trener som kan spille drivende offensiv 4-3-3 fotball uten å være avhengig av vår kjære syvende far i huset. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 01.08.2019 08:48    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Vi trengte årsbeste idag og sannelig var det det vi leverte og! Fantastisk morsomt, og er dette første gang siden formatendringen i CL-kvalik at vi har kommet til 3. runde? Veldig fornøyd med maribor attpåtil, tror det omtrent er den enkleste motstanderen vi kunne fått.


Nå var den siste omlegginga så sent som i fjor. Så ja, første gang vi når 3. kvalikkrunde etter omlegginga. Men vi spilte 3. kvalikkrunde i både 2016 mot APOEL, og 2017 mot Celtic. Men da starta vi i 2. runde. Istedet for 1. runde slik vi har gjort de to siste sesongene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
pfff
Senior


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 110
Location: Eksil på østlandet

PostPosted: 01.08.2019 09:16    Post subject: Reply with quote

Dette var moro! Synes vi mistet litt piffen før 1-0 kom, og begynte å forberede meg på å ryke ut med 0-0. Heldigvis ble det ikke sånn!

Veldig fornøyd med hvordan vi nektet BATE kontringer i går. Spesielt Hovland sto fram. Hedenstad og Tore også meget gode. Meling er mye ute av posisjon, og BATE spilte seg enkelt fram på hans side flere ganger, selv om vi lå etablert. Usikker på om det skyldes at Samuel jobber for dårlig, at Meling går litt for mye med framover, eller at han rett og slett ikke skjønner hvor han bør ligge? Uansett føyer han seg pent inn i en god RBK-tradisjon med Stensaas, Saarinen og Dorsin Smile

Det som mangler nå, er litt høyere tempo i angreps-spillet. Grunnen til at vi får så mange nesten-sjanser, er at vi bruker litt for lang tid hele veien. Spillerne er raske nok med ball, men stopper stadig opp et lite øyeblikk for å vente på pasning, eller for å få ballen på fot. Det blir litt for mange piruetter og trekanter, som gir BATE god tid til å dekke opp inne i boksen. Dette må vi bli bedre på, om vi skal omsette spillemessig overtak i tellende resultat. Se noen gamle videoer med Mini & co!

Horneland fortjener utrolig mye ros for arbeidet han har gjort de siste månedene. Litt pussig at han sier vi ikke spiller Horneland-fotball -burde han ikke utvide sin egen stil til å inkludere de RBK-elementene vi har suksess med nå? Uansett flott at han benytter seg av Eggen. Håper Nils Arne også kan kurse han litt i å gi bedre intervjuer etter kampen, for det i går kveld var kjedelige greier - vi trenger litt poesi eller historisk perspektiv etter en så flott prestasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 01.08.2019 09:30    Post subject: Reply with quote

Jeg prøvde å motsatt-jinxe alt jeg kunne i går. Satt penger på både U ved fulltid og at BATE gikk videre Very Happy Heldigvis har RBK avansementet høyere verdi for meg enn de hundrelappene som gikk i sluket Wink

Laget fremstår mye bedre nå enn tidligere kvalikrunder. Fysikken er noe helt annet, vi orker å løpe mer, vi peiser på selv om vi leder etc. Det er tydelig at vi mangler litt X-faktor på spissplass fortsatt, håper dette kan løses i overgangsvinduet. Og vi trenger en ny solid stopper og en backup/utfordrer til høyre/venstreback. Får vi inn dette ser jeg lyst på høsten!


Nå blir det neste å sette flere tusen på Maribor avansement RBK
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Buran
Senior


Joined: 17 Mar 2006
Posts: 187
Location: Trondheim

PostPosted: 01.08.2019 09:36    Post subject: Reply with quote

Synes laget har tatt enorme steg ved det å sette mye høyere tempo bakfra. De to siste årene med Kåre besto for det meste i uendelig balltrilling mellom TR, EV og AH, der AH ofte var den som hadde flest passninger på laget. Nå går ballen mye hurtigere, AH benyttes mye skjeldnere og de spiller ballen ofte på ett-touch, slik at de ofte blir store rom til backene til å gå fremover. Jeg merker også at dette var et fokus før kampene mot BATE, tempo, så her har vi gjort enorme fremskritt.

Dessverre synes jeg vi fremdeles sliter veldig med å bli farlige på siste 1/3 og omsette overtak til store-sjanser, spesielt når Adegbenro ikke helt har dagen. Når Atinktola ikke har større fart en backen, da blir det null bidrag fra den kanten, svært begrenset spiller. Slik kampbildet var i går hadde Helland vært et bedre valg, sikkert også fra start. Samtidig sliter vi med å få indreløperne rettvent mot etablert, selvom dette er i ferd med å bli bedre. Innleggeskvalitet, avslutningsferdigheter og kreativitet er det dessverre lite Horneland kan gjøre noe med. Mulig en Trondsen som slipper seg litt mer løs kan bidra litt mer, men i går kan jeg ikke huske han slo en god pasning gjennom ledd.

Ser bedre ut nå enn de siste tre årene og fundamentet er der, må bare bli skarpere på siste 1/3. Samtidig, vi skal ikke ta av etter 3-4 gode kamper, årets viktigste kamper ligger foran oss. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 01.08.2019 10:21    Post subject: Reply with quote

Ahhh dette var virkelig artig! RBK Både la meg i gledesrus og våknet i gledesrus! Sett bort fra at vi kollektivt var utrolig sterk i går, og gunnet på fremover selv om vi ledet 1-0, synes jeg Konradsen og Søder virkelig imponerte. Søder med sin beste kamp (noensinne?) i RBK, og det så faktisk ut som han hadde teknikk en periode der på slutten Smile Konradsen har plutselig fått en selvtillit ut av en annen verden, noe som virkelig vises på banen RBK

Hansen 5

Hedenstad 6
Reginiussen 7
Hovland 6
Meling 6

Jensen 6
Trondsen 6
Konradsen 8 BB

Akintola 5
Adegbenro 7
Søderlund 8

Tar vi Maribor, håper jeg vi møter enten Celtic eller FCK. Det er som en god film, der vi på slutten av filmen møter han rike, ekle gutten som stjelte drømmedama tilbake på high-school for 10 år siden. Nå har du mer erfaring, bedre selvtillit og vet hvordan du skal putte'n i mål Cool Du moser knyttneven i trynet på han ekle, stjeler drømmedama tilbake og lever lykkelig i alle dine dager (I CL).
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 01.08.2019 10:41    Post subject: Reply with quote

Jeg hÃ¥per for all del vi ikke møter FCK eller Celtic. Trenger ikke noe revansje- eller prestisjeoppgjør. Det blir nok følelser rundt en CL-playoff uten Ã¥ legge ekstra sten til byrden. NÃ¥r det kommer til Horneland vs Rosenborgfotball tror jeg Horneland prøvde Ã¥ fremme laget, kollektivet og gruppa, heller enn seg selv. Det er Ã¥penbart at han gar satt sitt preg pÃ¥ Rosenborgfotballen, for den har ikke sett sÃ¥nn ut pÃ¥ veldig, veldig lenge 😊
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 01.08.2019 12:04    Post subject: Reply with quote

Nå som beste spiller-poll'en er oppe, innså jeg noe fantastisk: det er ikke lenger innlysende at man stemmer på Hansen i en vanskelig Europakamp! Bare dét er en fin indikasjon på hvor vi står i år sammenlignet med tidligere kvaliksomre.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.08.2019 12:06    Post subject: Reply with quote

thomas_katt wrote:
Jeg hÃ¥per for all del vi ikke møter FCK eller Celtic. Trenger ikke noe revansje- eller prestisjeoppgjør. Det blir nok følelser rundt en CL-playoff uten Ã¥ legge ekstra sten til byrden. NÃ¥r det kommer til Horneland vs Rosenborgfotball tror jeg Horneland prøvde Ã¥ fremme laget, kollektivet og gruppa, heller enn seg selv. Det er Ã¥penbart at han gar satt sitt preg pÃ¥ Rosenborgfotballen, for den har ikke sett sÃ¥nn ut pÃ¥ veldig, veldig lenge 😊


Vi må roe litt ned. Flott å slå Bate, men først må vi fokusere på å slå ut MARIBOR før vi snakker om oppgjør mot Celtic og FCK.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 01.08.2019 14:11    Post subject: Reply with quote

Tror FCK/Celtic er litt mer vi tilhørere som bryr oss om revansj/best-i-norden/Solbakken-tåler-vi-ikke-trynet-på enn spillerne.

Men synes vi har truffet på Celtic ofte nok i det siste. Tror dagens utgave av RBK kan stelle istand nok trøbbel for fjorårets utgave av Celtic til at det fort kan bli gøy, nå vet ikke jeg hvordan dagens Celtic utgave ser ut da.

Å komme til CL-gruppespill vil jo være en deilig karamell å suge på, men hvis vi tar skalpen til FCK og Solbakken samtidig så blir det litt som om den har blitt dyppet i den fineste sjokolade.

Selv ønsker jeg meg enklest mulig motstand.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 01.08.2019 15:06    Post subject: Reply with quote

Celtic eller FCK blir prestisjeoppgjør, men det gjør det så JÆKLA surt å ryke for de igjen. Celtic har blitt en sånn forbannelse og de har bare flakset seg videre og så selvgode supportere at jeg vil spy.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 01.08.2019 16:30    Post subject: Reply with quote

Samtidig vil vi få langt mer av TV-pengene fra den skandinaviske potten slik jeg har forstått det, om vi slår FCK. Men tror vi har best sjanse mot vinneren i oppgjøret Dinamo Zagreb-Franzefoss, så håper på en av de i en eventuell 4. runde.

NÃ¥r det er sagt;
Hvor blir det egentlig av all mediehypen? I lys av den siste tids diskusjon om om nedsnakking av norsk fotball blir det tydelig at noe mangler. Ja de store mediehusene har en sak eller to, men som det ble poengtert så hadde det vært oppstandelse i eksempelvis Sverige om det var et svensk lag i våre sko. Fanziner, magasiner, intervjurunder og opp ned overalt i media. Husker produktet norsk fotball som langt bedre ivaretatt i gullalderen på tidlig 2000-tallet. Laber entusiasme og mediedekning går litt hånd i hånd der den ene kan skyldes den andre. Savner langt bredere dekning av fotball.


Last edited by Macha on 01.08.2019 17:34; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 01.08.2019 16:40    Post subject: Reply with quote

TV2 var vel opptatt med å lage den 13de saken om United i Norge, slik jeg har forstått det. Resten er jeg mer usikre på.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 01.08.2019 16:46    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg ikke sett hverken FCK eller Zagreb i aksjon i år, men sistnevnte vant EL-gruppa si etter 4 seiere og 2 uavgjorte i fjor - og slo ut Pavel Vrbas Victoria Plzen i utslagsrundene, før de tapte etter ekstraomganger mot Benfica i åttedelsfinalen. De var også totalt overlegne i ligaen, og har startet årets serie med to 3-0-seiere. Ikke har de solgt de store stjernene sine heller. FCK endte sist i sin gruppe med 5 poeng - like mange som Sarpsborg klarte - og har solgt for mye penger i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 01.08.2019 18:31    Post subject: Reply with quote

Noen som har funnet et sammendrag av kampen? Burde være mulig når både tv2 og adressa har rettigheter men ikke funnet noe selv...
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 01.08.2019 18:56    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
Noen som har funnet et sammendrag av kampen? Burde være mulig når både tv2 og adressa har rettigheter men ikke funnet noe selv...


YouTube har hele kampen
Back to top
View user's profile Send private message
stenex
Rutinert


Joined: 23 Jul 2009
Posts: 628

PostPosted: 01.08.2019 19:00    Post subject: Reply with quote

Micmac wrote:
Megafritz wrote:
Noen som har funnet et sammendrag av kampen? Burde være mulig når både tv2 og adressa har rettigheter men ikke funnet noe selv...


YouTube har hele kampen


Hæ? Link?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 28, 29, 30  Next
Page 29 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb